Login
Glemt password Opret bruger

AS Roma All Stars Hold

Kategori: Generelt

Sofus
1910 indlæg.
d. 06/12/18 19:33

Hvis man har fulgt lidt med på bold.dk, så kører de i øjeblikket en julekalender, hvor man har kunne sætte sit all-time hold fra sit yndlings hold og en lille begrundelse med for hver spiller. Vi var derfor et par stykker herinde som tænkte, at det kunne være sjovt at se jeres bud på et AS Roma All Star Hold ud fra jeres egne preferencer, og derfor har jeg oprettet den her tråd.

Opgaven er simpel:
- Vælg dit AS Roma All Star-hold med spillere der har trukket den røde trøje over hovedet gennem tidene. Du vælger selv om det er nogensinde, de sidste 5, 10, 20 år eller noget helt tredje. Det er

- Find dine 11 udvalgte og skriv en kort begrundelse for hver spiller.

- Tilføj eventuelt en bænk med maksimalt syv spillere.

- Ekstra: Skriv evt en kort overordnet begrundelse for dit hold. Det kan for eksempel være en anekdote om, hvorfor du er fan af netop det hold, hvor mange gange du set La Magica live og/eller hvorfor du har udvalgt netop disse 11 gladiatorer.

Jeg håber, at der er flere der vil deltage!

Sofus
1910 indlæg.
d. 06. december 2018

Jeg kan lige selv starte den - det her var den version jeg sendte ind til bold.dk, så det er skrevet til dem som måske ikke lige kan huske stjernerne lige så godt som vi kan ;-)

Jeg er en 20-årig, glohedende AS Roma Fan fra København - "officielt" siden 2002, men jeg har dog kun været i stand til at følge rigtig med fra 09/10 sæsonen, hvorfor All Time holdet af La Magica altså er inden for de sidste 10 år.

Jeg mener at kærligheden startede, da jeg var 3 år gammel og prøvede FIFA VM 2002 og elskede Italien og ham der Totti (som også var på bagsiden). Jeg fik en Totti trøje og mens de andre holdte med Barcelona, United og Milan, så voksede min gialorossi-merchandisesamling og passion stille og roligt. Siden 09/10 sæsonen har jeg for alvor fuldt med og set langt størstedelen af kampene. I 2011 besøgte jeg Stadio Olimpico første gang, hvor vi spillede 1-1 med Juventus i deres ubesejrede mesterskabssæson. Jeg var helt færdig, da jeg så Totti entreere banen og glæden blev slået lidt itu da Buffon pillede hans straffespark. Dog hjalp det at den anden romerske helt, Daniele De Rossi, fik kludret bolden i kassen og storjublede lige ud fra hvor vi sad.
Siden da har jeg været på Stadio Olimpico 4 gange, hvoraf det alle har været sidste i de sidste 4 sæsoner. Nu mangler jeg bare det første trofæ siden Coppa Italia mod Inter for gud ved hvor mange år siden...

Hold:

Alisson

Florenzi - Juan - Mexes - Balzaretti

De Rossi - Radja Nainggolan

Rodrigo Taddei - Totti - Simone Perrotta

Dani Osvaldo

Bænk:

Doni
Christian Panucci
Federico Fazio
Mancini
Kevin Strootman
Vincenzo Montella
Edin Dzeko

Boblere:
Tomassi (desværre lidt før min tid, men jeg kan huske jeg syntes ham med krøllerne var ret sej)
Manolas
Pizzaro
Cassano
Aquilani (nok mest siet fra fordi jeg er så skuffet over hvad det blev til med ham)

Hvorfor vælge disse gladiatorerer?

Målmand:
Roma har i min tid som fan altid haft gevaldige problemer på målmandsposten, men efter et par stabile år med Szczesny på kassen kom forløsningen endelig i 17-18 sæsonen, hvor Alisson tog den evige stad med storm. Da Szczesny røg til Juve bed alle roma-fans negle, da ham den nye, unge brasilianer havde godt nok set usikker ud da han fik chancen i den forgangne sæson, men aldrig har en reddet så mange point som den kække sambamålmand. Alisson er den eneste på det her hold som vælges ud fra én sæson, men hvilken sæson!

Forsvar:

Højre back: Alessandro Florenzi er den tredje generation af klubmænd og fremtidens kaptajn. En spiller, som ikke er guds gave til fodbolden, men en intelligent spiller, som kan spille alle pladser på banen og som besidder et fighterhjerte som en ægte gladiator. Florenzi bliver til tider udstillet i defensiven, men det glemmer man hurtigt når han scorer fra midten mod Barcelona, saksesparker den ind i Genoa eller ikke mindst, dengang han løb op til sin grædende bedstemor på tribunen efter han smadrede den ind foran curvaen.

Midterforsvar: Juan var holdepunktet i defensiven, da jeg for alvor begyndte at følge Roma og han var en klippe i bagkæden. Ikke en spektakulær forsvarspiller, men rolig og sympatisk, hvilket har gjort, at jeg altid har haft en lille kærlighed til ham.

Omvendt kan man sige, at alt det Juan var, så var hans makker, Mexes, det modsatte. Franskmanden med det iltre temperament, de mange hjerneblødninger og den vilde akrobatik (eller forsøg på det) vidste man aldrig helt hvor man havde, han kunne være farlig foran modstandernes mål, vores eget eller generelt bare farlig for hans omgivelser, men når han var på toppen, så var han en af verdens bedste forsvarspillere.

Venstrebacken består af Federico Balzaretti, som desværre fik ødelagt karrieren af skader. Dog glemmer jeg aldrig, hvordan han græd efter sin vigtige scoring i Derby Della Capitale mod Lazio, hvor man kunne se hvor meget det betød for ham. Balzaretti er ligeså meget valgt for hans tid i klubben efter spillerkarrieren: I dag er han direktør af en eller anden sort, men mest af alt, så falder de romerske fans i svimer over hans gyldne lokker og lækre jakkesæt, hver gang han dukker op på de sociale medier.

Midtbanen:

Daniele De Rossi er endnu en klubmand og med 16 år i skyggen af Totti er "fremtidens kaptajn" endelig blevet fast kaptajn, som 34-årig . En kriger, teknisk og duelstærk, intelligent på banen og notorisk kendt for fuldstændig tabe sutten 1-2 gange pr. sæson og få rødt kort i de vigtigste kampe, som da han nærmest ene mand kostede CHL-deltagelsen i 2016 ved at få rødt kort efter 30 min mod Porto. Alligevel bliver han tilgivet hver evig eneste gang og det er også svært andet, når han sæson på sæson styrer taktstokken på midten.

Ved siden af finder vi Radja Nainggolan. Ninjaen kæmpede sig ind i vores røde hjerter med langskudsdrøn, benbrækkertacklinger, vanvittige frisurer og en konstant fyldt benzintank, på trods af byture og kæderygning. Ligeså ekstravagant Radja spillede på banen og ligeså speciel hans nye frisurer og tatoveringer så ud, så kunne man være sikker på, at han havde levet ligeså specielt og ekstravagant og specielt fredagen forinden.

På den offensive midtbane finder vi ingen andre end Francesco Totti. En spiller, som ikke behøver nærmere introduktion og der findes ikke nok ord i verden, for at beskrive min og resten af Roms kærlighed til denne mand. Gaven der bare bliver ved med at give, om det er "no look-passes", langskudsbasser, kække kommentarer, loyalitet, flot udseende eller et karatespark til Mario Balotelli i Coppa Italia-finalen. Undertegnede græd selv med hjemme i København, da Kejseren af Rom abdicerede foran 75.000 tilskuere og 20 millioner tårer på Stadio Olimpico, hvilket for altid vil være det mest magiske øjeblik sport vil give mig.

På højrekanten finder vi Simone Perrotta. Gennem 9 sæsoner sled Perrotta sig igennem på alle tænkelige pladser på midten af banen og den sympatiske italiener er inkarnationen af en "polyvalent" spiller, hvis man skulle bruge den kære Morten Olsens betegnelser.

På den modsatte kant finder vi Rodrigo Taddei. Ikke på grund af hans (manglende) evner med en fodbold, men på grund af hans talent til alligevel at fifle sig ind i startopstillingen 9 sæsoner i træk uden reelt at vise glimt af at have klassen til at være der hvor han var, hvorfor han sjovt nok også har fiflet sig ind i start 11'eren her.

Helt på toppen starter Dani Osvaldo. Kongen af akrobatiske saksesparksmål, slåskampe og barbecues. Osvaldo havde et fint scoringssnit i trøjen, men det var mest af alt hans livstil som trak overskrifter, hvorfor han også indstillede karrieren som 30-årig, for at være rockstjerne. Osvaldo slog engang Lamela i hovedet fordi han ikke fik bolden, men det klareste minde er dog dengang han scorede to sindssyge saksesparksmål to runder i træk, hvoraf det ene blev fejlagtigt underkendt som offside.

FORZA ROMA!

1

[Rettet af: Sofus - 07/12/2018 - 07:13]

Lund
227 indlæg.
d. 06. december 2018

Jeg kan godt lige give mit hurtige bud uden forklaring - nogen giver dog sig selv. Jeg er 27 og har været fan af Roma lige siden Batistuta skiftede til klubben i 2000 - en mand som jeg godt kan afsløre med det samme har en stensikker plads på holdkortet. Mit hold er nok præget af en forkærlighed til de store spillere fra start 00'erne samt enkelte som bare var/er fodboldspillere efter mit hjerte.

------------ Alisson -------------

Cafu - Manolas - Samuel - Candela

------------ De Rossi-------------

------ Pjanic ----- Aquilani------

------------- Totti---------------

------ Cassano ---- Batistuta-----

Bænken:
Chivu
Benatia
Mexes
Nainggolan
Emerson
Mancini
Salah
Montella
Pizarro
Florenzi
Aldair
Panucci
Delvecchio
Tommasi

Ja, okay det blev til lidt mere end 7 på bænken, men mange fortjente at blive nævnt som boblere. Jeg kunne dog ikke komme i tanke om én anden målmand, der fortjente at blive nævnt - Ivan Pelizzoli eller Szczney er måske bedste bud?

[Rettet af: Lund - 06/12/2018 - 21:03]

Lamela
1793 indlæg.
d. 06. december 2018

Puha, havde ellers glædelig glemt Pelizzoli. Der blev hentet fordi, vi ikke kunne få på Buffon eller Frey. En hamrende dyr målmand, der var piv elendig. :)

59971Cools
471 indlæg.
d. 06. december 2018

Mit hold er fra jeg blev fan lige omkring årtusindeskiftet, så småt i 99, derefter tog det fart med mesterskabet især.

----Batistuta - Montella------
------------Totti-------------
-----Tommasi - Ninja----------
-------------DDR--------------
Candela - Samuel - Mexes - Cafu
------------Becker------------

Jeg tror det ender sådan... Mange er fra mesterskabstiden, men også med et par af de nyere.
Det var bare klasse hold vi havde dengang. De to backs var verdensklasse, og front-trioen ligeså!
Tommasi en undervurderet spiller i mine øjne.
Ninja har været en god mand i årene! Vild med ham.
Mexes var jeg helt vild med - man vidste aldrig helt hvad man fik fra ham (af kort og verdensklasse forsvarsspil).
Målmandsposten var nærmest umulig, synes ikke 1 god sæson er nok, men omvendt synes jeg bare ikke vi har haft gode keepere ellers. Så i mangel af bedre...

Øvrige spillere:
Conti+ Falcao - ville nok normalt komme på men er desværre fra før min tid!
Panucci + Juan - stabile god mænd!
Cassano var meget i tvivl mellem Montella og ham... To meget forskellige personligheder
Aldair - Balbo, oplevede kun disse i deres efterår.
Delvecchio (derbymål)-
Florenzi <3
Manolas banker på til en plads.
Reservemålmand må være Doni? Virkelig sløje målmænd vi har haft faktisk... :-)

[Rettet af: 59971Cools - 07/12/2018 - 08:19]

Lund
227 indlæg.
d. 07. december 2018

59971Cools du har plads til én mere i din start XI. ;) Lidt strengt ikke en gang at kunne finde plads til 11.

59971Cools
471 indlæg.
d. 07. december 2018

Haha for pokker da! Jeg havde den i en klassisk CM01/02 med 3 CB, 2 WB, 2 CM, 1 off og 2 angribere til at starte med men ville over til en 4-back kæde.... DOH!

Eller... Jeg tænkte bare at 10 af Roms gladiatorer er mere end rigeligt til 11 af alle andre........ Riiight.

Rettet- tak! :-)

[Rettet af: 59971Cools - 07/12/2018 - 08:20]

Skytt0
1151 indlæg.
d. 07. december 2018

Mit All star hold tæller fra 09/10 sæsonen, hvor jeg officielt blev Roma fan. Jeg stiller op i en 4-2-3-1, som jeg tænker passer bedst til Roma:

Målmand:

Julio Sergio

Forsvar:

Florenzi
Mexes
Manolas
J.A. Riise

Midtbane:
DDR
Ninja
Menez
Lamela
Totti

Angriber:

Vucinic

Det er en blandet pose bolsjer fra forskellige sæsoner (primært starten og slutningen), men disse spillere, er dem som har givet mig de bedste Roma minder, og været med til, at jeg begyndte at holde med Roma i sin tid.

J.S. var en one season wonder, men specielt Hans præstationer mod SS Merda, er noget af det jeg husker aller bedst, og af pga. den ene sæson er han imo. den bedste målmand vi har haft i den periode.

Solidt forsvar med evigt fightende Florenzi (ægte Roma dreng), samt de to hårde hunde, Mexes og Manolas. J.A. Riise var i min optik en optimeret udgave af Kolarov, og havde fantastiske indkast, samt sparketeknik.

Hvis ikke DDR skulle med, så ved jeg snart ikke. Måske den bedste ankermand i Romas historie??
Ninja er en sand slider. Fantastisk til at holde på bolden, samt vanvittigt god i mand til mand duellerne.
Menez var i en periode min yndlingsspiller (efter Totti selvfølgelig) i Roma, hvor store klubber som Man U og Inter var særligt interesserede i at hente ham (dog blev talentet aldrig til mere). Lamela, al for kort tid i klubben, men sikke et talent, specielt i hans anden sæson var han vild!
Totti - "behøver jeg at sige mere"? Un Capitano, ce solo un Capitano!!!

Der har ikke været de stærkeste angribere i denne periode (jovist, Borriello, Osvaldo, Dzeko) var ikke dårlige angribere, men jeg mener bare ikke, at de var solide nok, til at præstere hver gang.
Det mener jeg tilgengæld, at Mirko Vucinic var! Specielt hans præstation mod Chelsea (3-1, 08/09?? - ved godt det var før), og hans to mål i comebacket mod SS Merda i 09/10, er noget som han vil blive husket for!

[Rettet af: Skytt0 - 07/12/2018 - 15:50]

C. Panucci
12 indlæg.
d. 07. december 2018

Så kommer mine altså også. Et A-, og et B-hold.
A-hold:
Antonioli
Cafu Aldair Mexes Candela

Tommasi De Rossi
Emerson Nainggolan
Totti
Montella Batistuta

B-Hold:

De Sanctis
Panucci Samuel Manolas Chivu

Lima Strootman

Perrotta
Florenzi Delvecchio
Canniggia (ja, ja. Det er ren kærlighed. Det bør være Cassanos plads)

Og ja, jeg mangler jo Aquilani, Juan, Kolarov, Lima, Pizarro, Taddei, Cufré, Dacourt, Mancini og mange, mange flere, som har gjort det mere end fremragende.

Og den sjove:)

Pellizzoli
Sartor Loria Spolli Emanuelson

Faty Bradley

Wilhelmson Tachtsidis Ibarbo

Nonda (eller Carew eller Mido, eller... åh Gud, hvor har vi dog haft mange mærkelige angribere...)

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 08. december 2018

Ikke fundet plads til Giuseppe Giannini?
16 sæsoner fra 1981-1996
318 kampe og 49 mål
Nummer 10 på ryggen. Og capitano.

Ellers er jeg enig

Det "sjove" hold er genialt !!

C. Panucci
12 indlæg.
d. 09. december 2018

Tottithorsen - Giannini er desværre fra før min fan-tid. Derfor er han ikke med. Caniggia er hevet ind, fordi jeg altid har haft lidt af et kærlighedforhold til ham. Selvom jeg ikke husker ham i Romatrøjen.

Kontakt | Copyright 2003-2018 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca