Login
Glemt password Opret bruger

Sæson 2021-2022

Kategori: Generelt

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 25/07/21 20:33

I et forsøg på at skabe en optakt til den kommende sæson, hvor de store forventninger til nye ejere og Mourinho forløses, har jeg forsøgt at skabe et overblik over førsteholdet, transfermarkedet samt et indblik i hvad vi kan forvente taktisk ud fra træningskampene. Jeg håber at opdatere de forskellige sektioner løbende frem mod sæsonstarten på Serie A og afslutningen af transfermarkedet.

Førsteholdet (bekræftet:
Opstilling: 4-2-3-1

Førsteholdet som det står pt. Med Spinazzolas skade mangler vi en venstre back, mens de mange rygter om offensive spillere vel betyder, at der skal hentes yderlige en spiller, primært til den centrale offensive midtbane. Derudover tyder rygterne også på at der kan ske rokeringer på den centrale midtbane, mens der også er mange løse rygter om angriberpositionen. Herudover mangler vi også en yderligere en reservemålmand, en position der måske kan udfyldes af Pietro Boer som ungdomsspiller. Mht. ungdomsspillere kan vi endnu ikke vide hvem og om Mourinho vil indlemme nogen overhovedet. Boblere til førsteholdet jf. træningslejren: Zalewski, Bove, Darboe, Tripi, Ciervo, Boer.

Forsvaret synes efterhånden fastlagt med de fire midtstoppere, mens Vina formentlig kommer snart til venstrebacken. Reynolds bliver backup til højrebacken for Karsdorp, mens Florenzi søger videre.

Mm:
Patricio
Fuzato

CB:
Mancini
Smalling
Ibanez
Kumbulla

HB:
Karsdorp
Reynolds

VB:
Spinazzola (skadet)
Calafiori
Vina

Central Midtbane:
Cristante
Veretout
Villar
Diawara

Offensiv midtbane:
Pellegrini

V. fløj:
Mhkitaryan
El Sharawyy

H. Fløj:
Perez
Zaniolo

Angriber:
Abraham
Mayoral
Shomurodov

Opdateret: 06-08-2021

[Rettet af: DanieleTotti - 19/08/2021 - 19:26]

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 25. juli 2021

Transfermarked:

Officielle til- og fragange
Ind:
Rui Patricio – 10 mil. Euro
Eldor Shomurodov
Mathias Viña
Tammy Abraham

Ud:
Cengiz Ünder – lån med obligation
Pau Lopéz – lån med obligation efter 20 optrædener
Patrick Kluivert – lån med obligation efter et vist antal optrædener og kvalifikation til Europa eller Champions League
Pedro
Edin Dzeko

Ekskluderet fra førsteholdet af Mourinho og forhåbes afskibet:
Fazio, Pastore, Coric, Santon, Nzonzi

[Rettet af: DanieleTotti - 19/08/2021 - 19:27]

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 25. juli 2021

Taktik, træningskampe og forventninger

Ud fra træningskampene må vi forvente at det taktiske udgangspunkt for sæsonen er Mourinhos favorit: 4-2-3-1.
Forsvarskæden består af en flad firbackkæde, med to stærke centrale forsvarsspillere med godt blik for at læse spillet. I den offensive fase skubbes 1 back op af gangen, hvor den anden bliver tilbage. Efter Spinazzolas skade og skade til Calafiori samt manglende erstatningsindkøb, har Kumbulla og Ibanez vikarieret lidt på denne position, hvilket har skubbet Karsdorp og Reynolds frem. Vores backs har alle deres force i det offensive spil, så det er spændende at se hvordan den kabale går op.

Den vigtigste rolle på den centrale midtbane er en defensiv type der kan gå ind og bryde spillet, og også gerne kan fordele spillet efterfølgende. Denne type mangler, men forventes udfyldt ved at hente Granit Xhaka. Den anden i midtbaneduoen må gerne være en dynamisk hårdtarbejdende spiller, der både kan arbejde defensivt, men også være målfarlig. Ideelt ala en Frank Lampard. Her har Veretout brilleret, og er vel den mest ideelle til netop den rolle. Cristante havde en lignende rolle i sine bedste sæsoner hos Atalanta. Hvis vi er ude over det mislykkede eksperiment som midterforsvar med ham, kan han sandsynligvis også været et godt bud her. Villar passer ikke umiddelbart til de klassiske Mourinho roller, mens Diawara minder en smule om Xhaka. Darboe har samme karakteristika som den defensive nedbryder, men vi ved endnu ikke om han inddrages i truppen.

Angriberen hos Mourinho er umiddelbart en angriber med taktisk intelligens ift. Spillet og gerne fysisk stærk og hårdtarbejdende. Dzeko er måske det bedste bud. Mourinho skulle have rost hans løb i de første træningskampe, mens med Mayoral på banen omstilles spillet til mere vertikalt med bolde i dybden og mere målsøgende. Her rygtes også spillere til i flæng, så det er ikke givet hvordan dette kommer til at se ud. Lidt ukendte Shomurodov er hentet, formentlig også til angriberpositionen, men kan spille andre positioner. En høj angriber med fysisk styrke, men ingen målrekord eller meritter der indikerer at han kommer til at starte sæsonen.

Noget andet Mourinho vægter højt er ansvar og lederskab på banen. Det er blandt andet derfor han ønsker Xhaka, og sandsynligvis også derfor vi har betalt så meget for Patricio! Der er vi måske lidt tyndt besat, men spillere som Mancini og Zaniolo der ikke er bange for at gå forrest må trives i denne atmosfære. Pellegrini steppede up i sidste sæson, og får sandsynligvis også en central rolle, mens Dzeko stadig er et åbent spørgsmålstegn.

Træningskampe:
Roma - Valdinievole Montecatini – 10-0
Roma – Ternana – 2-0
Roma – Triestina - 1-0

Roma - Debrecen - 5-2 - Fin kamp med flot offensivt spil og gode mål fra Zaniolo og to flotte mål af Dzeko. Smalling og Fuzato koksede sammen ved Debrecens andet mål.

Roma - Sevilla - 0-0 - En forholdsvist sløv kamp offensivt, hvor der ikke skete meget mod Sevilla. Bedre defensivt mod holdet der taktisk fuldstændig udklasserede os sidst vi mødte dem i Europa League efter genstarten efter coronanedlukningen.

Roma - Belenenses - 3-1. Mål af Dzeko, Zaniolo og Mayoral.

Opdateret: 04-08-2021

[Rettet af: DanieleTotti - 04/08/2021 - 19:38]

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 25. juli 2021

5-2 over Debrecen efter blandt andet 2 mål af Dzeko. Zaniolo lavede et lækkert mål

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 28. juli 2021

Drama i Porto. Pepe - hvem ellers - smadrer albuen i hovedet på Mikhitarian som i faldet sparker ud efter ham

asroma87
790 indlæg.
d. 29. juli 2021

Jeg så kun første halvleg og det lignede uhyggeligt meget det samme ustrukturerede Fonseca bold.

Calafiori var helt væk, godt vi har fået ham Matias Vina ind tror jeg.

Og Xhaka vil helt klart pynte på den midtbane. Darboe og Diawara fylder godt nok ikke meget og minder for meget om hinanden.

Og så kunne det fandme være fedt med en ny 9'er. Belotti eller Icardi. Alternativt skal Mayoral starte inde, for spillet med Dzeko er for stillestående. Manden kan jo ikke løbe i dybden, så han fungerer bare som spil station men Mayoral kan man både spillede den op på med en mand i ryggen og han kan løbe i dybden.

Nu henter vi så en 3. angriber, Eldor Shomurodov. Nu har jeg spillet Football manager siden 2012. Jeg er en totalt FM nørd og har spillet de nyeste med Roma i adskillige timer og jeg ANER ikke hvem manden er. Jeg har aldrig hørt om ham før. Det virker også totalt mærkeligt at have 3 angribere, når man kun spiller med 1 angriber.

Mine sidste transfer ønsker er:
- Xhaka
- En ny venstre kant, Mhiki er heller ikke god nok synes jeg.
- Belotti eller Icardi

Ham Eldor Shomurodov er jeg ligeglad med. Han virker som en Roma Classic og hvis vi henter ham, så er han 99% sikkert lejet ud næste år, fordi han var et flop og så kan man ikke sælge ham.

[Rettet af: asroma87 - 29/07/2021 - 07:41]

asroma87
790 indlæg.
d. 31. juli 2021

Villar er knæ skadet og misser højst sandsynligt sæson starten

Det begynder at se tyndt ud på vores centrale midtbane

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31. juli 2021

Mikhitarian udtaler at Roma er en seriøs kandidat til scudettoen. Nogen gange ville jeg ønske de lukkede i og lod spillet/resultaterne på banen tale istedet for…. Lad de andre om at udpege sig selv til at være titelfavoritter. Det er vi i mine øjne absolut ikke. Især ikke med nuværende trup.

asroma87
790 indlæg.
d. 31. juli 2021

Hahaha efter jeg så Roma idag mod Sevilla, så kan jeg med 100% sige at Roma er MEGET langt fra Scudetto kandidater! Vi skal være heldige bare at komme i top 4 med den nuværende trup! Ligesom en eller anden skrev herinde, Roma mangler virkelig noget fart og så er den centrale midtbane PT bare for dårlig. Ved godt vi mangler Veretout men stadigvæk. Jeg mener det helt seriøst, vi havde ikke et velspillet angreb eller en eneste konkret chance.

Romaneren
573 indlæg.
d. 31. juli 2021

Darboe har virkelig ikke spillet sig på holdet her i pre-season. Nu virker han for ung og tager en masse dårlige beslutninger. Men han mangler også en solid makker at spille ved siden af, selvfølgelig.

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 04. august 2021

3-1 mod Belenses i dag. Dzekos mål det eneste rigtige mål med flot indlæg og flot løb af Dzeko mod bagerste stolpe. Belenses mål var et regulært koncentrationssvigt af Patricio, som forhåbentlig ikke sker i rigtig kamp. Zaniolos en dårlig tilbagelægning og Mayorals sløset spil ud af forsvaret. Det kan vi ikke bruge til meget..

Romaneren
573 indlæg.
d. 07. august 2021

Eldor med en kasse i sin første træningskamp!

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08. august 2021

Og et 5-2 nederlag til Betis!!!
Roma sluttede med 8 mand samt rødt kort til Mourinho. Vi er klar til den nye sæson…
Igen et drop af Rui Patricio. Er det den portugisiske Robin Olsen vi har hentet?

[Rettet af: Tottithorsen - 08/08/2021 - 07:00]

asroma87
790 indlæg.
d. 08. august 2021

Det kaldes Mourinho effekten :-)

Ej spøg til side...

Det eneste man kan tage med fra kampen er da at Eldor faktisk ser rigtig god ud.

Vi mangler virkelig en dynamisk hurtig midtbane spiller. Cristante, Diawara, Darboe, Bove, Villar minder alt for meget om hinanden. Langsomme pasnings spillere. Veretout har noget af det vi skal bruge.

Vi skal bruge en Kante type.

Og så fatter jeg simpelthen ikke at Florenzi ikke kan starte foran Karsdorp. Det må være fordi klubben, tror de kan sælge og tjene på Florenzi, for Karsdorp er helt væk. jeg har aldrig haft fidus til ham.

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 08. august 2021

Da det var umiddelbart sidste venskabskamp, ligner det vores start 11 fra sæsonstart:

Patricio

Karsdorp-Mancini-Smalling-Calafiori/Vina

Cristante-Veretout

Zaniolo - Pellegrini - Mkhitarian

Eldor/Dzeko

DrTotti
77 indlæg.
d. 08. august 2021

Det var da også helt vild dommer i den kamp… Ikke meget man kan bruge sådan en kamp til. Diawara og Christante sammen fungerer til gengæld slet ikke

asroma87
790 indlæg.
d. 08. august 2021

Det kunne fandme være fedt at få skudt Dzeko af og så få Belotti ind.

Så kunne Eldor spille på den Venstre kant og så kan Mhiki smides på bænken, han er godt nok også dårlig. El Shara er bare ENDNU dårligere, han virker slet ikke til stedet.

Så kan Belotti får top angriberen

Zaniolo-Pellegrini-Eldor
Belotti

Det er et fedt angreb. Så er det bare defensiven/midtbanen som halter helt vildt

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08. august 2021

Og træneren… foruroligende opførsel igår under en venskabskamp

napstah
136 indlæg.
d. 11. august 2021

Viser TV2 PLAY Serie A igen i år egentlig?

asroma87
790 indlæg.
d. 11. august 2021

Efter nærmere undersøgelse, tror jeg desværre ikke at TV2 viser serie a i år :-( hvad gør man så?

TV2 viser også Conference League

https://twitter.com/hulle86/status/1424666816568307713?s=21

[Rettet af: asroma87 - 11/08/2021 - 12:15]

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11. august 2021

TV2 viser serie A iflg deres hjemmeside
Shit kun til 2021… de har forlænget la liga men ikke serie A. Pis

[Rettet af: Tottithorsen - 11/08/2021 - 15:09]

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 11. august 2021

Tænker da næsten at vi hører nærmere, når vi nærmer os årsskiftet?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11. august 2021

Jeg har talt TCV2 kundeservice som oplyser at der pt. arbejdes på at kunne vise Serie A i den nye sæson.....
Det er ikke fra årsskiftet aftalen gælder men allerede nu så pt. er uvist om serie a vises på TV
Synes ofte der er udfordringer med de rettigheder ift. Serie A men ligaen er iflg. mange heller ikke så attraktiv desværre... Flere seere til Randers - Silkeborg end Roma - Lazio....

1

asroma87
790 indlæg.
d. 11. august 2021

Ellers er det tilbage til Strive sports, eller hvad det hed :-D

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 11. august 2021

Strive solgte til TV2

59971Cools
471 indlæg.
d. 12. august 2021

Har I set at der endelig er kommet Serie A på holdet.dk? :)

Lav endelig et hold eller flere, så det bliver fast tradition for dem :)

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17. august 2021

TV2 har igen fået rettigheder til at vise serie A!!!! Fedt

1

Skytt0
1151 indlæg.
d. 18. august 2021

Nå, lad os håbe at sæsonen bliver kønnere end vores nye udebanetrøje - den er da godt nok ikke specielt prængende!

Hvordan kan FC Porto, LOSC Lille og Athletic Bilbao have så flotte trøje design ift. vores?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 18. august 2021

Den trøje er designet af Bob Marley

JonasS
21 indlæg.
d. 18. august 2021

Synes det er en jungle(og en dyr én af slagsen!) med alle de streaming kanaler man skal have, og nettet giver ikke krystalklare svar på hvem der viser hvad, synes jeg. Nyhederne om hvem der viser hvad er oftest gamle.

Champions League: 3+/Sport eller Viaplay?
Europa League: TV2 Sport/Play
Conference League: TV2 Sport/Play midlertidigt/kun danske kampe?
Serie A: TV2 Play? Jeg kan ikke få det bekræftet på nettet.
Superligaen: Discovery+

Nogen der har et klart og hurtigt bud på hvor man kan se Trabzonspor-Roma i morgen?

[Rettet af: JonasS - 18/08/2021 - 18:28]

Sund
2 indlæg.
d. 19. august 2021

Stadig ingen der har bud på hvor man kan se kampen i aften? Bliver spændende at se Eldor og Vina i en formentlig startsplads

asroma87
790 indlæg.
d. 19. august 2021

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/serie-a-fortsaetter-paa-tv2-til-2024

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 19. august 2021

Yderst tvivlsomt link, byd endelig ind, hvis i har bedre alternativer:-)

Sund
2 indlæg.
d. 19. august 2021

Tak for link - meget bedre end det jeg havde fundet.

Ikke den mest overbevisende start fra os..

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 19. august 2021

Det er også bedre nu, end lige da jeg havde startet det.

Vi skal passe på deres kontra, til gengæld får vi masser af plads på backs, som skal udnyttes.

Sund
2 indlæg.
d. 19. august 2021

Karsdorp mangler godt nok noget kvalitet i hans indlæg

TheGladiator
7 indlæg.
d. 19. august 2021

Enig, karsdorp er virkelig ikke farlig.

TheGladiator
7 indlæg.
d. 19. august 2021

Enig, karsdorp er virkelig ikke farlig.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 19. august 2021

0 skud på mål???

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 19. august 2021

Pellegriniii. Det kan blive stort hvis han kan ramme målet på sine chancer den her sæson!

Sund
2 indlæg.
d. 19. august 2021

Ja hvem andre…

Sund
2 indlæg.
d. 19. august 2021

Ja hvem andre…

Sund
2 indlæg.
d. 19. august 2021

Ja hvem andre…

59971Cools
471 indlæg.
d. 19. august 2021

I forvejen kan jeg ikke tåle FCK og deres spillere, det hjalp ikke på humøret!!

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 19. august 2021

Hvordan spiller vi? Er der et tydeligt koncept?

Romaneren
573 indlæg.
d. 19. august 2021

ELDOR!!!

1

Romaneren
573 indlæg.
d. 19. august 2021

Rigtig godt resultat mod et trods alt ikke ringe hold. Ikke prangende spil, men resultatet kommer med hjem - Mou-æraen er begyndt.

Der er mål i Eldor!

asroma87
790 indlæg.
d. 19. august 2021

https://youtu.be/i1VknF3NcVg

DrTotti
77 indlæg.
d. 27. august 2021

Ærgerligt det ikke er Randers der blev trukket op af hatten i stedet for Bodø... Havde været lækkert med en Roma-kamp på dansk grund.. Vi må vente til de forhåbentlig møder FCK senere i turneringen.

Fin pulje udover det. Men uanset, hvilken pulje vi var havnet i, havde vi selvfølgelig været favoritter til 1. pladsen.

Elzerbe
11 indlæg.
d. 27. august 2021

Det er godt nok hurtigt, at Zaniolo skal med landsholdet igen. Havde gerne set, at de gav ham lidt pause, indtil han lige kom i omdrejninger igen!

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 27. august 2021

Helt enig Elzerbe, heldigvis bliver han “sparet” på søndag.

[Rettet af: Crap_Bag - 27/08/2021 - 19:35]

JonasS
21 indlæg.
d. 12. september 2021

Hold kæft en kamp mod Sassuolo!!?? Bliver simpelthen nød til at finde et andet favorithold, hvis jeg ikke skal på stærk beroligende medicin!

Men noget tyder på at jeg ikke har lært noget, for i morgen skrives skødet under, og så har jeg købt en lejlighed i en lille gammel fæstningsbjerglandsby nær Frosinone.
Så skal ned i bil og sætte i stand i næste uge igen. Men aftenerne går med noget andet. Så her er programmet:
Søndag: Hellas Verona-Roma
Mandag: Frosinone-Brescia
Tirsdag: Benevento-Citadella
Onsdag: Salernitano-Hellas Verona
Torsdag: Roma-Udinese

Er der nogen af jer dernede til Roma kampene, tilfældigvis? :-)

1

Sund
2 indlæg.
d. 13. september 2021

Man får højt blodtryk af at være Roma fan :-)

Genialt med en lejlighed så tæt på Rom!
Er det en du kommer til at leje ud eller blot bruge til privat?

JonasS
21 indlæg.
d. 16. september 2021

Når den er sat i stand (medio 2022) er jeg åben for at leje den ud :-)

Romaneren
573 indlæg.
for 6 timer siden

Jeg er MEGET glad for, at vi kom af med Dzeko. Men man må sgu give ham, at han får banket nogle mål ind i Inter…

Kontakt | Copyright 2003-2021 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca