Kategori: Generelt
Tænker vi igen lige smider over i en ny tråd, nu 2019/20 sæsonen er slut og 2020/21 starter snart.
Nye ejere, ny(sandsynligvis) sportsdirektør. Hvad med træneren? Jeg håber personligt vi holder fast nu og giver ham længere snor end de forrige, jeg tror det kan blive et godt match.
Er spændt på truppen - hvordan det ender og om vi får mere proces i stadion-byggeri snart!
Næste sæson bliver svær, vi skal have som mål at komme i top4 - men det bliver udfordrende.
Juve, Inter, Milan, Napoli, Atalanta og Lazio kommer til at have samme mål. Dvs. 7 hold kæmper om 4 pladser.
Meget afhænger af hvordan trupperne ser ud næste sæson. Men lige pt. er jeg desværre ret skeptisk om top4 med alt den usikkerhed der er med nye ejere, samt vores nuværende trup. Men lad os krydse fingre. :-)
DAJE ROMA <3
Den lille Pharaoh bliver en kærkommen tilføjelse til offensiven.
Jeg er sgu røget på #DzekoOut-holdet. Det er ikke i orden, det han har gang i - og han er ikke længere skarp nok til at man kan forsvare, at han skal starte inde. Der skal alligevel ske et generationsskifte på hans position meget snart, så lad det hellere ske nu, så han ikke når at ødelægge det for Fonseca og hans projekt.
Belotti kan vel hellere ikke være tilfreds med at rode rundt HELT nede i bunden af serie a.. Håber virkelig vi kan hente ham foran konkurrenterne
Alle meldinger lyder på at en 'hvis Fonseca bliver, smutter Dzeko - og omvendt' situation.
Håber virkelig man holder hovedet koldt - Dzeko har være en utrolig mand at have i klubben, men hans tid er slut og det er nærmest som om at han har klub-ikon status nogle gange. Lang fra.
Uanset om man beholder Fonseca eller ej skal Dzeko ud. Sådan kan man ikke opføre sig som kaptajn. Friedkins virker heldigvis forholdsvist nede på jorden og ved hvordan en succesfuld business skal køre, så jeg håber ikke de hopper med på det drama.
OT: Hvor vises Inter v Juventus i aften?
Coppa Italia semifinale
Corriere kører virkelig tykt på for tiden, i deres iver efter at skabe mere ballade i Rom. Man skubber pt. foran sig rygter som at,
- Allegri allerede skulle have skrevet under på en forhåndsaftale, som med al sandsynlighed gør ham træner i AS Roma per 01/07.
- Truppen skulle nu have anmodet om at Dzeko får anførerbåndet tilbage.
Umuligt at vide hvad der er rigtigt og forkert, men er cirkus, det er det.
Solgte klubben Ünder helt eller hvad?
Neeej kun et lån til Leicester
Hmmm, er jeg den eneste som egentlig er lidt ærgelig over Petrachis afgang?
Han hentede altså noget guld.
Marquinhos
Paredes
Florenzi
Tre spillere der ville pynte på Romas hold
Roma v Shaktar Donetsk
Hvad synes i ? Det kunne være bedre men også værre...
Det er en god lodtrækning. Shakhtar er et glimrende hold, med masser af Europæisk erfaring - men pt er de ikke i som man kender dem, hvor Kyiv har væltet dem af pinden.
Der var hold som kunne have været bedre at trække (Molde, Dinamo Zagreb, Young Boys), men også meget værre (Milan, Man U, Spurs, Villarreal).
Så jeg er god tilfreds!
https://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-166935&menu=news-all
Friedkins åbenbart også skuffet over præstationerne mod de store hold. Kigger stadig på Allegri og "vil investere i holdet for at gøre det konkurrencedygtigt"
https://www.football-italia.net/167105/report-fonseca-disappoints-friedkin
Ser ud til at deres plan først var at få organisationen på plads og professionaliseret, fremfor panikindkøb for at styrke truppen. Det er så anden del der rulles ud til sommer, bare uden panikindkøb. Det lyder næsten for godt til at være sandt? Roma tænker længere end næste transfervindue?
Uanset hvad Friedkin har af ambitioner for klubben, så bør man have mere til Fonseca. Han har endnu ikke ført Roma til CHL, men det er langt fra umuligt at nå i denne sæson, tværtimod. Det er bare ikke holdbart at blive ved med at skifte træner hvert 1-3 år, for derefter at starte forfra igen - med udskiftning af halvdelen af truppen. Det giver bare ikke mening i min verden.
Allegri, Klopp, Guardiola... Man bør have større tillid til sin træner end at ansætte nogle af disse, eller andre kandidater på nuværende tidspunkt!
Giv Fonseca en sæson mere (med eller uden CHL), hvor han får lov at hente en håndfuld spillere, samtidig med at vi skiller os af med noget af det dødvægt vi render rundt med pt - så tror jeg på at vi ser et Romahold i samme forfatning som 09/10 eller 17/18 sæsonerne!
Jeg er ihvertfald ikke fan af en træner udskiftning som landet ligger lige nu, så længe vi får de point det kræver af os - så kan det være lige meget om statistikkerne mod de store hold ikke er prangende pt!
[Rettet af: Skytt0 - 03/03/2021 - 16:38]
Transfers 2020/21
290
1
Sæson 2020/21
94
0
Roma AS badge til FB profilbilledet?
5
0
2 lækre Roma trøjer til salg
1