Login
Glemt password Opret bruger

Sæson 2017/2018

Kategori: Generelt

Lamela
1793 indlæg.
d. 11/07/17 19:39

Sæsonen går i gang omkring 11-12 august grundet VM næste år.

Roma startede deres sæson med opvisningskampen mod Pinzolo.
Kampens forløb kan ses her, kampen blev vundet efter en stærk indsats mod et stakkels Pinzolo amatør mandskab. Jeg så kun første halvleg, der strålede især, sæsonafslutningens store helt, Diego Perotti. Gerson spillede også en gangske fin kamp med gode afleveringer.

Jeg er godt klar over, man ikke kan bruge kampen mod Pinzolo til så meget, men alligevel var det dog dejligt at se Roma spille igen.
Kampen kan i øvrigt ses (genses) her

Champions League

Roma Koeff:(53.666), er det bedste af holdene fra Pot-4, hvilket betyder, Roma vil kunne rykke op i Pot-3, hvis blot et af holdene af, Napoli, Sevilla,
Kiev, Ajax, Olympiakos Piraeus eller Liverpool failer i kvalen.

Det ser jeg egentligt gode chancer for, da seede hold (Sevilla, Napoli, Kiev, Ajax & Liverpool fra non-champions kan komme til møde stærke mandskaber som Sporting Lisbon, Cska Moskva & Hoffenheim.

Ønske Gruppen til CHL vil i øvrigt være: Spark Moskva, FC Porto & Basel.
Men, med Roma CHL lodtræknings held, så trækker vi nok Bayern, Barcelona & Tottenham.

[Rettet af: Lamela - 11/07/2017 - 20:02]

asroma87
790 indlæg.
d. 15. juli 2017

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-105797&menu=news-all

Forbandelsen fortsætter

asromadk
3083 indlæg.
d. 17. juli 2017

Totti interview.

-But what’s written on your business card?

“Francesco, AS Roma.”

Nicklas95
315 indlæg.
d. 20. juli 2017

konklusion efter 15 minutters spilletid til Sadiq Umar mod PSG; Han skal ikke have mange chancer før han vipper Dzeko af pinden.

59971Cools
471 indlæg.
d. 20. juli 2017

Hvordan var kampen ellers - godt/skidt?

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 20. juli 2017

Kampen bar præg af de lige er startet op. Gode takter fra Pellegrini, Gonalons og Peres. Mange udskiftninger i pausen.
Sadiq er et glimrende 2. Valg til Dzeko.
Efter pausen var vi bedre med hvor vi havde Nainggolan, Gerson og DDR på midten.
Iturbe skuffede som sædvanlig.
Allisson foruroligende usikker med fødderne.
En god træningskamp hvor spillerne skal vænne sig til den nye stil fra EDF

mexes
1753 indlæg.
d. 26. juli 2017

Hvis det her er niveauet - og især motivationen, Manolas, så siger jeg sælg...

Nicklas95
315 indlæg.
d. 26. juli 2017

Helt enig. Der skal dog også tages forbehold for nogen meget trælse dueller han kommer i. Først Kanes vanvidstakling, derefter Alli's mod skulderen. Det kan godt slå humøret lidt ned, i sær i en venskabsskab.
Men men, føj han var dårlig.

mexes
1753 indlæg.
d. 26. juli 2017

Lever sgu fint med, at han spiller dårligt. Men den opgivende attitude, og den manglende løbevilje i flere dueller, puha... Troede ellers lige, at vi kunne trække vejret igen.

Lamela
1793 indlæg.
d. 26. juli 2017

Han kan få lov til at opholde sig på tribunen i 2 år, hvis ikke han ændrer attitude eller skifter væk fra Italien, hvis han endelig skal det.

På den anden side, så har han haft en svær sommer, måske skal han lige bruge lidt tid, det er jo trodsalt kun pre-season kampe. Jeg tror på ham.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 26. juli 2017

Manolas var helt væk, men fint han spiller elendigt i en træningskamp, så længe det ikke sker
når sæsonen for alvor går i gang. Jeg nægter at tro på vi sælger ham til Juve!

Ünder så fornuftig ud, god fart og mere bold i sig end Iturbe.
Derudover synes jeg Peres spillede rigtig godt. Og Gonalons bliver en stor gevinst. Altid rolig på bolden og går ikke i panik, super backup til DDR når capitano skal have et hvil eller sidder på tribunen med karantæne.

Syg midtbane vi har: DDR, Strootman, Nainggolan, Gonalons, Pellegrini, Gerson
Klart den stærkeste midtbane i Serie A !

Til gengæld er jeg nervøs for Moreno - ham ville jeg gerne se i en 100 meter vs. Castan!
En færge vender hurtigere end de 2....

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 26. juli 2017

Og tak til dommeren for hans bidrag til vi vandt 3-2
Klokkeklart straffe da Fazio nedlagde Kane og frispark ved 3-2 målet hvor
Tumminello nedlagde en af deres forsvarsspillere i feltet inden han flot satte den ind!
God kamp - Ünder og Perotti kåret som Romas bedste!
Kæft det er en cool måde Perotti sparker straffe. Går til bolden og kigger udelukkende
på målmanden - som at se mig i serie 5 i gamle dage ;)

AndersRoma
831 indlæg.
d. 26. juli 2017

Rigtig flot kamp mod Europas måske mest spændende hold! Dejligt at se flere af spillerne leverer og at vi var så farlige i kontraspillet. Bruno Peres ligner en mand som har haft godt af at være med i en pre-season, selvom han så skidt ud ved sin Laudrup finte..

Klokkeklart straffe på Kane - synes dog ikke Tumminello laver frispark ved 3-2 målet.

Manolas så sløj ud men gik også en hel kamp og tog sig til skulderen, måske han burde været taget ud.

AndersRoma
831 indlæg.
d. 26. juli 2017

Sad dog lidt at håbede på endnu en straffesparkskonkurrence, så måske Tomminello laver frispark :P

Lamela
1793 indlæg.
d. 26. juli 2017

Vi lægger ude mod Atalanta, lidt halv giftigt.

Hele 1. runde:

Atalanta-Roma
Bologna-Torino
Crotone-Milan
Hellas-Napoli
Inter-Fiorentina
Juventus-Cagliari
Lazio-Spal
Sampdoria-Benevento
Sassuolo-Genoa
Udinese-Chievo

Resten af Romas program:
Questa sera dalle ore 19.00 sarà sorteggiato il calendario della Serie A TIM 2017/2018, che prenderà il via sabato 19 agosto, con i primi anticipi della stagione, per concludersi il 20 maggio del prossimo anno. La Roma giocherà la prima giornata di campionato in trasferta, di conseguenza non potrà incontrare Cagliari, Chievo, Genoa, Hellas Verona, Lazio, Milan, SPAL ed Udinese.
Le squadra che giocheranno la Champions non possono incontrare quelle che disputeranno l’Europa League nelle giornate poste prima o dopo un turno di coppa (6ª, 9ª, 12ª e 16ª giornata).
Forzaroma.info seguirà il sorteggio in diretta

DIRETTA SORTEGGIO

1° giornata: Atalanta-ROMA (20 agosto-6 gennaio)
2° giornata: ROMA-Inter (27 agosto-21 gennaio)
3° giornata: Sampdoria-ROMA (10 settembre-28 gennaio)
4° giornata: ROMA-Hellas Verona (17 settembre-4 febbraio)
5° giornata: Benevento-ROMA (20 settembre-11 febbraio)
6° giornata: ROMA-Udinese (24 settembre-18 febbraio)
7° giornata: Milan-ROMA (1 ottobre-25 febbraio)
8° giornata: ROMA-Napoli (15 ottobre-4 marzo)
9° giornata: Torino-ROMA (22 ottobre-11 marzo)
10° giornata (25 ottobre-18 marzo)
11° giornata (29 ottobre-31 marzo)
12° giornata (5 novembre-8 aprile)
13° giornata (19 novembre-15 aprile)
14° giornata (26 novembre-18 aprile)
15° giornata (3 dicembre-22 aprile)
16° giornata (10 dicembre-29 aprile)
17° giornata (17 dicembre-6 maggio)
18° giornata (23 dicembre-13 maggio)
19° giornata (30 dicembre-20 maggio)

[Rettet af: Lamela - 26/07/2017 - 19:43]

Lamela
1793 indlæg.
d. 26. juli 2017

Ikke den bedste start. Vi kan nemt stå med 0 point og -6 op til Napoli, Juventus & Milan efter de første to runder. Og, så endda med en ny træner og 50% ny bagkæde.

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 26. juli 2017

Vi taber ikke til Atalanta. Og vi vinder over Inter hjemme. De kan nada og mange nye folk. Sikker sejr.
Bliver en god jul. 23/12 hjemme v Juventus

asroma87
790 indlæg.
d. 26. juli 2017

Hold dog kæft med den negativitet Lamela! Med tilgangen af en super stjerne højre wing ser vores hold sgu da mega stærkt ud! Mahrez ind og så kører det!

Jeg er tilfreds med de første kampe, den første udfordring kommer når vi møder Milan ude og Napoli hjemme kampen efter!

[Rettet af: asroma87 - 26/07/2017 - 21:43]

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 26. juli 2017

Det bliver igen mellem Juve, Napoli og Roma som skal kæmpe om scudettoen.
Tror ikke på Milan og Inter.
Lazio og ikke mindst Fiorentina er svækket.

mexes
1753 indlæg.
d. 02. august 2017

Så vi officielt i 3 pot i CL

mexes
1753 indlæg.
d. 08. august 2017

Nogen som har styr på hvornår, hhv Florenzi, Emerson og Karsdorp er klar til at spille?

mexes
1753 indlæg.
d. 08. august 2017

Nogen som har styr på hvornår, hhv Florenzi, Emerson og Karsdorp er klar til at spille?

AndersRoma
831 indlæg.
d. 08. august 2017

Florenzi og Karsdrop meldes klar slut august/start september. Emerson først i midt oktober. Bliver spændende om Florenzi kan få en startplads igen!

mexes
1753 indlæg.
d. 08. august 2017

Enig! Og hvor han bliver brugt!
Tænker dog det bliver HB.
Glæder mig uendeligt til at se ham på banen igen!

asroma87
790 indlæg.
d. 09. august 2017

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-107441&menu=news-all

Gad vide om vi nogensinde får lov til at bygge det stadion??

Udtalte Pallotta ikke tidligere på sommeren at han vil trække sig som præsident, hvis man ikke får lov at bygge stadionet? :-/

mexes
1753 indlæg.
d. 10. august 2017

Bliver kampen mod Sevilla i aften vist et officielt sted?

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. august 2017

Plejer Roma ikke at streame trænings kampe på Youtube?

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. august 2017

Måske her: SEVILLA - ROMA

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. august 2017

Kæmpe fan af Kolarov. Han giver ikke meget væk, han er vanvittig kontant i alt, hvad han foretager sig.

Defrel har haft en svær kamp, håber han lærer holdet hurtig at kende.
Han skulle være forsøgt op i angribet som alternativ for Dzeko. Jeg tror DiFra's stil passer bedre til en anden type end Dzeko.

Med Peres, sidder man tilbage og tænker, hold da kæft. Jeg håber Karsdorp og Florenzi er tilbage hurtigst muligt. Han er for usikker tæt på ens eget felt.

God kamp af den ellers udskældte Manolas. Han er småt ved at smide de sidste feta fedt væk.

[Rettet af: Lamela - 10/08/2017 - 23:41]

Lund
227 indlæg.
d. 10. august 2017

Enig med Kolarov. Det virker lovende.

Jeg sidder dog med en dårlig smag i munden af, at vi har købt katten i sækken med Defrel. Han skaber ingenting og er med i lige så lidt. Forhåbentligt er han bedre helt på top. Under virker heller ikke klar til den kant. Enten skal man satse alt på et bræt med Florenzi på den kant, ellers skal der hentes en i Mahrez kategorien. Lige nu er vi alt for svage i højre side.

Jeg ser frem til at få SES tilbage. Jeg synes, han er farligere og bedre end Perotti. Vores offensiv har været yderst tam her til aften.

AndersRoma
831 indlæg.
d. 10. august 2017

Siger lige noget hurtigt.
Alisson er den jeg frygter mest i år.

[Rettet af: AndersRoma - 10/08/2017 - 23:57]

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 10. august 2017

Hvorfor købte vi ikke det polske plankeværk???
Jeg synes Perotti er forrygende.
Så dog kun de sidste 20
Av av Allisson

Lamela
1793 indlæg.
d. 10. august 2017

Jeg har ikke set de sidste to mål, da mit stream valgte at køre Chelsea - Arsenal til sidst. Men, Alissons reflekser er fine, men han ser ikke sikker ud, når han får bolden spillet i fødderne. Hans udspark skal der bestemt også arbejde med.

Jeg hader at tabe, men det er fint nok Sevilla får lov til at beholde Antonio Puerta pokalen.

Hvorfor købte vi ikke det polske plankeværk???

Jeg synes at have læst, beslutningen om skiftet til juventus, var noget han havde taget inden sæsonen sluttede. Jeg tror ikke, der var så meget at gøre. Måske derfor, Roma ikke engang forsøgte at hente ham.

[Rettet af: Lamela - 11/08/2017 - 00:01]

matti92
108 indlæg.
d. 11. august 2017

Kolarov er en konge signing hvis han holder niveau.

Generelt synes jeg ikke det var en særligt velspillede kamp igår.

Sevilla langt mere aggressive og virkede mere oplagte til kampen.

Jeg synes vi var for dårlige på bolden i sær i første halveg hvor vi havde ca. 30% boldbesiddelse. Sad med en følelse af ar hvis der skulle ske noget udforudsigtogt skulle det komme fra Perotti.

asroma87
790 indlæg.
d. 11. august 2017

Sevilla så sgu gode ud! Pressede godt og havde en klar gameplan og spillestil.

Det kan man sgu ikke sige om os! Medmindre vores gameplan var løb forvirret og desperat frem med bolden.

Lad os håbe at det bare er fordi spillerne skal vænne sig til det nye system!

Perotti var god
Manolas var god
Strootman var god
Kolarov var god

Resten var sådan Bob Bob...

Radja virkede malplaceret i systemet.

Allison... som mange andre skriver er det fandme ærgerligt at vi ikke kunne beholde woch. Allison har slet ikke samme kvaliteter med fødderne, han har ikke den samme "presence" udstråling og han er bare en dårligere målmand. Woch udstråling og ro bredte sig hele vejen op i holdet. Spillerne vidste at hvis de lavede en fejl, var der chance for at de blev reddet af ham.

Generelt er vores hold bare meget svagere i år.

Allison for Woch
Defrel for Salah
Moreno for Rudiger
Pellegrini for Paredes

Vi skal være glade for at det er top 4 der kommer med i CL næste år. For ellers tror jeg den stod på EL næste sæson!

Min Scuddetto vinder 17/18: Napoli

mexes
1753 indlæg.
d. 11. august 2017

Jeg drager aldrig de store konklusioner ud fra venskabskampe. Det er bare noget andet, når der eer point på spil.

Er også lidt bekymret ift Alisson. Men nu må vi se.

Tror på vi lander Mahrez, så ser det ok ud synes jeg.

AndersRoma
831 indlæg.
d. 11. august 2017

Håber han overrasker mig positivt ellers har vi Skorupski som et godt andetvalg!

Monchi skulle være taget til London for at se Arsenal - Leicester og forhandle Mahrez. Forza Monchi!

asroma87
790 indlæg.
d. 11. august 2017

Lad os håbe at det er rigtigt!

Mahrez ville pynte på vores hold

1

chrisdinho
111 indlæg.
d. 13. august 2017

Hvad er status på curva sud? Er de at finde i år eller er der stadig boykot?

asroma87
790 indlæg.
d. 13. august 2017

Shit vi spiller dårligt imod Celta Vigo! B hold eller ej, så burde vi da kunne skabe bare 1 enkelt chance...

Jeg bliver mere og mere bekymret for hvordan det kommer til at gå vores hold i den kommende sæson!

EDF har ikke overbevist mig endnu! Tvært imod så savner jeg Spalletti mere og mere

AndersRoma
831 indlæg.
d. 13. august 2017

Enig! Samme dag EDF udtaler vi er klar til Champions League er vi bagud 4-0 ved halvleg mod Celta Vigo.

Romaswag
78 indlæg.
d. 13. august 2017

Inden folk begynder at råbe op omkring Spalletti, så husk at han valgte klubben fra, og ikke omvendt. Ledelsen ville meget gerne beholde ham..

Nå det så er sagt, så ligger jeg personligt ingenting i træningskampene.. min bekymring kommer af vi mangler en CB og HW til start 11'eren... imo.

Lamela
1793 indlæg.
d. 13. august 2017

asroma87 slå lige koldt vand i blodet først.

Jeg fik godt nok smidt denne her:
Hold dog kæft med den negativitet Lamela! Med tilgangen af en super stjerne højre wing ser vores hold sgu da mega stærkt ud! Mahrez ind og så kører det!

smidt i hovedet, da jeg var skeptisk omkring vores sæson åbnere.

Husk lige på, det hold, DiFra smed på banen i første halvleg bestod af spillet, der ikke havde spillet særlig meget sammen. Et par stykker var rene spørgsmålstegn, hvorvidt om deres fremtid lå i Roma eller ej. Jeg er ganske sikker på, men en kvalitetsspiller på HW enten i form af Mahrez, Berardi eller Promes, Roma nok så blive konkurrence dygtig.

asroma87
790 indlæg.
d. 13. august 2017

Da jeg skrev det til dig, havde jeg ikke set Romas kampe imod Sevilla og Celta Vigo.

Nu er jeg knap så optimistisk.

Jeg er ligeglad med om reserve spillerne spiller og det ene og det andet. Det der bekymrer mig er selve spillet. Sevilla og Celta Vigo brugte da også reserve spillere.

Sevilla og Celta Vigo havde en gameplan, løb med bolden, løb uden bolden, godt presspil. Spillerne vidste hvad de skulle med og uden bolden.

Roma derimod så ud som om at de bare smed 11 vilkårlige spillere ind og så må de selv finde ud af hvordan de vil spille.

Hvorfor dog også stille med et reserve hold i den sidste trænings kamp, inden sæson start. Stil dog i stærkeste opstilling, så start 11eren bliver spillet bedre sammen.

[Rettet af: asroma87 - 13/08/2017 - 22:24]

AndersRoma
831 indlæg.
d. 13. august 2017

Synes godt nok også det virker dumt. Så det hjem fra Spanien helt nedtrykte. Perfekt før en sæsonstart?

Heldigvis kom der mere ro på da der blev skiftet ud i anden halvleg. Nogen der ved hvorfor De Rossi ikke spillede?

Vores start 11'er inklusiv ny højrekant synes jeg er uhyggelig god men nå hvor var det pinligt at se deres reserver i dag.

Lamela
1793 indlæg.
d. 14. august 2017

Det er jeg til gengæld enige i, at man burde være startet med de samme (10-11), der skal starte mod Atalanta. Så kunne han i 2. halvleg have skiftet hele Romas pigekor ind, hvis det var han ville.

Lamela
1793 indlæg.
d. 14. august 2017

I øvrigt noget pis, at Juve tabte supercuppen i aftes. Nu har de lyseblå vundet to trofæer siden Roma vandt sit seneste trofæ. Mener os, det var en supercup mod Inter...

F%CK!

asroma87
790 indlæg.
d. 21. august 2017

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-108559&menu=news-all

Peres ude i 2 uger! Vores højre back plads må være forbandet
:-(

[Rettet af: asroma87 - 21/08/2017 - 18:56]

Sofus
1910 indlæg.
d. 21. august 2017

Hvem fanden skal så spille? Ændrer vi til 3 mands forsvar? Manolas på højre?

Fandme vildt at Florenzi, Karsdorp og nu Peres er skadede på højre flanke, mens Emerson og Luca Pellegrini er ude skadede på venstre. Det er jo utroligt.

asroma87
790 indlæg.
d. 23. august 2017

Forbandelsen fortsætter

http://app.football-italia.net/?referrer=www.football-italia.net#article/footballitalia-108647&menu=news-all

Lamela
1793 indlæg.
d. 28. august 2017

Slutresultat - solgte sæsonkort 2017/18 (med sidste sæson i parentes):

Milan - 35.000* (16.450)
Inter - 30.000* (27.000*)
Juventus - 29.300 (29.300)
Roma - 20.570 (18.212)
Genoa - 17.144 (18.041)
Fiorentina - 16.568 (20.154)
Sampdoria - 15.982 (16.789)
Atalanta - 14.041 (10.771)
Bologna - 13.054 (13.576)
Hellas Verona - 12.000* (10.099)
Torino - 11.492 (11.452)
Udinese - 11.439 (10.774)
Lazio - 10.000* (4.000*)
SPAL - 9.300* (4.212)
Napoli - 8.500* (6.500*)
Crotone - 8.200* (5.800)
Chievo - 8.000* (7.558)
Benevento - 7.763 (4.595)
Cagliari - 6.500* (7.396)
Sassuolo - 6.000* (6.005)

* = anslået tal

Puha, selvom det er gået fremad, så er det bestemt ikke tilfredstillende. Jeg tror dog på, hvis Roma får lov til at bygge den stadion, så vil der komme en helt anden atmosfære over klubben og det tilhængere, derved højere antal salg af sæsonkort.

AS-Roma-Italien
1419 indlæg.
d. 28. august 2017

Det stadion kommer ikke lige foreløbig, hvis det overhovedet kommer.

Klubben har lige forlænget lejeaftalen med CONI, så vi spiller på Stadio Olimpico til 2020.

Lamela
1793 indlæg.
d. 08. september 2017

Spaletti: Svært at forene Roma

Selvom jeg holder meget af Totti og Roma, så er det svært at være uenig med Spaletti over det her.

Denner
432 indlæg.
d. 08. september 2017

Sampdoria og Roma er udsat grundet regnvejr.

- Er dette ikke sket et par gange med Roma's kampe efterhånden? :D

Sofus
1910 indlæg.
d. 08. september 2017

Syntes vi har én regnvejrskamp per sæson. Hvis alternativet er at spille vandpolo som vi har gjort tidligere mod blandt andet Bologna og Chievo så er jeg egentlig meget tilfreds med at den bliver udskudt, selvom det selvfølgelig er ærgerligt. De regnvejrskampe er der ikke meget sjov i.

Lamela
1793 indlæg.
d. 11. september 2017

Jeg er nu ret tilfreds med kampen blev anulleret i første omgang. Spillerne kommer med lidt mere friskere ben til kampen mod Atletico, og jeg tør godt at håbe på mere end 1 point mod et stærkt Madrid mandskab.
Desuden har vi udover d. 1.havleg mod Inter ikke spillet særligt prangende. Dermed kunne vi sagtens have løbet ind i endnu et nederlag både mod Sampdoria og mod Atletico. Hvilket havde udløst forside historier i CDS og La Gazetta med krise i Roma osv. Det har vi ikke brug for nu. Marassi er et satans sted for os.

Forhåbentligt er holdet spillet bedre sammen og flere af spillerne vil være i bedre form, inden den udsatte kamp spilles. Måske med Schick på banen.

mexes
1753 indlæg.
d. 11. september 2017

Hvis Florenzi kan finde sin gamle form, så tror jeg på, at hans tilbagekomst kan give holdet et boost. Desuden tror jeg også, at Karsdrop bliver en fremragende spiller, når han er blevet spillet ind.

mexes
1753 indlæg.
d. 13. september 2017

Nu skal vi følge op på Atletico kampen og rigtig starte vores sæson i de kommende kampe.

I de næste 4 kampe har vi
Verona (H)
Benevento (U)
Qarabag (U)
Udinese (H)

Det skal resulterer i 4 sejre, hvis vi vil være med i toppen.

asromadk
3083 indlæg.
d. 13. september 2017

Tager man et kig på markedet, så er Salah bare undersolgt - det er helt vildt. Simpelthen. Han er kvalitet fra højeste hylde (ikke en del af top 2-3 ,bevares), men han er - og har - noget, som AS Roma ikke sådan lige kommet i nærheden af. Ærgerligt at man pludselig står som 3.led i købsdynamikken i Europa.

At se Defrel indtage Salahs position, som vel prismæssigt ligger i det halve, det er samtidig som at sælge Messi og bruge det halve til at erstatte ham med Iago Falque. Det er jo bare ikke rigtig en god idé til at starte med - mange penge eller ej.

Man må håbe Monchi har en langsigtet plan, og ideer til vinteren og sommeren, hvor man vel forventer et markant bedre transfervindue, end der er præsteret nu her.

mexes
1753 indlæg.
d. 15. september 2017

EDF: Florenzi starter i morgen, og Schick med i truppen!

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 18. september 2017

Schick ude mod benevento med ny muskulære problemer! Nainggolan spares formentlig pga et mindre slag mod Verona

Lamela
1793 indlæg.
d. 24. september 2017

Årh my god. Nu er Turminello også ude med en knæskade. ACL, som næsten 1/4 af truppen har været udsat for.

AndersRoma
831 indlæg.
d. 25. september 2017

Så er det heldigt Tumminello er udlejet til Crotone ;-)

Lamela
1793 indlæg.
d. 25. september 2017

Hvis du kun ser på den bane, ja. Han var nu en af dem, jeg havde fidus til at kunne igennem på Roma førstehold. Sådan en skade, hvor han er ude i mere end 4-6 måneder, kan sætte hans udvikling gevaldigt tilbage. Desværre.

AndersRoma
831 indlæg.
d. 25. september 2017

Du har ret :-) Ville være fedt hvis han kan bryde igennem på førsteholdet, det håber jeg også. Men han er trods alt stadig kun 18, så en knæskade burde ikke ødelægge hans karrierer.

mexes
1753 indlæg.
d. 25. september 2017

Rigtig surt for Tumminello, helt klart.
Jeg synes - ligesom de fleste af jer andre også, at det er super romantisk, at få ungdomsspillere ind på vores hold, men jeg må altså bare sige, at jeg virkelig sjældent ser et lys i dem. Eks. Tumminello. Jeg kan simpelthen bare aldrig se, at han bliver god nok til, at være vores spids i fremtiden. Men synes så det er helt rigtigt, at de bliver udlejet til mindre klubber, så de kan få spilletid. Crotone var et super match for Tumminello synes jeg!

Lamela
1793 indlæg.
d. 28. september 2017

Defrel ude i en måned. Desværre er Perotti også ude næste stykke tid. Dog er det maks. ærgeligt med Perotti, da han er en af de på holdet, der snert kan kreare noget fora og selv og andre.

Det bliver nok El Farao-Dzeko-Florenzi i lineuppen mod Milan. Den næste kort til offensiven er Ünder. Der efter en god Pre-season og gode indhop, floppede for vildt i sin seneste starter. Av av. Kampen mod Milan, må bare ikke tabes!! Offensiven er svækket. Mest pga. Perotti. Defrel er jeg ligeglad med.

mexes
1753 indlæg.
d. 29. september 2017

Derfrel har været piv ringe. Enkelte optræk, men langt fra godkendt. Det 1. mål er altid svær - især når man allerede fra start lidt skal ud og bevise sig. Måske vender det for ham, når han får den prikket ind.
Pertotti fik, så vidt jeg er orienteret, en sår-skade mod Udinese, men tænker da ikke, at det kan holde ham ude så længe?
Men håber også at se Florenzi-Dzeko-SES mod Milan. Ingen svækkelse der. SES har haft for vane, at gøre ondt på sine gamle venner.

asroma87
790 indlæg.
d. 29. september 2017

Enig! Defrel ser hamrende dårlig ud... hans førsteberøringer er jo på niveau med Iturbe. Det er sgu utroligt at fodbold spillere på så højt niveau kan være så dårlige teknisk.

Det kan være det også skyldes at han spiller en uvant plads men stadigvæk. Når han tæmmer bolden flyver den jo væk fra ham :-(

Tottithorsen
1262 indlæg.
d. 01. oktober 2017

Utroligt at Milan V Roma IKKE vises på dansk tv.

Arsi
505 indlæg.
d. 01. oktober 2017

Hvaaa? Hvor bliver der vist Milan-Roma i aften?
De gider tydeligvis ikke vise den på tv?

Lamela
1793 indlæg.
d. 02. oktober 2017

Det ser ud til, Chelsea kommer til at mangle Morata i det første ophør mod os. Ligesom, Torino formentlig også kommer til mangle Belotti D. 22/10. Han skulle være ude i 4 uger.

mexes
1753 indlæg.
d. 03. oktober 2017

Måske endda Morata er ude i begge opgør. Skulle være ude i optil 6 uger.

mexes
1753 indlæg.
d. 08. oktober 2017

Så udgik Kanté med hvad der lignede en muskelskade. Hvis vi er heldige, så undgår vi måske også ham?

Skytt0
1151 indlæg.
d. 13. oktober 2017

Hvad blev der af spørgsmålene til Corlu? Har han fået dem, og er der kommet svar på dem?

[Rettet af: Skytt0 - 13/10/2017 - 08:41]

bobo
79 indlæg.
d. 14. oktober 2017

Bliver kampen vist på i locale iaften??
:)

Lamela
1793 indlæg.
d. 14. oktober 2017

Pænt meget overmatchet i ca. 60 min af kampen, vi fik lidt overtag efter Hamsik udskiftning, men udover Fazio's hovedstød chance, har Roma vel ikke haft nogle nævneværdige forsøg på Reina.

asroma87
790 indlæg.
d. 14. oktober 2017

Fucking pinlig indsat! Hvorfor går vi ikke mere fysisk til de små Napoli spillere og møder dem højere på banen!

Vi vinder sgu ikke noget, når vi spiller den gang lorte fodbold, hvor lige pludselig en spiller stormer frem og presser og resten står og glor. Det skete 4-5 gange!

Peres indlæg er også så mega ringe! Det er helt vildt! Han er virkelig en mærkelig spiller

Taber indsats! Hvorfor ikke bare gå all out og angribe Napoli spillerne, så de ikke kan spille deres små spil. Så skidt man laver et frispark eller 2!

Jeg skulle faktisk have været nede og se kampen men droppede det og tager ned og ser Roma - Lazio! Heldigvis

[Rettet af: asroma87 - 14/10/2017 - 22:49]

Lund
227 indlæg.
d. 14. oktober 2017

Kæft hvor er vi tamme. Vi kommer ikke til noget og Dzeko er helt alene. Vi trænger til et nyt system. Lad os prøve et system med både Dzeko og Schick, når han bliver klar igen. Det er rystende så lidt, vi får ud af ting, og hvor mange fejlafleveringer vi har i løbet af en kamp. Vi spiller så mange svære bold frem i vores opspil. Napoli er gode, men det er alarmerende, hvor lidt de har ved at dominere os i store dele af kampen. Det bliver ikke sjovt i Napoli.

Jeg kan ikke se EDFs aftryk eller idéer.

asroma87
790 indlæg.
d. 14. oktober 2017

Enig! Vi burde spille 3-5-2

3 midterforsvar
2 wingbacks
2 centrale midt (Strootman-De Rossi)
1 offensiv (Radja)
2 angribere

Lamela
1793 indlæg.
d. 14. oktober 2017

Vi må nok se det som en transistion sæson og håbe på en top-4 plads. Inter har en god trup en meget dygtig træner, Lazio er maks. in form nu. Jeg er glad for vi ikke skal møde dem nu. Men, det er nok Lazio, skal slås med om 4.pladsen. Inter, Napoli og Juve er lidt foran os nu.

Det er ikke salget af, Salah, Rudiger og Paredes, der har svækket Roma. Men, derimod Spaletti.! Desværre, lad os håbe EDF kan finde takterne frem igen.

Defensivt holdte vi egentligt Napoli fra deres normale 5-6 Giga chancer, deres mål efter tilfældighed. Jeg ikke så pessimistisk om Roma, på trods af vores nederlag.

Foretrækker os 3-5-2 i ligaen, men hverken JJ eller Moreno er god nok til at udfylde den sidste plads. Vi skal bruge endnu en dygtig CB til at spille 3-5-2. Alternativ skulle Kolarov skubbes ind på midten, men vi kommer til at mangle hans offensive raids og indlæg.

[Rettet af: Lamela - 14/10/2017 - 22:55]

asroma87
790 indlæg.
d. 14. oktober 2017

Kolarov ryger ind som CB og Emerson tager hans plads...

Når han engang bliver klar igen! :)

Håber også Karsdorp kan bringe noget ny energi, han sad da trods alt på bænken idag!

Og lad os håbe Manolas skade ikke er alvorlig :/

mexes
1753 indlæg.
d. 14. oktober 2017

Helt enig med jer andre. Virkelig en elendig indsats idag på alle parametre. Vi håber til det sidste på, at vi scorer et heldigt, tilfældigt mål, for vi kunne ikke spille os igennem.

Jeg håber big time, at vi skifter vores system snart. For EDF's system er så sindsyg afhængige af kantspillere med kvalitet. Synes SAMTLIGE kantspillere i vores trup er det som jeg vil betegne middelmådige for en top klub.

Derfor burde vi spille 3-4-1-2, som i andre skriver:

Alisson
Manolas - Fazio - Kolarov/Jesus
Karsdorp/Florenzi- De Rossi - Strootman/Pellegrini - Emerson/Kolarov
Nainggolan
Dzeko - Schick

Vi fortjente 0 idag, desværre. Vi skal godt nok oppe os (og få skadet folk tilbage), hvis vi skal undgå en snitter i London på onsdag.

øv øv.

mexes
1753 indlæg.
d. 14. oktober 2017

...Men synes dog sådan et nederlag som idag til en hver tid er lettere at sluge, end f.eks. da vi tabte til Inter tidligere på sæsonen.

Lamela
1793 indlæg.
d. 16. oktober 2017

Skades helvedet forsætter. Manolas ude Iben måneds tid. Så det bliver nok JJ&Fazio mod Chelsea. Puha.

Kontakt | Copyright 2003-2017 | Credits | Retningslinier | Roma Club Danimarca