Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Bologna

Kategori: Generelt

Skytt0
1151 indlæg.
d. 18/02/19 20:14

Dagens Opstilling - 4-3-3:

Olsen
Florenzi
Manolas
Fazio
Kolarov
Pellegrini
Nzonzi
Cristante
Zaniolo
Dzeko
Kluivert

- Godt med Kluivert fra start. Lad os så få. point, så vi kan holde trit med Milano-klubberne!

Skytt0
1151 indlæg.
d. 18. februar 2019

Hvordan indsætter man egentlig et billede, hvis man vil oprette en nyhed, istedet for en forumstråd?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 18. februar 2019

Roma er igen tvunget til at ændre i startopstillingen i forhold til den seneste kamp, hvor Porto blev sendt hjem med et 1-2 nederlag i bagagen.
Over sidder DDR samt SES som døjer med mindre skader, og ind træder Nzonzi og Kluivert.
Roma kan med en sejr lægge afstand med 3 point ned til forfølgerne fra Lazio og Atalanta. Førstnævnte tabte "desværre" 1-2 i Genoa og Atalanta måtte se sig slået 3-1 hjemme af Milan hvor Piátek lavede 2 kasser. Den polske bomber er startet forrygende med 6 mål i 5 kampe for Milan. Det har vist sig at være en rigtig god handel Milan lavede da de sendte Higuain til Chelsea og hentede polakken, som man må sige har udfyldt skoene mere end rigeligt. Higuain præsterede overhovedet ikke hvorimod polakken har imponeret alt og alle i denne sæson.

Roma spillede som bekendt en vigtig Cl kamp i tirsdags hjemme på Olimpico hvor det italienske stortalent, Zaniolo scorede begge romernes mål, hvilket han som den yngste italiener nogensinde har præsteret og roserne flyder også over ift. det nye stjernefrø, som måske er den første til at bære nr. 10 for Roma efter Totti lagde den på hylden.... Det siger ikke så lidt om hvor stor en fremtid Zaniolo går i møde - spørgsmålet er så bare om denne fremtid forbliver i Rom eller om Roma føler sig nødsaget til at sælge ham, når det rigtige bud kommer. Juventus står blandt andet i køen for at signe ham.
I ugens gang har Zaniolo været ude og sige at han ønsker at spille for Roma altid - samtidig har han haft travlt med at bede sin mor om at være mindre nedringet på de digitale medier, blandt andet Instagram :)

Aftenens modstander Bologna møder op til kampen uden den tidligere Roma angriber Destro som er skadet. ude er også Gonzales, Orsolini og Mattiello. Palacio har karantæne.

Roma søger efter revanche efter det forsmædelige 2-0 nederlag i sæsonens første møde hvor blandt andet Federico Santander lignede en verdensklasse angriber.

Romas forventede 11´er

Olsen
Florenzi Manolas Fazio Kolarov
Nzonzi Pelligrini

5

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 18. februar 2019

Jeg er ikke vild med din start-11’er, tottithorsen ;-)

AndersRoma
831 indlæg.
d. 18. februar 2019

Fedt med en god optakt Tottithorsen, tak!
Men håber da ikke vi er så arrogante kun at starte med syv spillere fra starte..

God kamp, gutter!
Daje Roma

Lamela
1793 indlæg.
d. 18. februar 2019

Tak for optakten TT. Vi behøver ikke at sende andet gestus end varme tanker til Piacenza. :)

Jeg er ikke rolig i aften (hellere ikke i aften). Tror det bliver tæt kamp, håber Dzeko tager sig sammen i aften. Vi har vitterlig brug for hans CHL form i dag.

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 18. februar 2019

Jeg troede faktisk, at man skulle have special-tilladelse for at skrive en “nyhed” her på sitet. Som en chip i panden eller lign. Men så lærte jeg da også noget idag..

Presset er på Roma nu, men jeg forventer en sikker sejr alligevel. Mon ikke det bliver 5-1 idag? Det lugter det lidt af, hvis man spørger mig..

God kamp :-)

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 18. februar 2019

Roma sympatiserer med Piacenza ;)
Manglede lige nogle spillere i startopstillingen.
Men vi er startet som vi ER 7 mand på banen...

[Rettet af: Tottithorsen - 18/02/2019 - 20:40]

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 18. februar 2019

Er vi vidner til sæsonens ringeste 1 halvleg??

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 18. februar 2019

Det er i hvert fald ikke kønt. God redning af Olsen, til gengæld.

matti92
108 indlæg.
d. 18. februar 2019

Vi er da vidst det man kan kalde slet ikke det mindste farlige i dag ..

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 18. februar 2019

0-3 havde ikke været ufortjent.
Klassisk Roma!! Jeg mangler ord

mexes
1753 indlæg.
d. 18. februar 2019

Forstår ikke hvordan Fazios niveau har kunne falde SÅ drastisk. JJ ind fra 2. halvleg og lad ham blive inde i resten af sæsonen!

asroma87
790 indlæg.
d. 18. februar 2019

Bliver kedeligt med Europa league fodbold næste år...

Milan er meget bedre end os og Inters forspring er for stort

AndersRoma
831 indlæg.
d. 18. februar 2019

Er det ikke lidt for tidligt at dømme os ude, asroma87?

Gode aktioner af Olsen, som også skulle bevise han er 1. målmand. Det er vel det eneste positive indtil nu.
Lad os få en anden indstilling i anden halvleg, synes Kluivert har været lige ved og næsten et par gange!

Lamela
1793 indlæg.
d. 18. februar 2019

Havde håbet på, han ville pille Cristante ud i stedet for Kluivert...

Rettelse: han pillede så BC ud ..

[Rettet af: Lamela - 18/02/2019 - 21:34]

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 18. februar 2019

Du fik det som du ville, Lamela ;-) Også den helt rigtige udskiftning, er dog lidt nervøs for vores balance. Men på den anden side, Cristante skabte ikke balance, med hans indsats idag..

Shaarawy kunne godt afgøre en kamp som denne!

Lamela
1793 indlæg.
d. 18. februar 2019

Enig med Shaa, at vi nu er gået over til en 4-2-3-1 giver også Dzeko mere plads til at ligge i boksen. Han var mere en VW i 1.h end en angriber.

Lamela
1793 indlæg.
d. 18. februar 2019

Kom så Kolarov!!!!

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 18. februar 2019

Godt sparket af Kolarov. Det bliver ikke nemmere for skytten, når de skal stå og vente på evt. VAR-kendelser!

DDR skal vel bare ind med det samme?

Han får godt nok ingen kendelser Zaniolo, synes vi ser det kamp efter kamp..

[Rettet af: Crap_Bag - 18/02/2019 - 21:51]

mexes
1753 indlæg.
d. 18. februar 2019

Haha, selvfølgelig. Han scorer ofte i de kampe han sejler mest <3

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 18. februar 2019

Ja ja, man sad vel bare og ventede på det..

Lamela
1793 indlæg.
d. 18. februar 2019

Fløjt nu af for helved.

Lamela
1793 indlæg.
d. 18. februar 2019

Olsen MOM. Godt for ham, trist for Roma, at en keeper skal være MOM i en hjemmekamp mod ligaens nr. 18. Holdkæft mand..

mexes
1753 indlæg.
d. 18. februar 2019

Hurtig glemt kamp.
Dårlig præstation, men det er aldrig helt let at spille kampene efter CL. Men vigtig sejr og det var vigtigere end sprudlende spil.
Stor til Robin idag. Stod rigtigt fint. Manolas også solid kamp. El Shaarawy har i min bog været en af vores bedste i år. Gør også en forskel idag.

Videre!

Crap_Bag
630 indlæg.
d. 18. februar 2019

Ja, det skal åbentbart være “spændende”..

Hands on/wax off, god kamp af Olsen! Synd han ikke får sit clean shit.

Kluivert gør det fint, man får glimt af potentialet.

Og enig, Shaarawy er vigtig for os, han har sine udfald, men vel ikke flere end gennemsnitsromaspilleren..

3 absolut nødvendige point, vi er stadig med!

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 18. februar 2019

Denne sæson har haft mange kampe der hurtigt er glemt og det skyldes ikke kun CL
Vi fik Bologna til at ligne et klasse hold
Poli lignede Pirlo. Sansone lignede Ronaldo. Edera / Messi og Soriano lignede Pjanic.
Kan slet ikke se noget koncept?
Ingen små afleveringer men konstant pressede bolde til hinanden.
Cristante/Nzonzi fungerer ikke sammen
Olsen var god idag. Manolas ligeså.
Zaniolo får intet foræret.
Florenzi er ikke back.
Ses med super indhop.
Frygter allerede Frosinone ;)

C. Panucci
12 indlæg.
d. 19. februar 2019

Roma spillede årligt - og vandt! Vi fik en ganske ufortjent sejr, og det er altså, hvad der kendetegner et tophold. Det var så fedt, at se!
Olsen står en rigtig god kamp - og bruger fødderne temmelig fornuftigt hele kampen igennem.

Jeg er så tilfreds og ser virkelig nogle store fremskridt.

Forza Di Francesco. Forza Roma.

[Rettet af: C. Panucci - 19/02/2019 - 11:21]

Sofus
1910 indlæg.
d. 19. februar 2019

Det kendetegner et tophold at vinde selv når de spiller dårligt, ja. Men til gengæld spiller tophold gode kampe kontinuerligt, og så vinder de alligevel, når de en sjælden gang spiller dårligt. Dér er Roma ikke. Vi kan ikke blive med at spille den ene dårlige kamp efter den anden, vinde halvdelen og så kalde de sejre for "topholdssejre" fordi vi vandt, selvom vi egentlig spillede af pommern til igen.

Bologna ligger nummer 18 og har vundet én ud af de sidste 17 kampe. Sådan et hold, må aldrig nogensinde være så tæt på at få point i egen hule. Så kan man ikke blive ved med at kalde sig for tophold, selvom jeg også gerne vil det. Ja, der kan være dårlige dage, som vi havde i går, men der er noget råddent, når der efterhånden er flere dårlige, "off-days" end der er gode.

Havde det været imod skarpere angribere havde vi jo fået (endnu) en røvfuld, så åbent og sløset forsvaret og midtbanen igen var. Santander ejede luftrummet og Sansone kan få lov til at at lunte 10 meter med bolden ind i feltet (hvor der står 8 Roma spillere!!) og sparke den upresset i kassen. Dét kendetegner ihvertfald ikke et tophold.

Undskyld for negativiteten, men jeg er lidt træt af, at EDF og andre gang på gang, skal kalde det for "topholdsmentalitet", når vi vinder den ene grimme fodboldkamp efter den anden. Det er så lang tid siden, at vi har spillet to gode kampe i træk eller overhovedet spillet ligeså god fodbold, som vi gjorde under Spalletti. Selvfølgelig mangler vi også spillerne til at gøre dette, men det skal altså blive bedre det her.

Nå 3 point, dårlig kamp, videre. Forza Roma!

[Rettet af: Sofus - 19/02/2019 - 12:42]

Romaneren
573 indlæg.
d. 19. februar 2019

2-1 over et hold, vi tabte 0-2 til sidst, vi mødte dem (!!!) og som endda lige har fået ny træner, som de har slået Inter med - det er sgu et fint resultat, især ovenpå en hård CL-midtugekamp.

Ser man bort fra Fiorentina-kampen (hvilket jeg er lidt ambivalent omkring - på den ene side må man aldrig glemme den slags, og på den anden side er det "bare" ét elendigt dårligt resultat, hvor alt slog fejl), så har vi tabt én ud af vores seneste 12 kampe, og det var 0-1 til Juve.

Det KØRER jo egentlig helt okay - HVIS vi ser bort fra den ene kamp, hvor vi fik læsterlige klø. Vi må aldrig nogensinde falde sammen, som vi gjorde mod Fiorentina (og hvis vi gør det igen, så må Mister ud af vagten) - men ellers synes jeg faktisk, at der er blevet vendt om på rigtig mange ting siden perioden i november, hvor vi tabte til Udinese og Plzen og smed sejren mod Cagliari......

Indtil da, fuld to på DiFra og holdet og Forza Roma!

Sofus
1910 indlæg.
d. 19. februar 2019

At vi tabte 2-0 sidst er jo ikke en undskyldning - tværtimod må man forvente at de vil svare igen på den nedsmeltning.

Man ja, det er selvfølgelig også klart, at Fiorentina-kampen er med til at farve mit syn ekstra meget og måske gør, at jeg ser tingene lidt værre end de er. Samtidig kan man også vælge at se på hvordan vi smider føringer som 3-0 mod Atalanta og 2-0 mod Torino.

Alt i alt, syntes jeg også det er (udover Viola kampen) at vi ser et bedre Roma hold end tidligere på sæsonen, men jeg understreger bare, at vi ikke må stille os tilfreds med at vinde kampene som vi gør i dag og så bilde os selv ind at vi har effektiviten som et tophold, fordi vi slog ligaens nummer 18.

mexes
1753 indlæg.
d. 19. februar 2019

Jeg har det fuldstændig som Romaneren

Jeg synes også vi er inde i en rigtig positiv periode hvor vi forhåbentlig kan bygge på spillemæssigt. Jeg synes virkelig EDF har fået lov til at arbejde for pengene i denne sæson. Det er på ingen måde let for en træner, når man udskifter både så mange og ikke mindst så vigtige spillere, som tilfældet var i sommers. Læg dertil at de spillerne, som kom ind i stedet for er så unge og relativ uerfarne, som de var. Sagt på en anden måde, så er det jo folk til fremtiden, som vi primært hentede. Derfor var det naturligt, at det vil tage tid for at på holdet spillet godt og grundigt ind i systemet og de interne relationer. Og læg så også til, at vi har haft et hav af skader i år - Pellegrini og De Rossi har eksempelvis været ude i lange perioder, Ünder også senest.
Så kan spillet ikke altid glide så godt. Og selvfølgelig (!) har det til tider i år været uacceptabelt dårligt - det er indiskutabelt. Men synes også det kan forklares ud fra flere ting.
EDF har altså også givet Zaniolo chancen og fået ham ind på holdet. Det fortjener han helt klart også ros for.

Top 4 er så essentielt i år. Vi har for første gang længe et hold som vi står til at skulle bygge videre på. Det hjælper en CL plads meget med. Både økonomisk, men også ift. klubbens værdi og status. Krydser virkelig fingrene for at vi ender der!

FORZA ROMA!!

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 19. februar 2019

Er enig med Sofus. Det er få kampe vi har spillet godt i alle 90 minutter.
Men okay med salg af store profiler og indkøring af så mange nye skal det give udfald. Jeg kan sagtens leve med det når vi har 7 italienere - unge talenter med

En spiller som Nzonzi har virkelig skuffet mig. Han virker slet ikke til at være faldet til eller måske er han bare ikke bedre? Troede han var et bæst - men der blev jeg snydt.
Cristante har indimellem vist højt niveau og han er stadig ung og skal vænne sig til at spille for en stor klub.
Pelligrini er bedst som 10'er.

Men ja vi burde spille bedre end vi gør.
Er det så trænerens skyld? Hvorfor har vi intet presspil? At noget af forklaringen skyldes cl kampen mod Porto køber jeg ikke. Den blev spillet for 6 dage siden..

Iøvrigt godt købmandsskab af Bologna at kunne hente Sansone og Soriano hjem!!

Daje Roma

[Rettet af: Tottithorsen - 19/02/2019 - 18:29]

mexes
1753 indlæg.
d. 19. februar 2019

Jeg synes en spiller som Cristante illustrerer det jeg skrev meget godt. Pånær lige en halv usynlig kamp mod Porto, så synes jeg han er en spiller, som bare har spillet bedre og bedre i løbet af sæsonen.

Han fungerer dog ikke godt med Nzonzi. Nzonzi er lidt spøjs en spiller. Synes ikke har gør det dårligt, men heller ikke super godt. Som de andre spillere har steppet op (Især Zaniolo og Pellegrini) så ærgerlig jeg mig nok lidt over, at vi brugte så mange penge på ham, selvom jeg nu langt fra vil kalde ham færdig. Måske bliver han vild god og vigtige de kommende sæsoner.

Men i det hele taget, så ærger mig det lidt, at nå vi nu bruger så relativ lidt penge netto, så gør det sgu lidt ondt at se at vi har brugt:
25-30 mio på Nzonzi
25 mio på Pastore
35-42 mio på Schick

Det er super mange penge og især en spiller som Pastore virker jo som en totalt misser!

Lamela
1793 indlæg.
d. 20. februar 2019

En spiller som Nzonzi har virkelig skuffet mig. Han virker slet ikke til at være faldet til eller måske er han bare ikke bedre? Troede han var et bæst - men der blev jeg snydt.

Helt seriøst, hvad forventer folk af ham? Se venligst kampen igennem, læg mærke til, hvor mange han redder Fazios og Manolas røv? Han skal ikke sammenlignes med en regista som DDR, men en ren takler, en spilbryder. Han skal ikke lægge de afgørende tværpasninger, det ligger ikke i hans spil. Det er det, vi har LP7 og Cristante til. Mod Bologna blev han solgt af back-kæden og Cristante, der var horribel.

Hvis jeg skulle skrue tiden tilbage og bruge de 30 mio på en anden spiller, havde jeg ikke valgt Nzonzi, da han ikke passer i EDF stil, men nu er han er, og han vinder trodsalt mange bolde på midten. Men, han er ikke en Regista som DDR.

Kontakt | Copyright 2003-2019 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca