Kategori: Generelt
Tænker vi igen lige smider over i en ny tråd, nu 2019/20 sæsonen er slut og 2020/21 starter snart.
Nye ejere, ny(sandsynligvis) sportsdirektør. Hvad med træneren? Jeg håber personligt vi holder fast nu og giver ham længere snor end de forrige, jeg tror det kan blive et godt match.
Er spændt på truppen - hvordan det ender og om vi får mere proces i stadion-byggeri snart!
Næste sæson bliver svær, vi skal have som mål at komme i top4 - men det bliver udfordrende.
Juve, Inter, Milan, Napoli, Atalanta og Lazio kommer til at have samme mål. Dvs. 7 hold kæmper om 4 pladser.
Meget afhænger af hvordan trupperne ser ud næste sæson. Men lige pt. er jeg desværre ret skeptisk om top4 med alt den usikkerhed der er med nye ejere, samt vores nuværende trup. Men lad os krydse fingre. :-)
DAJE ROMA <3
Vi starter ud med:
Hellas Verona - Roma
Dernæst Juve, Udinese, Benevento og Milan i de 5 første runder...
Og ellers er det Inter og Lazio i hhv. 3. og 2. sidste kamp... Det kan desværre blive voldsomt...
http://www.legaseriea.it/uploads/default/attachments/comunicati/comunicati_m/8425/files/allegati/8522/4_-_calendario_serie_a_tim_2020-2021.pdf
[Rettet af: 59971Cools - 02/09/2020 - 13:11]
Fuck this shit... Hold kæft, hvor er det latterligt. Håber han holder modet oppe. Lort.
Zaniolo har formentlig revet korsbåndet over i det venstre knæ. Klubben undersøger ham idag. Det vil være en katastrofe for vores sæson!!
Nej nej nej... er det samme knæ som sidst?
Nej, det er det andet knæ
Og det er vist bekræftet, sku jeg mene.
På det her punkt må man næsten også holde hans voldsomme spillestil en smule til ansvar...
Det er bekræftet. Han bliver opereret i morgen.
Så han er nok klar igen til Marts/April..
Puha, der sker intet på tranferfronten og nu dette... Det ligner mørke tider :/
For helvede for er jeg træt af de korsbånds skader
Der hviler en forbandelse over klubben
Og ja samtidig intet nyt vedrørende transfers. Den nye ejer kunne godt lige købe 1-2 stjerne spillere, for at melde sin ankomst!
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/absurd-17-korsbaandsskader-paa-seks-aar-i-roma/
Det er også bare uansvarligt af ham og roma. Han er lige kommet tilbage fra den anden skade og burde derfor hvile sommeren over og blive klar til den nye sæson. Hvorfor var det så vigtigt at deltage i nations league når sæsonen skal til at starte og han langt fra er i form grundet den seneste skade.
Ja det er ærgerligt og synd at det sker igen inden for kort tid. Men jeg savner sku også lidt ansvarlighed for den unge mand. Og hvis roma overhovedet kan så burde de have trukket ham ud af landsholdet og forklaret ham at hvile og genoptræning er vigtigere. Er han ude det meste af sæsonen så når han ikke at spille sit potentielle ud. De kan lige så godt arbejde på at sælge ham til næste sommer sorry to say. Det er så ærligt og useriøst!
[Rettet af: Daniel-Cumen - 08/09/2020 - 17:26]
Schick solgt til Leverkusen
Defrel solgt i forlængelse af sit lån til Sassuolo
Gonalons solgt til Granada i forlængelse af sit lån
Kolarov solgt til Inter.
3 x skrald ude. Kolarov vel okay. Meget svag i det defensive, der typisk er vores svaghed for holdet generelt. Starten på generationsskifte?
I følge Transfermarkt går vores salg omtrent i 0 med indkøbene af Veretout, Perez og Mancini som følge af obligationsaftalerne om køb ved deres lejeaftaler. Lad os nu for guds skyld snart få udfaset de udskudte betydninger, så vi ikke hvert transfervindue er bagud fra start..
[Rettet af: DanieleTotti - 08/09/2020 - 19:46]
Så mangler disse skralde spillere bare:
- Robin Olsen
- Fazio
- Juan Jesus
- Rick Karsdorp
- Coric
- Cristante
- Pastore
- Santon
- Dzeko
Time to take out the trash!!!!!!
Ja det er sgu noget af en omgang. De burde have givet et klækkeligt nedslag i købssummen for klubben ;) Der er ret kraftige rygter om Fazio, Jesus og Santon. Karsdorp skifte til Atalanta skulle være misset pga. agentkomission, suk..
Så begynder rygterne at florere diverse steder:
Friedkin vil fyre Fonseca og bringe Allegri ind som træner ASAP - så Allegri er træner allerede mod Juventus
Det ville være noget af et statement, tror aldrig jeg har set lignende fra Romas side før, ville elske det!
Jeg har den stik modsatte opfattelse af det. Nej tak.
Jeg tror på Fonseca stadig.
Vi har slet ikke vendt kampen i lørdags :-)
Verona 0 - 0 Roma
En kamp jeg var meget spændt på især ift. opstillingen og kampformen.
Første halvleg var godkendt, hvor især Spinna var voldsom giftig offensivt. Men det var helt tydeligt, at der manglede en decideret angriber..
Gode takter fra Pedro, men som godt kunne have lavet en kasse eller to.
Anden halvleg falder vi helt vildt i niveau og giver initiativet til Verona, hvor især Faraono var farlig. Kunne have været spændende at se ham i Roma på højre Wingback.
Begge hold har kæmpe chancer og afslutninger på træværket. Alt i alt er en uafgjort helt fortjent.
Nu skal der ske noget på transfermarkedet. Jeg er simpelthen ikke tryg ved Ibanez i det forsvar. Han er dog fin som backup.
Og så skal der altså ske noget på den angriberpost. Jeg har lidt blandede følelser med Milik og hans 2x ACL skader. Men vi må nok indse, at han er "den øverste hylde" vi kan hente en angriber på.
Desuden, så risikere Rom at blive taberdømt for at gøre brug af Diawara, der ikke var registeret til kampen mod Verona.
Så er vi igang.. Indsæt selv facepalm.
Diawara var registreret til kampen på
under 22 år listen. Men han blev 23 i juli så ja vi risikerer at blive taberdømt
Arh okay.. Men super dumt alligvel n
Hahaha så er sæsonen sgu skudt godt igang drenge!!
Hold da kæft mand
Der må lyde en kraftig opfordring til direktionen om at anvende Football Manager, så registreringssituationer kan undgås for fremtiden....
Så er Roma blevet taber dømt mod Verona grundet Diawara fejlen... hvor er det bare pinligt
Hvordan fanden kan man lave sådan en fejl? Cirkusset fortsætter derudaf
[Rettet af: asroma87 - 22/09/2020 - 16:47]
Spændende tvist i Diawara/Verona nederlags sagen
Gutten der indberettet disse ting, har frivilligt opsagt sin stilling i Roma, for nu at blive ansat af.... ja Verona!!
Hahahahaha
Det er ikke nemt at være Roma fan..
Måske derfor vi er så få i DK :-(
Det kan godt være at jeg ser spøgelser, men det lugter næsten lidt af matchfixing når han så vælger at skifte til Verona. Ovenikøbet dagen efter!
Han er forøvrigt god ven og samarbejdspartner med fyrede Petrachi...
Åeh hvor det stadig piner mig at lillesøster Lazio står på CL gruppelisten og vi ikke gør... ØV!
EL gruppen:
- Roma
- Young Boys
- Cluj
- CSKA-Sofia
Fin gruppe, det burde være muligt at spille sig videre derfra.
[Rettet af: RomaOlimpico - 02/10/2020 - 15:52]
Det er trist at se tilbage på Diawara sagen....
Det havde været en fin start på sæsonen med 5 point i 3 kampe..
Donnarumma ude med corona i aften - Milan ser ud til at starte på Tatarusanu på mål i stedet. Det hjælper da en lille smule på de bange anelser, man kunne have om i aften...
José Boto er sidste nye skud på en sportsdirektør. Såfremt Friedkin ikke planlægger at erstatte PF er det potentielt den rigtige vej at gå - man skal have en mand ind, hvor man ved det vil gå i spænd med træneren fra dag 1.
Der spekuleres dog i hvorvidt José Boto overhovedet skulle været interesseret, da AS Roma jo mildest talt ikke kan lokke med at banebydende budget til scouts og investeringer i rekruttering a la en af de helt store.
Men synes det ville være det rigtige at gøre nu. Man bør beholde Fonseca og sætte ham op med en DS som - udover at de ikke ligefrem får problemer med sproget - forhåbentlig kan arbejde i symbiose med træneren.
Frygter dog at man henter en lidt for magtfuld DS, som vil have sit eget projekt og sin egen dagsorden, som nødvendigvis ikke flugter 1:1 med den nuværende træner.
Godt at se vores nye angriber åbne målkontoen for alvor, da Dzeko har fået COVID-19 og nok er ude i mindst 2 uger... Men tror det er sundt for os at prøve at uden Dzeko i en periode
Lækkert med endnu en sejr...
Landsholds pausen kommer på et godt tidspunkt... Så Dzeko og Spina kan nå at blive klar til næste kamp
Er der nogen der ved hvordan det ser ud med de andre skader på holdet... Bænken så lidt tynd ud mod Genoa
Nogen der aner noget om Pastore?
Jeg er godt nok stadig ærgerlig over at vi hentede Pastore fremfor Ziyech
Ziyech er allerede godt igang med at vise sig frem i PL og vi hænger på en løn tung Pastore som har været ganske forfærdelig
https://www.football-italia.net/161788/verona-roma-appeal-verdict-tomorrow
Kunne være fedt at få slettet det nederlag og bevæge sig op på en andenplads :D Nogen der har et indblik i om det er et realistisk scenarie?
[Rettet af: Aldair1988 - 09/11/2020 - 13:25]
Jeg har faktisk ledt lidt efter noget på sagen. Og uden at jeg er inde i alt juraen, så virker det skummelt, hvis vi får den omstødt.
Selvom det kunne være rart.
Alt hvad jeg har kunne læse mig til indtil videre går på at AS Roma erkender fejlen, men fastholder at det er sket i god tro. Hvilket jo bestemt må være sandheden. Men hvad der er op og ned ift. jura skal jeg ikke gøre mig klog på. Har svært ved at tro man kan omstøde den pga. Roma helt sødt ikke havde styr på deres papirer... Det kunne vel skabe præcedens og så pludselig bliver spillere ikke lige registreret fordi det jo er en mindre detalje...
Men det er Italien, så man ved jo aldrig. Verona møder naturligvis op med deres hold af advokater til at stå imod Guido Fienga flankeret af ingen andre end advokaten Antonio Conte (en advokat med det navn får vel omstødt dommen uden de store problemer).
Bliver spændende.
Så begynder corona at stramme sit greb om truppen... Efter Dzeko og Pietro Boer testede positiv har Fazio, Pellegrini og Santon nu også corona.
Det skal der eddermame lukkes ned for på meget effektiv vis. Vi har en start-11'er som gør det absolut strålende og over mine egne forventninger pt (at vi ikke har tabt en kamp i den nye sæson synes jeg er imponerede), men vores bænk ser allerede meget tynd ud, og det er reelt set meget få pladser, hvor vi kan erstatte én fra start-11'eren med en spiller med bare nogenlunde tilsvarende kvalitet. Vi har allerede 3-4 ungdomsspillere med på bænken hver gang for bare at fylde den nogenlunde ud.
Calafiori og Diawara er til gengæld på vej tilbage i træning, men har ikke testet negativ endnu.
Altså. Corona er jo aldrig godt at have i klubben. Men timingen med 14 dages landsholdspause kunne ikke være bedre. Pellegrini og Dzeko bliver hjemme i Rom i stedet, og alle har forhåbentligt tid til at komme sig. Lad os så håbe at det ikke sætter fitness-niveau tilbage eller giver senfølger der påvirker fremover.
Og Kumbulla....
Og man fik ikke medhold i forhold til Diawara. Man har en måned til at beslutte om man vil tage den hele vejen til CONI.
Tænk hvis man bliver nummer 2 á point vinderholdet når sæsonen er slut.... Det ville ikke være til at bære.
Men hvorom alting er, så går der altså lidt tudefjæs i den fra Fienga og Romas side, man burde komme videre nu. En meget pinlig fejl, som ikke bliver mindre pinlig af at man nu insisterer på at offergøre sig selv. Altså come on - man kan ikke engang spille en KBH serie 3 kamp uden at lige skulle forholde sig til om alle er eller kan registreres korrekt - så burde man altså også kunne finde ud af det i Roma.
Stiller mig stadig uforstående overfor hovedargumentet, om, at man "jo sagtens havde kunne registrere ham". At det var en teknikalitet. Bevares, for så er meget jo en teknikalitet...
og argumentet at man nu har personen med ansvaret siddende oppe hos Verona, klinger vel hult? For det siger vel mere om AS Romas' kaos (fra banen til kontor) end det siger noget om hvorvidt man burde have registreret sin spiller som reglerne foreskriver..
Håber man lader den ligge nu og kommer videre. og så må man godt nok håbe at man ikke står og mangler det point til slut. Det ville være uoverskueligt.
Så er der muligvis ny mand i bestyrelsen fra januar. Dr. Scalera, der har haft en finansiel rolle i et ministerium vedr. økonomi og finans (se link).
Friedkins virker meget velovervejede og strukturerede i forhold til Pallotta. Sidstnævnte havde diverse ekstra investorer i gruppen der skulle tilgodeses ift. roller i klubben. TFG tager sig længe om at udvælge, men til gengæld virker det til at være folk med et betydeligt mere relevant CV og mere politisk tyngde. Herudover også sportsdirektørrollen som de ikke bare giver for at få den besat - de vil have den rigtige til rollen. Noget tyder på at Cirkus Roma måske er ved at være ovre til fordel for struktur og stabilitet? Gad vide hvordan det kommer til at føles....
https://www.football-italia.net/161887/roma-appoint-new-director
Ja, det har kun taget til den sidste uge og den ligner at være en 'done deal', hvis man da kaster sig ud i at betragte det som en handel. Måske det er netop hvad man skal have - enig her, DanieleTotti - en type, der ikke går så meget ud af sig selv, men som har solid erfaring fra styring af en større organisation.
Hvis der er nogen der virkelig keder sig. , Sig. Scalera's CV.'
Måske er han en type der er brug for, en mand der kan være med til at få skab reel og vedvarende orden i tingene.
Petrachi har tilbudt at droppe sit sagsanlæg mod klubben, hvis han må være sportsdirektør igen! Høfligt :D
15 bomber fra 2. verdenskrig fundet under anlægget Trigoria ;)
Sindssygt. Måske de har været årsagen til de mange ACL skader?!
Ser united - psg.. jeg begriber ikke, hvordan Florenzi ikke kan spille Bruno peres eller den pizzaglade hollænder af ?????
Helt enig - men er det ikke bare endnu en af klubbens hjernedøde transfers
Klubben kan ikke engang finde ud af at sælge ham rent ud, hvis man alligevel vil af med ham. I stedet lånes han ud i nu 2 sæsoner.
Lige PT er alle disse spiller udlånt fra klubben:
- Under
- Kluivert
- Nzonzi
- Florenzi
- Robin Olsen
- Coric
- Daniel Fuzato
- Mert Cetin
Altså næsten et halvt fodbold hold
Et årti lakker for alvor mod enden - jeg har lige brugt en halv time på en lille leg, der er lige dele sjov, nostalgisk og deprimerende:
Nemlig at lave Romas værste start-11’er af spillere, vi har haft i 10’erne. Håber at andre vil være med, hvis de har tiden. Jeg har personligt valgt en 3-4-1-2 for at få plads til så meget inkompetence som muligt:
Goicoechea
Gyomber-Spolli-Zukanovic
Iturbe-Tachtsidis-Nzonzi-Gerson
Pastore
Doumbia-Defrel
Bænk: Robin Olsen, Ashley Cole, Urby Emanuelson, Ibarbo, Ivan Piris
Alt i alt en dejlig blanding af spillere, som bare VAR elendige - og en god håndfuld gode spillere, som bare GJORDE det elendigt.
.... Håber og tror at de næste 10 år bliver en anelse bedre. :)
Sjovt! Jeg lavede faktisk også en i forbindelse med Palotta-slutningen, men glemte helt at poste den. Det var svært at vælge, så jeg har sat et hold med backups til alle og der endda plads til mængder af reserver.
COACH: Zdenek Zeman - med en 4-3-3 selvfølgelig.
Goicoechea (Robin Olsen)
Ivan Piris (Bruno Peres) - Juan Jesus (Gyomber) - Spolli (Zukanovic)- Ashley Cole (Jose Angel)
Tachtsidis (Grenier) - Nzonzi (Bradley) - Ücan (Gonalons)
Iturbe (Gerson) - Doumbia (Defrel) - Ibarbo (Bojan)
Notable mentions:
Urby Emmanuelson
Hector Moreno
Ivan Marcano
Ante Coric
Javier Pastore (hans hælmål vejer op for at han ikke kommer på holdet)
Thomas Vermaelen
William Vainqeuer
Ljalic
Karsdorp
 (kan stadig nå at kravle væk herfra dog)
Falque
Schick
Kalinic
Stekelenburg
[Rettet af: Sofus - 11/12/2020 - 17:09]
Goicoechea
Gyomber Spolli Loria Castellini
Bojan Barusso Ucan Bastos
Adriano Doumbia
Det må være det hurtige hold, ud fra hukommelsen.
Men altså, puha, der har været mange fejlskud. Heldigvis ikke vildt mange flere end så mange andre klubber ;)
[Rettet af: C. Panucci - 11/12/2020 - 18:16]
Dzeko smadrer Bologna!!!
Ingen kamptråd?
Åbenbart ikke. Den kunne jo stå 6-0 efter 25 minutter. Vildt så dårligt Bologna spiller haha. Og vi spiller godt!
Så skulle Cristante også lige lege med...
Havde Fonseca og ham den anden lige en walkietalkie fremme?
Cristante i det midterforsvar ER altså ikke verdens bedste idé. Det bliver godt, når Smalling er klar til at spille lidt - og forhåbentlig ikke bliver skadet igen.....
Pellegrini spiller virkelig godt. Dzeko er vågen i dag. Meget velfungerende udgave af holdet!
Braga i EL! Det tænker jeg er en ret mellemvare-agtig lodtrækning, men dog klart en, hvor vi skal gå videre. Fonsecas kendskab til portugesisk fodbold kan måske være en fordel.
Og Sevilla gik videre i CL og er ikke med i Europa League. Således har et andet hold mulighed for at vinde turneringen i år. Der er dog andre gode hold med stadig, Man U, Arsenal, Leicester, Leverkusen, Shakhtar, Tottenham.. Hovedmålet må stadig være Serie A..
Nogen der ser Inter v Napoli på TV2 play? Linket viser Spezia v Bologna...
Vildt mange pointtab i toppen i går - Verona, Juve, Atalanta, Napoli, Milan, Sassuolo, Lazio... 3 point mod Torino i aften vil være så vigtigt. Især når kampen efter er Atalanta.
Håber at se den stærkeste udgave af vores forsvar i aften! Det er på tide, at vi får lidt mere stabilitet bagtil.
Ser ud til at Inter har gabt over for meget med at hente dyre spillere ind.
De skylder flere måneders løn til spillerne og mangler afdrag til R Madrid.
Ejerne er også i store økonomiske vanskeligheder.
Men deres lønninger er jo også helt vanvittige + en meget dyr Conte.
Det kan ende med at de får fratrukket point hvilket ikke ville være dårligt for Roma!
Man er ude og melde Fonseca som bekræftet, men tror vist alle ved det er selvfølgelig også fordi det sættes på spidsen i de her situationer. Det blive et sort hvid dilemma.
Han skal ikke ud nu, i min optik. Dertil har det set for interessant ud overall.
Men det er valide pointer, som desværre kører på rygtebasis. Man har mistet troen på ham og hans stab ift til lederskab.
Personligt tror jeg desværre der kunne være noget om ssgen. Man ser ham bare sjældent udtrykke følelser og "bosse" rundt med folk (som nok bare lidt er en nødvendighed i en top-top klub, især en kaos klub som Roma).
Tænk hvis det havde været Mourinho... Der måske ikke havde fået den korrekte, professionelle støtte fra sin stab... Tør slet ikke at tænke på hvad der var sket.
Fonseca ligner til tider en der har tæmme et kaotisk Rom, men andre gange vender det 180 grader og så virker han en pacificeret og magtesløs, stille type.
Mangler han temperament for at kunne styre Roma lå den lange bane eller er det måske lige sådan en som ham (med det rigtige setup omkring ham, som vokser sig stærkere) som man har brug for?
Tror det sidste, frygter det første. CHL kombineret med et aktivt tilvalg omkring at give yderligere tålmodighed fra bestyrelsens side er vel hans eneste skud i bøssen... Så måske. Så Måske kan det blive til mere
Hvis Fonseca bliver fyret, mens DEN HER trup ligger nummer 4 i Serie A, så er det vanvittigt. Vanvittigt.
Jeg er helt og aldeles enig med Romaneren.
Fonseca laver altså små mirakler med klubben lige pt.
I min optik skal han have meget lang snor. Klubben er ved at ændre hele det tekniske set-up og det skal nok blive godt. Stik Fonseca El Sharaawyy nu og Cragno/Mussi og Belotti til sommer. Så skal vi nok se løjer!
Flere rygter om at Dzeko og LP7 har krævet en af de fyrede team managers tilbage til træning på Trigoria, på vegne af hele truppen. Puha et direkte sammenstød med Fonseca - har han allerede tabt omklædningsrummet?
Jeg er virkelig splittet med Fonseca, men mener nok i sidste ende som jer andre, at vi skal give ham tid og en bedre trup.
Det er som om at Fonseca ikke er nok respekteret i truppen. Måske har vi brug for en lidt mere "hård hund" som træner?
Håber på en overbevisende sejr i weekenden mod Spezia og at vi kommer op på vognen igen!
Sker der ingentin på transfermarkedet? - Det har vel åbent nu?
Øv den er grim lige nu. Hvis oprøret mod Fonseca passer, så taber vi uanset hvad.
Enten beholder vi Fonseca og mister omklædningsrummet.
Ellers fyrer vi ham og mister konceptet.
Dzeko og Pellegrini skal bare holde deres kæft! Ellers kan de bare finde en ny klub. Det burde ihvertfald ikke være noget problem at erstatte dem.
Præcis. Tror desværre vi kun har set toppen pt. Nu er man igen-igen-igen i en situation, hvor det er hvad der sker på de indre linjer, som egentlig står i vejen for ægte fremskridt.
a)
Fonseca skaber isoleret set mirakler. Uden tvivl. Det her er ikke "som vi kender det", 9 point efter førerholdet + et halv hold der egentlig overpræsterer. Det svage punkt er at Fonseca heller ikke for alvor har kunne løse problemet i front eller på målet - men det er ligeså meget alle mulige andres skyld...
b)
Uroen ulmer, og jeg tror desværre PF er for meget en "tinker", til at det nytter noget. Man har netop brug for en hård hund, for at komme igennem dette typiske svære punkt i 2 eller 3 sæson; der hvor tingene for alvor skal stå sin prøve. Taler rygterne sandt, så har Fonseca desværre mistet kontrollen og han får meget, meget svært ved at genvinde den. Hvis sammenstødet i bund og grund også så med USA vs Fonseca, så må løbet vel også være kørt. Men Fonseca er vel også med på, at det er udueligt ud over alle grænser det der er sket med Diawara og +6 skift. Her gad man godt lidt se ham eksplodere i medierne og sige farvel og tak, intet personligt, men det går ikke, til dem som evt. måtte bære skylden. Så ville han ihvertfald vise han var i kontrol.
lad os se... men det er som altid alt andet end det sportslige som er AS Romas største fjende. Dårlig ageren på transfermarkedet lagt sammen med et akademi der åbenbart producerer minimalt man ønsker at give chancen/bruge (???), man kan ikke læse og forstår reglerne og man kan ikke holde styr på at registrere sine spillere korrekte. Det er ufatteligt, for det burde, for en eller anden person, være det mest basale at have styr på. Ligesom der er folk der husker tøjet, at bestille en bus, et tog, et fly, fylde noget vand i nogle dunke osv osv. Det er jo noget der ville koste et job de fleste steder, hvis man ikke kan gøre sit job helt basic.
Med den (mangel på) spillelyst og målnæse, Dzeko har vist i denne formnedgang, så burde hans absolut eneste kontakt til Fonseca være at bede om hans adresse, så Edin kan sende et julekort som tak for, at han bliver ved med at starte inde.
Det er to kampe i streg, der er gået af helvede til. Jeg håber godt nok, at vi rider den af. Vi ville blive belønnet på den lange bane.
Sælg Dzeko og behold Fonseca !
Tror desværre portugiseren ryger ud hvis ikke vi vinder over Spezia imorgen
https://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-165218&menu=news-all
Der meldes om rigtig dårlig stemning mellem Dzeko og Fonseca.
Spændende om Dzeko starter inde imorgen! Jeg håber Dzeko slet ikke er med i truppen - det ville virkelig vise at Fonseca ikke gider finde sig i det pis. Tænk at Dzeko brokker sig, når han samtidig spiller som en fed afdanket olding! Riv hans kontrakt i stykker hvis han bliver ved. Så skal de andre spillere nok makke ret
Der er sgu et eller andet råddent bag linjerne med ham Dzeko. Hvis Fonseca siger ok til hans transfer ser han ham ikke som helt vital for holdet og det er måske ikke med hans vilje at Dzeko får så meget spilletid? Der må være et løfte eller en eller anden obskur klausul der gør at han skal spille hver gang han bare er nogenlunde klar. Han burde også have fået lidt længere tid efter COVID-sygdommen før han spillede og kom i form igen? Virkelig ærgerligt vi ikke fik skibbet ham afsted. Han står i vejen for fremskridtet lige nu, både spillemæssigt og lønmæssigt.
Gad vide hvordan han reagerer hvis Pellegrini og Villar begynder at slå ud med armene og skælde ham ud for ikke at løbe de rigtige steder hen og miste bolden for nemt?
Bum bum - Dzeko er "skadet" og spiller ikke imorgen
https://www.football-italia.net/165224/fonseca-dzeko-injured-and-will-not-play
Stærkt signal Fonseca! Nu fik du lidt mere respekt fra mig
Jeg tænker lidt at den dårlige stemning virkelig kan være skadelig på flere fronter for os lige nu.. Det er ikke ligefrem noget der giver plus i bogen når vi skal ud og tiltrække nye spillere her i vintertransferen
Men dejligt at vi ikke skal se på Dzeko i morgen! Der skal virkelig tages revanche!
Smid gerne nogle af de unge spillere i ilden som kan komme med en gnist og en ordentlig arbejdsmoral. Der skal simpelthen være konsekvenser ved at være “doven” og spille med en dårlig attitude
Afsted med Dzeko - han er IKKE kaptajn.
Inter vil ham gerne og leder efter en angriber af hans type. Send ham afsted!
Inter vil gerne betale penge for ham - 10 mio euro, så vidt jeg hører, så send ham da bare af sted, eller lav evt "en Zaniolo", når nu Inter ingen mønt har. Så kan de jo sende Radu, DiMarco, Pinamonti eller lign til Rom.
Hent El Sharaawyy.
Stik Diego Costa, Daniel Sturridge eller Hulk en 6 mdr kontrakt, så vi har en rutineret back-up/Yedimaster til Mayoral.
[Rettet af: C. Panucci - 22/01/2021 - 14:51]
SES er stort set done deal. Man føler nærmest, det er en af klubbens egne på en eller anden mærkelig måde...
Reynolds det samme - ved ikke præcis hvad der er foregået, men nu forhøjede man sit bud og står til at få ham... I bund og grund også lidt skuffende, hvis Juventus sågar skulle have lov til at vriste et ungt amerikansk talent fra amerikansk-ejede AS Roma... Kan godt lide signalet, det sender, hvis man får lukket den; at Juventus ikke løb med en spiller, som de jo plejer, når de først har meldt deres interesse...
Undskyld mig men hvem er ham der Reynolds? Håber ikke det bliver en Juventus/Roma 2 eller 3.0 ala Iturbe, Schick
El Shara: NICE!!! God holdspiller, som også som kæmper for holdet og viser gejst
#BurtReynolds
[Rettet af: asroma87 - 22/01/2021 - 20:47]
Som Roma fan har man virkelig brug for gode nyheder nu..
Så derfor glæder jeg mig virkelig til at se Shaarawy billeder ankommet i lufthavnen snart! En vanvittig teknisk god spiller og målfarlig. Evt kunne han smides på toppen i mangel på bedre i nogle kampe?
Ved godt han ikke fylder ret meget fysisk. Kan dog også være bange for de kampe hvor han falder helt ud og er anonym.
Men alt i alt er det en helt oplagt transfer som jeg glæder mig til kommer i hus
Den lille Pharaoh bliver en kærkommen tilføjelse til offensiven.
Jeg er sgu røget på #DzekoOut-holdet. Det er ikke i orden, det han har gang i - og han er ikke længere skarp nok til at man kan forsvare, at han skal starte inde. Der skal alligevel ske et generationsskifte på hans position meget snart, så lad det hellere ske nu, så han ikke når at ødelægge det for Fonseca og hans projekt.
Belotti kan vel hellere ikke være tilfreds med at rode rundt HELT nede i bunden af serie a.. Håber virkelig vi kan hente ham foran konkurrenterne
Alle meldinger lyder på at en 'hvis Fonseca bliver, smutter Dzeko - og omvendt' situation.
Håber virkelig man holder hovedet koldt - Dzeko har være en utrolig mand at have i klubben, men hans tid er slut og det er nærmest som om at han har klub-ikon status nogle gange. Lang fra.
Uanset om man beholder Fonseca eller ej skal Dzeko ud. Sådan kan man ikke opføre sig som kaptajn. Friedkins virker heldigvis forholdsvist nede på jorden og ved hvordan en succesfuld business skal køre, så jeg håber ikke de hopper med på det drama.
OT: Hvor vises Inter v Juventus i aften?
Coppa Italia semifinale
Corriere kører virkelig tykt på for tiden, i deres iver efter at skabe mere ballade i Rom. Man skubber pt. foran sig rygter som at,
- Allegri allerede skulle have skrevet under på en forhåndsaftale, som med al sandsynlighed gør ham træner i AS Roma per 01/07.
- Truppen skulle nu have anmodet om at Dzeko får anførerbåndet tilbage.
Umuligt at vide hvad der er rigtigt og forkert, men er cirkus, det er det.
Solgte klubben Ünder helt eller hvad?
Neeej kun et lån til Leicester
Hmmm, er jeg den eneste som egentlig er lidt ærgelig over Petrachis afgang?
Han hentede altså noget guld.
Marquinhos
Paredes
Florenzi
Tre spillere der ville pynte på Romas hold
Roma v Shaktar Donetsk
Hvad synes i ? Det kunne være bedre men også værre...
Det er en god lodtrækning. Shakhtar er et glimrende hold, med masser af Europæisk erfaring - men pt er de ikke i som man kender dem, hvor Kyiv har væltet dem af pinden.
Der var hold som kunne have været bedre at trække (Molde, Dinamo Zagreb, Young Boys), men også meget værre (Milan, Man U, Spurs, Villarreal).
Så jeg er god tilfreds!
https://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-166935&menu=news-all
Friedkins åbenbart også skuffet over præstationerne mod de store hold. Kigger stadig på Allegri og "vil investere i holdet for at gøre det konkurrencedygtigt"
https://www.football-italia.net/167105/report-fonseca-disappoints-friedkin
Ser ud til at deres plan først var at få organisationen på plads og professionaliseret, fremfor panikindkøb for at styrke truppen. Det er så anden del der rulles ud til sommer, bare uden panikindkøb. Det lyder næsten for godt til at være sandt? Roma tænker længere end næste transfervindue?
Uanset hvad Friedkin har af ambitioner for klubben, så bør man have mere til Fonseca. Han har endnu ikke ført Roma til CHL, men det er langt fra umuligt at nå i denne sæson, tværtimod. Det er bare ikke holdbart at blive ved med at skifte træner hvert 1-3 år, for derefter at starte forfra igen - med udskiftning af halvdelen af truppen. Det giver bare ikke mening i min verden.
Allegri, Klopp, Guardiola... Man bør have større tillid til sin træner end at ansætte nogle af disse, eller andre kandidater på nuværende tidspunkt!
Giv Fonseca en sæson mere (med eller uden CHL), hvor han får lov at hente en håndfuld spillere, samtidig med at vi skiller os af med noget af det dødvægt vi render rundt med pt - så tror jeg på at vi ser et Romahold i samme forfatning som 09/10 eller 17/18 sæsonerne!
Jeg er ihvertfald ikke fan af en træner udskiftning som landet ligger lige nu, så længe vi får de point det kræver af os - så kan det være lige meget om statistikkerne mod de store hold ikke er prangende pt!
[Rettet af: Skytt0 - 03/03/2021 - 16:38]
Karsdorp kontrakt skal forlænges
et dårlig nyhed for dem der kan ikke lide ham
Synes han har oppet sit game som berettiger ham til en startplads samt forlængelse af kontrakten. Har været god de seneste måneder
Ajax på udebane venter
United mod Granada - vi møder vinderen her
Av av av en hård lodtrækning.
Især semifinale parringen.
Men hvis man vil gå hele vejen så skal man selv gøre arbejdet.
Man kan ikke regne med lodtræknings held hver gang.
Én kamp ad gangen!
FORZA GIALLOROSSI
Ja - svær lodtrækning.
Men vil vi vinde EL, så er der kun hårde modstandere på et vidst tidspunkt i turnering (altså fra nu af).
Jeg tror vi får de flyvende hollændere ned på jorden - og så står den ellers på fish´n chips eller tapas i semien!
Forza Roma
Det var godt nok tæt på den værst tænkelige lodtrækning - både i kvart og semi. Men det er selvfølgelig rigtigt, at skal vi vinde turneringen, så skal vi jo alligevel slå ét af de hold på et tidspunkt.
... Men havde da hellere været i selskab med Zagreb, Prag og Villarreal/Arsenal.
Puha!
Drømmelodtrækning -
der venter nogle fede kampe mod Ajax for den neutrale seer, og det er et hold man skal kunne slå hvis man mener business i EL.
Det er vel en 50/50, har svært ved at se hvordan AS Roma skulle være favorit.
United er vel så bagefter drømmemostanderen, fordi man, hvis man så ender med at vinder turneringen, har slået mindst ét hold fra højeste hylde ud i de afgørende runder.
Vejen er banet for at man kan tage en EL titel som man ikke er kommet heldigt til - det er kun på sin plads, synes jeg.
Efter mange MANGE års titeltørke tager jeg nu gerne bare en heldig lille titel efterhånden... ;-)
@asromadk - tjah, sådan kan man jo også se på det :D
Jeg synes, at vi har en presset trup der har ét altoverskyggende mål: CL næste år. For at holde på vores bedste spillere. For at have en økonomi til at forstærke holdet på de nødvendige pladser.
Der er to veje til CL næste år - gennem Serie A og gennem EL. Og jeg er nærmest bedøvende ligeglad med, hvilken af de to veje, det bliver. Så længe vi er i EL, så spiller vi mange kampe med en smal trup - jeg tror at vores muligheder for succes i begge turneringer ville styrkes markant af, at man havde mødt eksempelvis et Slavia Prag-hold, som man måske kunne slå 2-0 eller 3-0 i første kamp for så at tillade sig at være lidt mere taktisk med rotationen i anden kamp, sådan så spillerne også havde energi til Serie A. Ajax-kampene bliver BENhårde i begge 2x90 minutter, og jeg nægter at tro, at kampen om at gå videre fra kvartfinalen reelt kan være afgjort efter 60 minutter af kamp nummer to. Og HVIS den er afgjort på det tidspunkt, så er den det i hvert fald ikke til Romas fordel.
Med denne lodtrækning kan vi risikere at slide holdet MEGA meget for at slæbe sejre hjem mod Ajax og United - så meget at vores smalle trup kan komme til at betale prisen i Serie A-ræset om top 4. Og så kan man alligevel stå i en EL-finale mod Arsenal eller Villarreal, som man selvfølgelig stadig risikerer at tabe pisse uheldigt, fordi det jo bare er én enkelt kamp.
Men jeg håber virkelig, at jeg tager fejl!
Ja, det er mange forskellige vinkler at anskue det på. En vinkel kunne også være, at hold som Prag og Zagreb havde kunne stille AS Roma i en situation hvor man nærmest forventer de spadserer forbi modstanderen - og så skal man pludselig slide ekstra hårdt i det, fordi man ikke er til stede mentalt.
Det er alligevel friskt nok at mene, at det havde været de rene walk-overs at trække de andre hold - hold der ikke er kommet langt uden at have noget at skyde med.
Jeg tror, at dette var det helt perfekte tidspunkt at trække 'gode' hold, så man ikke får lagt unødvendigt pres på spillerne. Ingen sidder lige pt. og snakker om at Roma bør vinde EL - men det havde man måske gjort, hvis vejen dertil på papiret havde set nemmere ud? Og dét, tror jeg ikke gavner truppen hverken i EL eller i Serie A. Jo længere tid man kan holde sig uden for rampelyset og være en outsider, jo bedre.
Selvfølgelig er der ingen hold, som er walkovers på det her stadie i EL - jeg tror bare, at chancen for det scenarie, hvor vi vinder en første kamp med 2-0 eller 3-0 er uendeligt meget større mod hold som Zagreb, Prag og Granada (som vi jo ER bedre end), end den er mod hold som Ajax, ManU og Arsenal.
... Jeg synes at 0-2-nederlaget mod Napoli i går viser præcis hvorfor, jeg hellere havde trukket Slavia, Zagreb eller Granada i EL i stedet for de store, prestigiøse hold at slå.
Med dér, hvor Roma er lige nu, der er trofæer næsten ligegyldige for mig som fan. Selvfølgelig - det ville da være overdrevet fedt at vinde noget. Men hvis den her klub skal lykkes på den lange bane og vinde trofæer kontinuerligt og IKKE bare én enkelt gang, så handler det først og fremmest om én ting: kontinuerlig CL-fodbold. Det er en pengekrukke af en anden verden, som vi død og pine skal have hånden ned i sæson efter sæson, så vi er absolut bedst muligt stillet på transfermarkedet. Både i forhold til at købe reelle forstærkninger ind, men også i forhold til ikke at være tvunget til at sælge Zanioloer og Pellegrinier.
For mig handler vores EL-run overhovedet ikke om at vinde et trofæ. Det handler om at komme i CL næste år. Og kunne vi gøre det mod hold, som IKKE var Ajax og ManU, så havde jeg sådan set været fuldstændig tilfreds. Moderne fodbold er penge, og der hvor der er flest af dem, det er i CL.
I øvrigt har vi allerede slået Braga og Shakhtar ud på overbevisende manér. Det synes jeg bestemt, der er en del merit over.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lazio-praesident-straffes-for-coronabrud/
Gennemført forfærdelig klub...
Fratag dem 30 point og smid dem i Serie B :-D
Kumbulla ude i 3 måneder
Skidt skidt skidt....
Det kan egentlig undre mig, at man i det her skadeshelvede og travle program ikke har hivet unge Milanese, Tripi og lignende op i førsteholdstruppen igen. De gjorde det strålende i starten af sæsonen og kunne være gode som aflastning af og til?
Listen med ting der kan undre en når det kommer til AS Roma er bare uendelig lang.
Eneste liste, som er længere, er listen over spillere i klubbens trup, der må tænkes at have mindre end 50% chance for at befinde sig i klubben efter næste transfervindue. For mange af spillerne gælder det, at man nok bare ikke kan komme af med dem, transfervindue efter transfervindue.
Man kan sådan set stille et helt hold, medtager man blot lige SES og Mikhi. Mikhi skulle eftersigende være fortid i AS Roma, hvis man går glip af CHL - SES skulle være et af de eneste emner, hvor man nemt kan score noget cash, hvis man som altid befinder sig i problemer.
AS persona non grata + to wild cards stiller således op i en stærk 4-3-3, træneren er selveste Paolo Fonseca, der nemt også kan tænkes at være fortid når vi rammer sæsonen 2021-22. ​
Pau Lopez;
Santon, Fazio, Jesus, Bruno Peres;
Diawara, Pastore; Perez,
Mkhitaryan, El Shaarawy; D
Dzeko.
One can only wonder,
det er utroligt, at man ligger 6'er relativt tæt på CHL, når man tænker på mængden af udkantsspillere, der findes i truppen. spillere, som alle hold har nogle få af, kan AS Roma stille et helt hold med.
Totti vender tilbage til klubben som sportsdirektør! Er lige blevet annonceret
Aprilsnar
Så er El Shaarawy skadet i 15 dage
Det kører bare for tiden
Ja cirkus Roma peaker for tiden
Altså, det er svært at bebrejde den nuværende ledelse noget. Friedkins overtog klubben i slutning af transfervinduet. De har med omtanke fundet den sportslige leder der skal fremføre den fremtidige sportslige retning - han startede på første dag af vinterens transfervindue. Dét i efterspørger med indkøb i de to sidste vinduer ville netop have været et cirkus og ugennemtænkt som de tidligere ledelser. At der ikke er sket noget vildt endnu, er meget atypisk ift. tidligere Roma. Så det er måske meget godt, og alle medier forventer en stor overhaling til sommer, hvor der endelig ryddes op...
Du har helt ret, DanieleTotti.
Der synes faktisk at være fuldstændig ro på - deraf tolker jeg, at der er en plan. Jeg tror, at Paolo får lov til at køre sæsonen ud, hvis vi vinder EuropaLeague (og det er altså ikke ingenting!!) så forlænges han automatisk og det, tror jeg, ejerne vil have det fint med.
Og så har jeg altså virkelig en formodning om, at der kommer en reel overhaling i klubben til sommer.
Rygterne på vandrørene vil vide, at Tiago Pinto arbejder super ihærdigt på at afsætte de spillere, som skal ud, for at gøre plads til de nye, som skulle være en blanding af egne talenter til bredden (Milanese, Tripi mv) og så et par enkelte tunge drenge til start11eren. Med snilde og kloge handler, kan vores klub, der har været i absolut kaos i 12 år, være vendt til en god og sund fodboldklub på et par sæsoner. Lidt ligesom Atletico de Madrids historie.
Sarri og Belotti skulle være dem vi satser på at få til klubben
Hvad med Raspadori som backup?
Og De Zerbi som træner?
Jeg er IKKE fan af Sarri
Desværre, så ender Belotti bare ikke i Rom. Han er tæt på at være det perfekte køb man kan gøre sig - og det er vel heller ikke helt uinteressant at komme til AS Roma og bygge noget stort op over de næste par år sammen med de andre 'yngre' italienere.
Men man ved jo bare, at han ender i fx Milan, Inter eller Juventus. Hvis man var klog, så smed man de penge det kræver, i stedet for at lege med tanken om at kunne få ham billigere qua hans kontrakt der udløber 2022. Det eneste håb for at man kan hente ham foran næsen på andre, er hvis man handler hurtigt og uden tøven. Om så han sidder i et fly på vej til Rom, skal Juventus jo bare knipse med fingrene, for at få flyet til at vende om...
Af hvad jeg har læst, skulle Belotti faktisk være mere hooked på Roma og det projekt som skal igang med de nye ejere. Men det er nok bare rygter
Vi har jo desværre set mange mange gange at klubben ikke var klar til at smide de sidste 5 mio euro for en spiller, for så at hente det billigere og dårligere alternativ.
Pastore handlen må dog være en af de dårligste handler de sidste 30-40 år. En 5 årig kontrakt til en årlig løn på 4,5 til 5 mio euro om måneden. Det fuldstændig sindssygt jo! Så vidt jeg kan finde frem til, har han spillet 25 kampe på 3 sæsoner! Hahahahaha!
Lazio vinder igen i overtiden. Hvor mange point har de fået på mål i overtiden?
Føj
https://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-169081&menu=news-all
Sarri køres i stilling som Fonsecas afløser
Dumt - så kan vi lige så godt sælge EL nu. Endnu en sæson med omstilling og markant spillerudskiftning!
Hvornår får vi noget kontinuitet på holdet?
En skod-gnaskende træner uden plan B
Har kun én måde at spille på
Nej tak herfra
Kommer man ikke i CL, giver det set udefra mening. Lidt. Eller meget lidt. Nærmest ikke. Jeg tror ligeså meget på succes i næste sæson med Fonseca som med Sarri, Allegri eller alle andre nævnte kandidater. Spiller for spiller er man bare ikke bedre end de andre tophold, det er fakta.
De er bedre i angrebet.
De er bedre (og bredere) på midtbanen
De er bedre (især er de mere erfarne) i forsvaret
De har kvalitet og stabilitet på målmandsposten.
Og det kan ingen træner lave om på. Jeg synes det ville pynte folkene bag klubben at give Fonseca 1 sæson mere, hvor man så rent faktisk laver den udrensning i truppen, som den har haft brug for i snart et årti (føles det som...)
Hvis man ikke holder fast nu, så ryger man bare ind i endnu en 3-års-mølle med fx Sarri ved roret, hvor man bare grundlæggende ikke formår at ændre tingene for det bedre. Der vil komme den naturlige optur som følge af at man har skiftet træner - men så vil virkeligheden ramme også Sarri, som heller ikke vil kunne trylle den trup en Roma-træner som oftest har til rådighed om til noget den ikke er: et tophold.
Ny super league lanceres - Roma er ikke en del af den eksklusive aftale...
Nej heldigvis! Det er den største skændsel for fodbold nogensinde. Føj.
Smid de tilmeldte hold til super ligaen ud af de hjemlige ligaer. Forbyd spillere fra Super Ligaen at spille for landshold/EM/VM.
Forbyd klubberne i super ligaen købe spillere fra andre ligaer end deres egen super lorte liga.
Og så lad den rådne op
Jeg har sku da aldrig set noget så penge grisk og grådigt koncept før! Føj for helvede
[Rettet af: asroma87 - 19/04/2021 - 11:32]
Jamen held og lykke til dem.
Man skal prise sig lykkelig over at AS Roma er så elendig de her årtier, at man står udenfor. Jeg nægter at tro på, at de klubber får noget ud af det på den lange bane.
Man ønsker næsten det sker, og at alle hele vejen rundt så vender det ryggen. Fans, seere, spiller, der synes det er fint at spille i ligaer og CL som vi kender det.
Grådigheden fra de største klubber er absurd, håber virkelig ikke man slipper afsted med det. Den aftale som de eventuelt stod til at få i UEFA/FIFA skal bare forringes øjeblikkelig og så kan de hygge sig med deres liga.
For min skyld må de gerne spille med i ligaerne, men det bliver næppe så sjovt, når alle vender sig imod dem.
De skal da ikke hente den ene kæmpe pose penge efter den anden og så have lov til at spille med den fordel i den hjemlige liga.
Why not?
Spørgsmålet man må stille sig selv er, om de andre klubber i ligaen ville blive underbetalte statister eller om den her lukkede klub af hold ikke ville have så tung en blamage siddende på sig at den gren de sidder på langsomt ville komme til at vakle.
Fans flugt
Færre på stadion?
Færre seere (kampe mellem storhold mister værdi underholdningsmæssigt, hvis de mødes konstant - tænk bare på sådan en dobbelt el classico i copa del ret kvart finale efterfulgt af et el classico i ligaen - altså den enkelte kamp mister sku el classico værdi...)
Og til sidst vil sponsorerne, dem der betaler gildet nu og i den nærmeste fremtid, forlade dem også, hvis først folkestemningen har vendt sig. Sponsorer følger strømmen, og hvis disse klubber anses for at være kongelige nærmest, født med en guldske i munden og ikke for den almindelige borger, så bliver der sku rift om at komme til at sponsorere de klubber som (lidt kitch, men ok) stadig repræsenter folket.
Selv hver anden medløber fan vil jo droppe at holde med de der klubber.. Jeg tror deres brands vil miste enorm meget værdi over en årrække, for til sidst at være en parodi på en topklub.
Lad dem endelige deltage i festen i ligaen, men det bliver bare ikke som de tror, er min vurdering. Man kan købe sig til meget, men tror virkelig det kan kamme over. Det er begrænset hvor mange Milan-City Kampe folk gider at se...
Ifølge DBU-formanden vil UEFA smide de 12 Super League-klubber ud af europæiske turneringer. I så fald - velkommen til Europa League-finalen mod Villarreal, folkens! :D
Godt Roma ikke er med - og godt nok ikke overraskende at det er ærkeskurken Agnelli og Juve der er frontløbere på den...
Allegri rygtes til Bayern - Sarri til Tottenham
Det kan være man bare skulle forlænge Fonsecas kontrakt med 1 år og så samme klausul om forlængelse yderligere et år hvis man kommer i CL
Jeg er PRO Fonseca. Ikke fordi han gør det fejlfrit - og jeg ønsker mig egentlig også lidt mere... indpisker fra hans side. Men nogle gange lever man/vi/I bare i en drømmeverden herinde.
1)
Hånden på hjertet så kan man ikke mene, at truppen er bedre end en 6-7 plads som udgangspunkt. Så i ligaen er det bestemt ikke prangende, men det er jo ikke dumpet. Tjek lige truppen en gang. Samtlige hold der ligger over os (og som vi meget symbolsk ikke har slået) er:
--A : Mere sammenspillede
--B : Har mere rutine
--C : Højere topniveau.
Så at mene det er dumpet, at man ender på en 5-7 plads - og fra klubbens side tænke i fyring - det er i min verden absurd, når man så samtidig er med i EL. Selv hvis man ikke vinder EL, så kan jeg ikke se, hvordan Fonseca kan stå som skurken. Det er klubbens kaos og rod på sportsdirektør posten, ekstremt fejlbehæftet indkøbsstrategi og noget grundlæggende i overgangen fra Primavera til 1.Holdet, der også eksisterede før Fonseca, som er de primære årsager til, at man ikke ligger nummer 1-3.
Zaniolo er nærmest en sten i skoen, fordi han har givet folk i AS Roma en følelse af, at Rom er et sted talenter får chancen.. Det er jo ikke sandt. Talenter spiller tre-kvart EL kamp på en sæson, alt imens en håndfuld spillere for længst skulle have været smidt på porten, om man så skulle betale dem ud af kontrakterne.
Savner sku noget mod snart. At man til sommer holder fast i Fonseca. At fyre ham ville være at gøre det man altid gør. At beholde ham, inddrage ham og hans stab i endnu højere grad på transfermarkedet, ville være et modigt bet.
Det er bare for nemt at skille sig af med ham og hente Sarri ind. Så kan jeg skrive et lignede indlæg i april 2024, det er jeg ganske sikker på. Det vil give et lille opsving, men på år 3 vil man igen så i en situation, hvor man skuffer lidt (fordi man ikke bare sejler ind på en sikker 3 plads i ligaen med en skod trup???) - og så vil jeg i 2024 stædigt holde på at man beholder også Sarri.
Det er på det her tidspunkt ikke alfa og omega hvem det er - men bare det at man holder på træner mere end 3 sæsoner, tror jeg kunne skabe underværker...
asromadk - Tak. Præcis.
Ifølge seneste rygter har Sarri accepteret Romas vilkår og bliver vores næste træner, hvis Roma ikke vinder EL.
Han har 1 år tilbage af sin kontrakt med Juventus men kontrakten vil blive annulleret, ved at betale en kompensation på 2,5 mio euro.
Sarri ønsker 4 spiller til sit nye hold:
- Sarri ønsker en bedre keeper, som kan spille med fødderne (av Pau Lopez)
- En højre wingback/back, her nævnes en tilbagevendt Florenzi eller Nahitan Nandez
- Derudover ønsker Sarri en 6'er ala Jorginho. Hvilket nok tyder på hans klassiske 4-3-3 skal implementeres i Rom.
- Og sidst men ikke mindst en 9'er, her nævnes igen igen, Belotti og Vlahovic.
Forhandlingerne skulle være langt i processen.
Vi står foran EL semifinale og fokus er rettet imod hvem klubbens træner for næste sæson bliver? Ikke sjovt at være i Fonsecas sko for tiden
Rygterne siger nu at EL sejr eller ej - så ryger Fonseca! Så fyrer de ham bare
Det virker hovedløst at de ikke kan vente til efter en Europæisk semifinale?
Jeg har faktisk god tro på Fonseca. Hellere ham end Sarri må jeg indrømme...
Det er så hjernedødt med de rygter om andre trænere, så længe vi stadig har en mulighed for at vinde Europa League. Klassisk romersk implosion.
Hiver vi ikke EL-miraklet i land og sikrer vi os ikke europæisk deltagelse gennem Serie A (og det ser ved Gud ikke sådan ud), så synes jeg at talen om en ny træner er lidt mere på sin plads. Ikke fordi Fonseca har underpræsteret helt gevaldigt - han gjorde det fantastisk i første halvdel af sæsonen og holdt en middelmådig trup i top 4 meget længe, men efter jul har der været langt mellem snapsene, specielt fraregnet EL. Snakken om en ny træner giver primært mening, fordi de nye ejere skal have lov til at søsætte et projekt, og det projekt skal selvfølgelig have den rette træner, især hvis der er et ledigt navn fra en høj hylde á la Allegri, eller hvis man vil bygge op om en ung træner i 5 år á la De Zerbi.
Ærligt har Fonseca ikke gjort sig fortjent til en fyring, når man kigger på det materiale, der har været til rådighed. Omvendt har han (hvis ikke han hiver EL hjem, hvilket ville være gigantisk) ikke givet et altoverskyggende argument for død og pine at beholde ham.
Jeg tror hvis vi alle satte os ned og tænkte over det, så har Fonseca i denne sæson ikke været god nok. Ingen sejre over top 9-10 holdene eller hvad det er. Formdyk hos mange spillere her i anden del af sæsonen.
Ja, der har været mange skader osv osv. Men hvis vi tager Roma brillerne af og tænker lidt over det, så er det sku ikke godt nok at ligge nr. 7 pt. Så dårligt er holdet altså ikke, derudover har der slet ikke været nogen udvikling rent taktisk og det er derfor vi taber / spiller så mange kampe uafgjort.
Jeg har længe gerne ville se en træner ala, Sarri/ Allegri / Mourinho (bare et eksempel) / Conte osv. som træner. En træner som har vundet noget og en træner spillerne vil have respekt for og som de højst sandsynligt gerne vil kæmpe lidt mere for, end en "ukendt" portugiser. når det går dårligt. Sarri er bare bedste bud pt. han er også italiener og kender ligaen og ved hvordan det taktiske setup skal laves, mod små hold og store hold, og så passer truppen godt til hans 4-3-3:
Ny målmand
Florenzi-Mancini-Smalling-Spina
Pellgrini-Villar-Veretout
Under-Belotti-Mhiki
Pau
Rick-Ibanez-Kumbulla-Calafiori
Cristante-Diawara-Zaniolo
Carles Perez-Mayoral-El shara
asroma87@
Jeg er meget enig med dig.
Det er som om vi har haft for “bløde” trænere, som ikke har kunne opnå respekten fra truppen.
Og den taktik vi kører med nu har vi ikke gode nok wb’s eller boldspillende CB til.
Det vil give en helt anden dynamik at smide en ekstra op på midtbanen.
Under har jeg også en fidus til, han har et råt potentiale, som dog stadig kræver lidt håndtering for at få udløst.
Men snakker de ikke om at alle de udlejede spiller ikke er en del af Romas planer og skal blive solgt til sommer?
Fordi jeg kunne satme godt tænke mig at beholde Florenzi og Under!!
Har ikke læst nogen steder at de vil beholdes.
Jeg er mere fan af Allegri, men noget siger mig alligevel at Sarri godt kan gøre det godt hos os.
Han spiller som i andre nævner 4-3-3 som passer godt til vores spillere. Zaniolo er tilbage fra næste sæson og håber virkelig han kan komme tilbage i god form!
Jeg tror Allegri er for dyr og hans filosofi er for defensiv til Roma!
De udlejede spillere får vel en chance under Pinto og den måske nye træner
Allegri ryger tilbage til Juventus melder flere medier!
Nogen der ser kampen i aften på farfars? Og viser de den overhovedet?
Har skrevet til dem, kan lige videregive svaret når jeg får det.
Savner Totti :i
Snakken om en ny træner giver mening fordi Fonseca ikke har præsteret. Han har ikke formået at præstere mod de største hold i ligaen: Top 8. Det har ikke noget med truppen at gøre, det er taktisk når det er tilbagevendende. Fonseca bliver konsekvent udklasseret taktisk af trænerne der kender den italienske liga. Ydermere har han på ingen måde udviklet sig taktisk, og virker nærmest blind når modstanderne tweaker og kører os over i løbet af kampen. Herudover er der ikke rigtig nogen spillere hvor man kan sige at Fonseca virkelig har rykket på deres niveau i løbet af de seneste to år. Alt i alt er Fonseca på nuværende tidspunkt ikke dygtig nok til at coache et hold som vores i den taktiske italienske liga.
Sarri? Ja, det man mest må se frem til er holdets fitness-level. Sarris hold er fart og genpres, ofte med få skader = topform på spillerne. Hvornår har vi sidst tænkt at vores spillere virkelig er i topform ift. andre hold? Under Spalletti? Gad vide hvad spillere som Mancini, Pellegrini, Christante, Mayoral, Zaniolo kan præstere hvis der bygges videre på formen?
Hvad der taler i mod Sarri er at vi får endnu en system-coach, hvor spillerene skal passes til taktikken, og ikke taktikken til spillerne. Den manglende fleksibilitet gør det nærmest umuligt for et hold som vores der har haft taktisk inkonsekvens og tilfældelige køb i mange sæsoner. Indkøbspolitken har oftere været gode handler fremfor taktiske fits - pga. dårlig økonomi. Dette er udfordrende for system-coaches og derfor også gået galt de seneste mange gange; Enrique, Garcia, Di Francesco, Fonseca, (Sarri?). Det gik netop galt for Sarri i Juve og Chelsea, pga. manglende tålmodighed til omstilling - sååå.
Spalletti er i modsætning den træner der har haft størst succes i klubben i nyere tid grundet hans fleksibilitet. Under ham tilpasses taktikken til spillerne, og spillerne brillierer derfor. Bedste eksempel er Nainggolan i sin offensive rolle... Ranieri til dels også, dog med et mere defensivt udgangspunkt. Spalletti eller anden fleksibel træner ville i mine øjne passe bedre til truppen med tilfældige bland selv bolcher som den ser ud nu. Sarri har dog fordelen af at have vundet titler på højeste plan og kende Serie A i modsætning til Fonseca..
Jeg kan godt være med lidt af vejen.
Men der er bare også nogle tilfældigheder på spil. Og det hedder jo kompleks af en årsag. Det er jo ikke noget nyt, at AS Roma bare har mentalt svært ved at præstere som et tophold. Det er for billigt at lade det være Fonsecas skyld. Selv i perioder med en bedre trup, og med en anden træner, har man jo konsekvens haft et kompleks overfor Juventus, Milan, Inter, som tit har spændt ben for klubben.
At blive ved med at fremstille det som om at PF er taktisk inkompetent, er for billigt. Man er jf. ingen positioner selvskrevet til hverken top 4 eller top 6. Læg dertil at spillere som Diawara, Ibanez (med flere) har haft flere hjerneblødninger end en serie 3 spiller har på et helt liv... Angrebet lader vi stå for sig selv. Jeg anser Fonseca for at blive sat til at løse et problem, som ikke var hans at løse: håndtere, at Dzeko er usælgelig. Og Bruno Peres, og Fazio og hvem der ellers er. Det er jo absurd at tænke på, hvor mange spillere som ikke er ønskespillere, som man føler træneren aktivt ønsker at have i sin trup.
Alt i alt, Fonseca har ikke skabt mirakler set over en hel sæson. Enig. Men synes ikke grundlaget er der til at fyre ham. At man netop misser alt - og forhåbentlig bygger op for 0 til sommer - det er netop et argument for at beholde ham, i min optik. Han har allerede et stigende kendskab til Rom, klubben, fansene, byen, truppen - og det er set før, at det tager 3 år at komme på plads som træner.
Jeg synes man skal fyre en træner, hvis man uden at tøve kan svare ja til det følgende:
- har truppen og forudsætningerne uomtvisteligt været til mere? Jeg kan bare ikke svare ja, det er såre simpelt.
Problemet er at halvdelen af spillerne ikke ved om de er købt eller solgt - træneren aner ikke om han er købt eller solgt og skal fortsætte. Når det så bliver hårdt og der skal kæmpes, så kan det ikke undgås at de spillere og træneren som ikke ved om de er i klubben næste sæson, selvfølgelig ikke gider kæmpe 100% for klubben. Det ligesom at sige op på arbejdet, eller blive fyret, så falder interesse niveauet sgu også en del.
Det eller vigtigst PT er:
- find den træner man vil have skal føre klubben videre de næste min. 3 år
- ryd ud i uønskede spillere og sælg dem ASAP
- køb nye spillere som passer til system/træner
Klubben er jo i øjeblikket et stort komplet kaos! Personlige spiller fejl hele tiden, skrivebords nederlag til Verona, ryger ud af pokalen for 1 udskiftning for meget, kan ikke vinde over top 8 hold, fadæsen med Dzeko, man kan jo blive ved og ved.
Ps - jeg tror Fonseca bliver fyret, når vi endeligt ryger ud til United på torsdag.
[Rettet af: asroma87 - 01/05/2021 - 13:24]
Ja egentlig fyres Fonseca jo ikke til sommer, kontrakten udløber bare.
Det er ikke for billigt at udstille ham som taktisk svag. Vores konsekvente dårlige pointhøst mod top 7-8 holdene skyldes ikke udelukkende truppens kvalitet. Når det er over så lang tid, er det et taktisk/mentalt problem. Vi så jo ganske godt mod Manchester, hvor vi står alt for højt og for langt mellem kæderne i anden halvleg, i stedet for at forsøge at få et godt resultat fra 1-2 med hjem. Uanset truppens kvalitet, bør vi over længere tid høste point mod toppen også.
Jeg tror klubben er på rette vej. Pinto sidder i en mere central rolle og skal skrive en større retning, end eksempelvis de tidligere sportsidrektører.
En Rædderlig sæson er helddigvis snart slut. En Rædderlig forårssæson, vel at bemærke.
Alle var enige om, at truppen ikke var imponerende ved sæsonstart. Alligevel, så var vi flere, der næsten turde drømme om Scudettoen, da 2020 blev til 2021. Et enormt formdyn hos spillere, der ellers har båret holdet har gjort sit. Skader til Gud og hver mand har bestemt haft indflydelse.
Jeg er en af dem, der higer efter kontinuitet og derfor også, ofte, har plæderet for at beholde Fonseca. Jeg har stadig meget fidus til ham, selvom vi scorer for få mål og lukker for mange mål ind. Men altså, Med en helt færdig Edin Dzeko i den ene ende, formdyk til Mhikitaryan og Pedro (i særdeleshed) og en langtidsskadet Zaniolo. Hvem skulle dog så score målene?
Bagude har Diawara haft en meget blandet sæson. Villar har oplevet et enormt formdyk, Veretout har været skadesramt i forårssæsonen og Cristante har været vikar i Forsvaret. Og Netop Forsvaret har jo i den grad også været ramt. En Skadesplaget sæson til sidste års general, Smalling, Cristante har måttet vikariere og har egentlig gjort det OK, men han er altså midtbanespiller. Ibanez og Kumbulla er stadig så unge, at fejl må kunne accepteres. Udfordringen har været, at man ikke har haft rutine at læne sig tilbage på i de store kampe. Mancini har i flere omgang måttet være den rutinerede klippe. Den holder jo ikke hjem. Han er faktisk stadig ung.
Pau er Pau. Spillet har oppet sig, i hvert fald med hænderne. Han er en katastrofe med fødderne og det er lige før jeg savner Olsen, når jeg sidder og ser Everton spille.
Umiddelbart, så vil jeg mene, at Spinazzola, Karsdorp, Pellegrini, Cristante, Mancini og Veretout er de eneste, der kan være fuldt ud tilfredse med deres præstationer set over hele sæsonen.
Jeg er ikke sikker på, at alt bliver bedre med en ny træner. Det her er den mest vanvittige sæson jeg har oplevet, hvad angår skadeshistorik, kampprogram mv. Har Fonseca lavet fejl? 100% sikkert. Er han den overordnede grund til, at vi fejler så stort i foråret? Jeg er ikke sikker. Slet ikke.
Meget enig.
Hold og klub i frit fald - men er man jo helt sikker på at Fonseca skal have skylden? Delvist, bevares, men at fyre ham kan bare ikke stå alene. Det er alfa og omega at man forstår dette.
Når man tænker på, hvor meget rod der har været de sidste 10-15 år, så er det alligevel utroligt, at man føler det topper nu. Absurd ud over alle grænser. Lidt fra diverse journalister/rygter
1)
der er tryk på fra flere romerske journalister, der kalder i Friedkin for dårlige ledere. Intet mindre. Man kan ikke være så stille som de er. De er nødt til at komme ud og sige enten fugl eller fisk. '
2)
Mødet på Trigoria skulle vist have været med et slet skjult ønske fra i Friedkin om at Fonseca selv trak sig. Dette skete ikke, og det hele hænger bare i luften. Man har indkasseret +100 mål på 2 år, alle de skader fortsætter og Fonseca gav ydermere (uforståeligt for nogen) spillerne fri i går.
3)
Sarri skulle eftersigende, såfremt han får muligheden for at træne AS Roma, allerede have set store ting i Villar og Borja M (så de ved et trænerskifte kan bevare deres mulighed for at udvikle sig i Rom). = Så mon ikke Sarri bliver træner og Villar og Borja M bliver solgt for henholdsvis 12 og 14 mio euro til den spanske sub top (hvor de så brænder helt igennem og handles for 50 mio euro om 2 år).
4)
Efter at Roma har trukket sig fra projektet vedr. stadion ved Tor di Valle, har magnaten Radovan Vitek henvendt sig til Lazio og tilbudt dem et projekt for stadion, meget lig det der var projekteret for AS Roma. Gad vide om der står et færdigbygget Lazio stadion om 1-2 år ? :) Det kunne lige passe.
Cirkus Roma fortsætter og står stærkere end nogensinde før.
ja okay, opdatering:
Fonseca er officielt ude, men kører sæsonen færdig.
Er egentlig fan af at man melder noget ud nu og ikke venter til efter sidste kamp, det stopper spekulationerne. Om det så ville give mening at have en midlertidig træner, det skal jeg ikke spille klog på - det er sku ok i min bog at han kører en sæson færdig, hvor man hverken kan gøre fra eller til...
Så skal holdet bare lige stramme op og slå United 4-0 på torsdag - så bliver det rigtig sjovt.
... Så blev det i hvert fald officielt, at Fonseca forlader klubben til sommer! Sådan som tingene er lige nu, så er jeg ikke sikker på, om det er det rigtige eller det forkerte.
Det kan en 4-0-sejr i Rom jo selvfølgelig ændre rigtig meget på, men det må nok anses for værende ikke specielt sandsynligt.
Farvel og tak til Fonseca! Synes det er en fin måde at afslutte det på
Alle vidste jo godt hvad der ville ske og gad vide om det ikke også løsner lidt op for stemningen og spillet at dette nu er officielt.
Mourinho officiel....
Ved ikke hvad jeg syntes om det.
Er virkelig ikke fan af manden..
Håber man ikke har givet ham en alt for lang kontrakt :)
Synes det er vildt spændende med mourinho!!!!!
En erfaren herre som om nogen ville kunne stabilisere vores svage defensiv!
Tror også at han kræver gode indkøb, ellers tror jeg ikke han ville til roma :-)
Håber på det bedste
Mourinho!!! Sindssygt!!!!
Det var alligevel lidt af en bombe med Mourinho!! Ja, styr på defensiven. Fonseca sætter muligvis rekord med flere mål lukket end end Zeman - deslige uden den sprudlende offensiv. Det siger alligevel lidt.
Det bliver sgu nok en lidt kedelig sæson, men vi må håbe det bliver bedre. Mourinho har de seneste år virket lidt uddateret rent taktisk, men måske hans mere defensive tilgang passer fint med Italien igen.
Hvem bliver på holdet? Er der overhovedet nogen af spillerne man tænker er en ærketype for Mourinho? Måske Dzeko, men det ville være trist..
Læg desuden mærke til timingen. Intet meldt ud før det hele var på plads af Friedkins. Det er da noget helt andet end den nyheds-si som Roma ellers har været tidligere..
[Rettet af: DanieleTotti - 04/05/2021 - 15:29]
Han har fået en 3 årig kontrakt.
Jeg tror ærligt ikke at vi i vores situation, på nogen kunne lokke et større navn til trænerposten!! :)))
Hvis der er noget Mourinho kan som Roma IKKE har kunnet de sidste mange år så er dét at vinde trofæer.
Han er vel vores mest erfarne træner i får i lang lang tid.
Og vel én af de mest vindende indenfor fodbolden.
Et eller andet sted så er jeg glad for at vi ikke skal eksperimentere med nye trænere såsom Enrique, DiFrancesco og Fonseca.
Bliver rart med en erfaren herre ved foret.
Aller vigtigst så håber jeg vi giver ham tid og forhåbentlig kan han vinde ét trofæ vi alle har hungret efter i så mange år.
FORZA MOURINHO
Vildt. Man havde tit tænkt det - og jeg er faktisk fan. Hellere det end Sarri eller Allegri, da jeg tror begge var havnet i den samme mølle som tidligere trænere.
AS Roma er et galehus - og det er måske ikke helt dumt at få en gal mand ind på posten.
Mourinho har frem for alt det man har manglet i 15 år. lederskab. Man kan være uenig i ham, men han forsøger sku altid at lede sit hold og sin klub.
[Rettet af: asromadk - 04/05/2021 - 15:35]
Jeg syntes det er genialt med Mourinho!
Jeg sikker på at han kan lokke "stjerne" spillere til klubben, og få ryddet lidt op i truppen, så vi slipper for alle de overskudsspillere.
Kæmpe bombe. Hans fodbold kan eddermame være kedelig - men omvendt er han (lidt ligesom Conte) nærmest garant for ét eller andet trofæ.
Han har kæmpe vindermentalitet, og i de klubber, hvor det er gået godt, har spillerne elsket ham. Når det er gået galt har det til gengæld nærmest været giftigt, så man må virkelig håbe, at forholdet ikke kører surt.
Jeg tror heller ikke, at han havde sagt ja, hvis ikke han var blevet lovet et vist budget til indkøb.
Synes alt i alt det er en fed melding - et trænernavn fra allerøverste hylde (CL-vinder med to forskellige klubber), der bestemt vil få fodvoldverdenens øjne til at kigge mod Rom. Kæmpe power move og et statement fra Friedkins. Det synes jeg sgu er fedt.
Så skal der bare bygges op omkring Zaniolo, Pellegrini, Mancini, Veretout og Spina. Tag Florenzi til nåde for hvadend der er sket. Køb en klasse målmand, en klasse forsvarsspiller og en klasse angriber. Og så skal den bus bare parkeres :D
Bip bip bip, så bakkes der til!
Det siger virkelig noget om hvor sløjt det har stået til i Roma, når man virkelig tænker at Mourinho er hvad klubben har brug for. Kunne næsten ikke holde tanken om Sarri ud (eller Allegri, for den sags skyld).
Men Mourinho - så skal der sku nok ske et eller andet. Det er ikke sikkert det bliver kønt, men der bliver som minimum tændt op under folk i Rom - fra holdleder til 15.mand.
Calafiori
El Shaarawy
Kumbulla
Pau Lopez
Pedro
Spinazzola
Veretout
Zaniolo
Selv uden noget at spille for, og selv om Man U nok kører et par gear ned i denne kamp, så vil fraværet af disse spillere + det kaos der hersker i klubben pt i værst tilfælde være med til at vi får en ordentlig snitter igen idag!
Pau er ude i 3 måneder.
Og så til en af de sygere historier:
Genoa/Sassoulo-angriber Gianluca Scamaccas (med fortid i Romas ungdomsafdeling) far har brudt ind på Trigoria og smadret en god håndfuld biler med et koben...
Er der stadig nogen som ønsker ham tilbage? :D
Ifølge seneste rygter ville han overfalde Bruno Conti
Nu er det jo ikke hans far vi evt. skal skrive kontrakt med. Scamacca er forfærdet over episoden og udtaler han ikke har kontakt til sin far... men ja det er ikke optimalt hvis vi skulle være interesseret i knægten
Det bliver sku en fed sæson næste år:
- Roma, Mourinho
- Inter, Simone Inzaghi
- Juventus, Allegri
- Milan, Pioli
- Napoli, Spalletti
- Fiorentina, Gattusso
- Lazio, Sarri
- Atalanta, Gasperini
GAME ON!!!
[Rettet af: asroma87 - 07/06/2021 - 11:39]
Åh nej!! Spina bæres fra banen! Håber fandme ikke det er en ACL igen! Han er helt græde færdig
Fuck mand
Puha, det gik lige i hjertet at se Spinazzolla ligge der...
Hjertevarmende at se Christante hurtigt ovre og tage sig af ham!
Spina har sprunget sin achilles sene
Han er ude i flere måneder :-(
Spinnazola skadet samme dag som Mourinho er landet i Rom. Velkommen til -du får travlt kære Mou. Utroligt synd for Spinnazola som har været en af turneringens bedste spillere
https://football-italia.net/spinazzola-to-undergo-surgery-today-recovery-time-revealed/
Spina ude i 6 måneder
Skal vi lige tage et øjeblik og ønske vores nuværende (Cristante, Florenzi og Spinazzola) og tidligere (Emerson) spillere - et kæmpe tillykke med EM trofæet! Fandme stærkt spillet hele vejen igennem!
Romas 5 første kampe næste sæson:
- Roma vs Fiorentina
- Salernitana vs Roma
- Roma vs Sassuolo
- Verona vs Roma
- Roma vs Udinese
Fornuftigt start program, hvor vi forhåbentlig kan få spillet holdet godt sammen til 6. Kamp som er Lazio Vs Roma
Ja, med mindre man taber til et flyvende Fiorentina hold og har Salernitana der (fortjent) stjæler et point i overtiden. Så er det hurtigt lagt i kakkelovnen til endnu en sæson skubbet frem af en evig jagt på top 4 som altid - og hvem ved hvordan Mourinho tackler den romerske pizzaovn, hvis han kommer dårligt fra start.
Spøg til side, havde nu egentlig godt kunne tænke mig at man havde mødt nogle stærkere hold til at starte med. Vinder man = så kan sæsonen hurtig komme til at føles spændende. Taber man = så er man 'lige vidt', man forventes ikke at vinde de kampe fra dag 1 nødvendigvis.
Let startprogram --> alt at tabe, favoritsejre at vinde.
Svært startprogram --> alt at vinde, 'intet' at tabe.
Lidt for sjov det her indlæg, naturligvis. Men meget sjovt tankespind, som jeg synes der hurtigt kan være noget om når vi taler AS Roma. Om man så har skrabet 8, 11 eller 15 point sammen i de første fem kampe, så er det i kamp 6, 8 og 9, de sæson-definerende slag skal stå. Taber man disse, så er man allerede et skridt efter
Sesta giornata (26 settembre 2021): Lazio-Roma
Settima giornata (3 ottobre 2021): Roma-Empoli
Ottava giornata (17 ottobre 2021): Juventus-Roma
Nona giornata (24 ottobre 2021): Roma-Napoli
Man glæder sig, det gør man sku. Håber man får styr på den trup én gang for alle og kommer ud til næste sæson og stråler af en Mourinh-siansk tro på egne evner hele vejen rundt.
Ufattelig kedelig 1. trøje der lige er blevet præsenteret...gad godt noget mere 'spræl', noget der signalerer at denne sæson bliver alt andet end kedelig.
Og nu også New Balance. Hmm.
Læste lige et opslag på bold.dk, hvor Cristante fortæller om fornyet optimisme efter ankomsten af Mou.
Fint nok i sig selv, men det fik mig faktisk til at tænke tilbage på finalen, hvor netop Cristante havde et super indhop på den offensive midtbane. God boldomgang, meget spilsøgende og nogle rigtigt intelligente dybteløb.
Skal han i virkeligheden ikke spille den position, i stedet for at blive, som jeg ser det, mere eller mindre misbrugt nede i forvaret? Ikke at han gjorde det dårligt, sine kvaliteter taget i betragtning, men synes slet ikke at positionen matcher hans -ja- kvaliteter??
Så vidt jeg kan læse mig frem til, er Calafiori blevet ankel skadet.
Den VB forbandelse fortsætter bare! Calafiori er godt nok også tit skadet
Sæsonen 2023/2024
18
0
Køb af billet til Roma vs Inter
2
0
Transfers 23/24
142
0
Sæsonen 2022-2023
222