Login
Glemt password Opret bruger

Sæson 2020/21

Kategori: Generelt

59971Cools
471 indlæg.
d. 18/08/20 12:12

Tænker vi igen lige smider over i en ny tråd, nu 2019/20 sæsonen er slut og 2020/21 starter snart.

Nye ejere, ny(sandsynligvis) sportsdirektør. Hvad med træneren? Jeg håber personligt vi holder fast nu og giver ham længere snor end de forrige, jeg tror det kan blive et godt match.

Er spændt på truppen - hvordan det ender og om vi får mere proces i stadion-byggeri snart!

Næste sæson bliver svær, vi skal have som mål at komme i top4 - men det bliver udfordrende.
Juve, Inter, Milan, Napoli, Atalanta og Lazio kommer til at have samme mål. Dvs. 7 hold kæmper om 4 pladser.
Meget afhænger af hvordan trupperne ser ud næste sæson. Men lige pt. er jeg desværre ret skeptisk om top4 med alt den usikkerhed der er med nye ejere, samt vores nuværende trup. Men lad os krydse fingre. :-)

DAJE ROMA <3

59971Cools
471 indlæg.
d. 02. september 2020

Vi starter ud med:
Hellas Verona - Roma

Dernæst Juve, Udinese, Benevento og Milan i de 5 første runder...

Og ellers er det Inter og Lazio i hhv. 3. og 2. sidste kamp... Det kan desværre blive voldsomt...

http://www.legaseriea.it/uploads/default/attachments/comunicati/comunicati_m/8425/files/allegati/8522/4_-_calendario_serie_a_tim_2020-2021.pdf

[Rettet af: 59971Cools - 02/09/2020 - 13:11]

Lamela
1793 indlæg.
d. 07. september 2020

Fuck this shit... Hold kæft, hvor er det latterligt. Håber han holder modet oppe. Lort.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08. september 2020

Zaniolo har formentlig revet korsbåndet over i det venstre knæ. Klubben undersøger ham idag. Det vil være en katastrofe for vores sæson!!

asroma87
790 indlæg.
d. 08. september 2020

Nej nej nej... er det samme knæ som sidst?

asromadk
3083 indlæg.
d. 08. september 2020

Nej, det er det andet knæ
Og det er vist bekræftet, sku jeg mene.

På det her punkt må man næsten også holde hans voldsomme spillestil en smule til ansvar...

Lamela
1793 indlæg.
d. 08. september 2020

Det er bekræftet. Han bliver opereret i morgen.

Så han er nok klar igen til Marts/April..

Denner
432 indlæg.
d. 08. september 2020

Puha, der sker intet på tranferfronten og nu dette... Det ligner mørke tider :/

asroma87
790 indlæg.
d. 08. september 2020

For helvede for er jeg træt af de korsbånds skader

Der hviler en forbandelse over klubben

Og ja samtidig intet nyt vedrørende transfers. Den nye ejer kunne godt lige købe 1-2 stjerne spillere, for at melde sin ankomst!

asroma87
790 indlæg.
d. 08. september 2020

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/absurd-17-korsbaandsskader-paa-seks-aar-i-roma/

Daniel-Cumen
102 indlæg.
d. 08. september 2020

Det er også bare uansvarligt af ham og roma. Han er lige kommet tilbage fra den anden skade og burde derfor hvile sommeren over og blive klar til den nye sæson. Hvorfor var det så vigtigt at deltage i nations league når sæsonen skal til at starte og han langt fra er i form grundet den seneste skade.
Ja det er ærgerligt og synd at det sker igen inden for kort tid. Men jeg savner sku også lidt ansvarlighed for den unge mand. Og hvis roma overhovedet kan så burde de have trukket ham ud af landsholdet og forklaret ham at hvile og genoptræning er vigtigere. Er han ude det meste af sæsonen så når han ikke at spille sit potentielle ud. De kan lige så godt arbejde på at sælge ham til næste sommer sorry to say. Det er så ærligt og useriøst!

[Rettet af: Daniel-Cumen - 08/09/2020 - 17:26]

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 08. september 2020

Schick solgt til Leverkusen
Defrel solgt i forlængelse af sit lån til Sassuolo
Gonalons solgt til Granada i forlængelse af sit lån
Kolarov solgt til Inter.

3 x skrald ude. Kolarov vel okay. Meget svag i det defensive, der typisk er vores svaghed for holdet generelt. Starten på generationsskifte?

I følge Transfermarkt går vores salg omtrent i 0 med indkøbene af Veretout, Perez og Mancini som følge af obligationsaftalerne om køb ved deres lejeaftaler. Lad os nu for guds skyld snart få udfaset de udskudte betydninger, så vi ikke hvert transfervindue er bagud fra start..

[Rettet af: DanieleTotti - 08/09/2020 - 19:46]

asroma87
790 indlæg.
d. 08. september 2020

Så mangler disse skralde spillere bare:

- Robin Olsen
- Fazio
- Juan Jesus
- Rick Karsdorp
- Coric
- Cristante
- Pastore
- Santon
- Dzeko

Time to take out the trash!!!!!!

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 08. september 2020

Ja det er sgu noget af en omgang. De burde have givet et klækkeligt nedslag i købssummen for klubben ;) Der er ret kraftige rygter om Fazio, Jesus og Santon. Karsdorp skifte til Atalanta skulle være misset pga. agentkomission, suk..

asroma87
790 indlæg.
d. 20. september 2020

Så begynder rygterne at florere diverse steder:

Friedkin vil fyre Fonseca og bringe Allegri ind som træner ASAP - så Allegri er træner allerede mod Juventus

Denner
432 indlæg.
d. 21. september 2020

Det ville være noget af et statement, tror aldrig jeg har set lignende fra Romas side før, ville elske det!

59971Cools
471 indlæg.
d. 21. september 2020

Jeg har den stik modsatte opfattelse af det. Nej tak.
Jeg tror på Fonseca stadig.

Sund
2 indlæg.
d. 21. september 2020

Vi har slet ikke vendt kampen i lørdags :-)

Verona 0 - 0 Roma

En kamp jeg var meget spændt på især ift. opstillingen og kampformen.

Første halvleg var godkendt, hvor især Spinna var voldsom giftig offensivt. Men det var helt tydeligt, at der manglede en decideret angriber..

Gode takter fra Pedro, men som godt kunne have lavet en kasse eller to.

Anden halvleg falder vi helt vildt i niveau og giver initiativet til Verona, hvor især Faraono var farlig. Kunne have været spændende at se ham i Roma på højre Wingback.

Begge hold har kæmpe chancer og afslutninger på træværket. Alt i alt er en uafgjort helt fortjent.

Nu skal der ske noget på transfermarkedet. Jeg er simpelthen ikke tryg ved Ibanez i det forsvar. Han er dog fin som backup.

Og så skal der altså ske noget på den angriberpost. Jeg har lidt blandede følelser med Milik og hans 2x ACL skader. Men vi må nok indse, at han er "den øverste hylde" vi kan hente en angriber på.

Lamela
1793 indlæg.
d. 21. september 2020

Desuden, så risikere Rom at blive taberdømt for at gøre brug af Diawara, der ikke var registeret til kampen mod Verona.

Så er vi igang.. Indsæt selv facepalm.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 21. september 2020

Diawara var registreret til kampen på
under 22 år listen. Men han blev 23 i juli så ja vi risikerer at blive taberdømt

Lamela
1793 indlæg.
d. 21. september 2020

Arh okay.. Men super dumt alligvel n

asroma87
790 indlæg.
d. 21. september 2020

Hahaha så er sæsonen sgu skudt godt igang drenge!!
Hold da kæft mand

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 21. september 2020

Der må lyde en kraftig opfordring til direktionen om at anvende Football Manager, så registreringssituationer kan undgås for fremtiden....

asroma87
790 indlæg.
d. 22. september 2020

Så er Roma blevet taber dømt mod Verona grundet Diawara fejlen... hvor er det bare pinligt

Hvordan fanden kan man lave sådan en fejl? Cirkusset fortsætter derudaf

[Rettet af: asroma87 - 22/09/2020 - 16:47]

asroma87
790 indlæg.
d. 22. september 2020

Spændende tvist i Diawara/Verona nederlags sagen

Gutten der indberettet disse ting, har frivilligt opsagt sin stilling i Roma, for nu at blive ansat af.... ja Verona!!

Hahahahaha

Sund
2 indlæg.
d. 22. september 2020

Det er ikke nemt at være Roma fan..
Måske derfor vi er så få i DK :-(

Sofus
1910 indlæg.
d. 23. september 2020

Det kan godt være at jeg ser spøgelser, men det lugter næsten lidt af matchfixing når han så vælger at skifte til Verona. Ovenikøbet dagen efter!

Han er forøvrigt god ven og samarbejdspartner med fyrede Petrachi...

59971Cools
471 indlæg.
d. 01. oktober 2020

Åeh hvor det stadig piner mig at lillesøster Lazio står på CL gruppelisten og vi ikke gør... ØV!

asroma87
790 indlæg.
d. 02. oktober 2020

EL gruppen:

- Roma
- Young Boys
- Cluj
- CSKA-Sofia

RomaOlimpico
0 indlæg.
d. 02. oktober 2020

Fin gruppe, det burde være muligt at spille sig videre derfra.

[Rettet af: RomaOlimpico - 02/10/2020 - 15:52]

RomaOlimpico
0 indlæg.
d. 04. oktober 2020

Det er trist at se tilbage på Diawara sagen....
Det havde været en fin start på sæsonen med 5 point i 3 kampe..

Romaneren
573 indlæg.
d. 26. oktober 2020

Donnarumma ude med corona i aften - Milan ser ud til at starte på Tatarusanu på mål i stedet. Det hjælper da en lille smule på de bange anelser, man kunne have om i aften...

asromadk
3083 indlæg.
d. 30. oktober 2020

José Boto er sidste nye skud på en sportsdirektør. Såfremt Friedkin ikke planlægger at erstatte PF er det potentielt den rigtige vej at gå - man skal have en mand ind, hvor man ved det vil gå i spænd med træneren fra dag 1.
Der spekuleres dog i hvorvidt José Boto overhovedet skulle været interesseret, da AS Roma jo mildest talt ikke kan lokke med at banebydende budget til scouts og investeringer i rekruttering a la en af de helt store.

Men synes det ville være det rigtige at gøre nu. Man bør beholde Fonseca og sætte ham op med en DS som - udover at de ikke ligefrem får problemer med sproget - forhåbentlig kan arbejde i symbiose med træneren.

Frygter dog at man henter en lidt for magtfuld DS, som vil have sit eget projekt og sin egen dagsorden, som nødvendigvis ikke flugter 1:1 med den nuværende træner.

Sund
2 indlæg.
d. 06. november 2020

Godt at se vores nye angriber åbne målkontoen for alvor, da Dzeko har fået COVID-19 og nok er ude i mindst 2 uger... Men tror det er sundt for os at prøve at uden Dzeko i en periode

totti er gud
1082 indlæg.
d. 09. november 2020

Lækkert med endnu en sejr...

Landsholds pausen kommer på et godt tidspunkt... Så Dzeko og Spina kan nå at blive klar til næste kamp

Er der nogen der ved hvordan det ser ud med de andre skader på holdet... Bænken så lidt tynd ud mod Genoa

asroma87
790 indlæg.
d. 09. november 2020

Nogen der aner noget om Pastore?

Jeg er godt nok stadig ærgerlig over at vi hentede Pastore fremfor Ziyech

Ziyech er allerede godt igang med at vise sig frem i PL og vi hænger på en løn tung Pastore som har været ganske forfærdelig

1

Aldair1988
0 indlæg.
d. 09. november 2020

https://www.football-italia.net/161788/verona-roma-appeal-verdict-tomorrow

Kunne være fedt at få slettet det nederlag og bevæge sig op på en andenplads :D Nogen der har et indblik i om det er et realistisk scenarie?

[Rettet af: Aldair1988 - 09/11/2020 - 13:25]

asromadk
3083 indlæg.
d. 09. november 2020

Jeg har faktisk ledt lidt efter noget på sagen. Og uden at jeg er inde i alt juraen, så virker det skummelt, hvis vi får den omstødt.

Selvom det kunne være rart.

Alt hvad jeg har kunne læse mig til indtil videre går på at AS Roma erkender fejlen, men fastholder at det er sket i god tro. Hvilket jo bestemt må være sandheden. Men hvad der er op og ned ift. jura skal jeg ikke gøre mig klog på. Har svært ved at tro man kan omstøde den pga. Roma helt sødt ikke havde styr på deres papirer... Det kunne vel skabe præcedens og så pludselig bliver spillere ikke lige registreret fordi det jo er en mindre detalje...

Men det er Italien, så man ved jo aldrig. Verona møder naturligvis op med deres hold af advokater til at stå imod Guido Fienga flankeret af ingen andre end advokaten Antonio Conte (en advokat med det navn får vel omstødt dommen uden de store problemer).

Bliver spændende.

Romaneren
573 indlæg.
d. 10. november 2020

Så begynder corona at stramme sit greb om truppen... Efter Dzeko og Pietro Boer testede positiv har Fazio, Pellegrini og Santon nu også corona.

Det skal der eddermame lukkes ned for på meget effektiv vis. Vi har en start-11'er som gør det absolut strålende og over mine egne forventninger pt (at vi ikke har tabt en kamp i den nye sæson synes jeg er imponerede), men vores bænk ser allerede meget tynd ud, og det er reelt set meget få pladser, hvor vi kan erstatte én fra start-11'eren med en spiller med bare nogenlunde tilsvarende kvalitet. Vi har allerede 3-4 ungdomsspillere med på bænken hver gang for bare at fylde den nogenlunde ud.

Calafiori og Diawara er til gengæld på vej tilbage i træning, men har ikke testet negativ endnu.

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 10. november 2020

Altså. Corona er jo aldrig godt at have i klubben. Men timingen med 14 dages landsholdspause kunne ikke være bedre. Pellegrini og Dzeko bliver hjemme i Rom i stedet, og alle har forhåbentligt tid til at komme sig. Lad os så håbe at det ikke sætter fitness-niveau tilbage eller giver senfølger der påvirker fremover.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10. november 2020

Og Kumbulla....

asromadk
3083 indlæg.
d. 11. november 2020

Og man fik ikke medhold i forhold til Diawara. Man har en måned til at beslutte om man vil tage den hele vejen til CONI.

Tænk hvis man bliver nummer 2 á point vinderholdet når sæsonen er slut.... Det ville ikke være til at bære.

Men hvorom alting er, så går der altså lidt tudefjæs i den fra Fienga og Romas side, man burde komme videre nu. En meget pinlig fejl, som ikke bliver mindre pinlig af at man nu insisterer på at offergøre sig selv. Altså come on - man kan ikke engang spille en KBH serie 3 kamp uden at lige skulle forholde sig til om alle er eller kan registreres korrekt - så burde man altså også kunne finde ud af det i Roma.

Stiller mig stadig uforstående overfor hovedargumentet, om, at man "jo sagtens havde kunne registrere ham". At det var en teknikalitet. Bevares, for så er meget jo en teknikalitet...

og argumentet at man nu har personen med ansvaret siddende oppe hos Verona, klinger vel hult? For det siger vel mere om AS Romas' kaos (fra banen til kontor) end det siger noget om hvorvidt man burde have registreret sin spiller som reglerne foreskriver..

Håber man lader den ligge nu og kommer videre. og så må man godt nok håbe at man ikke står og mangler det point til slut. Det ville være uoverskueligt.

DanieleTotti
377 indlæg.
d. 12. november 2020

Så er der muligvis ny mand i bestyrelsen fra januar. Dr. Scalera, der har haft en finansiel rolle i et ministerium vedr. økonomi og finans (se link).

Friedkins virker meget velovervejede og strukturerede i forhold til Pallotta. Sidstnævnte havde diverse ekstra investorer i gruppen der skulle tilgodeses ift. roller i klubben. TFG tager sig længe om at udvælge, men til gengæld virker det til at være folk med et betydeligt mere relevant CV og mere politisk tyngde. Herudover også sportsdirektørrollen som de ikke bare giver for at få den besat - de vil have den rigtige til rollen. Noget tyder på at Cirkus Roma måske er ved at være ovre til fordel for struktur og stabilitet? Gad vide hvordan det kommer til at føles....

https://www.football-italia.net/161887/roma-appoint-new-director

1

asromadk
3083 indlæg.
d. 12. november 2020

Ja, det har kun taget til den sidste uge og den ligner at være en 'done deal', hvis man da kaster sig ud i at betragte det som en handel. Måske det er netop hvad man skal have - enig her, DanieleTotti - en type, der ikke går så meget ud af sig selv, men som har solid erfaring fra styring af en større organisation.

Hvis der er nogen der virkelig keder sig. , Sig. Scalera's CV.'

Måske er han en type der er brug for, en mand der kan være med til at få skab reel og vedvarende orden i tingene.

Romaneren
573 indlæg.
d. 13. november 2020

Petrachi har tilbudt at droppe sit sagsanlæg mod klubben, hvis han må være sportsdirektør igen! Høfligt :D

Kontakt | Copyright 2003-2020 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca