Login
Glemt password Opret bruger

Sæson 2018-19

Kategori: Generelt

mexes
1753 indlæg.
d. 11/08/18 19:08

Vores vej til Coppa Italia titlen ligner umiddelbart:
R16 - Genoa (H)
QF - Fiorentina (U)
SF - Juventus

Coppa Italia må være den cup turnering i verden, hvor top holdene favoriseres mest. Synes det er mere charmerende med eks FA Cup, hvor alle kan møde alle allerede i de tidlige runder. Men det jo kun en fordel for os :)

[Rettet af: mexes - 11/08/2018 - 19:09]

Sofus
1910 indlæg.
d. 14. august 2018

Tager lige Strive-tråden herhen:

Det koster 79,- for en måned og 499,- for et år. Meget fair priser, men ærgerligt man ikke kan se det på TV og med danske kommentatorer, omend man tit godt kan få spat af deres sløje viden om italiensk fodbold. Hvis det er Richard Whittle som kommenterer er det jo ok :-)

Lad os bare håbe det fungerer godt og er klar i weekenden, ellers så er det godt nok op ad bakke.

JonasS
21 indlæg.
d. 14. august 2018

Så skulle vi ud og købe Chromecast eller en AppleTV. Vil bare lige dele mine erfaringer fra min handel og snak med ekspedienten.

Elgiganten anbefalede førstnævnte, som findes i to versioner - den billige ca. 320,- eller den opgraderede til ca 650,-.
Man smider dyret i TV'et, og streamer kampen fra sin smartphone/tablet. Sidstnævnte fungerer som fjernbetjening, og du kan forlade udsendelsen med din telefon - Chromecast'en streamer bare videre fra din routers wifi.
Jeg valgte den opgraderede udgave, da den har en hurtigere processor, og kan forbindes direkte til Routeren via kabel. Det skulle være det rigtige valg til live streaming.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15. august 2018

Spændende hvornår Strive er klar?

Nicklas95
315 indlæg.
d. 15. august 2018

Værd at nævne er dog at ved brug af croomecast, vil der være en forsinkelse på 3-4 minutter i forhold til kampen live. Det er i hvert fald mine erfaringer.

Elzerbe
11 indlæg.
d. 15. august 2018

Strive er oppe og køre nu :-)

2

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 15. august 2018

Findes der en Strive app? Nej ikke endnu -
StriveSport afventer godkendelse hos APPStore ;)

[Rettet af: Tottithorsen - 16/08/2018 - 15:28]

JonasS
21 indlæg.
d. 15. august 2018

Det skal streames over din smartphone/tablet, evt. med hjælp fra Chromecast eller AppleTV hvis du vil have kampene op på TV'et. Se info her:

https://www.strivesport.com/home-denmark#home

Så den burde stå på Serie A i stuerne fra på lørdag af! :-D

[Rettet af: JonasS - 15/08/2018 - 23:02]

Elzerbe
11 indlæg.
d. 16. august 2018

Kommer der snart nyt ift medlemskab hos RCD for 18/19?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 16. august 2018

1 runde i Serie A udsættes formentlig pga tragedien i Genova forleden så ingen bold i stuerne i weekenden medmindre man er til la liga ;( men dagen er erklæret som national sørgedag og så ved man godt hvad italienerne beslutter sig for!

[Rettet af: Tottithorsen - 16/08/2018 - 15:29]

mexes
1753 indlæg.
d. 16. august 2018

De to Genova-klubbers kampe er selvfølgelig udsatte, men jeg har ikke hørt det mindste om, at de resterende 8 kampe vil blive udsat? Tværtimod har forbundet været ude og sige, at der i de resterende 8 kampe vil være 1 minuts stilhed inden kampen samt at klubberne vil bære sørgearmbånd.

[Rettet af: mexes - 16/08/2018 - 17:50]

JonasS
21 indlæg.
d. 16. august 2018

Viola har anmodet forboldforbundet om at afblæse hele runden.
Så får jeg altså lange nosser! Med al respekt for ofre og pårørende.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 16. august 2018

Officielt: kun 2 kampe udsat. Sampdoria og Genoas kampe

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 17. august 2018

Hvem er interesseret i at skrive optakter til sæsonens kampe?

Sofus
1910 indlæg.
d. 17. august 2018

Jeg regner med at jeg godt kan skrive et par stykker, vi skal bare lige få det kordineret ordentligt @Tottithorsen.

1

Kelevra
1091 indlæg.
d. 17. august 2018

Måske I skulle oprette en tråd specifikt til dette. Så kan folk melde ind om de er interesserede i at skrive optakter og så kan I koordinere derigennem.

Helt sikkert en fordel med flere der skriver optakter, så det ikke går hen og bliver en decideret kedelig pligt for en enkelt eller to.

ASRMichael
80 indlæg.
d. 17. august 2018

Jeg vil sætte stor pris på hvis der er nogen der gider bruge tid på at skrive optakter :)
Lover selv at være en aktiv del i debatterne før, under og efter kampen! Håber der er flere der er klar på dette,

Er der iøvrigt nogen der har haft held med at hente strive app'en??? Har lige købt en sæson men linket til Play Butik virker ikke og kan ikke finde det derinde ved at søge :(

Lamela
1793 indlæg.
d. 17. august 2018

Helt enig, jeg smuttede ind på twitter i slutningen af sidste sæson, da der næsten ikke var aktive folk ind på tråden.. håber vi lige hakker et skridt op allesammen, og holder en bedre en tone i fremtiden :-)

Ønskes god sæson til jer alle og til As Roma naturligvis.

mexes
1753 indlæg.
d. 17. august 2018

Jeg kan sagtens skrive optakter i ny og næ. Det er intet problem. Vil typisk gøre det, hvis der ikke er skrevet nogen (et par dage før kampen).
Jeg kan også sagtens lave den til søndag ;)

1

JonasS
21 indlæg.
d. 18. august 2018

Ja, så er alt jo som det plejer.

Var der nogle af jer, der i et sekundts åndsfraværesle, der var i tvivl om at Juve ville få sejrsmålet i overtiden?

Det fungerede iøvrigt fint med at streame via Strive på PC'en, fin kvalitet. Lidt ligegyldig engelsk kommentator. Ved ikke hvor meget forsinkelse der var. Kunne dog ikke få den op på TV'et via Chromecast.

asroma87
790 indlæg.
d. 18. august 2018

Shit Lazio kampen kører af helvedes til

Det er sku bare ikke det samme når man skal streame kampene! Æv

mexes
1753 indlæg.
d. 18. august 2018

Jeg har kun god erfaring med Strive, so far..

[Rettet af: mexes - 18/08/2018 - 22:04]

Montella9
195 indlæg.
d. 19. august 2018

Er der ikke 7 dage gratis på Strive?
Jeg bliver bedt om at betsle enten 79 i måneden eller 499 for et år.

VeniVidiVici1927
72 indlæg.
d. 19. august 2018

Ja der er. De opkræver først pengene efter en uge og du kan dermed nå at framelde dig. Du bliver bedt om at vælge de mellem de to ovenstående så de ved hvad de skal fakturere efter en uge :)

Montella9
195 indlæg.
d. 19. august 2018

Super tak for info. Har du på på måned basis eller år?

VeniVidiVici1927
72 indlæg.
d. 19. august 2018

Jeg har købt til hele året. Min roommate er Real fan, så vi kan heldigvis splitte den i to.

mexes
1753 indlæg.
d. 19. august 2018

Jeg har også købt for et år.
41 kr om måneden og så kan man som det nævnes deles (to brugere kan se på samme tid) hvilket vil sige 20 kr. om pr måned. Det sgu billigt.

Lamela
1793 indlæg.
d. 21. august 2018

Puha, håber Fazio og Co. er mere på dupperne mod Atalanta. De fejl, de lavede mod Torino kan godt blive afgørende. Papu gomez ser skarp ud, igen....

Montella9
195 indlæg.
d. 23. august 2018

Kan i se kampene på app'en? Jeg kan kun logge ind på nettet..

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 23. august 2018

Ja jeg kan sagtens se kampene på app´en

JonasS
21 indlæg.
d. 28. august 2018

Omend aftenens kamp mod Atalanta ikke opildner én til at smide tusindvis af kroner efter en potentiel ydmygelse, har jeg måske alligevel stadig Derby søndag 30.9. i kikkerten. Er der andre der har overvejet at tage derned? Og hvornår kan vi regne med at datoen ligger fast? Synes Atalanta kampen blev flyttet med kort varsel. Vigtigt i fht fly, det er crap hvis de flytter den til mandag.

asroma87
790 indlæg.
d. 30. august 2018

Jubi så skal der trækkes lod idag til CL!!!

POT 1:
Real Madrid-Atletico Madrid-Barcelona-Bayern-City-Juventus-PSG-Lokomotiv Moskva

POT2:
Dortmund-Porto-United-Shakhtar-Benfica-Napoli-Tottenham-ROMA

POT3:
Liverpool-Schalke-Lyon-Monaco-Ajax-CSKA-Valencia-PSV (Vild nok POT3 alligevel)

POT4:
Plzen-Club Brugge-Galatasaray-Inter-Hoffenheim-Young Boys-AEK Athen-Røde Stjerne

Drømme gruppen: Lokomotiv Moskva, Roma, Ajax, Røde Stjerne

Mareridts gruppen: Real Madrid, Roma, Liverpool, Galatasaray

Min forventede pulje: Barcelona, Roma, Lyon, Plzen

59971Cools
471 indlæg.
d. 30. august 2018

Ja det bliver meget meget spændende... Vi skal for alt i verden undgå Liverpool i pot 3 for at komme videre...

asroma87
790 indlæg.
d. 30. august 2018

https://www.football-italia.net/127306/%E2%80%A8%E2%80%A8edf-%E2%80%98i-want-response%E2%80%99

Vise ord fra EDF - synes han bliver bedre og bedre til diverse udtalelser og presse konferencer

59971Cools
471 indlæg.
d. 30. august 2018

Av av. Real Madrid.
Men cska fra 3. Må være ok :)

asroma87
790 indlæg.
d. 30. august 2018

Real-Roma-CSKA-Plzen

Det er jeg faktisk ok tilfreds med

C. Panucci
12 indlæg.
d. 30. august 2018

Fin gruppe.
Jeg er forsigtig optimist og siger, at vi tager 1. pladsen, da Real formentlig undervurderer os både i Madrid og i særdeleshed i Rom.

mexes
1753 indlæg.
d. 30. august 2018

Fin lodtrækning. En gruppe med to store favoritter til top 2.
Jeg synes altid Real Madrid er det bedste "top-hold" at møde (Real, Barca, Bayern, City), da det er et hold, som i min optik oftere ikke rammer dagen. Men selvfølgelig er Real et verdensklasse hold og vi må realistisk stile efter 2. pladsen.

Fede kampe mod Real... Men ellers er puljen godt nok ikke særlig sexet! ...Men det fint!

asroma87
790 indlæg.
d. 31. august 2018

Der er rygter og spekulationer om en 3-5-2 opstilling til aftenens kamp:

Olsen
Manolas-Fazio-Jesus
Karsdorp-De Rossi-Nzonzi-Kolarov
Pastore
Dzeko-Schick

[Rettet af: asroma87 - 31/08/2018 - 07:49]

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 31. august 2018

Olsen?
Jesus?

😱

Kelevra
1091 indlæg.
d. 31. august 2018

Romas nye tredje kit

Hvad synes I?

asroma87
790 indlæg.
d. 01. september 2018

Romas 5 næste kampe:

Roma - Chievo
Bologna - Roma
Roma - Frosinone
Roma - Lazio
Empoli - Roma

Har vi ikke 19 point i alt efter disse kampe, så er det ud af vagten med EDF, efter min mening!

Og så spil dog for helvede med den 4-2-3-1 opstilling!

Olsen
Florenzi-Manolas-Marcano-Kolarov
Nzonzi-De Rossi
Under-Pastore-Kluivert
Dzeko

Dette ser jeg som vores stærkeste start 11er. Er dog lidt i tvivl om det skal være Perotti eller Kluivert på VW.

Heldigvis er der 14 dage til næste kamp, så spillerne kan komme i bedre form og lære hinanden bedre at kende.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 01. september 2018

Håber på 0 point så vi kan fyre EDF.
Han har ingen taktisk forståelse og ødelægger egenhændigt holdet.
Er så træt af den lorte træner!!!
Håber aldrig Roma taber men noget skal der til før han ryger ud!!

asroma87
790 indlæg.
d. 01. september 2018

Hvis en EDF fyring resulterer i en ansættelse af Conte, så fyr ham endelig!

asroma87
790 indlæg.
d. 01. september 2018

Vi er åbenbart ikke de eneste som ikke er tilfredse for tiden - der har været fan protester ved Trigoria over salg af vores stjerne spillere: Salah, Allison, Strootman, Radja osv osv

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-127406&menu=news-all

Tænk også et hold vi kunne ha haft:

Alisson
Florenzi-Rudiger-Manolas-Emerson
De Rossi-Strootman
Salah-Radjana-Perotti
Dzeko

[Rettet af: asroma87 - 01/09/2018 - 16:14]

asroma87
790 indlæg.
d. 03. september 2018

https://www.football-italia.net/127500/roma-consider-conte-montella

Så er der rygter om hvem der muligvis kunne erstatte EDF.

Conte og Montella nævnes som mulige kandidater.

Mon ikke ledelsen giver EDF de næste 5 kampe og kræver maksimum point i disse:

Roma - Chievo
Bologna - Roma
Roma - Frosinone
Roma - Lazio
Empoli - Roma

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 03. september 2018

Defrel: 2 mål i én kamp, han nåede vel 25 kampe for Roma og lavede ét mål (på straffe via stolpen)

Montella? Nej tak - ligeså ringe taktisk som EDF - Conte JA tak pga. hans evne til at motivere og få hver spiller til at yde sit maksimale - men han bliver dyr qua hans kontrakt med Chelsea....

mexes
1753 indlæg.
d. 03. september 2018

Først og fremmest, så synes jeg det er alt for tidligt, at begynde at snakke om ny træner ift. sæsonstarten.
Vi har spillet kampe, som har givet en sejr, uafgjort og et nederlag. Det har været mod tre svære hold, så på den måde ser jeg ingen katastrofe alarmer. Men, jeg er helt enige med de fleste om, at spillet har været bekymrende dårligt. Men at EDF pt skulle være fyringstruet, er ikke et tema i min bog.

Når alt dette så er sagt, så har jeg lidt samme holdning, som jeg skrev tilbage i januar. Medmindre vi falder helt igennem, så synes jeg kun EDF skal udskiftes (såfremt det kører elendigt), hvis der er en stor trænerkapacitet ledig, som vi henter i stedet. Her synes jeg så, at Conte vil være et fantastisk bud. En super træner. Så hvis vi kom ud i at EDF skulle fyres, så ville jeg tage Conte ind med åbne arme.
Håber dog ikke det bliver aktuelt. Kan godt lide EDF, men forhåbentlig skal han snart til at indse, at vores hold skal spille 4-3-2-1.

Kelevra
1091 indlæg.
d. 04. september 2018

Jeg synes lidt at folk glemmer at klubben har set stor tilgang af nye spillere samt solgt tre meget vigtige. Alisson, Ninja og Strootman er røget uden at tilføje holdet bevist kvalitet. Iøvrigt har både Strootman og Ninja haft god debut i deres nye klubber. Og der leveret præcis hvad vi mangler, en solid midtbane. Jeg tror på Nzonzi nok skal vise sit værd.

Pastore derimod er jeg indtil videre ikke imponeret over. Og det er altså en spiller der har brugt en stor del af sin karriere i Ligue 1. Hvor meget spilletid han har fået der de seneste par sæsoner er jeg ikke helt klar over, men han har hvert fald ikke været fast mand op til at Roma hentede ham.

Jeg synes helt klart at det der sker lige nu i klubben er symptomer på den store omvæltning der er sket - og der er det altså efter min mening for sløvt at give EDF alt skylden. Mht til taktik så er det nødvendigt at afprøve forskellige systemer, så klubben ikke kun kan én. Vi om nogen ved hvad der sker hvis man kun kan 4-3-3.

Giv det nu lidt tid. Omend det bliver en helvedes svær sæson for klubben.

1

Sofus
1910 indlæg.
d. 04. september 2018

Problemet er jo lidt, at vi, i min bog, har spillet fuldstændig idéforladt og uden nogen klar spilleplan (med undtagelse af Barcelona hjemmekampen). Radja og Strootman var heller ikke gode sidste år, og EDF kunne ikke få deres sande potentiale frem som hhv. Spalletti og Rudi Garcia kunne finde ud af.

Alisson var fantastisk, men han er også målmand, og ikke en der spillede på EDFs (manglende) præmisser, men derimod på sin egen måde.

Skytt0
1151 indlæg.
d. 04. september 2018

Problemet er jo ikke, om EDF kunne få Radjas, Alissons og Strootmans potentiale frem! Det er et faktum, at disse 3 spillere er klasser over størstedelen af de spillere, som er i truppen lige pt!

Ud over det, fjerner man også 3 kernespillere, som alle var en del af et fundament, der nu er ødelagt, og skal bygges op på ny!

Det hold og de spillere vi har nu, vil også - om 1-2 sæsoner, såfremt vi holder på spillerne, leverer lovende resultater, og måske (hvem ved) overgå præstationen fra sidste sæson!

Problemet er bare, at når truppen endelig er på plads, så ryger der et par af profilerne (næsten altid de største), og derved er holdets kompakthed og klasse svækket, og der mener jeg at der alt har været en parasit i Romas ånd! Det Det er jo sket så mange gange, at klubben sælger de bedste spillere efter en god sæson, og så stor man tilbage med en masse nye og uprøvede kræfter, som ikke brillerer med det samme! Her er andre klubber som Spurs, Liverpool, Atletico Madrid, Napoli, osv... klasser over os, da de holder på deres stjerner!

Se bare hvad der skete med Dortmund, efter de nåede CHL-finalen:
Inden for få sæsoner mistede de profiler som Lewandowsky, Götze, Mhkitaryan, Kagawa, osv. Bærende kræfter, som fik holdet til at falde sammen. Hvor har de været sidenhen? Et par DFB-Pokal finaler (men come on - Dortmund har haft det lettere i Bundesligaen, end vi har haft det i Serie A), og det er præcis det samme som Roma gør sæson, efter sæson - Sælger ud af profilerne, og fedtkøber nye spillere, endda til overpris!

Jeg siger nu der her én gang for alle!
"Romas vej til success afhænger ene og alene af, at holde på de store profiler, og lade være med at sælge ud"!

Vi kunne til nøds have klaret os med at sælge Radja, men når både Alisson og Strootman ryger også, så er det at det begynder at virke uambitiøst, stadion eller ej!

1

mexes
1753 indlæg.
d. 05. september 2018

Først og fremmest, så synes jeg ikke vi er i nogen form for krise. Vi at vundet, tabt og spillet uafgjort mod 3 hold, som jeg spår ender i top 8-10. Spillemæssigt var vi dårlige i 4-5 ud af de 6 halvlege. Vi vandt alligevel i Torino, mens vi var 5 sekunder for at få point med i Milano - i en kamp, hvor vi spillede dårligt. Vi kunne sågar ligeså godt have vundet den. Det er altså også et lille tegn på topholds mentalitet. Jeg synes helt klart også, at vi har set skidt ud, men jeg er noget ganske fortrøstningsfuld.
Vi har mange nye, som skal spilles ind. Her kommer landsholdspausen på et fint tidspunkt. Efterfølgende bliver kampprogrammet i Serie A for en stud en anelse lettere og vi bør få en stime bygget op.

Ift. Pastore, så synes jeg han er brugt forkert so far. Han skal spille 10'er - og vi bør spille 4-2-3-1, som jeg også tror vi snart - langt om længe - går over mod. Det har vi et giftigt hold til i min optik.

Strootman og Radja fyldte meget og kan selvfølgelig blive et tab på nogen punkter. Men ikke så meget på banen. Radja har været elendig for os længe, Strootman kom aldrig helt ovenpå sin skade igen. Men store ændringer - som det er, at skippe de to samt andre, det tager tid at sætte sig.

Jeg forstår at folk herinde - og så sandelig også nede på curvaen, er utilfreds pt. Plusvalenza er et fy ord. Men jeg er optimistisk. Vi har en spændende trup, og mon ikke de ekstra Stootman penge kan bruges på en fornuftigt makker til Manolas på sigt.

asroma87
790 indlæg.
d. 05. september 2018

Det sidste jeg har læst af rygter er at EDF udtaler at det er slut med at eksperimentere og at han vil gå tilbage til sin trofaste og elskede 4-3-3 .

Det håber jeg sgu ikke er rigtigt, for truppen er skabt til en 4-2-3-1, som Mexes også skriver.

Olsen/Mirante

Florenzi/Karsdorp - Manolas/Fazio - Marcano/Jesus - Kolarov/Pellegrini

Nzonzi/Pellegrini - De Rossi/Cristante

Under/El Shara - Pastore/Coric - Perotti/Kluivert

Dzeko/Schick

Det er sgu en ok 1. og 2. kæde.

Lad os håbe EDF også har fået øjnene op for at 4-2-3-1 er vejen frem.

asroma87
790 indlæg.
d. 06. september 2018

Her til aften har vi tabt en trænings kamp til Benevento. EDF stillede efter hvad jeg kunne se med sin klassiske 4-3-3 med Fazio som DM

Det kører sgu ikke rigtig for EDF i øjeblikket

Karsdorp gik også ud med en skade i ribben/mave sektionen

[Rettet af: asroma87 - 06/09/2018 - 20:37]

JonasS
21 indlæg.
d. 06. september 2018

Mine øjne kan simpelthen kun få det til at blive til en 5-mands backkæde:
Santon-Fazio-Marcano-Jesus-Karsdorp.
Har han fuldstændig tabt sutten, EdF??

Lamela
1793 indlæg.
d. 06. september 2018

Vi havde kun to startere med i dagens kamp, så det vel begrænset, hvormeget om 3-5-2, 4-2-3-1 eller 4-3-3 eller ville påvirke liga kampene.

Men, udfra hvad jeg lagde mærke til af enkelt præstationerne, er der nogle ting, der bekymrer mig.

Pastore var lost, som virkelig lost. Det virkede ikke til, han gad kampen.

Fazio var bedre, da han forsøgte sig med offensive raids og bold brydning på midten, men defensivt sejlede han, som han hidtil har gjort i sæsonen.

Karsdorp var meget offensiv, han skal tøjles bedre, der var åben motorvej på hans side.

Santon er ikke god nok, det samme kan siges om Fuztao. Ikke meget AB1 copy over ham, det er vel ikke forkert at sige, han var årsag til begge mål, hvor han parerer bolden midt ude i feltet, som Benevento straffede konsekvent.

JJ og Marcano skal vi håbe på bliver makkerpar i nogle af kampene, der er intet indbyrdes forståelse mellem de to.

SES gjorde det fint, konstant udfordrende, det var tydeligt, han ville sende en signal til EDF.

Coric gjorde det også fint, dog bekymrende med hans boldtab ind i mellem, hvor han dribler direkte ind i modstanderen, knægten er meget ung, han skal nok komme efter det.

Det mest bekymrende i kampen var dog, Beneventos 2-1 sejr ikke afspejlede spillet. Den skulle have været større.

59971Cools
471 indlæg.
d. 06. september 2018

Nu sidder jeg lige og ser Tyskland - Frankrig...
Der sidder en reservemålmand der hedder Areola....... Hold kæft han har været vild her til aften. Hvorfor er det vi ikke lige ofrede et par ekstra mio. på ham en f¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Robin Olsen?!?

Lamela
1793 indlæg.
d. 06. september 2018

Nu har jeg ikke svaret på det, men kommer med et forsigtig gæt, PSG ser stor lys i ham. Buffon er hentet mest for det kommercielle og for hypen i år. PSG var kun villig (efter hvad medierne skrev) til at slippe Areola på et-årigt leje uden option, da de skal bruge ham fast fra næste sæson af. Roma vil dog gerne hente ham permanent.

Det undskylder så ikke Roma for at hente Olsen, hvilket jeg synes er vanvittig low-balling / high risk move. Det fatter jeg ikke, kommer formentligt aldrig til det.

Personligt havde jeg taget imod et-årigt leje af Areol, også bruge et helt år til at sondere markedet for en kvalitets målmand.

De Gea er f.eks. Kontraktløs til sommer, Real har flere gange vist kærligheds erklæring til ham. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis Real forsøgte at hente ham igen næste sommer. Så vil en Courtois være i overskud, og der kunne Roma have forsøgt at lægge en billet ind. (Han er dog dyr i drift)
Eller PSG kunne ligeså godt hente De Gea, så ville Areola være i overskud, og Roma kunne så hente Areola permanent til sommer.

I stedet har vi spildt 15 mio euro på en målmand af 3.rang.

2

mexes
1753 indlæg.
d. 07. september 2018

Han kostede 8,5 mio.
Hvis han præsterer, som vi kun kan håbe, så kan der komme ca. 3 mio oveni prisen.
Jeg er helt enig i din Areola betragtning i øvrigt.
Det let at sige, at vi bare skulle have købt ham. Men faktum er, at PSG ikke ville sælge. Monchi og Co. har set en mulighed for et målmandsscoop (billig, solid keeper) i Robin Olsen, og håber så han præsterer. Det er jo et relativt "billig sats" ift. hvis han ikke præsterer, så er det jo ikke mere end 8,5 mio vi brænder. Sportsligt kan det selvfølgelig blive dyrere. Men tror nu ikke han bliver tungen på vægtsskålen for om vores sæsonen bliver en succes eller ej. Courtois til Roma vil aldrig nogensinde have været en mulighed. Personligt var min favorit med afstand Yann Sommer.

59971Cools
471 indlæg.
d. 07. september 2018

Enig Lamela, men ja nogen gange må man vise man ikke bare er en lille klub og gå mere all-in på noget vi vil...

Mexes, nu siger du at det er faktum at de ikke ville sælge? Det synes jeg ikke jeg læste nogle steder?
Jeg er ikke enig med dig i at det er en billig og solid keeper, men det er så min vurdering. Op mod 90 mio. kr. for en keeper synes jeg ikke er billigt.
Jeg forstår blot ikke at man ikke gik efter et bedre navn, fx Yann Sommer som du selv nævner. Men især kigger mod PSG de havde en Areola som måske kunne være en mulighed, og alternativt havde de også Kevin Trapp som jeg også mener er en rigtig god keeper som nu er i Frankfurt.

Men lad os håbe hr. Olsen overrasker positivt, jeg synes bare (med kendskab til hans Superliganiveau i sidste sæson især), og tanke på de mange dygtige målmænd rundt i verden så synes jeg 90 mio. kr. er sindssygt mange penge...

mexes
1753 indlæg.
d. 07. september 2018

Jeg formulerede mig måske lidt forkert. Det skulle mere forstås, som at hele pakken - Areola og PSG - ikke var interesseret i, at skifte permanent væk fra PSG. link

Jeg ser Olsen handlen fra flere sider. For mig, så har Robin Olsen kostet 8,5 mio som udgangspunkt. Så håber jeg inderligt, at vi kommer til at betale mere for ham igennem diverse bonusser, da det vil betyde, at han står for os og hermed leverer nogenlunde. Så hitter han, så koster han de ca. 12 mio, hvilket også er ok for en serie a keeper. Omvendt, hitter han ikke, så mister vi ikke en formue, måske ville vi kunne skippe ham væk igen for 5 mio.

Men jeg er så afgjort enig med dig, at det ikke er nogen drømmesigning. Langt fra. Som du også skriver, så kan man hurtigt komme på flere realistiske navne, som man langt hellere ønskede, at vi hentede. Igen, jeg tror Monchi og Co. har satset lidt og prøvet, at lave et scoop.
For der findes to udgaver af Robin Olsen. Ham som stod i sidste sæsons superliga og så ham som stod det første år i FCK, samt i CL og for Sverige. Nummer 2 udgave af Robin Olsen vil jeg så afgjort kalde en solid keeper. Intet festfyrværkeri, men solid nok. Jeg vil på ingen måde forsvarer hans præstationer i sidste sæson for FCK. Men det var tydeligt - ligesom med eks. Pastore igår, at motivationen manglede. Det selvfølgelig ikke særlig professionelt, men jeg kan til dels forstå det. Robin Olsen har so far altid gjort det solidt i de store kampe - eks. VM og i CL for FCK og Malmö. Derfor begræder jeg ikke handlen helt endnu.
Men det er sole klart, at vi har en markant dårligere keeper end i sidste sæson. Det var næsten uundgåeligt. Det gør heller ikke situationen lettere for Robin. Men jeg håber, at han leverer stabilt og så må vi se. Men jeg havde så afgjort også bruge 10 mio mere og så fået et mere sikkert valg ind.

[Rettet af: mexes - 07/09/2018 - 13:01]

Elzerbe
11 indlæg.
d. 16. september 2018

Er der brug for hjælp ift optakter? Nu har jeg gået og trippet efter dagens optakt i længere tid :-)

[Rettet af: Elzerbe - 16/09/2018 - 11:29]

asroma87
790 indlæg.
d. 16. september 2018

Dagens opstilling:

Vi er tilbage til EDFs tosse 4-3-3

Olsen
Florenzi-Manolas-Jesus-Kolarov
Nzonzi
Pellegrini-Cristante
Under-Dzeko-El Shara

Hvor er Marcano?

Hvor er Kluivert?

Hvor er Perotti?

Pellgrini og Cristante på central midt og El Shara på VW, hvad sker der???

Jeg er seriøst ved at være godt træt af EDF

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 16. september 2018

Jeg har sendt en optakt men er ikke publiceret...

asroma87
790 indlæg.
d. 17. september 2018

Vi er heldigvis ikke det eneste "Tophold" som ikke kan få det til at fungere:

- Lazio, 6 point efter 4 kampe
- Roma, 5 point efter 4 kampe
- Inter 4 point efter 4 kampe
- Milan, 4 point efter 3 kampe

Undskylder på forhånd for at tage Lazio med i betragtningen "Tophold" men de har trods alt 1 point mere end os.

Napoli med 9 point, havde lige en enkelt svipser

Og Juventus stormer bare derud af! De må sidde og grine deres røv i laser over hvor dårlige de andre hold er, der er jo ingen konkurrence til dem overhoved, det er ligesom PSG i Frankrig.

1

asroma87
790 indlæg.
d. 17. september 2018

Interessant artikel med et andet synspunkt på Monchis transfer politik:

https://www.football-italia.net/128066/roma-strengthen-selling

mexes
1753 indlæg.
d. 17. september 2018

Igen, resultatmæssigt, så synes jeg (indtil igår - ikke, at det var en katastrofe).
Vi vandt ude mod Torino, som er en meget svært udebane og langt fra en sejr automatisk.
Så står vi uafgjort mod Atalanta - hvilket også er et godt hold. Om de så spillede med bedste hold eller ej, så er Atalanta også en svær kamp. Selvfølgelig skal vi kunne slå dem hjemme.
Sidst, ude mod Milan, er jo heller ikke en automatisk sejr. Så på den måde så synes jeg langt fra, at katastrofetilstande er en realitet. Heller ikke efter igår - selvom det også var langt under niveau - resultatsmæssigt.
Men som det påpeges, så er de andre top-4 kandidater heldigvis også startet langsomt ud - endda på papiret lettere kampe (i hvertfald Inter)

MEN. Det er tilgengæld vores idéforladte spil og taktik, som er det meget bekymrende. Er EDF ved at miste spillernes tillid? Vi har godt nok ikke spillet godt i mere end én halvleg samlet i denne sæson. Vi skal til at komme i omdrejninger.

På en eller anden måde, så vil det ikke undre mig, hvis vi hev en skalp med hjem fra Madrid.

1

asroma87
790 indlæg.
d. 20. september 2018

Hvor kunne det dog være dejligt med denne start 11'er mod Bologna:

Olsen
Karsdorp-Manolas-Marcano-Pellegrini
De Rossi-Nzonzi
Kluivert-Coric-Perotti
Schick

MEN det er nok desværre denne opstilling:

Olsen
Florenzi-Manolas-Fazio/Jesus-Kolarov
De Rossi-Nzonzi-Cristante
Under-Dzeko-El Shara

doctor01
0 indlæg.
d. 21. september 2018

BUY 100% QUALITY COUNTERFEIT MONEY, DRIVER'S LICENSE, PASSPORT, ID CARD, IELTS, VISA, BIRTH CERTIFICATE, SCHOOL DIPLOMAS, MARRIAGE CERTIFICATE, US GREEN CARD AND MANY OTHER DOCUMENTS.(jamesaidentech@gmail.com)

NB: customer satisfaction is our first priority. place your demand now.

Apply for real register Passport, Visa, Driving License,ID CARDS,marriage certificates,diplomas etc. for sell. Passport,citizenship,ID cards,driver license,diplomas,degrees,certificates service available. Tourist and business visa services available to residents of all 50 states and all nationalities Worldwide. We are unique producers of Authentic High Quality passports, Real Genuine Data Base Registered and unregistered Passports and other Citizenship documents.We can guarantee you a new Identity starting from a clean new genuine Birth Certificate, ID card, Driver's License,Passports, Social security card with SSN, credit files, and credit cards, school diplomas, school degrees all in an entirely new name issued and registered in the government database system. We use high quality equipment and materials to produce authentic and counterfeit documents. All secret features of real passports are carefully duplicated for our Registered and unregistered documents. We are unique producer of quality false and Real documents.We offer only original high-quality Registered and unregistered passports,driver´s licenses,ID cards,stamps,Visa, School Diplomas and other products for a number of countries like:USA, Australia,Belgium, Brazil, Canada, Italian, Finland, France, Germany, Israel, Mexico, Netherlands, South Africa, Spain, United Kingdom, etc.

**CONTACT CHANELS**
whatsapp: .......... +2349034856203
Email: ................ jamesaidentech@gmail.com
Telegram: ........ @aidentech

We are the best producer of authentic counterfeit Banknotes, Novelty and high quality passports, driver license,ID cards, green card, certificates, Diploms documents. With over a billion of our products circulating around the world. We offer only original high-quality counterfeit currency notes and fake documents. This bills are not home made but industrial and professional manufacturing. From High Quality IT techinicians from US, Russia, Korea and China We offer high quality authentic counterfeit for the following currencies;

EUR – Euro
USD – US Dollar
GBP – British Pound
INR – Indian Rupee
AUD – Australian Dollar
CAD – Canadian Dollar
AED – Emirati Dirham
ZAR – Rand
CHF – Swiss Franc
CNY – Chinese Yuan Renminbi
MYR – Malaysian Ringgit
THB – Thai Baht

ORDER ANY UNIVERSAL DOCUMENTS YOU NEED;
PASSPORTS
ID card
Social security card
Drivers Licenses
Canada Cards
United States Cards
Student Cards
International Cards
Private Cards
Adoption Certificates
Baptism Certificates
Birth Certificates
Death Certificates
Divorce Certificates
Marriage Certificates
Custom Certificates
High School Diplomas
G.E.D. Diplomas
Home School Diplomas
College Degrees
University Degrees
Trade Skill Certificates
Validate SSN Number
US green cards
Counterfeit dollars/euro
Spy Products
Voice Changers
Listening Devices
Invisible Ink
DMV Record Inquiry
Background Check
Investigate Anyone
ssd chemical solution
activation powder

BUY real and original PASSPORTS
Get real and original passports USA (United States)
Get real and original Australian passports (Australia)
Get real and original Belgian passports (Belgium)
Get real and original Brazilian passport (Brazil)
Get real and original Canadian passports (Canada)
Get real and original passports of Finland (Finland)
Get real and original French passports (France)
Get real and original German passports (Germany)
Get real and original Dutch passport (The Netherlands)
Get real and original Israeli passports (Israel)
Get real and original passports UK (United Kingdom)
Get real and original Spanish passport (Spain)
Get real and original Mexican passports (Mexico)
Get real and original South African passports (South Africa)
Get real and original passports Swiss (Switzerland)
Get real and original German passports (Germany)
Get real and original Chinese passports (China)
Get real and original Spanish passport (Spain)
Get real and original passports Austrian (Austria)
Get real and original Japanese passports (Japan)
Get real and original passports of Ukraine (Ukraine)
Get real and original passports cambodiens (Cambodia)
Get real and original passports UK (United Kingdom)
Get real and original passports USA
Get real and original passports Romanian (Romania)
Get real and original passports Polish (Poland)
Get real and original passports chypre (Cyprus)
Get real and original passports NORWAY (Norway)
Get real and original Portuguese passports (Portugal)
Get real and original Lithuanian passports (Lithuania)
Get real and original passports (Russia)
Get real and original Hungarian passports (Hungary)
Get real and original Australian passports (Australia)
Get real and original passports Brazilian (Brazil)
Get real and original Italian passports (Italy)
Get real and original passports Jamaica (Jamaica)
Get real and original passports of Croatia (Croatia)
Get real and original passports Denmark (Danmark)
Get real and original passport of Malta (Malta)
Get real and original passports Polish (Poland)
Get real and original PASSPORTS SWEDISH (SWEDEN)
Get real and original IDENTITY CARDS
Get real and original IDs USA (United States)
Get real and original Australian identity cards (Australia)
Get real and original Belgian identity cards (Belgium)
Get real and original UK driving license
Get real and original driving license USA
Get real and original driving license Spanish (Spain)
Get real and original driving license Portuguese (Portugal)
Get real and original driving license Hungarian (Hungary)
Get real and original Mexican driver's license (Mexico)
Get real and original Belgian driving licenses (Belgium)
Get real and original driving license Greek (Greece)
Get real and original driving license Romanian (Romania)
Get real and original driving license Lithuanian (Lithuania)
Get real and original driving license Polish (Poland)
Get real and original driving license Bulgarian (Bulgaria)
Get real and original Australian driver's license (Australian)
Get real and original Canadian driver's license (Canada)
Get real and original French driving license (France)
Get real and original German driving license (Germany)
Get real and original UK driving license (United Kingdom)
Get real and original DEGREES INTERNATIONAL

**CONTACT CHANELS**
whatsapp: .......... +2349034856203
Email: ................ jamesaidentech@gmail.com
Telegram: ........ @aidentech

E-Mail Your Questions and Comments.
We are looking forward to receiving your inquiries and early receipt of your first orders!

***SERIOUS INQUIRIES ONLY PLEASE***

asroma87
790 indlæg.
d. 25. september 2018

https://www.football-italia.net/128440/monchi-join-edf

Hahahah håbede lige at "Monchi join EDF" mente at Monchi også ville blive fyret hvis EDF gjorde...

https://www.football-italia.net/128437/roma-fans-fume-dzeko

Hele holdet er i Ritiro og må ikke forlade trænings området for at give ekstra fokus på Frosinone kampen - Hvad gør Dzeko? Han tager da til Dolce og Gabbana fest i Milano i stedet, hahahahaha! Sikke et fjols! Hvis han ikke starter på bænken imorgen og Schick spiller, så er der jo ingen retfærdighed til.

[Rettet af: asroma87 - 25/09/2018 - 10:01]

mexes
1753 indlæg.
d. 25. september 2018

Som jeg også skrev i den anden tråd, så blev det først besluttet, at holdet skulle i ritiro EFTER Dzeko var taget til Milano. Så synes ikke man kan tillade sig, at kalde ham et fjols.
Jeg er så helt enig i, at Schick burde få chancen imorgen - men det er af sportslige årsager.

ift. EDF så har jeg de seneste dage mere og mere følt, at han medmindre Conte står klar i kulissen (hvilket han ikke kommer til at gøre) så skal EDF have tid. Jeg ser ingen grund til at smide EDF på porten, hvis alternativet alligevel er en træner ala Sousa. Det klart, at hvis vi taber de næste 4-5 kampe, så må EDF ud. Men jeg har stadig tillid til at han kan vende det.

asroma87
790 indlæg.
d. 25. september 2018

Ja han var på vej derover da han fik det af vide men vendte stadig ikke om?

Lorenzo Pellegrini derimod aflyste en aftale for at møde op, som det fremgår i artiklen.

Så selvfølgelig er Dzeko da et fjols.

mexes
1753 indlæg.
d. 25. september 2018

Klubben gav ham lov til at deltage. Igen, jeg synes heller ikke det er top smart, men jeg synes ikke han er et fjols af den årsag. Nu var han alligevel taget afsted. Vi har jo fået en dårlig sæsonstart uanset om han tog afsted eller ej.

[Rettet af: mexes - 25/09/2018 - 13:42]

Kelevra
1091 indlæg.
d. 25. september 2018

Det er da endnu et tegn på hans fuldstændig ligegyldige holdning til klubben. Han går rundt på banen, slår ud med armene og giver de andre spillere skylden. Når han får af vide at hele holdet skal i ritiro, så har han da bare at møde op - uanset om han synes modeshows er sjovere. Han er vel forhåbentlig ikke af den overbevisning at hans indsats retfærdiggør at han ikke deltager?

1

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 25. september 2018

Dzeko ville gøre det bedre som skrædder for Dolce Gabbana! Lad ham blive i Milano og giv
Schick chancen - han vil jagte enhver mulighed!

Lamela
1793 indlæg.
d. 27. september 2018

Tillykke med dagen Capitano!

Men, her tabte du sku sutten. Spa havde alverdens gode grund til at være rasende på dig. Dumt og pinligt af en kaptajn, især hvis han skal være rolle model for de unge romere i lokalet.

Skriv linktekst

So after dinner I proposed that those of us who were going to sleep at Trigoria should settle things.

“The troops unanimously accepted and that made us forget about the clock. So it was only when someone knocked on the door we realised it was 5.30.

“‘Who’s there?’

“‘Don’t be sly, Francesco’. I opened the door slowly, and I saw Spalletti with his index finger pointing at the clock.

“‘Do you know what time it is?!’.

“‘Boss, we’ll win tomorrow all the same, I’ll take care of it!’.

“But Spalletti wouldn’t let it go, he moved me aside and came into the room. He sees [Stefano] Okaka, [Alberto] Aquilani and [Aleandro] Rosi and he can tell others are hiding in the bathroom.

“So, halfway between surprised and disgusted, he says: ‘do you think this is normal before a match?’.

“Spalletti went back to sleep, but he urged Rosella [Sensi, the owner] to make some punitive sales. Perhaps his phobia of cards that would go on to have a part in the controversy relating to my retirement began there

[Rettet af: Lamela - 27/09/2018 - 17:01]

sebbews
264 indlæg.
d. 27. september 2018

Nogle der ved om Totti's bog udkommer på dansk?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 28. september 2018

Det tror jeg ikke du skal forvente. Jeg har hørt tale om den kommer på engelsk

mexes
1753 indlæg.
d. 28. september 2018

Så vidt jeg ved er en engelsk udgave ikke engang planlagt endnu, desværre...

Lamela
1793 indlæg.
d. 29. september 2018

Marotta trækker sig tilbage i Juve, Palotta har nu chancen for at hente manden, der har gjort Juve til den magtfaktor, de er i i dag. !!

Kom igang James!

asroma87
790 indlæg.
d. 29. september 2018

Haha tænkte det samme her! Gad vide om Gandianis opsigelse har banet vejen for Marotta til Roma???

Det er da lidt sjovt at Umberto stopper og få dage efter stopper Marotta også...Det kunne være et rigtig spændende match

Lamela
1793 indlæg.
d. 01. oktober 2018

Irriterende med den skade til DDR, det tvinger desværre EDF til at stille op i en 4-3-3.

Jeg håber på lidt på, den en CM bliver Florenzi, så Santon kan få lov til at lege HB igen.

Kolarov er også ude af kampen imorgen, det kan være EDF rykker Santon på VB, og Flo som HB. Dog, forstår jeg ham godt, hvis han ikke vil gamble med alt for mange nye ændringer op til en vigtig CL kamp, hvor vi stadig ikke er kommet på tavlen endnu.

Forventet opstilling:4-3-3:

Olsen
Florenzi-Manolas-Fazio-Santon
Cristante - Nzonzi - Pellegrini
Ünder - Dzeko - SES

Kelevra
1091 indlæg.
d. 02. oktober 2018

Jeg håber virkelig ikke at han går tilbage til 4-3-3 lige pt.

Cristante kan vel vikariere DM for DDR?
Og ser da gerne L. Pellegrini på VB.

ASRMichael
80 indlæg.
d. 02. oktober 2018

Bare vi ikke gør som Primavera holdet :/
Smider en 3-1 føring og taber 3-4 i sidste minut med en mand i overtal....

[Rettet af: ASRMichael - 02/10/2018 - 16:35]

asromadk
3083 indlæg.
d. 07. oktober 2018

10 Point bag Juventus efter 8 kampe - spændende...

Lamela
1793 indlæg.
d. 07. oktober 2018

Vi skal måske være glade for, vi ikke er længere bagud. Ligaen ødelægger sig selv, ved at have et hold, der er så voldsomt dominerende. Men hi, Roma skal ikke spille om scudetto i år, vi må nok hellere sætte lid til en CHL eller Sølvstjernen i år.

Kelevra
1091 indlæg.
d. 07. oktober 2018

Målet må være at nå top 4 i ligaen, nå ud af gruppespillet i CHL og måske endda komme i en Coppa finale.

asroma87
790 indlæg.
d. 08. oktober 2018

https://www.football-italia.net/129053/new-roma-stadium-can-proceed

asroma87
790 indlæg.
d. 12. oktober 2018

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-129229&menu=news-all

Malcom utilfreds med hans nuværende Barca situation, jeg har også læst at han ikke passer ind i Valverdes planer!

Hold kæft hvor fryd mand!!!

1

Lamela
1793 indlæg.
d. 15. oktober 2018

Måske Dzekos sidste sæson i Roma?

Dzeko out?

DeRossi16
350 indlæg.
d. 15. oktober 2018

Måske derfor Piatek så kraftigt rygtes til os??

Lamela
1793 indlæg.
d. 15. oktober 2018

Kraftigt ligefrem? Er det ikke bare på det samme niveau som Juve, Napoli og Inter rygterne? Jeg vil dog gerne se ham sæsonen ud inden, vi smider pengene efter ham.

En anden der også er på radaren er Joakim Andersen.

[Rettet af: Lamela - 15/10/2018 - 23:31]

DeRossi16
350 indlæg.
d. 16. oktober 2018

Jeg læste igår Monchi havde fået go af agenten til at forhandle med klubben, altså at Piatek var klar. Men der snakkes 50-60 mio. Så helt enig - lad os lige se hvad han kan på længere sigt.

mexes
1753 indlæg.
d. 16. oktober 2018

Iturbe og Schick havde også en vanvittig sæson. Det er mega imponerende hvad Piatek har præsteret so far i denne sæson, men jeg synes personligt på ingen måde vi skal til at smide pengene efter ham endnu.

matti92
108 indlæg.
d. 16. oktober 2018

https://www.football-italia.net/129373/inter-close-door-malcom

Av av av det var tidligt at lede efter ny klub.

mexes
1753 indlæg.
d. 16. oktober 2018

Uden jeg helt kender Malcoms præcise rolle i hele, så sidder man lidt og griner af ham nu. Hvad havde han regnet med?

Lamela
1793 indlæg.
d. 23. oktober 2018

Hvis i ønsker at læse noget mere om Romas nuværende økonomiske situation, så læs lige denne her tråd igennem.

Årsregnskab

[Rettet af: Lamela - 23/10/2018 - 11:14]

Lamela
1793 indlæg.
d. 23. oktober 2018

Mht. kampen i dag, så er det sjovt nok den 3. CHL kamp i streg, Pastore er skadet i. Skal vi konspirere i, han skal videre til vinter, siden han bliver sivet fra CHL? Eller er det bare en tilfældighed?

PS. Inden Plzen kampen blev han godt nok skadet i Derbyet.

Sofus
1910 indlæg.
d. 23. oktober 2018

@Lamela

Tror du ligger for meget i det. Han er vel bare skadet? Mener forresten der er lavet en ændring i denne her sæson, så ingen spillere der handles i januar er låste til knockout-kampene.

Lamela
1793 indlæg.
d. 23. oktober 2018

Måske :-)

matti92
108 indlæg.
d. 25. oktober 2018

Trænerposten.

Ud fra hvad jeg så i Barcalona - Inter kampen igår tror jeg ikke vi skal være så kede af at vi mistede Spalletti fremfor EDF.
Inter viste ingenting, det lignede mest af alt det vi engang i mellem ser fra ROMA.

Denner
432 indlæg.
d. 25. oktober 2018

Kan forestille mig vi mister Ünder meget snart!

Lamela
1793 indlæg.
d. 27. oktober 2018

When asked what Napoli can expect from Roma, Di Francesco outlined his team’s strengths and weaknesses, but above all their inconsistency.

They never know what Roma they’ll be up against. This side can put in a fantastic performance or completely lose their heads. It’s an unpredictable team, so we must work hard to rediscover our consistency and tomorrow is a big opportunity to do that.

“We’ve taken quite a few slaps lately and we cannot afford any more. Daniele De Rossi and Aleksandar Kolarov are better now, but still not in top condition, while I think Alessandro Florenzi is available, as he did train today.”

Fortrøstningsfuld?

[Rettet af: Lamela - 27/10/2018 - 13:57]

asroma87
790 indlæg.
d. 31. oktober 2018

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-130081&menu=news-all

Luca Pellegrini skadet igen! Shit vi får mange skader i øjeblikket

asroma87
790 indlæg.
d. 04. november 2018

Vildt at EDF ikke er blevet fyret endnu! Gad vide hvor lang snor han får? Nu begynder der også at komme et større og større hul til top 4! Lazio, Inter, Napoli og Juventus buldrer bare derud af!

Lamela
1793 indlæg.
d. 05. november 2018

2 point i de sidste to kampe mod hhv. Napoli og Viola på udebane, så kræver folk ligefrem hans hoved på et fad? Det havde været forståeligt, hvis det skulle være efter de sløje kampe mod bundholdene.

Mod Napoli spillede vi ikke, som Roma burde gør, men vi fik et point med hjem og kun få minutter fra alle 3 point.

Mod Viola, spillede vi netop godt og var uheldig med ikke at få alle 3 point med hjem. Dzeko havde et par stykker, han normalt banker dem ind. (ihvertfald i CHL)

Men okay, bliver det ikke til 3 point mod Sampdoria på hjemmebane.
Skal han ud.
Selvom, det er et hold, i traditionelt har det svært med.

Ellers, er jeg også med på Jardim vognen.

I øvrigt, der er ikke fandens meget at gøre, når et hold skal bygges op og op fra bunden hvert år. Så snart en spiller præstere kontinuerligt på et fornuftigt niveau, bliver han solgt.

4-2-3-1, uden en DDR eller Nzonzi er komplet ubrugeligt.
LP7, Pastore og Zaniolo spiller bedst som en trequartista.
Coric er også mere end treq end CM/CDM. Cristante er den væreste spiller, jeg har set i Roma trøjen. Ja, værre end Loria. Han byder absolut med intet, laver flere fejlafleveringer og er langsom i sine handlinger.

Ellers har EDF ingen andre alternativer.

Giv denne trup til Allegri, Spaletti eller Capello. Resultatet vil være det sammen. Midtbane sammensætning er så forkert, man skulle tro at, en rookie DS stod bag handlerne.

I øvrigt, så mangler Benatia spilletid i Juve, mon ikke, det er ved at være tid til, han skal hjem til Roma igen. ?

[Rettet af: Lamela - 05/11/2018 - 12:08]

DeRossi16
350 indlæg.
d. 05. november 2018

Lamela; vi er på samme vogn. Det er et must med sejr onsdag og i weekenden! Hvis ikke mp man kigge andre løsninger. Aner intet om Jardim.(?)
Og helt enig hvad Benatia angår. Ham og Manolas kunne være et stygt midterforsvar.

Montella9
195 indlæg.
d. 06. november 2018

Kan di Francesco ikke ringe til spaletti og få at vide hvordan man får Dzeko til at lave mål i serie a igen

[Rettet af: Montella9 - 06/11/2018 - 21:49]

Kelevra
1091 indlæg.
d. 07. november 2018

Det er nemt nok. Han skal ha' serveret 10-15 bolde, så scorer han formentlig på 1.

DeRossi16
350 indlæg.
d. 07. november 2018

Jeg gad godt se en Simeone eller Cutrone, i klubben. De maser satme på oppe foran og behøver ikke skide mange chancer. Elsker deres attitude og engagement på banen. Kunne Dzeko lære lidt af. Han ser så voldsomt arrogant ud. Det kan man kun tillade sig hvis man tordner samtlige chancer i nettet. Og der lægger han vidst ikke lige pt!

Montella9
195 indlæg.
d. 07. november 2018

Tro også der hjalp hvis han blev mere i og lige omkring feltet. Men syntes enligt at har fortjent en pause.

Lamela
1793 indlæg.
d. 07. november 2018

Spillet er skidt, altså virkelig skidt. Vi vinder ikke overbevisende, selv mod de svage modstandere, eller det sker med mellemrum.

I en periode på 9-kampe, hvor EDF fik en offentlig skjult ultimatum, har Roma hentet 6 sejre, 2 X og 1 nederlag.

Jeg forventer ikke flot spil fra Roma, men kan vi starte med at slide os til point og sejre og undgå alt for mange Spal-udfald, så skal vi nok få hentet en 4.plads.

Ligesom jeg håber lidt på en ny CDM, der kan diktere spillet og være en leder på holdet.

Og ja, enig med jer andre, Dzeko kunne godt bruge en pause hist og pist. Det er tydeligt EDF ikke har tiltro til Schick, ellers vil han ikke spille Dzeko så meget, når alle kan se, hvor ringe form, han er i for tiden. Manden spiller alle minutter i Roma og for Bosnien, og han er plus 30. Monchi kunne starte med at hente en ny striker, der kan hjælpe Dzeko med nogle minutter på bænken.

Duvan Zapata på leje, vil jeg ikke klage over.

[Rettet af: Lamela - 07/11/2018 - 23:35]

Montella9
195 indlæg.
d. 16. november 2018

Shit Manolas er lige blevet skadet i landskampen. Håber ikke vi skal undvære ham for længe. Han er klart den vigtigste i forsvaret

mexes
1753 indlæg.
d. 25. november 2018

Det er virkelig bemærkelsesværdigt, hvor afhængige vi i denne sæson er blevet af De Rossi.
Vi sejler når han ikke er med. Sidste par sæsonen har han ellers været nedadgående.
Men det viser i mine øjne tydeligt, hvor meget vi mangler ledere på banen. Strootman, Alisson og Nainggolan var alle ledere, mens jeg ikke mener, at vi har hentet én eneste ind.
Håber inderligt, at DDR bliver klar til på tirsdag, hvilket dog desværre langt fra er sikkert.
Pellegrini blev også skadet og er ude, mens Manolas forventes klar igen.

asroma87
790 indlæg.
d. 26. november 2018

https://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-131207&menu=news-all

EDF har efter rygterne de 2 næste kampe til at rette op på tingene, ellers er det farvel og tak!

Bonus info... Monchi, skulle efter hvad rygterne siger, fratræde sin stilling som sports direktør hvis EDF fyres! Nu håber jeg så endnu mere at EDF fyres!

59971Cools
471 indlæg.
d. 27. november 2018

Jeg er splittet! Hvis Conte er klar, så er jeg frisk på at skifte... Ellers synes jeg han skal have mere tid. Lad spillerne komme tilbage fra skader og lad ham få en lidt længere periode og se.

Herudover Monchi vil jeg faktisk godt beholde, ja han solgte for meget erfaring og lederskab i sommers, men jeg tror ikke vi skal undervurdere at der sidder en bestyrelse der har en helt klar plan med nogle finanser og et stadion. Han har købt spændende ind.

Time will tell...

asromadk
3083 indlæg.
d. 27. november 2018

Denner
432 indlæg.
d. 30. november 2018

Jeg tror ikke vi er "tæt" på en fyring. Jeg tænker også at bestyrelsen har kunne tænkt dette ville kunne ske, når de sælger som de gør.

Desuden kan jeg ikke forestille mig at der er nogle trænere der vil til Roma pt. Som skulle være bedre end hvad vi har? Kan desværre ikke forestille mig vi har en chance for at hente en træner som Conte(eller som Ancelotti i Napoli)

Jeg tror alt fokus er på stadion og skabe en ung spiller trup der vil kunne konkurrere på sigt, der stadig kan spille sig i top 4. I og med der "kun" er 4 point op til CHL-kval. Kan jeg umuligt forstille mig han er i fare, da jeg selv stærkt regner med at når sæsonen er overstået BURDE truppen kunne have spillet stabilt nok til top 4.

59971Cools
471 indlæg.
d. 05. december 2018

Er der nogen herindefra der har budt ind med julekalender på bold.dk? Synes sgu det er en meget god ide de kører derinde, men nu så jeg bare Inter i dag og blev skidt tilpas ;-)

Sofus
1910 indlæg.
d. 05. december 2018

Jeg har! Men eftersom mit hold “kun” er for de sidste ti år, så tror jeg ikke helt på det bliver valgt, men vi kan evt oprette en lignende tråd og poste vores drømmehold med kommentarer? Kunne være med sjovt at se :-)

59971Cools
471 indlæg.
d. 05. december 2018

Enig det kunne være meget hyggeligt - og man kan jo blot selv sætte kriterierne (De seneste 5 år, 10 år, 20 år etc.) :)

Sofus
1910 indlæg.
d. 06. december 2018

Har lavet en tråd nu :)

Kontakt | Copyright 2003-2018 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca