Login
Glemt password Opret bruger

Transfers 2020/21

Kategori: Generelt

59971Cools
471 indlæg.
d. 18/08/20 12:14

Tilsvarende ny tråd til 2020/21 sæsonen på transfersiden.

Målmand er jeg godt tilfreds med.
Centerforsvar skal vi have smalling, og evt. en mere.
Backs er Spinna den eneste vi kan stole på pt.
Midtbanen er vel egentlig OK, men kunne godt bruge en rigtig profil.
Og offensivt skal der forstærkninger til...

Nye ejere, det bliver spændende hvad vi får af penge at lege med og hvad vi kan indenfor FFP mv.

Lad os krydse for en stærk trup når vinduet lukker!

1

asromadk
3083 indlæg.
d. 19. august 2020

Det er tidligt, det skrider. På trapperne er Under + 15 mio eur og så Milik den anden vej.

Dårligt købmandskab, i min optik. Så god er Milik bare ikke. Fair nok at man afskiber Under, hvis Fonsecas nye system er vejen man går. Men så bør man kunne strikke en bedre handel sammen, hvor der også ligger noget af et videresalg (når en engelsk klub s henter Under for 89 mio euro om 2-3år...)

Men typisk Roma, så ender Under måske i en dårlig handel med en spiller som jeg ikke kan se slå igennem i klubben (Milik). Over middel angriber, ja, men ikke fra øverste hylde. Schick er også over middel på en god dag, men derfor var og bliver han aldrig de mange penge værd.

asroma87
790 indlæg.
d. 19. august 2020

Vi må nok bare erkende at Milik er det niveau af spillere vi kan få i øjeblikket. Skal vi vædde:

Inden for 1-5 kampe har han fået en ACL skade. Hvis han ellers ender i Roma

Synes dog helt klart at Schick burde få Chancen

asromadk
3083 indlæg.
d. 19. august 2020

Jeg er ikke engang imod Milik, jeg er imod at man direkte skrotter Under på den måde. Jeg er med på at han ikke kan bruges som taktikken er pt., men i det sekund man står og skal spille 4-3-3 så er han jo en spiller der næsten har 'hylde 1' potential. Altså come one, Det her ser man ikke hver dag.

Hvis man var rigtig klog så undlod man at gå ud og bruge en masse penge man ikke har i haft - og en spiller som Under udlejer man i 1-2 sæsoner til en klub uden at inkludere en købsklausul på forhånd (se bare Man U, hvordan de leger med en klub som Roma ift. Smalling...). Det kunne klæde AS Roma for en gang skyld at komme ud på den rigtige side af en handel - at det sker med Zaniolo/Radja er simpelthen det største mirakel i nyere tid. Meget, meget sjældent at man laver en handel som i sidste ende entydigt har været til vores fordel.

asroma87
790 indlæg.
d. 19. august 2020

Det er bare en klassisk Roma handel

Jeg elsker Under og håber dog på at han bliver men så skal Fonseca skifte tilbage til 4-2-3-1

asroma87
790 indlæg.
d. 21. august 2020

Dzeko rygtes kraftigt til Juventus

Sælg ham og giv Schick chancen

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 22. august 2020

Har hørt ham der Messi i Barcelona måske gerne vil skifte. Vi kan måske udnytte vores gode relationer efter Perez handlen og kalde på den tjeneste de skylder os efter Malcolm fadæsen. Det ville være et statement fra Friedkin ! ;)

59971Cools
471 indlæg.
d. 23. august 2020

Det er vidst noget med der er en lille turnering der hedder CL - som han godt kan lide at rende rundt i ;-)
Men ja - har vi hørt noget som helst med Schick ellers herfra?

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 24. august 2020

Hvis han vil spille Champions League må han jo skrive kontrakt for to sæsoner, så kan vi nå at kvalificere os ;)

Schick skulle være ønsket af både Leipzig og Leverkusen. Leipzig skulle have haft en delegation afsted for at mødes med vores nye ejere i sidste uge, så han ligner en spiller der er på vej til Tyskland.

asroma87
790 indlæg.
d. 24. august 2020

Det kunne være spændende at gå efter Thiago Silva

Evt hent ham og Smalling

[Rettet af: asroma87 - 24/08/2020 - 09:25]

asroma87
790 indlæg.
d. 24. august 2020

Pedro underskriver nok denne uge

Og er så skadet i en måned med sin skulder

Hvad i alverden skal vi dog med ham! De her komplet hjernedøde handler fortsætter åbenbart. Se bare på Pastore handlen

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 24. august 2020

Nu er der markant forskel på at hente Pedro gratis for 2 år modsat give alt for meget for Pastore for en femårig kontrakt. Pastore havde jo glasben inden skiftet også, jeg tror ikke helt Pedro har samme ry. Skulle det ske, er udsigten til at slippe af med Pedro mere kortsigtet. Desuden så har Pedro vundet mange titler på øverste hylde i modsætning til Pastores badeferie i Frankrig - vinderinstiktet som vi i den grad har manglet hos vores spillere i maaange år. Pedro forventer jeg også har en helt anden skoling ift. fodbold fra Barcelona, lidt al la det Carles Peres allerede har vist i forhold til at finde rummene og bevægelsen uden bold. Pedros indflydelse uden for kampbanen kan vise sig at være markant mere værdifuld end mange andre, blandt andet Pastore..

asroma87
790 indlæg.
d. 24. august 2020

Jeg er enig i din betragtning af Pedro og har faktisk altid godt kunne lide ham.

Jeg synes bare det er en underlig transfer politik at hente disse gamle spillere på fri og så sælge unge friske spillere med stort potentiale.

Mandzukic meldes også tilbudt til Roma, med en løn på 4 mio euro om året. Så behold dog Schick i stedet. Manden fik jo aldrig en ærlig chance i klubben.

1

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 24. august 2020

Ja helt enig i at der skal være lidt mere idé med det. Jeg synes tit der er længere imellem nulbonnerne end dem med gevinst.. Pastore handlen var virkelig forrykt ringe...

asroma87
790 indlæg.
d. 25. august 2020

Pedro er igang med hans lægetjek

Nu skriver de så at han får en 3 årig kontrakt

Det er da helt hul i hovedet - at give en 33 årig en 3 årig kontrakt!

Mange klubber giver kun 1-2 års forlængelser til spillere over 30 men ikke Roma! Plejehjemmet skal vi til at kalde klubben!

[Rettet af: asroma87 - 25/08/2020 - 11:47]

Lindboe
78 indlæg.
d. 25. august 2020

Hvad med at hente en gratis Higuain og så sælge Dzeko for en smule mønt?

asroma87
790 indlæg.
d. 26. august 2020

Roma pre season squad:

Roma squad: Antonucci, Boer, Bouah, Calafiori, Coric, Cristante, Diawara, Dzeko, Fazio, Florenzi, Ibanez, Juan Jesus, Karsdorp, Kluivert, Kolarov, Pau Lopez, Mancini, Mirante, Mkhitaryan, Olsen, Pastore, Pellegrini, Peres, Perez, Perotti, Riccardi, Rodriguez, Santon, Schick, Seck, Spinazzola, Under, Veretout, Villar, Zaniolo

Der skal godt nok købes 3-4 top top spillere, hvis vi skal i top 4... især forsvaret skal virkelig forstærkes

Lamela
1793 indlæg.
d. 26. august 2020

Hvad med at hente en gratis Higuain og så sælge Dzeko for en smule mønt?

Hvordan giver det overhovedet mening?

I øvrigt, bliver Roma nødt til at komme igang med at sælge flere af flopsne. Håbløst, der kan samles så mange nulbonnen på et sted.

asroma87
790 indlæg.
d. 26. august 2020

Ja stakkels ham som skal rydde op i alle de lorte spillere! Det er vel næsten nemmere at ophæve kontrakterne i forhold til at finde en køber til mange af spillerne

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 27. august 2020

Rygterne om Diawara til Arsenal intensiveres.
Ærgerligt at skyde ham afsted allerede.
Sælg Cristante istedet!!

1

asroma87
790 indlæg.
d. 27. august 2020

Håber sgu vi får Torreira den anden vej så

Ellers er det da totalt håbløst at sælge Diawara - men vi kender efterhånden Romas transfer politik, så det overrasker mig ikke længere

1

asromadk
3083 indlæg.
d. 27. august 2020

Især fordi man så bare ser dum ud når han spiller 2-3 fantastisk år i Arsenal og så sikkert bliver skudt afsted for det dobbelte til en endnu større klub. Så ville det virkelig være en Roma-classic. Man taber sportsligt, man taber økonomisk på lang bane - men ja, det varmer 5 minutter når man tisser i bukserne, det kan ingen komme udenom.

Kom
nu
med
nogle
langsigtede
planer...

asroma87
790 indlæg.
d. 28. august 2020

Kolarov rygtes til Inter, hvilket Kolarov også selv ønsker

Chelsea har købt Ben Chilwell

Hvorfor ikke gå efter Emerson? Lån med købsoption på 15-20 mio euro

1

Daniel-Cumen
102 indlæg.
d. 28. august 2020

Den bedste nyhed længe har været at kolarov gerne vil skifte. Afsted med ham. De sidste 2 år har han været elendig. Gammel, langsom, bidrager med al for lidt ift hans løn og erfaring.
Så mangler de bare at sælge Fazio, Santon, Olsen, J.Jesus, Kluivert og Pstore så er der blevet ryttet godt op.

asroma87
790 indlæg.
d. 28. august 2020

Jeg har lige læst at Kolarov handlen er meget tæt på! Afsluttes inden for de næste par timer

Kunne Biraghi fra Fiorentina evt være et alternativ? Selvom jeg hellere vil have Emerson tilbage

Daniel-Cumen
102 indlæg.
d. 28. august 2020

ingen af dem tak. Emerson har ikke spillet førsteholdsfodbold i snart 2 år og biraghi er simpelthen ikke god nok til foncescas taktik. conte bruger samme formation og der har han ikke kunnet spille fast.

hvis ikke de kan hente kvalitet, så hellere spare pengene og i stedet prøve at hive 1-2 ungdomsspillere op der kan spille back. Det mister de ikke. Klubben skal stoppe med at hente elendige dyre spillere.

asroma87
790 indlæg.
d. 29. august 2020

Kolarov er næsten done deal til Inter

Så skriver medierne at Spina og Calafiori skal kæmpe om VB

Derudover meldes Dzeko til Juve også som næsten done deal... 10 mio euro plus 2 mio euro i bonusser!

Romaneren
573 indlæg.
d. 29. august 2020

Ærligt synes jeg faktisk, at den pre-season-trup ser ret fed ud. Dzeko og Kolarov ud (vist nok sammen med Fazio til Villarreal) lugter af lidt generationsskifte. Fedt. Antonucci, Riccardi, Calafiori og Schick i en trup lugter endnu mere af generationsskifte. Rigtig fedt.

Diawara må gerne smutte for min skyld, hvis vi kan få cash for ham. Jeg synes ikke, han har været så god.

Lad os få skibet Juan Jesus, Fazio, Olsen, Pastore og Perotti afsted i samme vindue og få hentet lidt frække indkøb.

Så står vi med en ung trup med masser af potentiale og en rigtig pæn håndfuld romere. Faktisk lidt en Atalanta-type trup, hvor der ikke er specielt mange store stjerner, men unge gutter med godt potentiale. Så mangler vi bare et stramt taktisk koncept under Fonseca, og så tror jeg på, at den trup kan levere mere end ‘summen af de enkelte dele’ osv.

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 29. august 2020

Ünder, Riccardi og 20 mill euro for Milik - det lyder som en 1. april...
Det håber jeg ikke sker.
Så god er Milik slet ikke og skidt igen at skille sig af med en af de bedste fra primavera holdet

asroma87
790 indlæg.
d. 29. august 2020

Det har jeg også læst flere steder! Fuldstændig håbløs handel hvis det er rigtigt :(

Arsi
505 indlæg.
d. 31. august 2020

Jeg fatter ikke hvorfor man ikke har prøvet på Tonali... Nu ryger han til Milan på lån med en købs obligation på 30 mio € i alt.
Håbløst at vi ikke bare har prøvet lidt. Send Cristante væk og hent ham.

Derudover forstår jeg ikke at man ikke godtager at få Torreira for Diawara. Diawara er rigtig dygtig, men Torreira har jeg været fan af siden Samp tiderne. Rigtig dygtig fodbold spiller!
Vi har dog en af hans typer i truppen á la Veretout.

Jeg er meget i tvivl om hvad der skal ske i dette transfer vindue.

Dem der er på vej ud:
Kolarov, Dzeko, Juan Jesus, Fazio (har ikke lige læst noget på det seneste dog), Cengiz, Kluivert og Schick.

Og så har vi kun hentet en 33 årig Pedro der dog har vindermentaliteten, men stadig en gammel herre.

Vi har været kædet sammen med Smalling ret længe nu, stadig intet sket. Samme snak om Milik

Det stiller os pt. sådan en opstilling med 3-4-2-1:

Pau
Mancini - (Smalling)- Ibañez
Bruno/Florenzi (Please Flo!!) - Veretout/Pellegrini - Diawara/Pellegrini - Spina
Zaniolo/Pellegrini - Mikhi/Pellegrini
Milik

Eller med 4-3-3:

Pau
Bruno/Flo - Mancini - Smalling - Spina
Veretout - Diawara
Zaniolo - Pellegrini - Mikhi
Milik

Så vi SKAL ud og hentet forstækning til forsvaret! Synes Calafiori og Spina på venstrebacken ser fint ud. Midterforsvaret skal forstærkes hvis vi spiller med 3 mands.
Højrebacken er elendig hvis vi ikke beholder Flo. Bruno kan ikke ligge en første gangs aflevering og skal have boldene lige i fødderne før han kan noget. Han er bare ikke god nok til et hold som vil spille top 4.

Midtbanen kan justeres, evt. Tonali hvis det nu var Roma gad at prøve.

Angrebet.. Det bliver et problem når Dzeko smutter. Han har leveret 78 mål og 35 assist i 172 kampe, hvilket vil sige at han har været indblandet i 113 mål i 172 kampe, det vil jeg altså mene er ganske pænt.

Hvis vi hentede Milik og Mandzukic som backup, ville det ikke være heeelt dumt.

Men foretrækker stadig at vi går ud og bruger penge på en fornuftig spiller vi ved der er garant for mål eller måske ikke er så skadesplaget som Milik er.

Evt. synes jeg også Michy Batshuayi på lån ville være fedt. En fin backup som godt kan score mål.

Hvad tænker i?

asroma87
790 indlæg.
d. 31. august 2020

Jeg tænker klubben PT har rigtigt travlt med at besætte diverse stillinger, især sportsdirektør rollen mangler. Tror der er en masse arbejde igang bag kulisserne.
Problemet er bare at sæsonen starter om 3 uger og der er en masse arbejde der skal gøres. Lad os håbe der snart er styr på det interne, så klubben kan få gang i transfers ind/ud

- Smalling er et must buy i min verden
- Diawara/Torreira swap! JA TAk
- Så skal alle de overflødige spillere ud
- 2-3 nye spillere ind som kan forstærke holdet

Men det afhænger også af Fonseca: skal vi spille 4-2-3-1 eller 3-5-2-1 osv osv

Der er mange ting som skal afklares MEGET hurtigt

Ps er også mere fan af Michy på lån - det har jeg også skrevet flere gange.

Pau
Mancini-Smalling- Ny CB
Florenzi-Veretout-Torreira-Spina
Zaniolo-Mhiki
Michy Bats

Jeg synes ikke Ibanez er god nok

Arsi
505 indlæg.
d. 31. august 2020

Synes Ibañez gør det forrygende!! Langt fra imponeret af ham i hans første kamp. Men wauw han har været god siden da!

asroma87
790 indlæg.
d. 31. august 2020

Det er jeg ikke enig i! Kolarov slog Ibanez af i de sidste kampe, så forsvaret så sådan her ud:

Mancini-Smalling-Kolarov

Ibanez spillede kun hvis Smalling var skadet eller i sidste kamp mod Juve hvor Fonseca blandede kortene...

Han faldt jo også helt igennem mod Sevilla, hvor han sejlede rundt!

Men hey Schick er tæt på Leverkusen for 28-29 mio euro og Mhiki har fået ophævet sin kontrakt med Arsenal

Romaneren
573 indlæg.
d. 01. september 2020

Mikhi ind på fri transfer. Det er vel ikke den dårligste deal, der er lavet i mands minde!

59971Cools
471 indlæg.
d. 01. september 2020

Enig, lidt overrasket over de blot lader ham gå på fri, men ja med en løn på ca. 10m pund, så er det en dyr herre.
Jeg har dog ikke set en officiel nyhed fra Roma omkring vilkår samt længde på kontrakten... Men tænker den er rimelig dyr.
Men jeg synes han gjorde det rigtig fornuftigt sidste sæson, så ham og Pedro til at støtte vores unge gutter synes jeg er ganske fint! :-)

asroma87
790 indlæg.
d. 02. september 2020

Kolarov til Inter er næsten en done deal. 1 mio euro plus et par bonusser.

Schick har sit lægetjek imorgen i Leverkusen, efter Volland blev købt af Monaco idag. 26 mio euro plus 2-3 mio euro i bonus + en procent del af et fremtidigt salg.

Mon ikke dette giver lidt penge til Smalling

Kelevra
1091 indlæg.
d. 03. september 2020

Smalling:

Det ene sted meldes der at prisen nu er helt oppe på €25 mio inklusiv bonusser, mens der et andet sted meldes endnu et leje ophold med €12 mio obligation + 3 årig kontrakt.

Håber ikke United nu forlanger €25 mio, men derimod kan se at når der hverken er udsigt til spilletid i klubben, eller at en anden klub køber ham, så er lån + obligation at foretrække. Alt efter hvad prisen på lejeopholdet bliver, så synes jeg også den sidstnævnte model er fornuftigt prissat.

At United nogensinde mente de kunne forlange minimum €20 mio..

59971Cools
471 indlæg.
d. 03. september 2020

Synes faktisk det er ærgerligt med Kolarov. Synes generelt han har gjort det godt i sin tid i klubben, et mindre dyk i sidste sæson. Men hvis vi skal spille med 3 centerforsvarer, synes jeg han passer godt til den venstre plads der. Så uden jeg kender hans løn synes jeg det er en skam at sende ham væk.

Smalling må aldrig komme op i nærheden af 25mEUR, så skal vi droppe det. Et niveau omkring 15mEUR bør være realistisk, men heller ikke mere...

Schick synes jeg stadig er dumt at skibbe ham væk, jeg ville gerne give ham fuld tillid frem til jul og så tage en ny evaluering...

asroma87
790 indlæg.
d. 03. september 2020

Smalling nyt:

En handel er tæt på, betalt lån endnu et år, med fast køb efter sæsonen på 12 mio euro. Lad det nu bare snart gøres officielt.

Ps Schicks lægetjek er udskudt, da han vist er i noget Corona relateret karantæne

Arsi
505 indlæg.
d. 08. september 2020

Spændende vi er rygtet med Depay. Bekymrende at Koeman har bedt om ham specifikt til Barca dog hahaha.

Glæder mig til at læse nogle flere transfer rygter snart. Det går lidt langsomt ift. sæsonen snart starter

asroma87
790 indlæg.
d. 08. september 2020

Kolarov er til lægetjek idag, det er vist bestået. 1-2 mio euro plus vi slipper for hans løn

Schick er også til lægetjek idag! Leverkusen betaler eftersigende 29 mio euro plus bonusser, hvilket jeg synes er et fint salg, når nu det skulle være.

Lad os håbe det kan sætte lidt gang i transfer møllen

59971Cools
471 indlæg.
d. 08. september 2020

Schick solgt... Ærgerligt synes jeg. Men især skidt med prisen... Under 200 mDKK for en spiller som har gjort det ganske fint for RB i sidste sæson, og som vi gav +300 mDKK for...
Øv! Fornuftige angribere koster bare lynhurtigt mange penge og han havde en god alder og stadig en spændende spiller.

De 10 % videresalgsklausul (over avancen), giver jeg ikke meget for.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 09. september 2020

Puhh.. Piccini og Romero i Atalanta. De gør det sgu klogt. Jeg er efterhånden meget spændt på, hvad der sker i vores klub nu. Med Zaniolo ude og Kolarov væk, så skal der vidst snart til at ske et eller andet, hvis vi skal ind i top4 næste sæson...Bonaventura til Fiorentina, Tonali til Milan og ??? til os?

asroma87
790 indlæg.
d. 09. september 2020

Nu er der idag kommet styr på den nye bestyrelse, så mon ikke der kommer gang i nogle ting og sager nu. Sæsonen starter jo om halvanden uge og truppen er fuldstændig rodet sammen

Aldair
31 indlæg.
d. 09. september 2020

Jeg blir simpelthen nødt til at give udtryk for min glæde over, at vi har fået Mkhitaryan til klubben. Jeg synes, han er en vanvittig klog spiller af typen, som gør sine medspillere bedre. Og så har han nogle sygt fede ryk indimellem!

C. Panucci
12 indlæg.
d. 10. september 2020

Jeg er helt enig, Aldair. Jeg ser det sådan set også som klubbens vigtigste transfer, at vi i år - for første gang i 10 år (!?) holder på stammen og de vigtigste spillere. Jeg tror egentlig også, at klubben arbejder ret hårdt på at afskibe en del af den høje løn og samtidig har planer klar (med is i maven) for unge, talentfulde og prisbillige alternativer. Mange klubber er nødt til at komme af med noget dødvægt og her kan man forestille sig, at pirserne falder markant de næste 2 uger - det er måske netop det, som Roma har ventet på.

asroma87
790 indlæg.
d. 10. september 2020

Jeg er faktisk tilbøjelig til at give jer ret i det med at holde på stammen. Men husk at vinduet er ikke lukket endnu. Men der er da grund til optimisme.

Den transfer løsning med at sælge Kolarov, for så at rykke Calafiori op og være backup til VB/VWB - sådanne løsninger elsker jeg. Vi har så mange gode talenter, hvorfor så ikke bruge dem?

Nu skal vi bare have Smalling tilbage og en backup til Dzeko. Her kunne man i mine øjne sagtens have givet Kalinic et år mere, jeg synes sgu han var en kanon backup.

Næste sæsons aller vigtigste styrke for alle klubberne må være trup bredde. Med alle de mange kampe presset sammen og med 5 udskiftninger, kommer de klubber med god bredde til gode.

Mit største ønske er dog en til midterforsvar udover Smalling. Jeg synes altså ikke Ibanez virker god nok. Vi var trods alt også det hold af alle top 7 holdene som lukkede flest mål ind sidste sæson (51) Inter lukkede mindst mål ind (36)

MEN...FORZA ROMA!!!

[Rettet af: asroma87 - 10/09/2020 - 08:04]

C. Panucci
12 indlæg.
d. 10. september 2020

Jeg er helt enig. To midterforsvarer, hvoraf Smalling er den ene. Gerne Cistana, Izzo eller Pezzella, som klubben har været rygtet lidt med.
Og så en eller to angribere. Pinamonti, kunne være et godt bud og/eller måske Pavoletti. Pinamonti kan lærer vældig meget af Dzeko samtidig med at være indforstået med, at han skal lære et års tid. Pavoletti er garant for godt spil og et sikkert kort og kan nok sagtens leve med at være back-up i Roma. Med Pavoletti kan Fazio/Jesus måske bruges som løftestang, Pinamonti kan man benytte Karsdorp. Jeg syens der har værets tille omkring Florenzi en tid nu, mon det tegner godt for os, klubben og ham? Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvis ikke han indgår i chefens planer med den nye taktik. Han er jo eminent på den højre wingback.

59971Cools
471 indlæg.
d. 10. september 2020

michy batshuayi - burde vi ikke gå efter ham?
Kan se han regner med at skulle lejes ud til Palace. Men en lejeaftale med købsoption kunne være oplagt med ham. Synes han kunne være en rigtig fornuftig angriber at bygge lidt op omkring, så kunne Dzeko og ham kæmpe om pladsen, men med meget mere perspektiv i Belgieren... Han er 26 pt.
Det burde være et realistisk niveau hvor vi kan være med.

asroma87
790 indlæg.
d. 10. september 2020

Nu skal Florenzi pludselig til PSG

Lån med købsoption

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 10. september 2020

Så får han da også lov til at prøve at vinde et mesterskab hvis det sker.. Det kan man godt unde ham med den tur han har været igennem i klubben!

asroma87
790 indlæg.
d. 11. september 2020

Florenzi til PSG - Karsdorp er tæt på Genoa

Skal vi så kunne have Brune Peres til højre wingback eller hvad?

Behold dog Florenzi...

Update: Florenzi er idag landet i Paris til sit lægetjek :(

Så sælg dog manden en gang for alle, i stedet for de forbandede låne handler hele tiden

[Rettet af: asroma87 - 11/09/2020 - 12:48]

C. Panucci
12 indlæg.
d. 12. september 2020

Okay, der er måske noget, der tyder på højt spil i klubben.
Fokus på at komme af med "dødvægt" og der er et stykke endnu på den front. Samtidig med, at der er is i maven ift indkomne handler og priserne dermed tvinges nedad. Smalling fra 25 mio euro og til et sted omkinrg 15 mio. Milik fra 50 til 35. Det er højt spil af klubben, men måske er det endelig vores tur til at have lidt medvind. Er meget forundret over, at vi ikke bliver kædet med nogen til højresiden. Er vi måske simpelthen der, hvor Fonseca ser potentialet i Under, hvis han kan forbedre sin defensive arbejdsindsats?

asroma87
790 indlæg.
d. 14. september 2020

Nogen der aner hvad der foregår på transfer fronten....?

Vi skal spille første kamp på lørdag mod Verona ude og der sker ikke en skid

Manne
0 indlæg.
d. 14. september 2020

De seneste rygter jeg har har læst er:

Smalling skulle stort set være done deal

Milik skulle ha accepteret vilkårerne for at komme ti os, uden en byttehandel med Ünder, hvilket faktisk passer mig godt. Men jeg syntes nu Milik er en habil angriber, stadig også en rigtig go alder han har. Tror han kan blive vigtig for os: https://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-158490&menu=news-all

Izzo fra Torino, skulle også være en vi er interesseret i, en okay fin spiller syntes jeg.

De lidt mere løse rygter skulle være Kokorin og Chiesa, tror dog ikke på nogle af de to. Ja også ser det ud til at Dzeko tager endnu en sæson.

Schick til Leverkusen for 25 € mil er done

TheGladiator
7 indlæg.
d. 14. september 2020

Tror både man henter izzo og Smalling til forsvaret! De skulle vist være på trapperne. To fede indkøb synes jeg. Derudover er der stadig rygter om Milik...

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 14. september 2020

Jeg begriber ikke hvad vi skal med Milik? Har haft flere alvorlige skader og synes han er overvurderet.
Brænder seriøst mange chancer - ala ham vi har fra Bosnien :)
Lad os bruge pengene på Chiesa og ellers beholde Dzeko en sæson mere.

asroma87
790 indlæg.
d. 14. september 2020

Jeg har lige læst at United stadig kræver et højere bud på Smalling!

United er sgu bare en klam klub! Fy for helvede

DeRossi16
350 indlæg.
d. 14. september 2020

Er jeg den eneste der er på hvad Milik angår?
Synes han er skarpere end Dzeko, næsten 10 år yngre og arbejder godt for holdet.
Plus hvis vi kan få 12 mio. for Dzeko i den alder er jeg på.
Milik er mindst lige så god, og kan ikke glemme at Dzeko har den dårligste statistik hvad angår skud/mål.
Kun Ronaldo har flere afslutninger i indeværende sæson. Milik er altså kun 25...

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 15. september 2020

Nej, jeg er faktisk også ret begejstret ved udsigten til en mulig Milik handel. Han var altså ret vil i Ajax og realistisk set mener jeg, at han er den bedste angriber vi kan få lige nu. Havde nok allerhelst set en Dzeko/Schick kombi, men det bliver der jo som bekendt ikke noget af.

Vi har muligvis opgivet jagten på Smalling(?), men til gengæld skulle vi være tæt på Izzo og en ung lovende CB fra Verona. Det kunne jeg faktisk godt lade mig lokke lidt af, da jeg ikke nødvendigvis mener at vi skal hente Smallwood for enhver pris.

Men jeg savner virkelig nogle nyheder omkring HB, nu hvor vi igen har skidt Florenzi et stykke. Fatter ikke en skid af den handel, hvis han er god nok til at spille ren HB i PSG, hvorfor kan Fonseca så ikke bruge ham. Nu står vi med Santon og Peres, det er sgu ikke særligt intimiderende, hvis man spørger mig..

C. Panucci
12 indlæg.
d. 15. september 2020

Hel Enig Crap Bag. Umiddelbart, tror jeg, at Kumbulla-rygtet er skabt for at presse United. Men altså, Izzo skulle være mere eller mindre sikker, og sammen med Smalling/Kumbulla er det jo altså ved at se temmelig fornuftigt ud.
Milik er en dygtig anbriber, som samtidig stadigvæk besidder et udviklingspotentiale. Han han altså godt gå hen og blive en mini-Batistuta om et åar år, når han og holdet er modnet sammen, tror jeg.

Jeg er også en kende nervøs ved den højreback/kant. Karsdorp ser du til at være på vej til Genoa og hvad står vi så med? Enten, så skal det være fordi de tror på Under ellers må der være en plan, som vi endnu ikke har hørt om.

asroma87
790 indlæg.
d. 15. september 2020

Synes det er skide ærgerligt med Smalling og United. Men hvis United bliver ved med deres pis, så må vi desværre kigge andet steds.

Jeg kender intet til Kumbulla. Ville sgu hellere have haft Smalling, som kan forstærke os nu og her og samtidig er en leder, som giver noget ro til forsvaret.

MEN, hentes Izzo, Kumbulla og Milik, så er jeg faktisk fint tilfreds.

Vedrørende højre wingback. Hvad skete der med ham Faraoni, som også er fra Verona. Var han ikke rimelig hyped på et tidspunkt?

C. Panucci
12 indlæg.
d. 15. september 2020

Undskyld mig, men nu stikker det da pludselig helt af.
Nu forlyder det, at der i løbet af de nsæte 3-5 dage kommer en større kabale, hvori Roma skulle få afskibet Karsdorp (Genoa), Fazio (Villareal/Cagliari), Jesus(Genoa), Perotti(Fenerbache/Genoa), Dzeko(Juve), Under(Everton/Arsenal/United) og Pastore(Inter Miami) og til gengæld hente Smalling(United), Izzo(Torino), Kumbulla(Verona), Milik(Napoli), Pinamonti(Genoa) og De Paul(Udinese). Av for den lede rødbede, siger jeg bare.
Kumbulla på leje med obligation, Pinamonti på leje med option (modregning på Jesus og Karsdorp i nogenlunde 0) og de andre på permanente transfers.
Jeg er dog stadig på jagt efte rnyt til vores højreback/Wingback. Jeg har simpelthen svært ved at se/forstå, hvorfor klubben skulle have tiltro til kombinationen af Santon og Bruno Peres...

asroma87
790 indlæg.
d. 15. september 2020

Shit mand hvis den transfer kabale går op som du skriver, så kommer jeg i bukserne

Arsi
505 indlæg.
d. 15. september 2020

Udover højre back situationen, så mangler vi også en angriber udover Dzeko eller Milik.

Tror ikke heeelt på Pinamonti handlen. Tror heller ikke De Paul bliver til noget desværre.
Måske en anelse negativt, men føler det bare er løse rygter. Der skete heller intet med Depay som ellers kunne være verdensklasse!

asromadk
3083 indlæg.
d. 15. september 2020

Oh lord jesus christ. Nye ejere, samme resultat. Nu er Kumbulla næsten lukket. Lån med obligation på køb i omegnen af 30 mio euro, hvor 7 af dem tages fra Mert Cetin som til den tid rykker permanent den anden vej.

Den lader vi lige stå. i bedste fald, 23 mio euro bundet op på næste sommer. 23. Obligation. Kumbulla, en spiller, som på ærlig talt må betegnes som en satsning. Bevares, måske han brænder igennem og laver en 'Marquinhos' og er det dobbelt værd næste år... Men ærlig talt, knægten kommer vel knapt til at være fast starter i sæsonen 2020-21?

Lån med obligation. come on...

føler mig 100% på at Smalling havner i Rom. Kumbulla har jeg intet imod, men det er bare rigtig, rigtig mange penge at bruge på en ikke-fast starter, da man bliver ved med at lave pisse-i-bukserne tricket og binde en hulens masse udgifter til næste år..

De nye ejere må sku have tabt sutten, alle kan jo se, at man kvajer sig år efter år i de her måneder, hvor man laver nogle handler som så bider en i røven året efter.

Få ny styr på det budget og balance i regnskabet. Brug en ung spiller fra egne rækker istedet for at ødsle penge bort på fx Kumbulla, hvis det ikke er fordi han er udpeget som en man bare må have og er villig til at smide penge for med det samme.

Skandale, man bliver så træt.

På en god dag, handlen ender i 23 mio euro, som man er tvunget til at betale resten af (fordelingen er ikke kommet frem, men mon ikke det er noget a la 3 + 20) på Kumbulla. Marash Kumbulla, ladies and gentlemen.

I en kontekst, hvor man ikke bare har smidt de 5 euro ekstra for en spiller, Smalling, som var og er en af klubbens bedste og vigtigste spillere.

Den lader vi lige stå.

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 15. september 2020

Der har været lidt rygter idag, om at De Sciglio skulle blive inkluderet i en evt. Dzeko handel. Måske ikke nogen helt dårlig løsning, jeg ser det i hvert fald som en klar opgradering ift det nuværende back-materiale, Spinazzola ekskluderet naturligvis. Er dog lidt i tvivl om hans skadeshistorik?

C. Panucci
12 indlæg.
d. 16. september 2020

De Sciglio som en del af en Dzeko-aftale kunne simpelthen være så fint med mig.
Vi skærer stadig ned på lønudgifterne samlet set og vi får altså en højreback med en meget højt topniveau og et bundniveau, som stadig er noget højere end Peres' og Santons ditto.
Jeg er ikke så bange for hans skadeshistorik - Peres skal jo alligevel have en kamp ind i mellem. De Sciglio og 3-5 mio Euro for Dzeko- den er fin.

1

[Rettet af: C. Panucci - 16/09/2020 - 10:38]

Romaneren
573 indlæg.
d. 16. september 2020

Kumbulla bliver vanvittig. Han har været et bæst i Verona og ville være en klassehandel for os. Klart større potentiale end Izzo, og meget mere fremtid i ham end en alt for dyr Smalling. Tror nu også nok at vi skal få Smalling ind. Og et midterforsvar med Kumbulla-Smalling-Mancini er fandme spændende.

De Sciglio ville være kanon, når nu vi åbenbart gerne vil skulle Florenzi ud med badevandet.

Pinamonti ind som backup for Milik ville jeg også synes var tonser frækt.

Lyder lovende, hvis vi kan gå skudt Juan Jesus, Pastore, Fazio, Perotti og Karsdorp afsted. Det tyder da på, at der er NOGEN i klubben, som ved hvad der er brug for.

asromadk
3083 indlæg.
d. 16. september 2020

Jeg håber, at jeg i så fald er den eneste der har misset den. Har intet minde om at Kumbulla skulle være et bæst, men selvfølgelig besidder han talent og kan blive god. Min anke er, at man binder 18 mio euro (den hedder 5 + 18) fast på næste år. For, som så mange gange før, bliver det netop hurtigt netop årsagen til at man så ikke kan holde på de spillere som evt. Brænder helt igennem.

Hvis man havde 100 mio euro i rent overskud klar til forbrug, så ku jeg sagtens leve med det. Men altså, det er jo ikke evigheder siden at man hentede et vaskeægte bæst for en klubrekord handel, en spiller, som lignede en serie A topscorer i svøb, og det ved vi jo alle godt hvordan endte.

Har svært ved at se hvordan Kumbulla for 25 mio euro kan forsvares med klubbens økonomiske forfatning kan forsvares. Men jeg er måske den eneste der ikke helt ser ham gå ind i start 11... Zaniolo - og Marquinhos for den sags skyld - er vel snarere undtagelsen end reglen. As Roma er jo ikke Dortmund eller Ajax, en klub som notorisk har styr på talenterne og giver den chancen..

Tværtimod henter man sikkert Smalling og en anden ældre herre i sidste øjeblik og så er Kumbulla pludselig på bænken som udgangspunkt...

Men håber da at jeg ikke får ret, at tiderne skifter nu.

De Sciglio på Tørt lån og RET til køb på 10 mio euro er til gengæld kanon.

asroma87
790 indlæg.
d. 16. september 2020

Kumbulla skulle eftersigende lande i Rom i eftermiddag

Kender heller intet til ham

asromadk
3083 indlæg.
d. 16. september 2020

Jeg kender ham faktisk godt, men har bare ikke fået pudset brillerne åbenbart, hvis han virkelig viser sig at være et talent i svøb og en spiller som kan tage skridtet helt op på øverste hylde. Hverken en øjeblikkelig forstærkning eller et uomtvisteligt talent, og dertil synes jeg det er mange penge, at man lægger sig fast på at man gerne vil give så mange penge for ham. Det er helt vildt i min optik, alt taget i betragtning. Vi ser jo år efter år at man ikke har penge til for alvor at hente spillere som kan gå ind og løfte holdet markant (netop pga., at man ødsler penge bort hver gang man kommer til august måned...)

Håber inderligt han modbeviser mig den kære Kumbulla, men har godt nok svært at at se fidusen. Hvis man kender klubben ender man vel med at hente 2-3 CB's og har 5-6 i alt for så at se Fonseca skifte system igen hvorefter man kun skal bruge Smalling og Mancini. Så kommer en som Kumbulla bare til at sidde der på bænken med et dyrt priskilt a la Schick. Uden aldrig rigtig at få chancen.

asroma87
790 indlæg.
d. 16. september 2020

Jeg kan godt følge din bekymring...

Tænk på alle de flop/fejl køb vi har lavet de sidste mange år:

- Iturbe
- Robin Olsen
- Schick
- Rick Karsdorp
- Gonalons
- Coric
- Defrel
- Mert Cetin
- Nzonzi
- Pastore
- Marcano
- Norbert Gyomber
- Ervin Zukanovic
- Mario Rui
- Hector Moreno
- Jonathan Silva
- Doumbia
- William Vainqueur
- Vermaelen
- Clement Grenier
- Iago Falque
- Adem Ljajic
- Victor Ibarbo
- Sanabria
- Dodo

C. Panucci
12 indlæg.
d. 16. september 2020

Jeg kan ikke helt følge bekymringen. Sådan er gamet jo. Der er så mange faktorer, der spiller ind.
Systemet, omgivelserne, spillerens familie, spilleres psyke, holdkammeraterne, træneren, osv., osv., osv.

Tænk på de handler, som er gået godt.

Smalling, Mirante, Nainggolan, Dzeko, Mancini, Kolarov, Villar, Zaniolo, Perotti, Shaarawyy, Pellegrini, Mhikitaryan,Under, Fazio, Strootmann....

Selvfølgelig bliver alle ikke en succes - og langt fra alle bliver en succes fra dag 1. Stol nu lidt på, at de folk, der er i klubben har forstand på at finde spillere, som passer til manageren, systemet, klubben og byen.

asroma87
790 indlæg.
d. 16. september 2020

Vi håber på de bedste! :)

Jeg håber fandme stadig vi henter Smalling, for satan han var god sidste sæson

asroma87
790 indlæg.
d. 16. september 2020

Så er Under mere eller mindre solgt til Leicester!

Lån for 3 mio euro og så skal de købe ham for 24 mio euro næste år

asromadk
3083 indlæg.
d. 16. september 2020

Ja, jeg håber da, at det er mig der tager grueligt fejl, Panucci. Men igen, lad os nu se hvad du selv tænker, når man må sælge Zaniolo næste sommer fordi man ikke kan finde de 18 mio euro der mangler for at regnskabet går op - 18 mio euro som man er nede pga. en spiller som, tror jeg, ikke ligefrem kommer til at spille +20 kampe og gøre god figur næste år. :)

Jeg klandrer, som sagt, ikke at man henter Kumbulla. Han er da spændende. Men synes man bør stabilisere klubbens økonomi ordenligt nu, en gang for alle, og så begynde at tage tingene oppefra og ned istedet for nedefra og op. Man er nødt til alle år, når sæsonen går på hæld, at kunne afvise alle potentielle bejlere til ens bedste spillere uden at have FFP eller andet økonomisk bøvl i baghovedet. Her synes jeg Kumbulla til 5 + 18 (plus vel sagtens 7, som man stod til at indkassere for Cetin under alle omstændigheder) er helt off. Intet mindre. Det må, tror jeg, desværre - som altid - være som følge af at man bare er og bliver en klub som baserer sig på at skulle udvikle og sælge videre til de helt store klubber fremfor at rent faktisk udvikle klubben til en af de helt store.

Lamela
1793 indlæg.
d. 17. september 2020

Kumbulla kommer til Roma for 3m+22m - 8m (Cetin). Hvilket i runde tal ender på 17m euro. Ganske god deal. Han kommer på en 5 årigt kontrakt til 1,5m/årligt + 0,5m i bonusser.

Af en eller anden grund, så kan Roma ikke komme ude af FFP spøgelset, selvom klubben har levet op til kravene, hvert et år. Inter skal f.eks. ikke opnå noget break-even længere, da de er fri af forpligtelserne.
Lazio i den anden ende, har kørt en trup med lave omkostninger, der har kunnet matche deres indtægter, hvilket har gjort, de har været i stand til at bygge en solid stræk trup op af no-names. Men, det har også taget tid, imellemtiden har Roma spillet 4x i CHL og tjent styrtende med penge de senere år. Desværre, har de ikke været brugt korrekt, spontane handler og fejlslagne strategier har kostet os dyrt.

Roma økonomiske situation er så presset, hvis holdet ender på den 4.plads, så kan vi ikke spille CHL medmindre kravene er opfyldt. Det er som at tisse i bukserne for at holde varmen, når Roma hvert år sælger ud af profilerne og talenterne for at nå break-even.
Et: Roma kunne gøre som Lazio forsvinde ud af radaren i et par år og bygge holdet tålmodigt op, eller 2: Købe spillere, der kan forstærke (forhåbentligt) holdet, så Roma kan få nogle CHL penge. Egentligt bare forsæt ad samme sti.

Juve modsat Lazio, har kørt i ad den sti, Roma har gjort I årevis. Men forskellen har været, Juventus år efter år er nået langt i CHL, næremest som det eneste italienske indslag før Roma og Atalanta ødelagde den stime, samt de har haft et stadion og Jeep sponsorat, der har sprøjtet penge ud. Men, de har også været nødt til at sælge deres stjerner indimellem for at forstærke truppen. Pogba blev byttet ud med Pjanic & Higuain f.eks. Solide handler med sportsligt udbytte.

Indtil Roma kommer ud af FFP’s søgelys, så skal vi nok forvente, at alle spillere i Roma er på lånt tid. Så længe, RomaS indtægter ikke er større end, hvad vi ser idag, så forsætter Roma nok med lån+ obligation.

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 17. september 2020

Financial Fair Play er vist nok ugyldigt det første år efter nye ejere har overtaget klubben. ALternativt er der lidt fripas pga. Corona-situationen. Så FFP er altså ikke issue't lige nu!

Det kan dog ikke ses andet end som om Friedkins allerede fra start vil køre en stabilitetspolitik, hvor der skal være balance før vi handler. Det er svært at navigere i alle de rygter der foregår lige nu. Men ender vi med Kumbulla, Smalling, De Paul og Milik er det et styrket hold synes jeg. Højreback og angriber mangler selvfølgelig stadig 1 spiller hvert. Man kan undre sig over at det måske lykkes at komme af med diverse skrald i dette transfervindue, hvor vi ikke har nogen sportsdirektør....

asroma87
790 indlæg.
d. 17. september 2020

Så er der billeder af Miliks agent ankomme ved Trigoria

En handel er tæt på

Milik købes for 18 mio euro plus 7 mio euro i bonusser

Dzeko ryger til Juventus for 15 mio euro

[Rettet af: asroma87 - 17/09/2020 - 12:49]

59971Cools
471 indlæg.
d. 17. september 2020

https://www.asroma.com/en/news/2020/9/club-completes-kumbulla-capture

Så blev den officiel.

Netto lån 2 mEUR. Pris, 13.5 mEUR med 3.5 mEUR i mulige bonus betalinger.
Umiddelbart ikke voldsomt - MEN det er så med Mert Cetin, Matteo Cancellieri og Aboudramane Diaby den modsatte vej... Jeg har ikke nok styr på de unge til at vurdere værdien af det må jeg indrømme.

asroma87
790 indlæg.
d. 17. september 2020

Så skulle Milik/Dzeko kabalen være gået op...

Rygterne siger lægetjek allerede imorgen

Under skulle eftersigende også have sit lægetjek imorgen

[Rettet af: asroma87 - 17/09/2020 - 19:36]

59971Cools
471 indlæg.
d. 17. september 2020

Er egentlig positiv omkring Milik/Dzeko byttet.

Under er jeg ked af skifter nu, jeg tror han kunne blomstre denne sæson, uden Zaniolo og kæmpe med.

Higuain uden kontakt... Jeg kunne faktisk godt være fristet af at have ham og Milik sammen, hvis ikke han skal have alt for meget i løn...

Lamela
1793 indlæg.
d. 17. september 2020

Arh. Higuains bedste dage er ovre. Han skal til Miami og spille hygge bold med Matuidi. Jeg havde været rasende, hvis der var en spiller med Higuains attitude i truppen. Jo vel, vi har Juan Jesus, men heldigvis slet ikke den løn som Higuain hev i Juve. Husk på manden vil hellere bænkes i en hel sæson end at skifte til Roma i sidste sæson.

Seneste rygte til at agere vice Milik er den tidligere Roma talent Scamacca, der rejste til PSV i en alder af 15/16 år.

[Rettet af: Lamela - 17/09/2020 - 23:30]

asroma87
790 indlæg.
d. 18. september 2020

Jeg synes sku også Milik er fin at få ind, så vidt jeg kan huske sparker han også nogle gode frispark. Det dejligste ved disse transfers er næsten at vi slipper af med Dzeko.

Håber virkelig stadig Smalling hentes, jeg har læst at han træner alene over i Manchester. Manden har spillet i klubben siden 2010 og været med til at vinde mesterskaber osv osv - altså en loyal klubmand. Lad dog manden skifte, hvis de alligevel ikke vil bruge ham. Vis ham dog den respekt, efter så mange års tro tjeneste. Men United er og bliver bare en klam klub. Ligesom da de ikke ville lade os bruge ham i EL - det er bare et typisk United træk

Romaneren
573 indlæg.
d. 18. september 2020

Fonseca har meldt at Karsdorp bliver i klubben, og at man tror på ham. Så højre back-løsningen hedder nok Karsdorp-Peres i den nye sæson. Umiddelbart to wingbacks med klart størst styrker i det offensive. Håber Karsdorp viser noget af det, han gjorde i Feyenoord, før vi købte ham. Han behøver faktisk ikke at være nogen katastrofe i min optik, jeg tror godt det kan fungere.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 19. september 2020

Tillid til Karsdorp, offentlig udmelding om, at Fonseca håber på Smalling - det er altså ikke ingenting.

Og så er det virkelig værd at understrege, at vi med de handler som det pt ser ud til, har reduceret meget kraftigt i lønbudgettet uden for alvor at gå på kompromis med kvaliteten. Lad os håbe, de sidste løntungedrenge finder nye klubber.
Milik på vej ind. Kumbulla inde. Jeg synes faktisk, at vi begynder at se ret så fornuftige ud. Jeg håber meget på, at vi får hentet en eller anden fornuftig 2. angriber. Jeg tror simpelthen ikke på, at det skal være Pedro/Mhiki, der skal være løsningen her.
Hvis klubben og manageren tror på Karsdorp, så må det være fordi de kan se, han e rpå vej tilbage til sit Feyenoord-niveau og så er han altså stærk og stadig fuld af potentiale.
Pinamonti er tilbage i Inter - hvem ser I som en potentiel 2. angriber?

Pau
Mancini Smalling Ibanez/Kumbulla
Karsdorp Diawara Veretout Spinazzola

Pellegrini Mhikitaryan
Milik

Det er altså ikke nogen ringe start-11'er.

Arsi
505 indlæg.
d. 19. september 2020

Vi mangler i den grad flere forsvarsspillere hvis Fazio og Juan Jesus bliver solgt.
Og det samme gælder egentlig for angrebet hvor Milik/Dzeko skal have en back-up. Der har dog bare ikke været nogen rygter.

Cengiz Under handlen bliver vidst et lån med en option på køb og ikke obligation alligevel har jeg læst.

Lamela
1793 indlæg.
d. 19. september 2020

Der kommer kun flere ind, hvis Perotti, Fazio, Jesus & Ünders skifte bliver gennemført.

Arsi
505 indlæg.
d. 19. september 2020

Mit spørgsmål er jo bare, hvem der kommer ind?
Jeg har godt nok ikke læst de store rygter endnu? Sæsonen starter i dag...

Hvis vi spiller 3 mands forsvar, hvilket jeg regner med, så kommer Cristante til at spille dernede som han har gjort i træningskampene også.

Under og Dzeko ryger nok - Milik kommer formentlig ind og det samme gør Smalling forhåbentlig.

Så har vi Smalling, Ibanez, Mancini, Kumbulla, Juan Jesus og Fazio til midterforsvaret, hvor de to sidste nok bliver solgt.

Milik ind, Dzeko ud = 1 angriber i truppen.

I og med at vi ikke har prøvet at hente andre angriber en Milik (ift. rygter), efterlader det os med ingen back-up angriber til Dzeko i den første kamp. Dzeko kommer formentlig heller ikke til at starte inde, så Mikhi ryger nok på toppen og det synes jeg ikke er ideelt, men lad os nu se!

Lamela
1793 indlæg.
d. 19. september 2020

Ja nu må vi se om Milik overhovedet kommer. ADL spiller bigballs moves. Roma skal passe på, Juve ikke mister interessen i Dzeko, hvis det trækker ud for længe.

Roma skal have Smalling + 2 CB’s mere. Gerne nogle rutinerede til lavt beløb. Jeg magter ikke Izzo til 25euro. Det er han slet ikke god nok til.
German Pezzala er min favorit her, ved dog ikke, hvad han erhverves for.

Desuden mangler midtbanen en type som Torreira, der skralder igennem, men samtidig kan lave gode afleveringer fremad. I anden halvleg i aften faldt spillet fra hinanden, da Mikhi og Pedro mistede lidt af pusten. Midtbanen med Veretout og Diawara havde ikke evnerne til at skabe spillet.

Som Vice Dzeko/Milik er Scamacca blevet nævnt. Et ordenligt lokum med god speed. Tidligere Roma dreng. Min personlig favorit er Vlahovic. Men, han er nok en kende for dyr.

Juan Jesus skulle forsat afvise alle bud på ham, han vil hellere spilde sine bedste år på bænken og poste Instagram billeder op. (Suk en nar)

Men altså spillere som, Olsen, Santon/Peres, JJ, Fazio, Perotti skal først væk, så lønbudgettet kan blive trimmet, før der hentes nye ind.

Husk på, vi stadig har en Pastore i truppen, der ikke er interesse omkring. Hans løn alene kunne nemt deles ud på at dække De Pauls og Miliks årsløn.

Daniel-Cumen
102 indlæg.
d. 19. september 2020

Det virker som om roma ikke gider sælge de ældre spillere vi har siddende på bænken før der er kommet nye spillere til. Kan godt forstå foncesca gerne vil have en bred trup indtil der kommer nyt blod. Jeg forstår bare ikke hvorfor de unge ikke bliver hivet op og de derved kan holde på bredden i truppen. Spiller som JJ, fazio, santon og pastore har intet at gøre i roma når talenter som calafiori, antonucci osv sidder på bænken. Det er dybt godnat. Utroligt de aldrig bliver klogere i Rom.

[Rettet af: Daniel-Cumen - 19/09/2020 - 23:18]

asroma87
790 indlæg.
d. 20. september 2020

Efter jeg så kampen igår, ved jeg snart ikke hvad jeg skal sige...

Hold kæft et mærkeligt hold og opstillingen vi har fået her de seneste år. Pellegrini falder fuldstændigt igennem. Karsdorp er sgu hellere ikke god nok. Det er så uoverskueligt med alle de overskydende spillere, det helt vildt.
At Roma sælger Under og henter Pedro, siger bare alt om hvilken klub Roma er blevet. Hvorfor skulle Pedro dog hentes og Under sælges. Det er sgu nogle mærkelige handler der laves år efter år.

Nu filmede de op på tribunerne igår, op på Friedkin drengene. Lad os håbe de kan få gang i stadion projektet og lad os håbe de blev så chokeret over kampen igår, at de sætter gang i nogle transfers. For det hold igår er kun godt nok til til 5/6 plads. Er helt enig i Lamela længere oppe, skift Diawara ud med Torreira!

Det var sgu en hård omgang at se på igår

PS hvad sker der nu for Pau Lopez??? Skal det ellerede hentes ny målmand igen...Bad Fonseca ikke specifikt selv om Pau Lopez?

[Rettet af: asroma87 - 20/09/2020 - 08:30]

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 20. september 2020

Jeg så “desværre” ikke kampen igår og kan forstå på kommentarer og highlights at jeg ikke er gået glip af noget.

De vurderer at Mirante er bedre end Pau pt
Pau har også set skidt ud på det sidste

Ét point i Verona i første runde er vel acceptabelt - mere spillet og holdet der er bekymrende

asroma87
790 indlæg.
d. 20. september 2020

Det værste er næste at Verona havde de største chancer! Og sagtens kunne have vundet kampen. Men holdet er bare ikke til mere end 5/6/7 pladsen PT

Smalling og Milik vil da pynte på holdet men PT er det næsten højre wingback som er mest kritisk. Spina kommer tit op og laver gode ting til chancer men Karsdorp kom der intet fra. Santon skabte næsten mere på den tid han var inde

Savnede næsten Bruno Peres... shit mand hvad sker der for det?

[Rettet af: asroma87 - 20/09/2020 - 12:05]

59971Cools
471 indlæg.
d. 21. september 2020

Det lyder til at Juventus har droppet Dzeko da de går efter Morata (og Atl. så får Suarez)... Sikke noget møg. Synes det lyd som en super "byttehandel" med Dzeko for Milik...

asroma87
790 indlæg.
d. 22. september 2020

Korrekt - Morata er landet til lægetjek!

Dzeko/Milik handlen er 100% gået i stå. Det havde sgu ellers været noget af et scoop i mine øjne, at bytte Dzeko med Milik og så tror jeg vi ville have haft gavn af en ny ung angriber. MEN MEN MEN, endnu engang må vi Roma fans få en lang næse og nøjes med Dzeko endnu en sæson.

Jeg ved sku snart ikke hvad jeg skal sige. Sæsonen er i fuld gang og ingen ved hvilke spillere som kommer ind eller ud, ingen ved om Fonseca fortsat skal være træner.

Vi skal spille mod Juventus i weekenden, det glæder jeg mig sgu ikke til. Og hvorfor helvede har man ikke hentet Smalling tilbage endnu?

Det er næsten endnu værre nu end under Pallotta, eller det er ihvertfald ikke blevet bedre.

Samtidig taberdømmes vi nok i Verona kampen, fordi der er nogle som har lavet rod med papirerne og registreret Diawara forkert.

Tror desværre vi skal forvente at denne sæson bliver en genopbygnings sæson, eller en rebuilding season eller hvad man kalder det. Det giver ingen mening at hente en ny træner nu, så Fonseca får nok lov til at fortsætte og så må man se hvor man ender i tabellen. Så er det måske nok til næste sæson igen, at der investere tungt i en verdensklasse træner og top spillere (ønske tænkning) Vi har jo ikke engang fundet en ny sportsdirektør endnu heller. Sikke en rodebutik

C. Panucci
12 indlæg.
d. 22. september 2020

Slå nu lige kodlt vand i blodet, gutter. Der er stadig tid på transfermarkedet. Milik-sagaen er jo ingenlunde vores fejl, men ACL, der spiller hardball med en spiller.

Fonsecas udmelding omkring Smalling er klar og jeg tror på, at han er Romaspiller meget snart. Vi har et godt hold, vi har en dygtig træner.
Tro nu lidt på det!

1

asroma87
790 indlæg.
d. 22. september 2020

Sådan som jeg læser det, er der overhoved intet fremskridt i Smalling forhandlingerne. Tværtimod...

Dvs holdet ser sådan her ud PT:

Mirante(har åbenbart slået Pau Lopes af)
Mancini-Kumbulla-Ibanez
Karsdorp-Veretout-Diawara-Spina
Pedro-Mhiki
Dzeko

Sorry to say men det hold har ikke top 4 potentiale. Men det er måske også fint nok et eller andet sted. Vi må nok erkende at Roma er i en kæmpe genopbygnings fase med de nye ejere.

Milan
Napoli
Lazio
Atalanta
Inter
Juventus
Er PT langt foran os synes jeg. Nævn 1 spiller fra Roma, som ville kunne gå ind i start 11'eren på et af ovenstående hold - den er sgu svær

Romaneren
573 indlæg.
d. 22. september 2020

Tror både at Mancini, Kumbulla (jagtet af Inter), Veretout, Spinazzola, Mikhi og Dzeko ville kunne gå ind i start-11'eren på flere af de hold.

asromadk
3083 indlæg.
d. 22. september 2020

Håber min negativitet vil blive gjort til skamme, men det er fuldstændig vanvittigt, at der pludselig er blevet skabt en decideret stemning omkring Kumbulla. Han bliver altså 21 til februar og det er altså ikke en 'Tonali' vi har hentet, altså et no-brainer talent. Det er et skud i tågen man tilmed har brug en masse penge på, penge som man ikke ligefrem har i spandevis.

Selvfølgelig ville en håndfuld spillere kunne skifte og gøre sig gældende i andre klubber, men stadig, præcis ingen af dem der nævnes ville kunne gå ind og vide sig sikker i en eventuel ny klub. Dzeko ville skulle slå spillere som Ibra, Immobile, Ronaldo... af for at få en startplads. Sågar Zapata tror jeg egentlig Atalanta ville foretrække, han spiller virkelig for holdet og indgår i systemet perfekt.

Veretout kunne måske pynte hos Napoli eller Atalanta, men come on, hvem er det han slår af i Juventus?

Så der er jo noget om det, det er ikke et 'stjernespækket' hold, hvor man virkelig kan varme sig på den massive mængde talent truppen besidder. Pedro og Henri er lidt ligegyldige (gode, men det er jo ikke dem man skal bygge noget op omkring på lang sigt). LP7 er en skygge af sig selv, Mancini synes jeg faktisk er i en nedadgående kurve, hvor jeg havde forventet han kunne vise mere lederskab (han er og bliver nok en der skal tækkes af en mere rolig spiller a la Smalling...).

Mirante pludselig foran Pau.. Altså det er jo ikke helt væk at kalde truppen for en trup der sejler - det er helt vildt. Der mangler virkelig noget lederskab fra top til bund og man har sku også lidt ondt af både træner og spillere - det er rystende, så dårlig klubben synes at køre.

1

Romaneren
573 indlæg.
d. 24. september 2020

Rygter om Allegri er på vej... Han er en af de få, jeg ville være villig til at kaste Fonseca overbords for at få ind i stedet.

Allegri ind, ny struktur i ledelsen og et langsigtet projekt, hvor vi anerkender at vi ikke er seriøs Serie A-udfordrer, men vi har en talentmasse (og forhåbentlig snart planer om et selvejet stadion) der gør, at Roma kan blive et powerhouse på længere sigt. Så ville jeg være rigtig fortrøstningsfuld.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 24. september 2020

Og Totti er på vej retur!!!

RomaOlimpico
0 indlæg.
d. 24. september 2020

Allegri lyder næsten for godt til at være sandt :/ men det ville være kanon!

Denner
432 indlæg.
d. 25. september 2020

Har lige læst Chris smalling til inter!?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 26. september 2020

Mayoral til Roma fra Real Madrid synes tæt på st være en realitet. Angriber
Kender ham ikke. Gør du?

asroma87
790 indlæg.
d. 26. september 2020

PT tænker jeg at holdet ser sådan her ud til Juventus kampen:

Mirante
Mancini-Kumbulla-Ibanez
Santon-Pellegrini-Veretout-Spina
Pedro-Mhiki
Dzeko

Karsdorp er vist skadet, igen igen

Savner sku Smalling i det forsvar - tænk det tager så lang tid at få en aftale på plads

[Rettet af: asroma87 - 26/09/2020 - 11:03]

Lamela
1793 indlæg.
d. 26. september 2020

Måske er Mayoral den næste Soldado eller i værste fald den næste Portillo. Det imponerende er Real kan få penge for deres uønskede spillere. Mens, Roma ikke engang kan få smidt lortet væk for under deres markedsværdi.

Noget siger mig, Fonseca er passé efter kampen i morgen. Han virkede træt af tingenes tilstand i øjeblikket.

asroma87
790 indlæg.
d. 26. september 2020

Jeg tror Fonseca bliver fyret efter kampen imorgen. Tror også det er derfor vi ikke har set så mange indadgående transfers endnu. Jeg tror de venter, så Allegri kan købe 2-3 spiller han selv kan være med til at bestemme

C. Panucci
12 indlæg.
d. 27. september 2020

Samuel Eto'o, Huntelaar, Juan Mata, Alvaro Negredo - især de to sidstnævnte er jo interessante i denne situation. Hvorfor skulle Mayoral ikke kunne blive en succes udenfor Real Madrid?

Kom nu lige med lidt optimisme. Ind i mellem, så har jeg simpelthen svært ved at forstå, at nogle fans gider brokke sig så evindeligt og konstant over alt hvad klubben gør. På ledelsesgangen, på træningsbanen, på transfermarkedet. Altså, så bak dog klubben lidt op, for helvede da.

Jeg tror på Mayoral. Jeg tror på, at vi henter Smalling inden deadline og jeg tror på, at vi nok skal ende i top4 og allerede indenfor 2-3 sæsoner være seriøse udfordrere til Scudettoen.

En god, kærlig hilsen fra en, der går sin 20. sæson som Romafan i møde og ved næste møde med Olimpico fejrer 25-kamps jubilæum på lægterne. Vi ønsker alle klubben det bedste.

2

RomaOlimpico
0 indlæg.
d. 28. september 2020

Hvad med en Robert Skov fra Hoffenheim? Og så spille Spinazzola på højre back?

Og så ville det bare være fedt med en dansker i Roma trøjen :)

[Rettet af: RomaOlimpico - 28/09/2020 - 13:27]

59971Cools
471 indlæg.
d. 28. september 2020

Arg mon ikke det lige er tidligt nok. Han har ikke spillet VB særlig meget - og vi har brug for en der kan forsvare også. Gerne Begge veje som Spina. Det er ikke just Skovs force med forsvar.
Tænker vi må kunne finde noget mere egnet :)

En Danske kunne bestemt være sjovt, men så hellere Dolberg fx ;)

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 28. september 2020

Rüdiger, Lacazette, Torreira..
Spændende rygter i disse dage

Mayoral??

Sund
2 indlæg.
d. 29. september 2020

Problemet er, at vi ikke aner hvor meget klubben har at købe for og hvor meget Friedkin vil smide i puljen..

Men helt sikkert spændende navne der bliver nævnt.

Rüdiger og Torreira så jeg meget gerne i Roma og vil umiddelbart kunne gå i start-11'eren.
Mayoral er ikke ambitiøst nok, men hvis det er som backup for Dzeko kan det gå an.
Lacazette tror jeg ikke på..

Transfervinduet lukker om en uges tid - nu skal der altså snart ske noget.
Går og frygter at det ender med "panik-handler" til sidst.

Men helt sikkert en spændende uge vi går i møde!

asroma87
790 indlæg.
d. 29. september 2020

Borja og Smalling forventes at hentes inden weekenden

asroma87
790 indlæg.
d. 29. september 2020

Haha nu vil Zidane beholde ham Borja m.... Så i stedet kan vi leje Luka Jovic!

JA TAK herfra. Lån med købs option og så en tilbagekøbsklausul til Real er sgu drømmescenarie(Klassisk Real handel)

Så sæt tilbagekøbsklausulen på 40-50 mio euro til Real

Sund
2 indlæg.
d. 29. september 2020

Også et ja tak her fra til Luka Jovic :-)

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 29. september 2020

Er også helt med på Jovic-ideen!

Desuden bliver vi kædet sammen med Uniteds Dalot. Han er gledet lidt i baggrunden, men han var altså rigtigt god i sin første tid i klubben, især i den offensive del. Er bedst som wingback.

Knudsen-rk
253 indlæg.
d. 30. september 2020

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/italienskfodbold/roerende-video-vaekker-kvinde-fra-koma/8302789

god historie. :)

C. Panucci
12 indlæg.
d. 30. september 2020

Altså, hvis klubben laver en deobbelthandel med United ift Dalot og Smalling og samtidig får hentet en angriber, så er vi godt nok meget, meget tæt på det perfekte transfervindue i min bog.

Der er vidst ingen tvivl om, at klubben arbejder rigtig hårdt på også at afskibe nogle spillere - lad os håbe, at alt går op i en højere enhed, i løbet af ugen.

asroma87
790 indlæg.
d. 30. september 2020

https://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-159530&menu=news-all

Den nye bestyrelse med diverse medlemmer faldt endelig på plads igår. Nu går jagten ind på en sportsdirektør. Tror manglen på handler osv har skyldes dette, da en masse bag kulissen skulle falde på plads.

- Jovic på lån med købsoption
- Smalling på lån med obligatorisk køb
- Dalot på lån med købsoption

Så kører bussen!!! FORZA ROMA!!!

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 30. september 2020

I second that C.Panucci og asroma87! Og enig Knudsen-rk, det er en rigtig fin historie:-)

asroma87
790 indlæg.
d. 01. oktober 2020

Smalling er tæt på, Romas folk var i England igår for at lukke en handel

Idag kommer der Borja M's agent tager til Roma idag, for at forhandle om et skifte

Så mangler vi bare en højre wing back

asromadk
3083 indlæg.
d. 01. oktober 2020

Forstår godt nok ikke at man hellere vil have Borja M frem for L. Jovic.. Det skulle lige være hvis det var indiskutabelt at Real skal have en klausul på tilbagekøb, for det skal man stoppe med at give hvilken som helst klub på hvilken som helst spiller. Men isolerer ser forstår jeg slet ikke at JOVIC ikke er at foretrække.

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 01. oktober 2020

Jovic tjener det samme som Dzeko. Vi kan ikke have to angribere til 1 startplads som de to højstlønnede i truppen. Måske kan et lån med lidt af lønnen betalt af Real komme på tale, men så er der jo kun tale om én sæson da vores chancer for senere at hente ham er meget små pga. lønne og hans ambitioner. Mayoral som backup kan muligvis købes og har derfor lidt værdi. Økonomien bestemmer meget i dette tilfælde tror jeg, desværre. Sportsligt er Jovic da helt klart at foretrække!

napstah
136 indlæg.
d. 01. oktober 2020

Tror sgu ikke det har noget at gøre med at man hellere vil have Borja.

Hvem siger overhovedet at Jovic rygtet er sandt? For mig virker han urealistisk, men det måske bare mig? Han er startet inde i de seneste 2 kampe for RM. Uden mål og udskiftet jojo, men det jo nærmest samme antal starter han fik sidste år haha (overdrivelse fremmer forståelsen)

asroma87
790 indlæg.
d. 02. oktober 2020

Borja ankommer idag til lægetjek. Chris "The Beast" Smalling er millimeter væk... Chris tager Fosu Mensah med til højre Wingbak!

Ser godt ud DRENGE!!!!!

Edit: Der er nu ankommet repræsentanter fra United til Trigoria for at lukke Smalling/Mensah handlen :-D

[Rettet af: asroma87 - 02/10/2020 - 11:58]

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 02. oktober 2020

Håber der følger en realistisk købsoption med på Fosu-Mensah, så vi ikke står i en Smalling situation igen om et år, hvis han præsterer...

RomaOlimpico
0 indlæg.
d. 02. oktober 2020

Fosu-mensah virker fornuftigt, han er ung og kan spille flere positioner.
Smalling er er MUST! hvis prisen er fornuftig :)

Borja virker lidt som en panisk løsning, der er så mange bedre angribere på markedet... Kan ikke se hvordan han skulle kunne forbedre truppen?

[Rettet af: RomaOlimpico - 02/10/2020 - 15:50]

59971Cools
471 indlæg.
d. 02. oktober 2020

Må også sige jeg er meget overrasket over at det skulle være vores nye angriber... Og ikke positivt overrasket...
Dzeko tror jeg er færdig, og jeg har ikke tiltro til at Borja brager igennem. Er meget nervøs for hvor målene skal komme fra...

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 02. oktober 2020

Fosu-Mensah har gjort det rigtigt fornuftig i de få optrædener han har haft i United-trøjen. Dækker desuden cb, vb og med lidt god vilje dm. Dog lidt overrasket hvis han kommer, troede han skulle agere backup til wan Kenobi.

Kender ikke noget til Borja, så det giver vel rum til at blive overrasket positivt. Jovic var nok også urealistisk, som det er blevet nævnt tidligere. Tror heller ikke at vores klub virker særligt tiltrækkende på ham i den nuværende situation.

asroma87
790 indlæg.
d. 03. oktober 2020

Perotti er solgt mere eller mindre til Fenerbahce

Coric udlånes til VVV-Venlo, lån med købsoption

Fazio er meget tæt på Sampdoria

Sund
2 indlæg.
d. 03. oktober 2020

Da vi hentede Perotti i sin tid var jeg meget skeptisk over at hente en "middelspiller".
Må da erkende at han har været et godt køb og gjort en god figur for klubben set over hans periode her.

Held og lykke i Fenerbahce

Der smuttede vores eneste straffesparksskytte, hvis vi ser bort fra Veretout

[Rettet af: Sund - 03/10/2020 - 10:23]

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 03. oktober 2020

Perotti har været for meget skadet
Jeg vil altid huske ham for 3-2 målet hjemme v Genoa i Tottis afskedskamp !

Lad Dzeko sparke nogle straffe ud af kommunen

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 03. oktober 2020

Perotti har været for meget skadet
Jeg vil altid huske ham for 3-2 målet hjemme v Genoa i Tottis afskedskamp !

Lad Dzeko sparke nogle straffe ud af kommunen

asroma87
790 indlæg.
d. 03. oktober 2020

Dalot ryger til Milan

Han er til lægetjek nu her

C. Panucci
12 indlæg.
d. 04. oktober 2020

Lidt til dagen-før-dagen.

Rygterne pt siger:
UD:
Juan Jesus tilbydes til Tottenham - Mourinho ikke begejstret, Levy elsker last-minute-deal til gode priser.
Perotti til Fenerbache.
Fazio til Sampdoria.
Kluivert til RB Leipzig på lån uden option. - (edit: Nu meldes der om option)
Diawara til Arsenal.
(mandag) Pau Lopez til Everton på Lån

IND:
Smalling fra Manchester United.
El Shaarawyy fra Shanghai Shenua.

Det er i hvert fald hvad jeg har fået samlet op indtil nu.

[Rettet af: C. Panucci - 05/10/2020 - 07:24]

Sund
2 indlæg.
d. 04. oktober 2020

Så gerne El Shaarawy tilbage i klubben.

En målfarlig spiller med kanon teknik og stadig en god alder.
Til tider kunne han dog falde ud af kampe og være helt anonym..

Men ser også ham som en "bonus reserve" for Dzeko, da han alternativt kan rykkes helt frem på toppen og så har vi lige pludselig 3 muligheder i angrebet.

Indover med ham - tak, hvis prisen er ok.

Romaneren
573 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Hvis Panucci's meldinger allesammen gik hjem, så ville jeg godt nok være tilfreds. Jeg synes El Shaarawy var kanon sidst han var i klubben. For et par uger siden forhandlede han dog med Lazio, så vidt jeg ved, men det må vi så se igennem fingre med! :)

Ærgerligt at Robin Olsen formentlig ikke ryger nogen steder - og at der er blevet helt stille om Pastore, som IGEN er skadet og fortsat hiver en fyrstelig hyre.

Jeg er helt for at JJ og Fazio ryger - men hvis de gør det, så har vi kun 3 CB's i klubben. Smalling kommer nok ind, og så har vi 4. Tør vi virkelig spille 3-mands forsvar i en hel sæson med 4 CB's til rådighed? Så skal Santon være 5. mand på CB'en i en sæson med cup og europæisk deltagelse - det ved jeg ikke nødvendigvis, om man skal være 100% tryg ved. På den anden side er Santon som 5. mand på CB måske en federe deal end at vi smider 2-3-4 mio euro efter en ny reserve til den plads?

Mit hedeste Deadline Day-ønske er at læse, at vi kommer af med Pau Lopez og at Cragno bliver hentet ind mellem stængerne i stedet. Men jeg har svært ved at se det ske. Primært fordi nogen skal ha' lyst til at købe Pau Lopez...... :D

VeniVidiVici1927
72 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Jeg synes der er skræmmende stille lige pt. - udover at Smalling handlen ser ud til, at have ramt endnu et bump på vejen.

Derudover læste jeg et kort rygte om Becir Omeragic ind som back up på CB. Han er utroligt spændende i FM, men det er så også alt jeg ved om ham.

Hvor holder I jer opdateret en dag som i dag? Er der andre gode sider udover football-italia og newsnow?

God deadline dag derude.

asroma87
790 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Jeg bruger denne side pagineromaniste.com og oversætter det så

På denne side står der altså at Smalling handlen er lige ved at være der

1

C. Panucci
12 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Pt bliver der spekuleret i, at det kommer til at gå rigtig hurtigt i aften.

Der er rigtig mange kabaler, der skal gå op - og vi er jo selv en del af de kabaler.

El Sha kommer ikke medmindre Perotti (min.) ryger. Det tror jeg dog nok skal ske. Spørgsmålet er så om Kluivert også er ude - det er svært at få mere info på pt., synes jeg.

Smalling tror jeg på, det skal nok ske, men det bliver nok et spørgsmål om hvem, der giver sig i de sidste timer.
Rüdiger skulle være linet op som alternativ og holder vidst Milan hen, fordi han hellere vil "hjem", hvis muligheden byder sig.

Mht CB, så skal vi jo ikke glemme, at vi også har Cristante, som har vikarieret dernede.

Diawara linkes stadig med Gunners, men Roma er vidst ret klare i spyttet hvad angår pris - 30 mio eller ingen aftale. Det er sgu rart at opleve.

Jeg benytter mig ud over Newsnow, ChiesadiTotti og football-italia af diverse aviser fra Italien og Tyskland - det er sådan hvad mine sprogkundskaber tillader mig.

1

asroma87
790 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Hent dog både Smalling og Rudiger!

asroma87
790 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Kluivert og Perotti er mere eller mindre officielt røget videre

Smalling handlen lukkes på 17,5 mio euro + det løse

asroma87
790 indlæg.
d. 05. oktober 2020

United bliver ved med at spille dumme og har afvist de 17,5 mio euro efter sigende - shit hvor jeg dog hader den klub, det helt vildt

Perotti og Kluivert er officielle

Edit: Nu meldes der "Game Over" i Smalling handlen, det bliver ikke til noget, da United og Roma ikke kan blive enige

Held og lykke med kommende sæson...regner med en placering mellem 5. til 7. pladsen med nuværende trup

[Rettet af: asroma87 - 05/10/2020 - 18:57]

Sund
2 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Håber godt nok der bliver breaket 1-2 spillere her til sidst, ellers ser det MEGET tyndt ud! Især cb og wb!

TheGladiator
7 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Transfervinduet lukker vel kl 20

Ingen el Shaarawy og Smalling

[Rettet af: TheGladiator - 05/10/2020 - 19:45]

Manne
0 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Smalling skulle være done deal! 15 + bonus. En aftale på 4 år!

asroma87
790 indlæg.
d. 05. oktober 2020

YES!!! SMALLING IS BACK

FUCK JEG ER GLAD!!!!!!!!!!

asroma87
790 indlæg.
d. 05. oktober 2020

https://twitter.com/JLFOmniSports/status/1313197694249250822

Alle gode ting kommer til dem som venter!!! SMALLING IS BACK BABY

Romaneren
573 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Rygter om Robin O. til Everton?!

asroma87
790 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Yes Olsen ryger til Everton - Pau Lopez bliver

59971Cools
471 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Er det mig der er helt væk, eller har Pau Lopez ikke være så skidt som folk gør det til? enig Mirante har været ganske stabil, men synes faktisk at Pau Lopez gjorde det ganske pænt sidste sæson?

Fedt med Smalling - ender den i de 20 mEUR? I så fald synes jeg desværre det er til den dyre side? Men han er en vigtig mand for vores forsvar!

asroma87
790 indlæg.
d. 05. oktober 2020

https://twitter.com/ManUtd/status/1313205438217945093

Tror det endte med 15 mio euro lige ud, ingen bonusser. Synes det er en fair pris

Husk dog også at vi ejer ham nu! Ingen åndsvage lån.. 4 årig kontrakt

[Rettet af: asroma87 - 05/10/2020 - 22:04]

Sund
2 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Shaarawy har postet sort skærm med “ked-af-det” smiley på insta.. Han er nok godt træt af at tiden udløb og han ikke kom hjem til Italien/Rom

[Rettet af: Sund - 05/10/2020 - 22:08]

asroma87
790 indlæg.
d. 05. oktober 2020

Han krævede vist en helt sindssyg høj løn... derfor gik det i vasken!

Vil dog indrømme at bredden ikke er helt god. Under, Kluivert og Perotti væk

Til pladserne bag Dzeko er der: Pedro, Mhiki, Carlos Perez, Villar og (hvis man overhoved tør
Regne med ham) Pastore

59971Cools
471 indlæg.
d. 05. oktober 2020

https://www.asroma.com/en/news/2020/10/smalling-rejoins-the-giallorossi

Ja 15 mEUR må være fair pris. dog "kun" 3-årig kontrakt... Havde faktisk håbet på 4, men risikoen er at han daler i niveau om 1-2 sæsoner.

Enig mht. offensiven, må sige jeg er ret skuffet. Under, Kluivert og Perotti er ikke verdensklasse, men kunne noget OK og give til bredden. Uden dem synes jeg også vi er noget tyndt besat.

Det jeg er mest skuffet over er nu at Dzeko får endnu en sæson som klart 1. valg. Med mindre Borja overrasker meget positivt... Lad os håbe det.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 06. oktober 2020

Tak, for et transfermarked. Jeg kan dårligt huske, jeg har været mere tilfreds, alt taget i betragtning.

Vi har, hvis alle spiller deres bedste, et af Serie As absolut bedste forsvar. Og så er det bredt som ind i h...
Ærgeligt, vi ikke kom af med Jesus, men Fazio har jeg det fint med. Godt at Commandante kan stå der som lærermester for de helt unge gutter.

Vores midtbane er stærk og med gode folk, der kan spille flere forskellige pladser.

Mayoral som back-up til Dzeko, synes jeg godt vi kan være tilfredse med - og mon så ikke Milik ankommer vældig billigt i Januar ;)

Jeg synes, helt alvorligt, at vi har et super stærkt hold. Det er simpelthen kun på toppen, jeg e rlidt nervøs.
Savorani laver sine sædvanlige mirakler med Pau Lopez - mon ikke han er i buret efter pausen.

asroma87
790 indlæg.
d. 06. oktober 2020

Pau Lopez
Mancini-Smalling-Kumbulla
Santon-Veretout-Pellegrini-Spina
Pedro-Mhiki
Dzeko

Mirante
Ibanez-Fazio-Jesus
Bruno-Diawara-Cristiante-Calafiori
Villar-Perez
Borja

Så er vi klar!!!

[Rettet af: asroma87 - 06/10/2020 - 07:21]

Sund
2 indlæg.
d. 06. oktober 2020

Ja det ser faktisk fornuftigt ud, hvis vi kan holde os fra skader.. frygter en som Spinna går i stykker og så ser begge wb ikke for godt ud.

Ingen kaniner op af hatten men skønt at man fik Smalling ind! Og et meget stærkt tre-mands forsvar :-)

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 06. oktober 2020

Ibanez Iøvrigt på ugens hold med næsthøjeste score!!

Sund
2 indlæg.
d. 07. oktober 2020

Mon om man havde forhørt sig hos en gratis Mario Gözte, som nu er skiftet til PSV?

Jeg så ham ellers gerne i Roma på pladsen bagved angriberen, for at få noget bredde på pladsen.
Han er trods alt ikke fyldt 30 år endnu..

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 07. oktober 2020

Klubbens gæld vokset med 115 millioner euro siden 30. juni 2019. Omtrent 850 millioner kroner på lidt over et år. Samlet 1,8 milliarder kroner i gæld i klubben. Vi præsterede sidst det andet højeste underskud i Serie A's historie.

I det perspektiv virker det okay at Friedkinnerne gerne liige vil se tingene an inden de spenderer helt vildt på transfermarkedet !

https://www.football-italia.net/160274/roma-ran-204m-euro-loss

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 07. oktober 2020

Går vi konkurs?
Kan vi blive registreret til næste års serie A? Hvad siger FFP?
Av av

59971Cools
471 indlæg.
d. 07. oktober 2020

Hold da op hvor flot......

Men er det ikke noget der er mere "frit lejde" lige når man har overtaget til at bruge nogle penge, så det må de vel så ikke mht. FFP om et år fx?

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 08. oktober 2020

Tja. Tror ikke vi går fallit. Man skal selvfølgelig tage Covid-19 nedskrivninger med i betragtningerne, men der var jo et markant fald fra den aftale salgspris på 780 mil. euro før Corona og den aktuelle salgspris i august på 591 mil. euro.

Mon ikke Friedkins har haft lidt tid til at kigge regnskaberne igennem over Corona-pausen og indbragt det betragtelige underskud som et led i forhandlingen. Under alle omstændigheder vil de 190 millioner euro i nedslag jo betyde at Friedkins har pengene, og tidligere var villig til at investere det ekstra i klubben. Dog giver det helt bestemt mening at få stabiliseret skibet inden de foretager investeringer i klubben og truppen.

Værd at bemærke er også at Friedkins er forretningsfolk der er vant til at drive overskudsgivende organisationer. Pallotta og co. er investeringsfolk, der køber ting med øje for at booste værdien med henblik på videresalg. Det var tydeligt med stadion der skulle køres i et separat selskab uafhængigt af klubben og nærmere var et højhus og kontorlandskab nærmere end et stadion i de oprindelige planer. Rom hoppede bare ikke på den og derfor brændte de nallerne. Friedkings kigger forhåbentligt mere på strukturen i klubben og dermed også på vigtigheden af stadion i klubbens perspektiv fremfor egen vindings skyld.

Stadion kommer også snart tror jeg. Roms borgmester bliver presset af forestående valg og vil i bedste Trump-stil gerne have anlægsprojektet godkendt inden nytår som et politisk statement med det afkast det nu giver. Friedkins har angiveligt holdt et hemmeligt møde om stadion med borgmester Raggi på den amerikanske ambassade i Rom, så mon ikke der også er lidt politisk pres på nu ;)

http://www.insideworldfootball.com/2020/01/03/pallotta-poised-complete-e780m-roma-sale-friedkin-group/
https://www.asroma.com/en/news/2020/8/official-statement-regarding-the-ownership-of-as-roma

[Rettet af: DanieleTotti - 08/10/2020 - 08:49]

C. Panucci
12 indlæg.
d. 09. oktober 2020

Rygterne vil vide, at El Sha træner alene i Italien indtil Januar. Grundet karantæneregler mv vil han ikke længere kunne spille i den kinesiske liga og samtidig være på landsholdet. Kineserne skulle have accepteret dette og indgået en aftale om kraftigt reduceret løn. Spørgsmålet er jo så nu, om ikke der forhandles videre på en ophævelse af kontrakten og at den lille Farao dermed kan vende "hjem" og blive kampklar i den røde trøje?!

RomaOlimpico
0 indlæg.
d. 09. oktober 2020

Det ville være en kæmpe gave at få El Shaarawy tilbage :D
Tror han ville kunne løfte holdet og så samtidig få noget mere bredde i truppen på de offensive pladser

asroma87
790 indlæg.
d. 10. oktober 2020

Der er kraftige rygter om at vi forlænger med Dzeko, så hans aftale løber et ekstra år

Hvad fanden tænker klubben på nogle gange?

RomaOlimpico
0 indlæg.
d. 10. oktober 2020

Vi kan vel håbe at der er så vi kan sælge ham når vi får chancen, og få nogle penge i boksen. Fremfor at hans kontrakt udløber og han går gratis....

asroma87
790 indlæg.
d. 13. oktober 2020

Det kunne sgu være fedt hvis det ender med at vi kan hente Milik på fri i januar

Så kan vi sælge Dzeko næste sommer

59971Cools
471 indlæg.
d. 13. oktober 2020

Har han ikke først udløb til sommer også Milik? Men ja håber da vi kan få ham billigt til vinter så. Men kan være det også afhænger af Roma og Napolis situation i ligaen...

asroma87
790 indlæg.
d. 13. oktober 2020

Nå jo... han vil jo nok hellere skifte klub i januar kontra vente med at skifte næste sommer, når hans kontrakt udløber

Men så kan han vel fås billigt/billigere i januar transfer vinduet. Væk skal han ihvertfald, da hans forhold til Napoli er gået helt i vasken

asromadk
3083 indlæg.
d. 25. november 2020

En mindre kuriositet er, at et skifte ud af Italien for C.Eriksen kan vise sig problematisk, da han så kommer til at miste en hulens masse penge eftersom han er på en italiensk 'forskerordning' med lav skat.

Hvis man nu er hurtigt ude, kunne man måske gafle ham på et 2 årigt lån og få Inter til at betale en del af hans løn (det er nok en illusion, as Roma kan løfte den alene...)

Det kunne satme være frækt. Tror endda han ville passe perfekt ind i det nuværende system, selvom det ville være lidt synd for Villar nu hvor han nærmest ligner en fuldblods verdensklasse-playmaker in the making.

Romaneren
573 indlæg.
d. 25. november 2020

Eriksen er jo Roma-fan, så lidt veneration for klubben er der jo allerede. Det kunne være pivfrækt. Dog har jeg ikke helt så nemt ved at se ham passe ind - og måske endnu mindre, når Zaniolo vender tilbage.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 04. december 2020

Et spændende transfervindue nærmer sig.
Det største spørgsmålstegn er vel lige pt målmandsposten.
Hvis en ny keeper kommer ind, skal Pau Lopes formentlig ud. Eller stoler Fonseca mon pe mænd han har til rådighed pt? Mirante så ikke godt ud mod Napoli, men har jo ellers stået ganske sikkert og har altså i mere end 15 år haft ry for at værre en sikker sidste skanse i Serie A.

Og så er der naturligvis Diawara. En dygtig, dygtig foboldspiller, som måske bare ikke passer som hånd i handske, i Fonsecas system. Der er mange rygter om Nahitan Nandez fra Cagliari (vi var stærk rygtet med ham før han skiftede til Sardinien også). Hvis han ønskes ind, må det nmæsten være et farvel til Diawara, som er ønsker hos Arsenal, Leeds, West Ham m.fl.

Der er også stærke rygter om, at Pastores kontrakt vil blive ophævet midt januar, fordi han ganske enkelt ikke er til rådighed.

Jeg synes vores hold ser rigtig stærkt ud pt og jeg ser faktisk ikke det store behov for indkøb i januar, med mindre man falder over en fantastisk handel (Ibanez-agtig).

Hvordan ser i andre på vores behov og muligheden for realistiske transfers?

Romaneren
573 indlæg.
d. 04. december 2020

Jeg er generelt overrasket over, hvor stærkt vores hold ser ud. Det må jeg bare sige. Det ser ikke så prangende ud på papiret, men generelt har det jo virkelig set solidt ud. For mig at se er det disse pladser, hvor det gør ondt:

Målmand - Pau Lopez har den ganske enkelt ikke. Og vigtigst af alt lader det ikke til, at Fonseca tror på ham.
Mirante har til gengæld overrasket positivt. Han er 37 år, kom hertil som 2./3. keeper og er under alle omstændigheder ikke manden, som man kan bygge en fremtid op omkring. Er Fuzato den nye Alisson og dermed manden, vi tror på? Der er ikke meget, der tyder på det. Folk som Emil Audero og Alessio Cragno er den nye, lovende generation af italienske keepere, som er på et niveau, hvor vi stadig kan plukke dem. Jeg tror ikke, at vi forstærker os på målmandsposten til vinter, og Mirante kan godt stå mellem stængerne resten af sæsonen.

Højre back - Bruno Peres og Rick Karsdorp har begge overrasket positivt i Fonsecas system. I mine øjne er ingen af dem rigtig holdbare som faste startere for et hold, der sigter efter CL-kval kontinuerligt. Én af dem er helt fin at have på bænken. Jeg BEGRIBER ikke, at vi ikke har noget at bruge Florenzi til, og han gør det drøngodt i PSG lige nu... Men der må være ét eller andet, siden Fonseca insisterer på at have mere tiltro til Rick, Bruno og Davide Santon. Ergo må vi skulle ud på transfermarkedet, hvis vi vil forstærke os på den position.

... Pastore er ren dødvægt og skal skibes afsted ASAP. Diawara har overhovedet ikke fungeret i denne sæson, hvilket er ærgerligt, for han har ganske åbenlyse kvaliteter. Zaniolo kommer forhåbentlig også tilbage på et tidspunkt, og så har vi yderligere en midtbanemand for meget.

Jeg er meget enig med Panucci i dine betragtninger, ellers. Tror ikke der kommer noget ind, men håber på at der ryger en midtbane eller to ud.

Sund
2 indlæg.
d. 05. december 2020

Håber og tror på et stille transfermarked.

Jeg tror ikke der bliver ændringer på målmandsposten før sommer og det har jeg det egentlig fint med. Så kan vi få “den rigtige” keeper til sommer.

Holdet virker til at være i mere balance end vi har været i lang tid. Det er dog stadig tidligt på sæsonen og som Roma fan frygter man det årlige sammenbrud. I morgen får vi at se, om man kan løfte sig efter en ordentlig snitter mod Napoli.

Hvis vi kan spille stabilt som vi gør nu resten af sæsonen er en top 4 realistisk og så kan man koncentrere sig om følgende poster til sommer:
- angriber
- højre back
- keeper

Jeg tror ikke på at vi kan løfte os til næste niveau og være med i kampen om scudettoen før næste sæson, på den betingelse at vi forstærker de tre positioner markant.

59971Cools
471 indlæg.
d. 07. december 2020

Enig med mange af jeres tanker.
Det helt store punkt for mig er vores angriberposition. Jeg tåler snart ikke Dzeko mere...
Han blomstrer lige en gang i mellem, men set over en hel sæson er det virkelig for sløjt for en 1. angriber.
Så enten så få prøvet Mayoral godt af om vi skal gå efter ham som 1. angriber om han kan fungere med A-holdet i ligaen i 5-10 kampe i træk, og ellers skal vi snart ud og investere. (måske større chancer til sommer).

Og ja... Jeg savner sgu også FLorenzi den dejlige mand...

Knudsen-rk
253 indlæg.
d. 08. december 2020

Håber vi giver Milik endnu et forsøg, gerne allerede til det kommende transfer vindue.

Romaneren
573 indlæg.
d. 08. december 2020

Jeg tror, at det tidligere Roma-talent Scamacca, som vi havde kig på i sommerens vindue, ville have været svaret på mange af vores angrebs-bønner. Han spiller rigtig rigtig godt for et ellers ikke imponerende Genoa-hold. En ordentlig kleppert på 1,95 med god spilintelligens og et virkelig solidt skud.

asromadk
3083 indlæg.
d. 09. december 2020

Så opstod det, rygtet om Eriksen til AS Roma. Det er dog et meget løst rygte, som vist stammer fra en vis Claudio Raimondi på et program på Italia 1. Ikke til at vide hvad der er af kilder på den.
Fedt rygte, jeg kunne virkelig godt se ham lande i Rom - men det må for alt i verden ikke være på bekostning af Jordan V, som rygtet melder i så fald ryger den anden vej. Man har bare ikke en erstatning for Jordan på nuværende tidspunkt.

Romaneren
573 indlæg.
d. 09. december 2020

Veretout er vigtigere for os lige pt., end Eriksen ville kunne blive. Pedro, Mikhi og Zaniolo er rigeligt til de to pladser, vi har på offensiv midt. Eriksen ville pynte i enhver klub - men vi mangler for meget kvalitet på for mange andre pladser til at være SÅ godt besat på offensiv midt.

asromadk
3083 indlæg.
d. 09. december 2020

Præcis, helt enig. Føler næsten Jordan V er den man mindst kan undvære. Der er simpelthen ikke en backup for ham i truppen - ellers har man nærmest 2 spillere til alle pladser.

Et frækt move kunne være en pose penge + Dzeko og Eriksen til Rom. Fuld tillid til Borja M og lade en ung så backup til ham (flankeret af Mikhi som frontløber). Der er noget i mig der siger Eriksen i det nuværende AS Roma ville passe genialt. Kan sågar sagtens se Villar og Eriksen spille på samme tid - Villar er playmaker, men han er vel snarere en playmaker a la Veretout end Eriksen; synes sku han skræller fint igennem. Vi har set nu at det næsten er optimal i kampe hvor man er favorit at spille med Veretout-Villar (omsider, da man i alt for mange år har manglet centrale midtbanespillere som søger fremmad frem for ned i bagkæden...) og her kunne jeg sagtens se Eriksen indgå.

Men hvorom alting er, siger det en del om det nuværende AS Roma. Ville Eriksen overhovedet være sikker start 11'er? Jeg er ikke sikker.

asromadk
3083 indlæg.
d. 15. december 2020

Calafiori forlænget indtil 2025. Virkelig vigtigt signal på alle måder.

Drømmen må næsten være at han omskoles til at kunne dække højre wingback i en omvendt back rolle a la Spinnazzola. Så kunne man sende en af de tre musketerer Santon, Bruno P, Ricky K videre og spare lidt på lønningerne. og så naturligvis hive en ny, ung knægt fra egne rækker op til at være 3/4 mand.
Karsdorp har vel mere eller mindre bevist sig selv for nuværende. Rigtig gode præstationer, og han lægger endda på, synes jeg. Hold øje med hvilke vanvittige tilbageløb han har for tiden - det er en attitude, jeg ikke mindes at have set fra ham. Han skulle lige bruge 3,5 år og så er han klar...

Romaneren
573 indlæg.
d. 16. december 2020

Calafiori-forlængelsen er guld værd. Han bliver knaldgod.

Next up må meget gerne være Pellegrini - så får vi bundet noget romer-DNA til klubben henover de næste mange år, uanset hvad der så må ske med Florenzi.

Ancelotti
0 indlæg.
d. 19. december 2020

Højrebacken Bryan Reynolds fra FC Dallas
er snart en Roma spillere

Romaneren
573 indlæg.
d. 21. december 2020

Læste lige, at Inter stadig gerne vil afskibe Ninja. Jeg kan ikke lade være med at drømme om en tilbagevenden, måske på leje - dels for at give ham en værdig afslutning, dels fordi hans mentalitet er præcis det vi mangler ved siden af Veretout på midten.

Så kan vi skibe Diawara og Cristante afsted.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 22. december 2020

Bryan Reynolds fra Dallas FC og El Shaarawyy ser ud til at være tilgange i Januar.
Diawara og Pastore på vej ud.

Sirigu nævnes som en mulig tilgang, muligvis 1:1 lån for resten af sæsonen med Pau Lopez.

Der er vidst ingen tvivl om, at vores største udfordring pt er målmandsposten.
Cragno er vidst pt bedste bud på en sommertilgang.

Jeg synes umiddelbart, at vores hold ser rigtig godt ud, men ihhh, hvor jeg ønsker mig en sikker sidste skanse.

Samtidig kører der rygter om, at Friedkin'erne skulle være ganske hooked på deres nyerhvervelse og have ganske god tro på både træneren og truppen. Vi kan jo håbe, at sommeren kun byder på småjusteringer - gerne i form af Belotti og Cragno.

asroma87
790 indlæg.
d. 22. december 2020

Undskyld mig men hvem fanden er Bryan Reynolds???

Målmandsposten må være første prioritet PT som i skriver!

Belotti og Cragno til sommer og så ellers trimme de sædvanlige fejl køb væk!

Vores nye direktør fra Benfica har fået Corona:
https://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-163891&menu=news-all

Spændende hvilken effekt han også får

PS: sidder og spiller FM 21 - kan det virkelig passe at Dzeko får lidt over 8 mio dkkr om måneden?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 22. december 2020

Bare han er bedre end Ryan Reynolds!!

asroma87
790 indlæg.
d. 23. december 2020

Haha kunne ellers være frækt med Ryan Reynolds på højre wingback

59971Cools
471 indlæg.
d. 23. december 2020

Det skider jeg på - så skal jeg have en trøje med hans nummer og navnet skal være "Deadpool"... ;)

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23. december 2020

Jeg har en Dzeko trøje med navnet
Deadlegs

Romaneren
573 indlæg.
d. 27. december 2020

Juve kæmper med om Reynolds, så han er bestemt ikke ‘in the bag’ endnu.

Læser, at men overvejer at hive Hysaj ind - engen billigt til januar eller gratis til sommer. Det synes jeg lyder som en god idé.

Så kan Hysaj og Karsdorp lege højre back, og så kan Bruno Peres og komme videre, hvis vi er heldige.

asromadk
3083 indlæg.
d. 28. december 2020

Hm ja, for en uge eller to siden skrev jeg herinde at han var jaget af det halve Europa... Det var så sandt. Man gik aggressivt ud og lagde nærmest dobbelt op cash hvad han umiddelbart stod til at koste - men alligevel får man ikke lukket handelen.
Lidt besynderligt, Friedkin burde da om noget have de rigtige forbindelse til at hente en Nordamerikansk spiller. Svært at sige nu, men hvis han viser sig bare at være en stjerne i svøb, så har man jo igen igen ikke være dygtig nok til at få lukket en handel.

Noget helt andet.
Papu Gomez, er jeg den eneste som bare ikke køber helt ind på den? Altså, manden fylder 33 til februar.. Atalanta skulle eftersigende ligefrem have tilbudt ham til Roma, 10 mio euro. Er klart en beundrer af Papu, men derfor synes jeg ikke klubben skal hente ham. På en Fri Transfer med en løn som afspejler en breddespiller, måske, men det ville i min optik være hul i hovedet at fokusere på sådan et køb her frem for en spiller med noget fremtid i.

Romaneren
573 indlæg.
d. 29. december 2020

Ingen tvivl om at Papu Gomez er gudsbenådet. Men vi har allerede Pedro og Mikhi, som også er over 30. Og Zaniolo kommer tilbage lige om lidt. For mig at se er Gomez og Eriksen-tingen den samme: dejlig spiller, vildt dygtig, men der er simpelthen ikke rigtig brug for ham for alvor. Papu er så blot endnu ældre end Eriksen. Der er andre positioner, der skal styrkes, før vi kan tillade os at have SÅ mange kvalificerede offensive midtbanetyper. Vi kan ikke stille med Pedro og Papu på bænken og så til gengæld med Bruno Peres på højre back.

Håber at man bruger de 10 mio. euro andetsteds.

Romaneren
573 indlæg.
d. 29. december 2020

Til gengæld bliver vi sat i forbindelse med Genoas Nicolai Rovella, hvis kontrakt udløber til sommer. Han er en central midtbane med masser af fremtid i - spiller pt. på Italiens ungdomslandshold og passer åbenbart ikke ind i onkel Ballardinis taktik..... det er fuldkommen hul i hovedet af dem. Jeg ville være kæmpe fan af den transfer. Så ville midtbanen være fremtidssikret med ham og Villar. Men Juve er selvfølgelig også med i ræset om ham, så det bliver garanteret ikke nemt.

Har en drøm om, at Poch kommer til i PSG og ikke vil bruge Florenzi, så han bliver sendt tilbage. Så kunne vi afskibe Santon og Peres og lade Florenzi kæmpe med Karsdorp det næste halve års tid. Det kommer garanteret ikke til at ske. Men jeg ville elske det!

Romaneren
573 indlæg.
d. 30. december 2020

Tiago Pinto begynder til januar, i den forbindelse er 6 spillere er på vej ud af Roma ifølge Corriere dello Sport:

Fazio, Juan Jesus, Diawara, Bruno Peres, Davide Santon og Carles Perez (?!).

Selvom jeg synes at Perez ville være en meget overraskende afgang, så er jeg i hvert fald helt enig i de fem andre. Ville være et fantastisk transfervinduet, hvis vi kunne få skudt dem afsted. Pastore nævnes der intet om, hvilket jeg til gengæld har svært ved at forstå. Han burde stå allerøverst på afgangslisten i min optik.

Godt nytår til alle!

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 30. december 2020

Pastore træner igen med holdet og forventes med i truppen når vi d 3/1 møder Sampdoria
Jeg forventer han når at blive skadet igen..

Ellers fornuftigt hvis vi kan skille os af med de nævnte overskudsspillere
Er ambivalent ift Carles Peres

C. Panucci
12 indlæg.
d. 31. december 2020

Mht Carles Perez, så tror jeg simpelthen bare det handler om en udlejning, så han kan vokse lidt. De kan jo evt give ham 2 år i Sassuolo og bruge det som en del af en handel for Locatelli ;)

Fazio ser jeg simpelthen ingen grund til at afskibe. Når han har skulle træde til, så har han gjort det, som gode gamle El Commandante.

Alt, der ryger ud skal ind igen - større er vores trup altså ikke.

Jeg vil da godt lige komme med en lille forhåbning:

Jesus ud - Cistana(Brescia) eller Izzo (Torino)
Pau Lopez ud - Sirigu (Torino) ind direkte lån mellem de to.
Bruno Peres og Davdie Santon ud - Faraoni (Verona) og (håb, håb, håb) Florenzi (PSG) ind
Carles Perez ud på lån - El Shaarawy (Shanghai) ind
Pastore ud - Rodrigo De Paul (Udinese) ind
Diawara ud - Locatelli (Sassuolo) el Nandez (Cagliari) ind

Romaneren
573 indlæg.
d. 01. januar 2021

Ancelotti siger, at Everton gerne vil have Robin Olsen permanent. Det ville da være super at få ham sendt afsted og ud af lønbudgettet. Måske endda få en lille sjat penge for ham.

Panucci, alt der ryger ud skal da ikke nødvendigvis ind igen? Hvis Pastore afskibes har man stadig Pedro, Mikhi, Pellegrini og snart Zaniolo til de to trequartista-pladser. Der er også unge Milanese, der både har scoret og lavet assist for os. Jeg ville tro, at Pastore og Diawara kunne afskibes og erstattes af én CM.

På samme måde med Bruno Peres og Santon - det ville da også være for meget at have Florenzi, Faraoni og Karsdorp til den ene plads?

Jeg synes generelt at Roma har været slemme til at købe for meget ind, og deriblandt mange, der ikke er gode nok. Det håber jeg inderligt, at vi er i gang med at ændre på.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 01. januar 2021

Lige for at rette mig selv - kan godt se, det var lidt uklart.

Santon og Peres tog jeg som en og ville erstatte med een af de to andre.

Jeg er ret nervøs ved det tætte kampprogram, så jeg synes næsten ikke, at vi kan gardere os nok.
Zaniolo skal uden tvivl sluses langsomt ind og jeg er ikke overbevist om, at FX Pedro kan holde dampen hele sæsonen - jeg synes allerede han begynder at se lidt træt ud, faktisk.

Måske er De Paul at skyde over mål, men så alligevel.

Nå, tilbage til virkeligheden.
Det ser ud til, som du skriver, at Everton er ret hooked på Olsen. Mon ikke det også kommer til at indbefatte Bernard (også en en-til-en ift Pastore ;) )

Ancelotti
0 indlæg.
d. 07. januar 2021

Bernard sagde ja til Roma men jeg håber stadig vi får
El Shaarawy fordi han kender ligaen og Roma

asromadk
3083 indlæg.
d. 08. januar 2021

Bernard/Olsen er lige til højrebenet
mener man bør handle hurtigt, da situationen simpelthen er absurd gunstig.
Robin Olsen, som man mener er omkring 6,5 mio euro værd
Bernard, som skulle have en pris på omkring 13 mio euro.

Selv hvis man med udgangspunkt i ovenstående laver handlen i kæmpe Everton-favør, synes jeg stadig man har lavet en god handel.

Robin Olsen + 7/8 mio euro = Bernard
og så bare luk den der og videre. Man er kommet af med kæmpe dødvægt og har fået en spiller ind, som træneren har indgående kendskab til (og som man må gå ud fra er direkte ønsket af PF).

Bernard har allerede sagt ok til at gå ned i løn, det burde være en no-brainer.

SES burde også være en no-brainer. jeg synes ikke engang det ville være i overkanten, at man hentede disse to ind. Sæsonen kommer til at være vanvittig intens og især offensive er sårbar overfor skader. Hvis pludselig både Mikhi og Dzeko er skadet i et par uger, så skal der ikke meget mere end en skade til Carles Perez oveni før truppen offensivt begynder at se farligt decimeret ud.

Romaneren
573 indlæg.
d. 12. januar 2021

Milan og Juve slås om Scamacca - den 22-årige på 1,95 der er Roma-ungdomsprodukt, men som man lod gå til PSV for en håndfuld år siden. Måske man havde haft Dzekos arvtager klar i kulissen, hvis man havde troet lidt på det kæmpe lokum af en teenager, han var dengang...

Synes der er meget stille på rygtefronten omkring Roma indtil videre. Lidt snak om Reynolds, men Juve og Benevento ser ud til at have slået sig sammen om ham. Der var også noget om en argentinsk højreback (?), så noget tyder på, at det er den position, man kigger på forstærkninger til.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 12. januar 2021

Carrascal (off. midt) Montiel (Højre Wingback) - begge River Plate rygtes til. Ligesom både Bernado og El Sha historierne stadig kører på fuld blus.

Det virkelig interessante synes dog at være afgangsrygterne: Nzonzi (Arsenal, Rennes, Everton) Diawara (Arsenal, West Ham) Olsen (Everton) J. Jesus (Genoa, Cagliari)
Det ville simpelthen være fremragende om det kunne lykkes for Tiago Pinto at skibe disse gutter afsted.

Personligt har jeg efterhånden ret stor fidus til Mayoral som kommende angriber og så lur mig, om ikke alt sættes ind på Milik eller Belotti til sommer til at erstatte Dzeko.
Scamacca kan blive et monster, lidt ligesom Tuminello, Soleri, Ponce, Okaka, Corvia og mange andre. Så unge angribere er bare stadig en lottokupon og 20 mio euro, synes jeg er helt væk. Overvej lige hvordan det gik med fx Schick og Piatek ;) Mayoral kan vi købe for 15 mio euro til sommer. Done deal, siger jeg bare.

Jeg håber egentlig på, at januar bliver oprydning og så måske lidt talent/bredde ind og så er vi klar til sommerens to kæmpesignings. En angriber og en (Cragno eller Mussi) keeper - Med mindre Pau Lopez altså mener det her med, at have fået styr på selvtilliden. Intet som et par kampe i benene og så lige pille både Lukaku og Lautaro fra hinanden. Satser på et drømme-derby fra ham og så klarer Marco Savoranis magi resten ;)

Sund
2 indlæg.
d. 15. januar 2021

Bliver spændende at se Strootman i Genoa.
Har altid været vild med ham og hans arbejdsmoral og han har virkelig været en vigtig spiller for os!

Mon om han “har mistet det” eller bliver en gevinst for Genoa

asroma87
790 indlæg.
d. 15. januar 2021

Ja! Tænk hvor god han var blevet hvis han ikke havde fået den ACL skade :( mener faktisk han fik 2 lige efter hinanden, fordi man forcerede hans tilbagevenden :/ Tror det var mod Napoli

men han kom faktisk tilbage og spillede ret godt - dog med en hvis begrænsning

Rajda-DDR-Strootman

Det er en 3 mands midtbane der vil noget

Sund
2 indlæg.
d. 15. januar 2021

Det var ihvertfald i en midtbane med fightere man kunne slå sig på.

Og så lige Pjanic ind i ligningen for lidt kreativitet

Romaneren
573 indlæg.
d. 15. januar 2021

Jeg har også et kæmpe blødt punkt for vaskemaskinen Strootman. Fed spiller, som burde have været et andet sted i sin karriere nu - men skaderne ødelagde '14 og '15 for ham. Håber at han kan være med til at Genoa oppe - de er stadig en fed klub og forholdsvis solid talentfabrik.

asroma87
790 indlæg.
d. 16. januar 2021

Mine ønsker til januar transfer vinduet:

- Alejandro Gomez, evt leje med købs option
- En ny højre wingback som kan bidrage med noget offensivt og som kan drible og sætte en mand

[Rettet af: asroma87 - 16/01/2021 - 13:42]

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 16. januar 2021

Papu Gomez spiller samme position som Mikhitarian (og El Sharaawy)
Ønsker mig helt klart en angriber istedet for
Og en højre wingback er jeg med på ;)

Glæder mig til at Zaniolo returnerer

C. Panucci
12 indlæg.
d. 17. januar 2021

Okay, i min egen bitterhed over derbynederlaget kommer det her bud:

Send Dzeko til Inter for 10.
Hent Milik i Napoli til 15.

Perez ud på leje
El Sharaawyy ind

Pastore ud
Papu ind

Peres ud
Montiel ind

Sælg: Olsen, Jesus, Nzonzi, Diawara

1

[Rettet af: C. Panucci - 17/01/2021 - 13:04]

Ancelotti
0 indlæg.
d. 17. januar 2021

Montiel er bedre både Reynolds og Celik jeg håber vi
ham men min drømme HB er Mazraoui

Edit: rygter Friedkin sagde nej til Papu Gomez fordi
de vil ikke betale 15mil for en 33 år

[Rettet af: Ancelotti - 17/01/2021 - 10:21]

asromadk
3083 indlæg.
d. 17. januar 2021

Det skulle være 12mio for Papu, og det er også hul og hovedet. Håber man dropper det helt. På en fri transfer, måske, men når klubben i forvejen ikke kan tillade sig at ødsle om sig med pengene er det virkelig hovedrystende hvis man ender med at bruge penge på en 33 årig.

Hele situationen omkring højre back forstår jeg heller ikke. Det er vel ikke helt skævt at mene at Karsdorp sidder på den plads og gør det godt? Skulle man så ikke forsøge at få sendt nogle ud ah klubben først? Kan lige se for mig at man er gået fra 3 til 4 højre backs når vinduet lukker.

Skidt og skuffende tid, håber der sker noget reelt interessant snart, ellers skal man bare beholde pengene og evt se om man kan få sendt nogle UD af klubben. Så kan der handles til sommer.

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 17. januar 2021

Monchi var hoppet på med en 5 årig kontrakt til den pris ;)

Synes det er helt fint med en højreback. At vi har noget skrald der ikke dur i klubben kan vi ikke sætte hele projektet i stå af. Det virker til at de har gjort alt for at komme af med Jesus, Fazio, Pastore, Nzonsi, Olsen osv. Så det er ikke bare lige at få dem ud.

Santon er forsvundet og vores backup på højreback er Peres, der også dækker venstre? Bruno Peres har taget sig sammen nu fordi han har kontraktudløb. Næste år er han garanteret helt væk i niveau igen hvis man bliver forlænget. Vi bliver nødt til at have en kvalitetshøjreback til Karsdorp - vi kan aldrig forvente han forbliver skadesfri.

Kelevra
1091 indlæg.
d. 17. januar 2021

Jeg kan heller ikke se fidusen i Papu til den pris. Kan nu godt li' ham, men ser ikke nogen fremtid i ham. Har vi ikke snart prøvet nok af de gamle drenge efterhånden.

Savner Florenzi. Han blev meget udskældt, selvom det var hele holdet der fejlede.
Bliver nok aldrig rigtig fan af Karsdorp, men han gør det nu udmærket, samlignet med resten af truppen.

Synes helt klart fokus burde være på angriber positionen. Jeg har i flere sæsoner ment at Dzeko skulle videre. Når det går skidt så bruger han mere tid på at slå ud med armene og brokke sig over holdkammeraterne, i stedet for at vise sig som en leder og knokle røven ud af bukserne. Han har scoret mange og vigtige mål for klubben, men set på store chancer konverteret til mål, så har han altså længe været under middel. Dårlig attitude, ikke anførerbbindet værdig.

asroma87
790 indlæg.
d. 17. januar 2021

Mandzukic til Milan!

Hvorfor er vi ikke med her?

Dzeko er jo helt færdig og Mayoral får jo aldrig en ærlig chance, ligesom Schick aldrig fik en ærlig chance.

Milik ryger til Marseille, hvorfor er vi ikke med her?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 18. januar 2021

Mandzukic er 100 år gammel
Milik er ikke god nok og går for nemt i stykker

Belotti Tak !!

Romaneren
573 indlæg.
d. 18. januar 2021

Jeg vil lige prøve en tanke af herinde:

Smalling er er dårligt køb. Vi købte ham for dyrt ift et corona-marked og det faktum, at United ikke kunne bruge ham. Vi købte ham skadet, og han har misset en masse kampe. Og når han endelig spiller ligner han ikke sidste sæsons Smalling. Han trækker garanteret også en relativt fyrstelig hyre, da han kom fra en PL-løn og sikkert ikke er gået alt for meget ned, da han gjorde det fint i sidste sæson. Jeg kan ikke se, at han har været pengene værd.

Hvad synes I?

asroma87
790 indlæg.
d. 18. januar 2021

Tottihorsen:

Ja... Friedkin drengene kunne godt lige komme med en forsinket julegave og købe Belotti! DET ville være en vild signing.

Samtidig også en form for statement om at Roma skal man regne med.

I stedet for Pedro på fri, Pastore, Carlos Perez, Bruno Perez osv osv...

- Belotti
- Alessio Cragno

Så begynder vi at snakke... så smid alle de lorte spillere af helvedes til. Er der ingen der vil købe, så ophæv deres kontrakter. Så vi i det mindste sparer deres løn.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 18. januar 2021

Smalling har været - og er - en fremragende spiller. Han agerer mere som anfører end vores anfører gør.
Han giver en enorm ro. FX har Mancinis spil løftet sig helt enormt, nu hvor han er sikret bagud.
Vi har ikke haft så sikker, hjerneblødningsfri og klog en midtstopper siden Fazio var på toppen af sit game. En general.
Jeg er enormt begejstret for Smalling. Hans forudseenhed og ro er uundværlig.

Vi skulle have budt på Montiel, 6,5 mio pund.
El Sharaawyy på vej ind.
Bernard transferen meldes også stadig som levende.

Peres muligvis på vej til Fiorentina.
Olsen på vej til Everton.
Diawara på vej til West Ham.
Nzonzi på cej til Arsenal/Everton.
Juan Jesus meldes som en mulig del af en byttehandel med Izzo

Det lyder som sød musik i mine ører!

Pau er virkelig ved at oppe sit game og godt for det.

Sommeren kan jo så bare byde på Cragno/Mussi og Belotti - det kor vil jeg gerne melde mig ind i :)

asromadk
3083 indlæg.
d. 20. januar 2021

PSG på vippen til at gøre Florenzi permanent. I omegnen af 10 mio euro samlet.
Man forstår ingenting, absolut ingenting. Decideret skandaløs handel helt fra starten af.

Skytt0
1151 indlæg.
d. 20. januar 2021

Ved godt han kommer til at være en løntunge herre - men Sokratis har lige fået ophævet sin kontrakt i Arsenal. Hvad med at hente ham ind på en halvårlig, med option på forlængelse i 1 år?

Synes det har set rystende usikkert ud til tider i forsvaret, og med alle de skader og karantæner vi render rundt med, kunne det godt være en idé at få noget erfaring ind på den plads!

asroma87
790 indlæg.
d. 23. januar 2021

Fazio er på vej til Parma. Han har lægetjek idag

asromadk
3083 indlæg.
d. 23. januar 2021

Well - meldingen i morges var at han afviser Parma... Det ville være de her år i en nøddeskal - men har simpelthen så mange spillere, som man ikke kan komme af med. Tung hyre, nice by og det virker jo som om at den her type spiller næsten kommer alt for godt på plads (og mister de sportslige ambitioner....??)

Der er ikke mange positive meldinger for tiden - la Rep har været ude med en længere artikel, hvor de også er inde på det sidste nye med Reynolds - at man nu står til at hente ham.
- det er lidt kontroversielt, fordi han eftersigende på ingen måde skulle være en Fonseca har sagt han ønsker. Det er vel ejerne og Pinto der så trumfer det igennem.
Det ville være en skandale og så kan man ligeså godt tage konsekvensen at få Fonseca ud - det må og skal være ham der er med til at sætte truppen, eller er man vel bare ved at gentage hvad man har gjort i 15 år..

Er det helt utænkeligt at Fonseca måske endda er på bølgelængde med vores lille danske forum her - og har trykket massivt på for at få gjort noget ved front-mand situationen - hvorefter han får en ung amerikansk højreback (vel sagtens den position hvor han har haft sin største succes målt på at få spillerne til at præstere).

...
Tror den her saga kommer til at fortsætte hele foråret, desværre. Det ville klæde klubben at træffe den nødvendige beslutning lige nu. Ikke igår eller imorgen, men idag. Styrer Fonseca skibet? Hvis svaret er ja eller nej, så skal man entydigt stille sig bag hans take på Dzeko (og sågar Pellegrini) + agere på transfermarkedet med hans sidste godkendelse det altafgørende.. hvor mange er de her lunkne 5-10 mio euro handler har man ikke set i tidens løb versus handler, hvor man føler træneren fik 1:1 hvad der blev bedt om...

asroma87
790 indlæg.
d. 24. januar 2021

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/avis-yndlingsklubben-roma-vil-have-eriksen

asromadk
3083 indlæg.
d. 24. januar 2021

Ja, rygtet opstod igår, da Inter vist selv har henvendt sig på Dzeko allerede. Juventus ligeså. At jeg så ikke fatter at de gider, det er noget andet.

Jeg luftede ideen for 1½ måned siden - det var og er et langskud - men jeg kan virkelig, virkelig godt se det for mig. Og hvis man alligevel står i en situation hvor selv de engelske klubber prøver at presse Inter på andel af løn Inter vil skulle stå for under et evt. leje, så burde man kunne være med. Læg dertil, at Eriksen og Inter har brug for at han bliver i Italien for at undgå at miste en pæn slat penge qua skatteregler (tænk det som en italiensk forskerordning - og det er ikke småpenge).

Og inden folk kommer for godt i gang, så tænker jeg ham som en af de tre offensive (og ikke på midtbanen) - hurtige omstillinger sammen med Mikhi? Jo tak.

DeRossi16
350 indlæg.
d. 24. januar 2021

Jeg melder ind på Dzeko ud mængden. Men....

Sender vi Dzeko afsted skal vi simpelthen hente en angriber, og ikke en Eriksen. Vi er alt for skrøbelige oppe foran med kun Mayoral. En skade til ham og vi er fucked!

Er stadig smask liderlig efter rygtet om at bruge som til, at kunne leje Icardi!

Samtidig, hvis vi mister Dzeko, skal der noget giftigt og gerne rutineret op foran. Ikke en pinamonti, scamacca type (spændende spillere, bevares, men ikke til den sidste halvdel af sæsonen).

Savner nogen rygter, der ikke indebærer en ukendt amerikaner, en retur af SES (vil gerne have ham hjem) eller afgang af spillere. Vi har intet foretaget os???? Der var snak om afgang af de tunge dollardyr som pastore, fazio og Jesus.
Der er vitterligt INTET sket. Håber de har is i maven og sætter en slut spurt ind.

Forza roma!

asromadk
3083 indlæg.
d. 24. januar 2021

Det er også bare KUN i den her AS Roma/Serie A/Juventus verden - som ærlig talt er mærkelig - at man IKKE for længst har smidt hele baduljen på Belotti. Det er manden. Lige fuldt 27, italiensk, umiddelbart ret loyal og så er han vel i spil til at kunne blive betegnet som den absolut mest hårdtarbejdende spiller i hele Serie A... Og undskyld - men Icardi, nej tak. Det er alt det vi ikke har brug for. Belotti burde være den spiller, som de amerikanske ejere sætter sig ned og skraber penge sammen til. Om vi så snakker 50 mio euro - så skal man, hvis man kan, bruge pengene og stikke Belotti en 5 årig kontakt uden nogen klausul eller andet der vil kunne gøre at Juventus som det mest naturlige nupper ham året efter...

Altså andet burde sættes på pause. Dzeko ud, Belotti ind. Belotti fortjener det, og Torino fortjener også at få en god pose penge - AS Roma fortjener at fokusere forbruget og købe sig en reel stjernespiller..

Romaneren
573 indlæg.
d. 25. januar 2021

Ja der har godt nok været stille - man må tro at al uroen omkring Fonseca og holdet har taget fokus.

El Shaarawy ind og noget dødvægt á la Fazio/JJ/Santon/Pastore ud er efterhånden det, jeg tillader mig at håbe på.

Optimalt set også at vi får skibet Dzeko afsted, men det er nok for meget af det gode.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 25. januar 2021

Drømmen kunne jo være, at man fik sendt Dzeko til Everton sammen med Olsen på en permanent.
Nzonzi rygtes stadig til Arsenal, West Ham og permanent til Rennes.
Fazios Parmaskifte har jeg ikke hørt andet, end at han skulle være på vej med en lægeundersøgelse? Så den er vel tæt på reel, eller hvordan?
Pastore står vist nok med et ben i Inter Miami, men at man lige nu er ved at finde ud af, om man kan ophæve med ham grundet skader eller er nødt til at kompensere/gensidig opsigelse.
Santon rygtes til Sampdoria
Juan Jesus rygtes til Cagliari og Torino.
Bruno Peres rygtes til Benfica.

Vi skal have en back-up angriber ind, hvis Dzeko ryger og ellers

Jeg håber (igen) på en låneudveksling af keeper med Torino, så vi får Sirigu resten af sæsonen. Og så kan vi jo håbe, at Pau gør det så godt, at han kan bruges som lidt modvægt til Belotti til sommer. Evt. også J. Jesus.

Jeg tror der sker ting og sager den næste uge.

Arsi
505 indlæg.
d. 25. januar 2021

Jeg ved godt at Giroud er 34, men det er altså en mand der ville passe rigtig godt ind i vores system.

Han har vist at han stadig kan lave mål og så er han rigtig bevægelig. Med EM lige rundt om hjørnet så kunne han nok godt være frisk på Roma og noget mere fast spilletid. Dog er det lidt en risiko både pga. den høje løn, men også fordi Chelsea nok ikke giver slip på ham særlig billigt.

Ville så godt se ham i Roma trøjen i stedet for Dzeko. Vi har brug for en a la ham. Mayoral synes jeg altså bare ikke er god nok. God back-up og det er det.

Udover det, så synes jeg man skal give Fonseca til sommer. Ender vi ikke i top4, så det ud og finde en ny.
Lidt ærgerligt at tænke på at vi kunne have hentet Bielsa for nogle år tilbage. Han kunne være rigtig spændende i vores klub. Men synes egentlig Fonseca gør det ganske fornuftigt ift. de midler han har at gøre godt med.
Florenzi er ideel til højrebacken, men han har ikke fidus til ham hvilket er virkelig ærgerligt.

De poster jeg synes man skal forstærke sig på er følgende:

Målmand - Mirante er dygtig, men ikke god nok hvis man skal op og kæmpe om scudetto om et år eller to. Pau er mere bevægelig end Mirante hvilket er godt, men han bringer for meget usikkerhed i forsvaret synes jeg.
Ingen idé ift. hvem man skal hente.

Højreback - Bruno Peres er egentlig en god nok back-up under Fonseca. Santon er helt ude. Karsdorp har imponeret, men igen, synes jeg heller ikke han er stærk nok til at kunne være med i en mesterskabskamp.
Idéen pt. er Bryan Reynolds som eftersigende også skulle få en masse kampe med det samme.

Midterforsvar - Jeg synes der skal hentes en til spiller, som enten skal kunne gå direkte ind eller i hvertfald kunne udfordre de nuværende startere.
Har ikke just nogen i tankerne pt.

Angriber - Det evige emne. Dzeko har gjort det rigtig godt, det må man aldrig tage fra ham. Han har altså lavet et hav af mål og blevet virkelig vigtig for Roma. Men alting har sin ende. Han falder alt for tit ud af kampen og har det desværre stadig med at brænde for mange chancer før der bliver scoret.
Løsningen er ikke Scamacca osv osv. Det er en rigtig kvalitetsangriber, som da man købte Dzeko i sin tid.
Løsningen kan være Giroud (sker nok ikke) eller en anden type med nogenlunde samme kvaliteter. Samme med Icardi, løst rygte desværre. Det kunne være topklasse med en spiller der ikke skal bruge mere end 1 chance for at score.
Belotti ville naturligvis være en genial idé! Han kender Serie A og banker stadig mål ind for et Torino hold som aldrig kommer op i toppen. Det kunne være hans chance for at være med i toppen

Spillere der skal sælges:
Pastore - ingen tvivl. For høj løn, altid skadet
Juan Jesus - Han har hurtighed, men Fazio er en bedre boldspiller
Dzeko - Samarbejdet med Fonseca skulle vidst være så slemt at de siger der 10% chance for at de kan løse det
Pau Lopes - Man kan forhåbentlig stadig få nogle penge for ham og investere i en ny målmand
Diawara - Han virker ikke til at være god nok ifølge Fonseca så hvorfor ikke sælge og tjene lidt på ham
Santon - Vel lidt en ligegyldig spiller som sjældent for spilletid
Carles Perez - Jeg forstår at han har noget potentiale, men ikke med det system vi spiller, så vil jeg langt hellere have beholdt Cengiz Under

[Rettet af: Arsi - 25/01/2021 - 16:56]

asroma87
790 indlæg.
d. 25. januar 2021

Dzeko træner alene for tiden! Så der er virkelig dårlig stemning

Dejligt at hans opførsel har konsekvenser

Så kan de andre spillere se at de ikke skal spille op

asromadk
3083 indlæg.
d. 25. januar 2021

Et par italienske kommentatorer har lukket den som "den hårde, men nødvendige ting" at gøre. Og jeg tror så meget, at Fonseca dermed har fået greb om tingene igen. Det er hvad man på ledersprog kalder "den nødvendige" samtale.

Håber man lukker den der, for så har Fonseca fået truffet den rigtige beslutning. For 4 måneder siden var han måske nervøs på at gå linen ud - men man kan håbe at han netop nu har fået den rette selvtillid i forhold til at Dzeko ikke er uundværlige til at tage "den nødvendige" samtale. At fyre en person er aldrig sjovt, men det er nu engang hvad rollen tilskriver chefen at gøre en gang imellem - og Edin Dzeko er fyret. Hvis det ikke er tilfældet eller hvis klubben/Fonseca begynder at bakke tilbage, så er Fonseca med garanti ude til sommer senest - han vil i så fald have mistet grebet som leder.

Fonseca gør ikke meget ud af sig selv, men han var trods alt en strateg, en 'forsvarsgeneral' i en eller anden forstand som spiller - måske man har undervurderet ham lidt i alt det her? Klubben ligger fint til i toppen og så har han bare ledt efter det rigtige øjeblik at få sat sig i respekt fuldt ud.. Tiden er i hvert fald moden nu, og det lader til at han har hakket til.

asroma87
790 indlæg.
d. 26. januar 2021

Dzeko er på vej ud af klubben her i januar!

Hans agent er på Trigoria med henblik på at få et skifte på plads

https://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-165398&menu=news-all

AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 26. januar 2021

Hverken Dzeko eller Fonseca holder meget længere.

Fonseca er ude efter næsten pointtab.
Enten mod Verona eller Juventus.

Når man har en chance for at sikre sig Allegri, så kan man ikke tillade sig at sige nej.

https://app.football-italia.net/#article/footballitalia-165424&menu=news-all

59971Cools
471 indlæg.
d. 26. januar 2021

Tjoeh det synes jeg faktisk godt man kan tillade sig.
Men jeg er nu også mere tilhænger at stabilitet og tro på træneren, det synes jeg stadig Fonseca skal have den tillid.
Allegri har aldrig rigtig imponeret mig helt vildt, en dygtig træner bestemt, men jeg tror ikke det er ham vi har brug for til vores projekt.

Romaneren
573 indlæg.
d. 26. januar 2021

Allegri er en dygtig træner. Rigtig dygtig. Men som kun har vundet Serie A med et købestærkt Milan og et suverænt Juve. Klubber med masser af penge, og med en ro på bagsmækken, som Roma-fans kun kan misunde.

Romas chance for succes ligger i at være en projekt-klub. En klub med en plan og en filosofi. Meget lig hvad Atalanta og Sassuolo har gang i - bare på en lidt større skala, med lidt større tiltrækningskraft og lidt bedre evne til at holde på sine bedste spillere.

Behold træneren, tro på ham, tro på projektet. Ikke fyre nogen, så længe han stadig står med ALLE chancer for at opnå det definerede succeskriterie.

Til gengæld er det noget bøvl, at Santon og Fazio ikke vil skibes videre. Og at Dzeko ikke finder sine tilbud værdige.

Vi har efterhånden ret travlt, hvis der skal komme styr på truppen - og dermed de indre linjer.

AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 26. januar 2021

Hvilket projekt?

Roma har haft gang i alverdens projekter siden vi blev overtaget af amerikanske ejere?

Hvor mange trænere med diverse har vi haft siden da?

5-6?

På 10 år?
Dét er ét nyt projekt hvert andet år.
Det er for meget og uholdbart et projekt.
Alt for useriøst.

Troen på ""projektet" " eller ej så tror jeg ikke Fonseca holder til sommer.

asromadk
3083 indlæg.
d. 27. januar 2021

Giroud er en fin midlertidig løsning, fordi han ikke er samme type som Dzeko. Han er jo i langt højere grad en holdsspiller og en som ikke kører ego trip på det hele...

Men det er mig stadig en gåde at man ikke kan finde ud af at gå efter en man kan se i klubben over de næste mange år. Host, BELOTTI. Om så man skal sende 5 spillere ud og kun få han ind, så er det jo den rigtige handel og beslutning. Så må man fylde op fra Primavera, hvis man har huller i truppen (indtil man igen kan hente kvalitet til de pladser der msngler)..

asroma87
790 indlæg.
d. 27. januar 2021

Jeg må sku give AS-Roma-Italien ret i det han skriver...

"Projektet" har da fejlet fuldstændigt

Pallotta overtog vist i 2012 og der er intet sket med det nye stadion, vi har ikke vundet noget og har haft et utal af trænere og mærkelige spillere:

- Luis Enrique
- Zeman
- Aurelio Andreazzoli
- Rudi Garcia
- Luciano Spalletti (af 2 omgange)
- Eusebio Di Francesco
- Ranieri
- Fonseca

1

59971Cools
471 indlæg.
d. 27. januar 2021

Vi kan ikke være uenige omkring at det har været en fiasko under pallotta. Men vi har lige fået nye ejere, der er corona og synes det er fair nok hvis de lige skal finde deres ståsted og planer herfra.
Nyt stadion og stabilitet er meget højt på min ønskeliste. Og jeg tror på at grundstenen er der til det i den nuværende trup og på trænerposten. Giv Fonseca tid, og lad så ejere, sportsdirektør og træner blive enige om en retning, budget og forventninger indenfor nogle rammer, så tror jeg på Fonseca og co. kan levere på det.

Men As-roma-italien, så kom med noget andet? Hvad er det du ønsker udover at rakke det nuværende ned? Skal vi tage Allegri og brænde en masse mio. af og se om vi kan "købe" et mesterskab?

Synes man bliver nødt til at give de nye ejere noget tid, og der mener jeg Fonseca er den rette på kort bane og sandsynligvis også den lange.

Vi skal have ryddet op i "fyld" i truppen og losset Dzeko væk med et stort tak for indsatsen for vores klub (han har tidligere præsteret super).
Enig med andre om at Belotti ville være klasse signing, men det kræver økonomien kan hænge sammen med det.

Sund
2 indlæg.
d. 27. januar 2021

Er godt nok spændt på hvad der sker her til sidst i transfervinduet.

Ja vi er selv kædet sammen med Brathwait......

Det vigtigste for mig at at Dzeko ryger og Fonseca bliver. Og så selvfølgelig en ny midlertidig angriber indtil vi kan finde en endelig løsning til sommer

AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 27. januar 2021

@Cools: Jeg er bare meget skeptisk omkring vores nye amerikanske ejere.

Ved ikke hvorfor det skulle blive så meget anderledes end det var under Pallotta.

Fonseca virker ikke for mig som en mand der kan tage det næste skridt op.

Hvor mange sejre har vi lige hentet mod Top 7 holdene i hans 18 måneder som træner?

3? En mod ét Napoli hold i krise sidste år, et mod et Milan hold på starten af sidste sæson og sidste spillerunde mod et reserve/demotiveret Juventus hold.

Jeg siger ikke vi skal brænde en masse millioner af men vi har godt nok brugt en masse penge på de såkaldte "billige løsninger".

Robin Olsen, Pau Lopez, Karsdorp, Charles Perez, Mert Cetin, Nzonzi, Diawarra, Shcick, Pastore, Defrel og Kluivert.

Altså der kunne vi have købt halvdelen og nogle klasse spiller.

F.eks. Bellotti som mange nævner.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 28. januar 2021

Nu forlyder det, at West Ham skulle have budt på Pau Lopez. 20 mio pund.
Roma har sagt nej, fordi de skal have en erstatning på plads først.

Kunne man forestille sig, at man evt kunne leje Sergio Romero i Manchester United for resten af sæsonen? Hans kontrakt udløber til sommer og det ville da være super lækkert tænker jeg, at have Romero på til at kæmpe med Musso eller Cragno i næste sæson.

Der er endda rygter om, at United er villige til at opsige Romeros kontrakt. Han var fantastisk hos Sampdoria, han har erfaring, internationalt niveau og er en meget verbal keeper. Det kunne altså godt være et scenarium, som jeg vil købe ind på.

asromadk
3083 indlæg.
d. 28. januar 2021

I min optik perfekt løsning.
Ind med en ældre herre a la Mirante eller måske Sergio Romero - og så skyd PauL afsted, såfremt man alligevel internt har konkluderet at han ikke skal blive?

Så vil man stå med et plus som kan bruges på noget andet (host, en angriber, tak).

Formåede man at lave 2-3-4-5 "kloge" løsninger, at få solgt en lille håndfuld spillere der så erstattes enten af noget gratis ældre eller måske ungt fra egne rækker (det er et af klubbens største problemer i min optik - at man får så lidt ud af talentmassen) - så vupti er der måske et rådighedsbeløb stort nok til at kunne hente en enkelt klassespiller ind til at løfte topniveauet. Host host. Belotti.

asroma87
790 indlæg.
d. 28. januar 2021

Burt Reynolds skulle lande i Italien lørdag middagstid!

Eller var det Ryan Reynolds :)

[Rettet af: asroma87 - 28/01/2021 - 11:37]

Romaneren
573 indlæg.
d. 28. januar 2021

Hvis nogen har budt bare NOGET, der minder om hvad vi selv gav for Pau, så skal han afsted.

Han har haft to år til at bevise, at han fortjener pladsen i målet - og selvom han har stået rigtig gode kampe (senest mod Inter), så har han stadig tilbagefald lige umiddelbart efter. Han er ikke en langtidsløsning.

Romaneren
573 indlæg.
d. 28. januar 2021

Tiago Pinto er i Milano for at bytte Dzeko med Alexis Sanchez! Vildt.

Nu er det jo ikke de offensive pladser, vi mangler spillere på - og Sanchez er ikke billigere i løn end Dzeko. Men måske det alligevel er en god idé, ene og alene for at slippe af med en utilfreds spiller. Og en Alexis i form er skarp i ping-pong-kombinationerne.

Kan dog ikke se, hvad man skal med både Alexis og El Shaarawy. Og ville klart foretrække sidstnævnte.

asroma87
790 indlæg.
d. 28. januar 2021

Så længe Dzeko ryger af helvedes til, så er det fint med mig

asromadk
3083 indlæg.
d. 28. januar 2021

Dzeko skal bare ud.
Holder sku ærlig talt vejret i disse dage, for hvad sker der hvis man ikke kommer af med ham. Bliver Fonseca presser til at bruge ham?

Fonseca har potentielt gjort alt det rigtige - selvom mange er efter ham. Han trykket eftersigende fuld reset sidste år, hvorfor spillere som Karsdorp rent faktisk havde en chance for at komme fra baghjul. Fonseca nulstillede og gav alle en værdig chance og den tillid, som det kræver for at præstere. I et system som var bygget op omkring hvad han havde at arbejde med.

Passede Dzeko ind? Måske ja, måske nej. Tror virkelig Fonseca ønsker en mere bevægelig type, men han måtte nok også sande at Dzeko måtte og skulle føle sig vigtig og værdsat, når man nu ikke kunne komme af med ham.

Edin Dzeko fik 6 mdr med mere spilletid end hans præstationer yndede ham at få. Han fik bindet, tilliden til at han med sin erfaring kunne agere en vigtig brik på holdet (og måske ville det på lang sigt opveje at man så kunne ønske sig en mere bevægelig type osv).

Synes det var godt set af Fonseca. Han gik så at sige ALL IN på Edin Dzeko, såvel som han gik All-In på alle andre spillere næsten. En del af dem har grebet chancen, Edin Dzeko har ærlig talt opført sig på en måde der knapt er Balotelli værdigt. Han løber ikke de ekstra meter. Han slår stadig op i banen som en forkælet superstjerne. Han kører stadig Make Edin Dzeko Great Again stil og har minus blik for at spille chancerne større hos sin kollega osv. osv.

he blew it - og nu skal Fonseca have lov til at stå fast. Dzeko er ude, done og så er den lukket. På det her tidspunkt er det ligegyldgt hvem man får ind, så længe Dzeko smutter for good, så Fonseca hurtigst muligt kan få ro på de indre linjer med truppens respekt. LP7 bærer bindet og Dzeko er hurtig glemt - det er kun i hans eget hoved, at han er en romersk klublegende.

(update. og grunden til jeg egentlig svarede var, at Sanchez også synes lukket. Inter gider det ikke. Man forstår dem godt.. Man hvad fanden er det Dzeko tror - at Real Madrid, Barcelona, United, Inter eller Juventus bare står savlende og ønsker ham...? jesus christ.. jeg synes ikke man behøver at få en spiller igen - det er bare afsted med ham, hvis en klub gider at overtage hans løn kan de få ham gratis)

[Rettet af: asromadk - 28/01/2021 - 17:40]

Arsi
505 indlæg.
d. 28. januar 2021

Sanchez er et kæmpe nej tak!

Ikke fordi han ikke er en god fodboldspiller, men at bytte ham med Dzeko er en mærkelig handel?
Så har vi kun en angriber i truppen i Mayoral og en Sanchez som tjener godt derop ad. Det ender med at han også bare bliver dødvægt for klubben fordi vi ikke kan komme af med ham og han bare trækker en god løn uden at præstere sikkert.

Ift. Belotti som jeg også ytrede mig om:
Jeg vil gerne gå hen og tro at de fleste topklubber har prøvet at få ham, men at han har afvist, hvilket gør at klubberne ikke finder interesse i ham mere, da de ved han er urokkelig. Super loyal. Han ville kunne gå ind på de fleste hold og være fast. Ham og Giroud er mine favoritter til angriber posten. Dog er prisen på Belotti 100% waaaaaayyyy off.

Sjovt, at der kom et rygte med Giroud i det jeg nævnte ham her forleden :D

asromadk
3083 indlæg.
d. 28. januar 2021

Helt klart også mest til Giroud. Han har noget team-spiller i sig, som bør være at foretrække. Her minder Sanchez trods alt for meget om Dzeko, vil jeg tro.

Men de her handler, hvor man ønsker at bytte Dzeko over med en anden aldrenen, dyr spiller, er jo ikke handler med køb. Det er sådan set bare at Dzeko forsvinder fra Rom og Sanchez fra Milano. Mon ikke klubberne kunne udligne lønningerne, og det er i den forbindelse, at "alt" næsten er bedre end at Dzeko bliver. En målsætning må dog klart være, at det IKKE må koste AS Roma penge at komme af med Edin. Men om man så 'bare' går i nul frem til sommer ved at bytte over, det er jeg cool med.

That said, så tror jeg faktisk Sanchez ville kunne bringe noget. Ham, Mikhi og Pedro ville på en god dag vinde kampe hjem på deres topniveau i kontrafasen. Jeg vil nærmest endda vove pelsen og mene, at Sanchez ville kunne overtage 1.valget som frontløber hvor tiden dog skal deles en smule mere med Borja end det var tilfældet med Dzeko.

(update: di marzio melder at aftenens milano-møde mellem Pinto og Ausilio er slut - uden noget konkret på bordet. Der arbejds stadig på at få enderne til at mødes)
- drømmen må være at man får lokket Pinamonti ud af dem - om man så skal smide nogle penge oveni, så tror jeg det ville være en god handel.

[Rettet af: asromadk - 28/01/2021 - 19:27]

AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 28. januar 2021

Får vi Icardi vil jeg næsten være mere end lykkelig!

Tror ikke på det men håber inderligt!

Så længe Dzeko ryger er det et perfekt transfervindue.

Anførerbindet på Pellegrinis arm.

Hvis Pau Lopez også bliver solgt vil det være luxus.

asromadk
3083 indlæg.
d. 28. januar 2021

Spillemæssigt ja, tror virkelig Icardi er det forkerte element at få ind i truppen. Han er en diva og en, der minder mere om Dzeko end hvad godt er. Men ja, målt på hans kvaliteter, klart ja.

Romaneren
573 indlæg.
d. 28. januar 2021

Icardi er helt ved siden af. Han bidrager med INTET i det opbyggende spil. Han er optimistisk set bare en Dzeko med lidt bedre evner foran mål.

Romaneren
573 indlæg.
d. 28. januar 2021

Mu forlyder det, at Pinamonti kan ryge oven i handlen for at forsøde den for os. Dzeko ud og Sanchez ind + Pinamonti med købsoption på under 10 mio. euro, så synes jeg sgu, at vi har luret den. Go go go

AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 28. januar 2021

Den handel vil jeg egentlig også være ganske tilfreds med.
Dødvægt i Dzeko væk og to offensive spillere ind.

En af dem en ung italiensk angriber.
Forhåbentlig kan Pinamonti lave en Zaniolo hvis den handel går igennem.

asromadk
3083 indlæg.
d. 29. januar 2021

Tvivler på, man kan fange Inter på det forkerte ben som med Zaniolo. Ved ikke lige hvor Football Italia Net skulle have den fra - det står ikke mange andre stedet...

I morgen bliver en afgørende dag i Milano (Pinto skal vel også videre i teksten...) Hvis Pinamonti ryger oveni OG hvis man kan få en option ind - om den hedder 8 eller 15 mio euro er vel underordnet, så længe man KAN hente ham for et allerede aftalt beløb, hvis han brænder igennem. Hvis man er villig til at give 8 men ikke 15 til sommer, så betyder det vel, at han næppe fik gjort noget stort indtryk.

Det må være ønskescenariet lige nu, man vil både komme styrket ud af en Dzeko afgang sportsligt OG vel sagtens også have fixet problemet med truppens dårlig tilstand. Så sætter man et punktum og kommer videre.

asroma87
790 indlæg.
d. 29. januar 2021

Så er El Sharaawy til lægetjek...

Gid vi havde hentet Milik i sommers og Dzeko var røget til Juventus.

[Rettet af: asroma87 - 29/01/2021 - 12:47]

asroma87
790 indlæg.
d. 29. januar 2021

Der er vedvarende rygter om at både Alexis og Pinamonti sendes til Roma og Dzeko den anden vej.

Så dumme kan Inter da ikke være???

AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 29. januar 2021

Gid Radja stadig havde været i Inters truppe. Så kunne de passende have sendt ham "hjem" til os igen.

Men selvfølgelig helt forståeligt hvis han hellere vil hjem vil Sardinien og være tæt på hans kones familie efter hendes sygdomsforløb.

asromadk
3083 indlæg.
d. 29. januar 2021

Ja, det lugter af Pinamonti + Sanchez, da man så kan bytte lige over. Dvs. vi sparer ikke noget på at afskibe Dzeko. Det går i nul, hvilket vel også er fint.

men intet tyder på at man får lokket en købsoption ud af Inter på Pinamonti, så det er vel en win-win (eller lose-lose, hvordan man nu end vælger at se på det).

Bliver spændende at følge. hvis der er en option med på Pinamonti - om den så hedder 20 eller 25 mio euro - så synes jeg man kan stille sig meget tilfreds. Det vigtige er bare at man KAN hente ham, såfremt man ønsker det, uden at Inter kan modsætte sig det.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 29. januar 2021

Der er meldinger om nu, at Ionut Radus agent er ankommet til hotellet.

Altså; Sanchez+Radu for Dzeko. Go, go, go, go, go. Så kan Pau tage til West Ham for de 20 mio pund, de har budt og vi kan tilbyde en 6 mdr kontrakt til en eller anden halvlegendarisk angriber eller købe/leje en af de mange, mange middelgode, rutinerede angribere, der tuller rundt i Italien. Zaza, Inglese, Cornelius, Nestorovski, Pavoletti eller lign. til at agere back-up for Mayoral. Ligesom både Sanchez og El Sha vil kunne agere spydspids.

Så skal vi jo "bare" af med Peres, Pastore, Juan Jesus, Perez og Pau Lopes ;)

Arsi
505 indlæg.
d. 29. januar 2021

C. Panucci, Ved ikke helt hvad jeg synes om Radu i den handel? En 23 årig målmand som ikke har fået et eneste minut i år og spillede 17 kampe i ligaen sidste sæson. Det virker underligt hvis vi skulle gå med til den for så at smide en angriber den anden vej.

El Sha og Sanchez kan spille på toppen ja, men det er jo ikke optimalt? Mayoral skal heller ikke være første valg. Det er han heller ikke god nok til må man altså erkende. Vi har efter min mening ikke brug for en Zaza, Inglese, Corner, Nestorovski eller Pavoletti. Vi har brug for noget klasse på toppen.

Igen, Giroud/Belotti er mine klare favoritter. Pinamonti er en ung og virkelig spændende spiller og jeg ville gerne se ham i Roma og forhåbentlig udvikle sig til en klasse angriber.

Ser heller ikke idéen med Sanchez..... Skal han spille på toppen eller hvad? Hvis han skal spille på de to pladser bag angriberne, så har vi lige pludselig;
Mikhi, Pedro, El Sha, Zaniolo, Pellegrini

Reeeeet mange til 2 pladser og ja jeg ved El Sha måske vil kunne agere back up til angrebet og Pellegrini også kan spille på midten.

For mig at se, så virkelig det ret ligegyldigt med mindre man får byttet 1 til 1 ift. angribere

C. Panucci, det skal ikke ses som et angreb på din holdning! Håber ikke du opfatter min besked på den måde :)

[Rettet af: Arsi - 29/01/2021 - 15:11]

AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 29. januar 2021

Kæmpe nej tak til Radu. Hvad skal vi bruge ham til og hvad får vi ud af den handel udover mere fyld?
Så meget hellere Pinamonti som vi kan bruge som angrebsreserve.

Allegri var sjovt nok på samme hotel som Tiago Pinto....
Om han vidste Allegri også var der, som han siger han ikke gjorde, kan man ikke vide men Allegri virker unægtelig som vores næste træner.

https://laroma24.it/mercato/mercato-mercato/2021/01/calciomercato-anche-allegri-a-milano-nello-stesso-hotel-di-tiago-pianto-video

Arsi
505 indlæg.
d. 29. januar 2021

Jeg synes overordnet egentlig at det er fint hvis vi ikke rigtig laver så mange handler her i Januar, da jeg mener transferen i denne måned nærmest bare er panikkøb der bliver lavet. Der skal KUN handles hvis man finder noget riiiigtig interessant til de rigtige penge, ellers ikke.

Ind kommer:
El Sha
Reynolds
(Sanchez)/(Pinamonti)/(Radu)

Ud går:
Dzeko

asromadk
3083 indlæg.
d. 29. januar 2021

Meldinger lyder på at det Pinto tager tilbage til Rom i aften og at det ikke ligner en aftale om noget vil finde sted. Enderne kan ikke mødes, melder la Gazz.
Fra Romas side skulle man sågar allerede have været ude og sige, at det ikke er på romersk initiativ at man snakker Dzeko-Sanchez...

Bekymrende hvis man ikke kommer af med ham - det nytter bare ikke noget, da Fonseca så ikke kan rette sig op og puste ud.

asroma87
790 indlæg.
d. 30. januar 2021

Ja det ser ikke ud til vi slipper af med Dzeko. Vi har godt nok mange lorte spillere, som vi bare ikke kan komme af med:

- Dzeko
- Fazio
- Jesus
- Santon
- Bruno Peres (bruges vel kun af nød)
- Diawara (passer desværre ikke ind)
- Pastore - er vel nok det største flop køb i nyere tid. Høj løn og så en 5 årig kontrakt, fuck en hjernedød dum handel Monchi lavede der. Men han lavede jo adskillige dårlige handler, både køb og salg.
- Carlos Perez

Så er der bare alle de udlånte spillere her:
- Fuzato
- Robin Olsen
- Florenzi
- Mert Cetin (er vist handlet af, i Kumbulla handlen)
- Ante Coric
- Nzonzi
- Under
- Kluivert

[Rettet af: asroma87 - 30/01/2021 - 10:27]

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 30. januar 2021

Ja, og mange af dem er vel hentet pga. at ville spare det sidste på økonomien i de forskellige transfervinduer. Jesus og Fazio hentet fordi man ikke havde penge til at lave større køb. De var jo så egentlig for dårlige og har lang kontrakt, så i det lange løb er de ikke billigere fordi vi bliver nødsaget til at have to spillere på lønningslisten. Santon og Diawara også del af et eller andet komplekst købmandsskab hvor der ikke var nok cool cash. Bruno Peres så vel okay ud på papiret og er vel bare en af de svipsere der af og til kommer.

Pastore. Ja, man kan jo ikke forstå Monchi ikke hentede ham til Sevilla i stedet for Papu? Virkelig grotesk handel.

Og så har du glemt den skjulte diamant Bianda som Monchi også fandt...

Romaneren
573 indlæg.
d. 30. januar 2021

Synes faktisk ikke, at Fazio skal i samme boks som JJ. Fazio har virkelig spillet nogle gode kampe for Roma og var vildt god det (de??) første år. Det niveau har JJ aldrig vist.

Jeg synes, at man skal komme af med Edin for enhver pris. Også hvis der ikke kan landes en erstatning. Nu har vi endelig El Shaarawy (på en fri transfer - godt købmandskab!!!), og vi har Borja. Dzeko er lig med for meget uro nu. Det er simpelthen bedre, at han ikke er der - og så må vi sgu sætte liden til Borja, El Shaarawy, Ruben Providence og hvem end, der nu kan spille den plads oppe i angrebet.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 31. januar 2021

Arsi - sådan læser jeg det slet ikke. Det er kun godt, at vi kan debattere forskellige syn på spilelre og rygter. Det er jo netop det, sådan et forum lever af.
Jeg er nu heller ikke specielt tillokket af at leje Radu i en straight deal. Men kan vi få en option på ham, så er jeg helt med. Han var kanon god i Genoa, synes jeg. Han er ung, han er stor, han er verbal. Vi har verdens bedste målmandstræner, så den kombination er jeg altså re tlun på.
Det lyder jo efterhånden til, at hvis det skal ske, så skal Inter hoste op med noget talent.

Jeg føler mig ret sikker på, at Dzeko ryger og det er fint, at klubben har is i maven.

asromadk
3083 indlæg.
d. 31. januar 2021

Det komiske er - at i hver melding omkring Intet der ikke bliver til noget, meldes det også, at nu arbejder Dzekos agent på at sælge ideen om Edin til klubber som City, Barca, United. Det rammer meget godt hovedet på sømmet, Edin Dzeko har desværre mistet jordforbindelsen fuldstændigt. Kan selvfølgelig stadig ske, men virker dog til at han bliver endnu en i række spillere man ikke KAN komme af med, om man så gav dem væk gratis - for de ønsker simpelthen ikke at frasige sig deres nuværende kontrakt og liv i Rom (og siger jo alt, for tænk, at disse spillere hellere vil rådne op i Roma frem for at komme videre og slutte karrieren ordentlig af sportsligt

napstah
136 indlæg.
d. 31. januar 2021

har en kammerat der er tyrker og stor Fenerbache fan, han siger der står Dzeko skulle være tæt på et skifte til Fenerbache. Nogen der har læst noget omkring det eller er det bare ævl? :)

asromadk
3083 indlæg.
d. 31. januar 2021

det har jeg intet læst om - tvivler også stærkt på at det kan have noget på sig. Jeg tænker at Dzeko vil ud til en af de aller største klubber, ellers lægger han sig nok bare på tværs ude på Trigoria (og han har allerede bedt om at få lov til at spille igen... Forhåbentlig er løbet dog kørt..)

SES, Burt Reynolds og så er man sku i gang med at lukke en handel med en spiller, som der ikke findes noget som helst info om nærmest. Som i intet... 18 årig ghaneser, som skulle kunne være backup på 1.holdet samt træde ind på Primavera (men der står sku, at han ikke er tænkt som en decideret ungdomsspiller..).

Lyder vildt.
Navnet er Felix Asena Gyan

Har man fundet en usleben diamant på en havn i Syditalien? Lyder voldsomt, at en fuldstændig ukendt 18 årig afrikansk spiller skulle kunne agere backup for Borja M nærmest, sådan som meldinger lyder...

Edit: eneste jeg kan grave op er,
- man vælger at bruge den anden og sidste ikke-EU plads på ham (første er Burt Reynolds)
- han har ham her som agent, https://arthurlegacy.com/oliver-arthur, hvor intet på hjemmesiden ser ud til at fungere...
- "Mystiske" Felix på 18 skulle også være blevet tilbudt til Milan.

Spændende. han er vel komme til Italien som mindreårig som flygtning og er blevet gjort klart i det skjulte på at han skulle fylde 18... ikke fordi jeg ser spøgelser, men det er sku skummelt når en 18 årig bare dukker op og skal til at skrive med AS Roma uden at man kan finde noget som helst om ham.

[Rettet af: asromadk - 31/01/2021 - 23:05]

C. Panucci
12 indlæg.
d. 02. februar 2021

Et stille vindue, over hele Europa.

Vores højrekant er godt nok flot besat pt med Karsdorp, Reynolds, Peres og Santon...

Dzeko bliver og har eftersigende holdt forsoningsmøde med Fonseca. Jeg forestiller mig, at Pellegrini nu at vores kaptajn og at Dzeko påtager sig sin nye rolle med glans. Det er i hvert fald håbet.

Nu har Pinto nogle måneder til at forberede sommerens transfermarked, som vi må formode kan blive særdeles aktivt.

59971Cools
471 indlæg.
d. 03. februar 2021

Tjaeh, det er vel det der nu er meldt ud...
Fint at Dzeko i det mindste ikke er anfører mere når man nu ikke kunne komme af med ham.
Om han skal have spilletid? Som udgangspunkt ikke synes jeg...

Sofus
1910 indlæg.
d. 16. februar 2021

Musso ligner det mest oplagte bud på manden mellem stængerne til næste sæson. Jeg var ikke så overbevist af ham i weekenden, hvor han lukker fire ind (tre på papiret) og begår straffespark. Han virker dog bedre på bolden end Pau Lopez, men der skal heller ikke meget til.

Hvad siger I til ham?

asromadk
3083 indlæg.
d. 16. februar 2021

Ja, rygtet er at man faktisk har lavet en forhåndsaftale i forbindelse med kampen forleden.

Jeg er ikke fan.
1) Han er god, men SÅ god er han ikke.
2) Han har kun været i Italien siden 2018, alle årene i Udine, hvorfor jeg ikke betegner ham som en spiller der for alvor har konsolideret sig i rækken. Var han 21 år, så så det fornuftigt ud, men han er lidt for meget en 'late bloomer' til min smag. Så gerne man hentede et reelt top-talent eller en allerede etableret verdensklasse målmand.
3) Pris, der er ikke kommet noget ud om en eventuel pris, men mon ikke det bliver et sted imellem 12 og 18 mio euro, hvis jeg bare skal gætte højt. Alt over 10 mio euro, synes jeg er mange penge for ham. Alt under 10 er isoleret set en OK handel, men for en 'ægte' topklub, havde dette jo så været et køb af 2.målmand...

Romaneren
573 indlæg.
d. 16. februar 2021

Hvadend vi får Musso, Cragno eller Meret, så tror jeg mere på det end Pau. Dog vil jeg rangere dem således:

1. Cragno
2. Meret
3. Musso

C. Panucci
12 indlæg.
d. 16. februar 2021

transfermarkt har ham vurderet til 20 mio og han har kontrakt til 1023, så under 18 tror jeg da ikke vi kommer langt med på ham.

Romaneren - jeg er helt og aldeles enig i din prioritering. Jeg tror faktisk på Cragno. Der er faktisk også rygter om at en spillerudveksling er noget, der seriøst overvejes. Det kræver selvfølgelig, at Cagliari bliver oppe.

C. Panucci
12 indlæg.
d. 17. februar 2021

Juan Musso til Roma - Diawara og Carles Perez den anden vej. Jeg synes godt nok, det virker til at være lidt i overkanten, men allright, hvis man hverken tror på Diawara eller Perez så er den vel ÅK.

Dog skal der jo så, som minimum, hentes en erstatning ind for Diawara til bredden. Her tænker jeg ikke at Milanese er en 1:1er.

Mht Perez tænker jeg egentlig, at det kan være vældig fornuftigt at sende ham videre. El Sha er ind og vi har gode kræfter, der kan spille på de to pladser allerede: Pellegrini, Mhiki, Zaniolo, El, Sha, Pedro, Cristante, Veretout, Villar, Milanese.

Vi står nok overfor en større omvæltning af bredden til sommer.
Juan Jesus, Farelli og Bruno Peres har kontraktudløb og må forventes at blive givet løbepas.
Olsen, Nzonzi, Pau Lopez, Santon, Pastore, Dzeko tror jeg vi skal vinke farvel til.

Vores trup er i forvejen ikke den bredeste, så jeg formoder, at der skal handles ind, men mere til bredden end det evindelige "stjerner ud - (forhåbentlig) kommende stjerne ind" som vi ellers har været vant til under Pallotta.

En angriber til at erstatte Dzeko - mon ikke vi alle håber på Belotti, Icardi eller Kean.
En Målmand til at erstatte Pau Lopez - Musso, Cragno eller Meret.

Og så er det, at det bliver spændende at se hvordan Tiago Pinto arbejder - bredden er den, der gør hele forskellen over en sæson. Henter vi etableret kvalitet? Italienere? Unge eller rutinerede?

Hvad (og smid da gerne et hvem ;) ) håber og tror I på?

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 21. februar 2021

Total udskiftning af vores tidliere strategi med at hente mentalt skrøbelige eller svagt motiverede spillere. Bruno Peres spiller kun godt nu fordi hans kontrakt udløber.
Pastore kunne gøre så meget, men er lad.
Spinazzola giver det kollapsede skifte til Inter som grund for hans storform i denne sæson. Skal vi kollapse et skifte hver sommer og skifte tandlæge for at holde ham på toppen?
Dzeko har alt for høje tanker om sig selv og giver en lad indsats på banen. Det kan man ikke som forbillede.
Juan Jesus, endnu en brasilianer der bare har det for godt i Rom.

I topklubber hører sådan noget ikke hjemme i mine øjne. Der skal mentaliteten og professionalismen være i top for at skabe resultater. Der er jo en grund til at mange af de spillere kasseres i storklubberne og ender i Roma. Så heller hente en fra lidt lavere niveau med rette mentalitet + de rette evner, så skal de nok slå igennem!

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 04. marts 2021

Vi bliver sat i forbindelse med
Vlahovic og Lacazette

Tror ikke Vlahovic passer til vores koncept
Ikke stærk nok teknisk. Men jeg har før taget fejl ;)

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 05. marts 2021

Ibanez har forlænget kontrakten til 2025
Frikøbsklausul på 80 mill euro!!

Det er sgu da noget nyt at vi sikrer vores talenter på den måde !

1

asroma87
790 indlæg.
d. 05. marts 2021

Ja - dette er en skabelon for fremtidige aftaler, skrives der.

1

Kelevra
1091 indlæg.
d. 05. marts 2021

Hvad fanden.. ny stil!

Sund
2 indlæg.
d. 15. marts 2021

Vi har eftersigende budt på Vlahovic.
Hvad synes folk om det?

Jeg mener det er for uambitiøst selvom han har et talent.

asromadk
3083 indlæg.
d. 15. marts 2021

Patrik Schick vol.2.
Ville være alt andet end svar på klubbens problemer. Specielt da man så igen-igen bruger en masse penge, som så medfører at man ikke kan holde på sine bedste spillere, når større klubber vifter med dollars.

Rygtet opstår pt., fordi Vlahovic ikke umiddelbart er interesseret i at acceptere en ny, bedre kontrakt. Han er vel allerede videre mentalt (nogen der kan huske, hvordan Patrik Schick allerede havde en Real Madrid trøje i øjnene i nogle af hans første interviews som Roma-spiller???).

Det er alt andet end det man har brug for.

Kan man ikke hente Belotti, så Spar pengene og bliv ved med at tro på Borja. Ud med Dzeko og lad en primavera spiller eller to agere backup (og de skal have spilletid!) - dette vil så forhåbentlig stille klubben i en situation hvor man ikke skal sælge ud af klubbens bedste spillere. Der tales et priskilt på 40 mio euro for Vlahovic - om det så var 25 mio euro, så er det absurd, da 1-2-3 stk af denne type handel år efter år stiller klubben i en skidt situation økonomisk, hvorefter man er nødt til at sælge de spillere, som man istedet burde være i gang med at bygge et hold op omkring.

Nå, lang smøre -- og det er bare et løst rygte, tvivler på at der er noget som helst konkret i spil -- og da slet ikke et konkret bud.

1

asroma87
790 indlæg.
d. 16. marts 2021

Haha det er da kun fordi han lavede hattrick i lørdags - så lige pludselig er Milan og Roma ude efter ham!

Køb Belotti og drop alle de lotto kuponer. Så betal 5-10 mio euro mere men få den spiller man ønsker. I stedet for alle de kompromis handler.

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 16. marts 2021

Jeg er klar på at hente Vlahovic - også før hans hattrick i weekenden.
Lidt mental træning så kan han blive rigtig rigtig god!! Han er høj, hurtig og sparker som en hest. Klart mere potentiale end Schick

asroma87
790 indlæg.
d. 16. marts 2021

Væahovic er for ung i mi optik og nok også for dyr, af en spiller på hans niveau/alder!

Spillere fra 24-27 alderen skal hentes - ala Mancini/Veretout/Spina/Pellegrini. Spillere som kan forstærke holdet fra dag 1.

Vi har sku ikke råd til at satse på Vlahovic, så hellere købe Belotti! Der skal ske noget NU, med truppen og spillerne!

asroma87
790 indlæg.
d. 17. marts 2021

Kunne man dog bare få solgt:

- Pau Lopez
- Nzonzi
- Under
- Kluivert
- Coric
- Santon
- Robin Olsen
- Bruno Peres
- Carles Perez
- Pastore
- Dzeko
- Fazio
- Jesus
- Cristante

Tænk hvor mange løn millioner de spillere henter ind! Det er fuldstændig sindssyge summer, som bare går tabt.

Selvom så mange spillere sælges, tænker jeg kun at hente 3-4 top top spilere + et par spillere til bredden:

- Alessio Cragno (must buy)
- Andrea Belotti (must buy)
- Florenzi hjem fra lån, skal kæmpe med Rick om højre wingback
- Armando Izzo
- Kevin Bonifazi
- Og så kunne en joker være Rodrigo De Paul

Cragno
Izzo-Mancini-Ibanez
Florenzi-Veretout-Pellegrini-Spina
De Paul-Mhiki
Belotti

Mirante
Bonifazi-Smalling-Kumbulla
Rick-Villar-Diawara-Calafiori
Zaniolo-El Shara
Borja

[Rettet af: asroma87 - 17/03/2021 - 14:59]

asromadk
3083 indlæg.
d. 17. marts 2021

Meget enig. og det værste er, at det simpelthen burde være muligt at få det regnestykke til at gå op økonomisk. Men man vælger bare en anden, forkert strategi, hvis man nu til sommer igen undlader at hente 1-2-3 spillere som allerede har slået til og som kan vade direkte ind i start 11'eren. Mindre end Cragno+Izzo+De Paul+Belotti kan også gøre det - men en ny 9'er som besidder hylde 1 kvalitet er bare et must. uden det så kommer man ingen vegne, hvis man virkelig ønsker at spille med om scudettoen og CHL.

59971Cools
471 indlæg.
d. 18. marts 2021

EL topscorer og nu 13 mål i 27 kampe i denne sæson for os. (Hvor især første ½ år var i skyggen af dzeko. Det er vel egentlig pænt af Borja?
Han har brændt en del og ikke overbevist mig helt, men spørgsmålet er om han med tillidt kunne blive en ret habil målscorer for os?
Jeg synes i hvert fald vi skal gøre ham til 100 % første angriber og bruge Dzeko som reserve de næste 3 måneder, så lad os se om han griber den mulighed eller ej.

asroma87
790 indlæg.
d. 23. marts 2021

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/rygtetid-robin-olsen-vil-vaek--valencia-lurer/

Det vildeste ved denne artikel er at Olsen stadig har kontrakt med Roma til 2023 - hold da kæft nogle totalt hjernedøde handler der er blevet lavet de sidste par år.

Pastore har også kontrakt til 2023

Tak til Monchi endnu engang - sikke et fjols

asroma87
790 indlæg.
d. 25. marts 2021

Der er kraftige rygter om at Gollini hentes til 1. Målmand næste år. Hans agent skulle have mødtes med Pinto. Samme agent som har Cristante og Mancini

26 år
188 cm

Kender ham ikke rigtig? Havde sku håbet lidt på Cragno men han er vist ikke så høj, kun omkring 180 cm - det kan være det er et problem

asromadk
3083 indlæg.
d. 25. marts 2021

Det handler om, at hans agent Beppe Riso var forbi Trigoria og møde Pinto igår. Rygter melder lån, naturligvis, med nemt opnåelig option på 25 mio euro. Han er god, men spørgsmålet er bare om han er god nok. Pau Lopez var også god før han kom til klubben, det så jo fornuftigt nok ud på papiret.

Der er bare nødt til at komme en der har den samme ro og attitude som Alisson - det er jeg ikke sikker på man finder i Gollini.

Men mødet handlede eftersigende om andre ting også - blandt andet Pietro Pellegri, som løber rundt i Monaco og som Beppe oggså har i folden. Kæmpe talent var han og synes det lyder interessant - men han har været usandsynligt meget skadet de sidste par sæsoner - så mon ikke det blot ville fortsætte hvis han kom til Trigorias baner...

RomaOlimpico
0 indlæg.
d. 25. marts 2021

En startopstilling med Pietro Pellegri, LP7 og Zaniolo :O

Det lyder ikke helt skidt i mine ører.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 25. marts 2021

Har vi droppet interessen i Berardi?
Ham gad jeg godt se i Roma trøjen

Sund
2 indlæg.
d. 28. marts 2021

Har også altid haft en fidus til Berardi. Hans værdi er nok desværre steget en del igen efter den var faldet de sidste par år.

asromadk
3083 indlæg.
d. 28. marts 2021

Man kunne godt melde sig lidt mere ind i kampen om flere talenter, synes jeg. Hvis planen alligvel ikke er at hente spillere fra øverste hylde.
Ham her, Elias Solberg, synes jeg ser meget interessant ud - meget tydelig talent og godt råmateriale

Tænk at man kunne have hentet Haaland for håndøre, omtrent på samme tid som at man smed en pæn sum penge i alt efter Schick, Pastore, Defrel...

Synes det er lidt synd, at man ikke ser flere af de her handler, hvor man henter en spiller ind til udkanten af truppen/primavera, som så rent faktisk ender med at få en reel chance for at spille sig ind på holdet (fordi man hele tiden henter typer som Carlos Perez, der går ind blokerer uden reelt at slå til).

Der er Calafiori, men han er vel også fortid til sommer og spiller så med enorm succes i Juventus, Inter eller Milan om 3 år...

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31. marts 2021

Iflg. medierne er vi interesseret i Maksimovic hos Napoli. Det ser jeg kun som en investering til bredden men måske det er meget fornuftigt ift. de mange skader vi har haft i midterforsvaret og Smallings få kampe i denne sæson.

Jeg drømmer videre om at vi køber Belotti !!

Icardi mener jeg ikke passer til Roma. Fantastisk afslutter ja (i inter dagene) men en dårlig holdspiller, og så er han alt for løntung til en klub som vores. Og gider ikke alt det drama hans kone bidrager med....
Det må være nok med Zaniolo og hans mor :)

asroma87
790 indlæg.
d. 31. marts 2021

Jeg læste et sted at Belottis pris var sat til 35 mio euro! Så tænkte jeg bare: hvorfor fanden har vi så ikke købt ham endnu?

- Belotti
- Cragno/Gollini/Musso
- Izzo

C. Panucci
12 indlæg.
d. 01. april 2021

asroma87 - Hvis jeg kan få de Belotti, en af de tre nævnte keepere og Izzo ind, så er jeg altså helt godt tilfreds.

UD: J. Jesus, Peres, Pastore, Olsen, Pau, Farelli, Santon, Dzeko, Nzonzi, Bianda,

??: Kluivert, Under, Perez, Pedro, Fazio, Florenzi (op til PSG), Zan Celar?

Det betyder jo i virkeligheden, at selvom vi, som fans, måske naturligt har et stort fokus på vores start-11, så skal der jo nok investeres en del i bredden også.

Belott, Cragno/Musso vil kunne gå direkte ind og forstærke, ligesom jeg mener, at Izzo også vil være en stærk rotationsspiller.

Selvfølgelig kan (og skal, synes jeg) vi toppe op med nogle af primaveradrengene, men vi skal altså også bare have en trup, der er robust nok til 3 turneringer i over en hel sæson.

Vi aner ikke, hvad Friedkin har tænkt sig at smide i transferkassen, men jeg har dog en positiv forventning.
Men altså, bredden bliver jo nok en blanding af talenter og rutineret spillermateriale fra Serie A.

I den forbindelse er det, som fan, måske meget spændende at kigge lidt på Crotone, Parma, Cagliari og Torinos holdopstillinger, ligesom det er interessant at kigg epå spillere, der snart står uden kontrakt.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 01. april 2021

Hvem mener du vi kan bruge i Crotone, Parma og Cagliari??

C. Panucci
12 indlæg.
d. 02. april 2021

Cagliari - Cragno, Rugani, Nandez, Nainggolan, Joao Pedro, Simeone
Parma - Luigi Sepe, Valenti
Crotone - Simy,
Torino - Sirigu, Bremer, Izzo, Lyanco, Mandragora, Belotti

Jeg siger ikke, at alle disse spillere ville gå ind i start11eren, men jeg synes faktisk, at der er nogle finde navne i mellem til bredden også. Og så er Cragno, Belotti og måske endda Nandez altså start11-materiale.

Romaneren
573 indlæg.
d. 14. april 2021

Tiago Pinto har efter sigende udset sig Belotti som Dzekos arvtager.

Hvis han hiver den hjem, så er det godt nok en godkendt start!

asromadk
3083 indlæg.
d. 14. april 2021

Ville være stort. Men er unægtelig hængt op på om man kommer i CL. Og hvis Fonsecas fremtid også afhænger af dette (hvilket jeg håber - kommer man i CL, hvad enten det er via EL eller i ligaen, så er det altså mere end godkendt og han fortjener ikke at blive hældt med badevandet), så er der bare lagt op til en vild gyser. Jeg nægter at tro, at man kan hente Belotti uden CL - selv med CL deltagelse, skal man jo blot lige vinde hans underskrift foran klubber som Atl.Madrid, Lyon, Sevilla, Chelsea, Everton, Milan, Napoli, Fiorentina - og garanteret også et par håndfulde andre topklubber, som normalt er mere eftertragtede for spillere end AS Roma...

Jeg tillader mig at forblive pessimistisk, men hold nu op hvor man håber. Belotti må være det mest oplagte og perfekte køb for AS Roma siden Batistuta. Han er alt det man mangler og vil kunne hæve topniveauet samt bidrage til en italiensk kerne på holdet.

1

asroma87
790 indlæg.
d. 16. april 2021

Hvad med Simy fra Crotone?

16 mål pt

4. pladsen på topscorer listen

Crotone har scoret 37 mål indtil videre, altså han har næsten stået for halvdelen alene af Crotones mål

RomaOlimpico
0 indlæg.
d. 18. april 2021

Man kan jo håbe at Torino skal tage en tur ned i Serie B, så vil det forhåbentlig både være nemmere og billigere at hente Belotti og Izzo :D

[Rettet af: RomaOlimpico - 18/04/2021 - 19:13]

asroma87
790 indlæg.
d. 21. april 2021

Hvad sker der for ham der Raspadori?

59971Cools
471 indlæg.
d. 23. april 2021

Vestergaard? Det rygte var nyt for mig.

Umiddelbart er jeg ikke helt stor fan, jeg tænker han bliver meget dyr, og hvis Smalling kommer i gang tænker jeg ikke vi mangler en Vestergaard, omend han er en rigtig dygtig spiller og jeg da gerne så ham i klubben.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23. april 2021

Hellere Vestergaard end Smalling som konstant er skadet. Vestergaard er et monster i luften

C. Panucci
12 indlæg.
d. 23. april 2021

Vi bliver pt linket med Bonifazi, Vestergaard og Izzo til forsvaret.
Vestergaard, især, vil tilføre noget rutine og luftrumsspil som vi virkelig mangler, når Smalling er ude. Jeg tænker at han især, men bestemt også Izzo vil være gode indkøb til holdet.

Jeg er simpelthen så spændt på Friedkins planer. Jeg tror sgu, de er ambitiøse, men også tålmodige.

Lopez+Mirante+Farelli ud - Cragno/Musso+Sportiello/Sepe ind
J.Jesus+Fazio (Selvom Fazio for min ksyld gerne må blive karrieren ud) ud - Vestergaard+Izzo ind
Bruno Peres+Santon ud - Florenzi ind (kan jo være at ny manager = nyt forhold)
Pastore+Perez+Pedro+Dzeko ud - Ûnder+Kluivert+Belotti ind.

Og så måske lidt en blanding af rutine og Primavera til at fylde op.

asroma87
790 indlæg.
d. 24. april 2021

Simy med 2 mål igen idag. Kunne han ikke være et sjovt alternativ til Belotti osv

19 mål PT i serie A - nr 3 på topscorer listen bagved Ronaldo og Lukaku

asromadk
3083 indlæg.
d. 24. april 2021

På en fri transfer og til en lav løn, jo. Hvis man ville tage en sæson uden de store udgifter.. Men ellers nej.

Han er en type ligesom Doumbia, som i den rette kontekst er skarp foran mål.

Men grunden til, at jeg har betegner Belotti som den bedste handel man vil kunne have foretaget i to årtier er, at han bringer meget mere end hans mål. Han er en ledende figur, der kan udfylde flere roller. Frem for alt er han en spiller, som en trup kan være bygget op omkring. Simy, der trods alt fylder 29 om kort til, har med sine sæsoner i Crotona, Gil Vicente og Portimonense næppe meget at stå imod med, hvis han går målløs fra banen de første par kampe. Dertil er AS Roma trods alt en for stor en klub hvad angår forventninger og det pres, som er på præstationerne. Han ville på ingen måde kunne præstere, som han gør i Crotona, hvis han skulle gøre det i en større klub.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 25. april 2021

Glem ham Simy. Flot sæson men så er han heller ikke bedre.

Kontakt | Copyright 2003-2023 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca