AS-Roma.dk
Husk Opret

Jomfrutur_til_Stadio_Olimpico

Tilbage til Generelt

Glendorf
d. 17/01/10 11:29
Hej
Jeg skal på ferie til Rom i slutningen af februar. Jeg opdagede at Roma spiller Europa-League mod Panatinaikos mens jeg er i byen. Det vil jeg se!

Det ser ud som om der er masser billetter. Er der nogle anbefalinger i fht. hvor det er fedt at sidde?
Kan man vente med at købe billet til man er dernede eller er det smartest at købe hjemmefra?
Jeg kan se at man kan købe dem på arteudland.dk - er der andre sites der er noget værd?
Jeg rejser alene (er ikke kæmpe roma-supporter) men elsker fodbold og følger med. Er der nogle der har anbefalinger til steder der er fede at opsøge før/efter kamp for at få den fulde fodboldoplevelse ud af dagen?

På forhånd tak
Mexes
d. 17/01/10 11:50
Der er næsten aldrig fuld hus på olimpico. Det er klart billigst at købe billetterne dernede, og det vil også være muligt at gøre. (Anbefaler jeg helt klar) Personligt synes jeg det er bedst at sidde på trevere tribuna (den ene langside) da der er atletik bane rundt om kan man godt føle at man er langt væk (i sær bag mål og ude i hjørnerne) SÅ vil helt klart mest anbefale langsiden.
Nu har jeg aldrig set en kamp om aftenen i rom, men om dagen er det fedt at være i midtbyen , f.eks. piazza del popolo - der er stemningen i top, og mange roma fans tager sporvognen derfra og op til olimpico.

Men på en kampdag i rom er stemninger bare superb. Folk er spændte og glade, og det er bare lækkert at gå i roms gader. SÅ vil sige at du skal opholde dig i midtbyen :)
håber det hjalp - god tur!
Glendorf
d. 17/01/10 15:29
Tak for hjælpen. Fede tips! Dem vil jeg følge.
Tak!
Liam Gallagher
d. 17/01/10 18:21
Køb billet i Roma Store på Piazza Colonna dagen før eller på kampdagen. Og som Mexes skriver, så tag en øl på Piazze Del Popolo og tag derfra den gratis sporvogn der går direkte til Olimpico. Den er konstant fyldt op med Roma fans!
Mexes
d. 17/01/10 21:17
Ja - og husk pas når du skal købe din billet ! (skal man i Italien)
Amfosini
d. 17/01/10 23:57
Hvad ligger en billet i, til en almindelig serie a hjemmekamp mod et "ikke storhold", hvis man køber den dernede?

VH
Amfosini
Asromadk
d. 18/01/10 09:30
jeg gav 18 euro eller sådan. sad så også i enden, men synes nu alligevel det var billigt for en olimpico oplevelse. og købte den 2 dage før. det var mod samdoria .. var dog så uheldig at jeg kun så 5 min så gik alle ind pga regn. og 10 min efter blev den officielt udsat. det regnede også forfærdelig meget
KoldingFC
d. 18/01/10 12:09
Det nu ikke så dyrt igen.. Dog kom jeg af med noget mere end jeg plejer, da jeg skulle se Roma-Arsenal CL ;) Men det var også det værd. Fyldt stadion, og spændingen var indtakt. Men som i alle nok husker, så var det de forkerte der vandt på straffe, fordi Tonetto ville skyde 10meter over mål :S

[Rettet af: KoldingFC - 18/01/10 - 12:10]

Kontakt | © Copyright 2003-2012 | Credits | Retningslinier | Støt AS-Roma.dk