AS-Roma.dk
Husk Opret

AS Roma Awards 2009

Tilbage til Generelt

Andreas
472 indlæg. [Primavera]
d. 29/12/09 15:52
Kalenderen nærmer sig nytår med hastige skridt og året 2009 er ved at gå på held. Det giver naturligvis lejlighed til at kigge tilbage på året der gik, og diverse aviser, tv-stationer med videre er ikke sene til at lave ligegyldige lister over "Årets-det ene og det andet". Herinde på as-roma.dk har vi dog alle fundet den sande mening med livet; AS Roma. Så hvorfor ikke kigge lidt tilbage på året der gik, med AS Roma-briller selvfølglig.

Jeg lægger her op til at brugerne kan komme med deres bud på "Årets..." i en række kategorier. Det er dog også tilladt selv at finde på kategorier, hvis man mener at undertegnede har overset noget.

Her er mine bud på nogle kategorier (husk at vi regner i kalenderåret 2009):

Årets Spiller: Kategorien giver vel sig selv. Hvilken Roma spiller var bedst? Skal hæderen gå til Totti fordi han bare er bedst? Har Capitano Futoro fortjent den for sit kæmpe arbejde på midtenbanen. Hvad med Jernmanden Mexes? Eller har Julio Sergio måske fortjent den for at overhælet alle de andre målmænd i kampen om posten mellem stængerne?

Årets Kamp: Hvilken kamp var bedst? Var det måske 3-1 sejren over Fiorentina i september, 3-0 på udebane mod Napoli, én af Derby della Capitale-sejrene eller det skadesramte Roma-hold der vandt 1-0 over Arsenal i Champions League?

Årets Mål: Der har været rigtig mange gode mål, men hvilket står klarest i din erindring?

Årets Transfer (vinter og sommer 09): Klubben har som bekendt ikke mange penge på kistebunden, og det gør selvfølgelig at der ikke er råd til de store transfer, men nogle få er det da blevet til. Har Marco Motta imponeret dig mest? Eller hvad med lejesvenden Bursisso?

Mindeværdigt øjeblik: Totti's hattrick mod Bari efter lang tids skadesperiode? Den udskældte Cassetti der blev Derby-macthvinder? John Arne Riise som midterforsvarer mod Arsenal? Der har være mange gode.

Dit Roma øjeblik: Et øjeblik der var specielt for dig? En scene der har printet sig fast på din nethinde? En udtalelse? Hvad som helst...

Jeg ved ikke om vi skal finde en vinder til hver kategori eller om vi bare skal blive enige om at alle er vindere (hippie :D), men det kan vi finde ud af undervejs.

Jeg håber dog at I tager godt imod idéen og at I vil skrive løs.
Mexes
641 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 29/12/09 16:38
Hvor skal man dog starte?
Her kommer nogle af mine bud på diverse kåringer:

Årets spiller:
Personlig mener jeg det er en De Rossi. Han har spillet fremragende i alle de kampe har har spillet. Jeg kan ikke huske hvornår han sidst har spillet en dårlig kamp. Totti kunne også være manden, men jeg mener han har været for meget skadet, og har et par udfald. En spiller som Juan gør det intet mindre end fantastisk i midterforsvaret, han er fremragende, men dog er han også meget skadet, men min rangliste vil se således ud :
1 De Rossi
2 Totti
3 Mexes

Årets kamp :
Må være derby della capitale. Jeg mener ikke at året har budt på de mest mindeværdige triumfer som vi tidligere har haft (sejre over lyon, real madrid, eller 7-0 over catania) men årets kamp må være vores 1-0 sejr over lazio, bl.a. takket været Julio Sergio!

Årets mål:
Puha den er svær !
så må vi tilbage helt til januar til d. 18/01 helt præcist.
Vi benfinder os i torino, kampen er i sit andet minuts overtid, og stillingen er 0-0.
Mexes slår bolden ind i feltet , baptiasta tæmmer den med brystet og sakser den i kassen- vigtig sejr samt - årets mål!

Årets transfer:
Jeg mener vores bedste køb i 2009 var Burdisso. Han var lige den vi manglede, en ekstra mand til vores skadet plaget forsvar. Så har han endda spillet over forventning med mål og sikkert forsvarsspil.

Årets øjeblik:
Efter en skidt sæson start, vi får vores kaptajn tilbage, hvad gør han? Han score hattrick efter en lille halv times spil? smukt.
Og så en mere negativt plaget minde, hvis man kan kalde det det. Det var vores kamp imod arsenal. Vi brænder meget, ryger ud i straffe og taber tæt. Vi røg ud af CL.

Det var nogle af mine bud
Von_Goal
37 indlæg. [Romanisti]
d. 29/12/09 22:30
Jeg synes Årets spiller skal gå til Julio Sergio :D
Han har udviklet sig utrolig meget og vist hvor vigtig han er for os. Uden ham ville vi ikke slutte af som vi gjorde i år.
Totti har haft sine udfald og skader, mens jeg synes De Rossi har gjort det fortrinligt, men han har bare ikke spillet bedre eller hævet sit niveau i år.
Caroe
12 indlæg. [Romanisti]
d. 30/12/09 01:01
Årets spiller:
Den må gå til Totti. Han har vel næsten 1 mål pr. kamp i 2009? DDR har desværre været middelmådig i år. Mexes var ude i form i lang tid.

Årets kamp:
Enten 3-0 over Genoa eller Derbysejren. Jeg vælger det sidste. Utrolig vigtig sejr i en kamp hvor vi spillede relativt dårligt.

Årets mål:
Enten 1-0 eller 2-0 mod Genoa. Det første var et helt sublimt opspil mens det andet var en top-helflugter af Vucinic efter et fantastisk løb af DDR.

Årets transfer:
At vi slap af med Loria. Hvis vi kun snakker køb: Motta. Mest fordi vi ikke har fået købt Burdisso endnu.

Årets øjeblik:
Der er faktisk mange. De to kampe mod Inter på GM, hvor man nærmest forventer at vi bliver kørt midt over men alligevel spiller bedst og er meget uheldige med kun at få to point. Det kunne også være Sergios redning mod lazio. eller Tottis hattrick mod Bari.
Geggeri
460 indlæg. [Primavera]
d. 30/12/09 14:08
Det har jo ikke været det bedste år for Roma, men på det sidste er det jo endelig gået ret godt, hvilket mine nomineringer nok også bærer præg af.

Årets spiller:
Det ville være let at pege på De Rossi eller Totti, men jeg syntes den spiller der har gjort det bedst i forhold til hvordan han ellers har gjort det må være Julio Sergio. Han fik chancen og har ikke set sig tilbage siden.

Årets kamp:
Derby della Capitale. Den kamp var jeg bare 100% klar på og kunne ikke lave andet hele weekenden end vente på den. Og så vinder vi en dejlig ufortjent 1-0 sejr, skønt!

Årets transfer:
Burdisso har slået til og var helt sikkert den spiller vi mangler, omend vi ikke ejer ham endnu(right?).

Årets øjeblik:
Julio Sergios redning mod Lazio, WOW!! (behøver jeg sige mere?)
AndersRoma
818 indlæg. [La Prima Squadra]
d. 31/12/09 12:05
Her nytårsdag vil jeg så komme med mine bud.

Årets spiller:
Julio Sergio, denne mand har formået det som ingen vel har gjort. Alt tegnede sig skidt da vi i sommerpausen opdagede at Doni skulle være skadet i vidst nok fire måneder - budet stod derfor til vores daværende anden målmand Arthur (men efter et par skuffende kampe fra hans side) og næsten ingen kampe fra den lejede Lobont slog Sergio til og intet har stoppet han siden - han flyver stadig på skyerne og som Roma fan må man håbe at han bliver ved med dette. Og som I andre også nævner redningen mod Lazio!!!! Ja, den og mange andre er med til at vælge ham. Selvom man da også skal huske spillere som Totti, Pizarro & vores midterforsvar (Juan, Mexes, Burdisso)

Årets kamp:
Roma var på vej op igen og en kamp mod Genoa var om hjørnet (på dette tidspunkt talte mange den kamp som "kampen" om hvad der ville ske... Men Genoa kampen hjemme gik jo som det næsten ikke kunne gå. Roma spillede intet mindre end fantastisk og målende røg ind som var Genoa statister i et romerske teater. 3-0 mod Genoa må jeg derfor vælge. Det gik det svære ikke som man havde håbet efter sejren men det må så ske i år!

Årets øjeblik:
Vælger et øjeblik fra samme kamp. Genoa lå faktisk med et lille pres hvis jeg husker rigtigt men med ét skete der noget fantastisk, sammen spil som var det aftalt på centimeter fandt sted og genoas spillere nåede vel dårligt nok at opsavere hvad der skete og inden de havde set sig om løb Cicinho og fejrede en scoring (desværre for ham men heldigvis for os andre faldt han og vi kunne se en ny romersk stjerne løbe på banen :Marco Motta:

Årets mål:
Vil her ikke bare fortælle om målet som Baptista lavede på udebane mod nedrykkerne Torino men hvordan jeg selv opfattede det. Jeg var taget med ét par venner ind på O´learys og se kampen og kampen var mildest talt RØV KEDELIG, og jeg havde set i øjnene at vi sgu nok ville få 00, hvilket jeg bestemt ikke var glad for... Havde derfor også taget min jakke på og var så småt på vej ud af baren da jeg så Mexes sende en bold ind over og derefter Ku Fu Bap lave et mål af de helt helt særlige.

-

GODT NYTÅR TIL JER ALLE DRENGE!
Christenzen
33 indlæg. [Romanisti]
d. 31/12/09 17:24
Nytårsdag er godt nok imorgen ;-)
AndersRoma
d. 01/01/10 05:43
da det hedder nytårsaften må det vel også hedde nytårsdag dagen derpå....
Christenzen
33 indlæg. [Romanisti]
d. 04/01/10 14:48
"dagen derpå" er jo den 1. januar, som er nytårsdag..
d. 31 dec. er nytårsaftensdag..
AndersRoma
d. 04/01/10 20:49
ok, det er en fejl af mig? kan du være ligeglad... Skriv dog noget selv i stedet for at skrive noget totalt ligemeget, som slet ikke har nogen relevans for emnet.

Kontakt | © Copyright 2003-2012 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca