Login
Glemt password Opret bruger

Roma fan - Hvor startede det??

Kategori: Generelt


Elzerbe
76 indlæg.
d. 10/10/18 18:05

Her i landsholdspausen tænkte jeg, at det kunne være spændende, at høre, hvorfor folk her på siden startede med at følge Roma? Jeg tænker, at der nok er et par legendariske historier rundt omkring. Min egen er meget simpel. Jeg var så ekstrem heldig, at få en Batistuta trøje som 10 årig, og har lige siden fulgt klubben trofast :-)


Tottithorsen
4307 indlæg.
d. 10. oktober 2018

9. klasses skoletur til ROM.
Var inde og se Roma v Torino med Giannini som capitano. 1-3 men jeg blev totalt forelsket i Roma og byen!!
Den forelskelse har nu varet i ca 30 år.



matti92
178 indlæg.
d. 11. oktober 2018

Min far er født of opvokset i ROM, min onkel har gået i folkeskole med Totti.
Så man kan vel sige, at jeg blev født ind i ulveflokken og har aldrig tænkt mig, at forlade den!


Skytt0
1512 indlæg.
d. 11. oktober 2018

Det hele startede med, at jeg var med familien i Rom i foråret 2006, og fik en general kærlighed for Italien og især Rom. Så holdte jeg med Italien ved VM, da Danmark ikke havde kvalificeret sig, og det gik jo at de vandt!

Så fik jeg faktisk et lille crush på Internationale (FØJ - det stoppede heldigvis, da jeg fik øjenene op for Roma), indtil 08/09 sæsonen, hvor jeg så en kamp mellem Roma-Chelsea (en af de mest fantastiske fodboldkampe jeg. mit liv har set)! Jeg husker tydeligt, hvordan kommentatorerne roste både Roma og Stadig Olimpico (som også var finalestadion det år), og her fik jeg øjnene op for Roma!

Min første officielle sæson som Roma fan, startede så i sæsonen 09/10, hvor vi var historisk tæt på mesterskabet, og det tætteste Roma har været på et mesterskab, med mig som fan.

Dog har jeg aldrig oplevet Roma få et trofæ, men håber selvfølgelig, at det kommer til at ske snart (forhåbentlig i denne sæson)!


DrTotti
87 indlæg.
d. 11. oktober 2018

Som ung dreng opdagede jeg Totti under EM i 2000, hvor han og Italien var helt fantastiske. Dette ledte mig til Roma, som jeg lige siden har fulgt tæt. Det var dog først sidste sæson jeg fik oplevet roma og olimpicos vilde stemning, i en mindre vild 0-0 kamp mod Juventus. Der har været både fantastiske og mindre fantastiske hold i min tid som Roma-fan, men kærligheden er aldrig rustet.


C. Panucci
190 indlæg.
d. 12. oktober 2018

Jeg fik en Balbo-trøje og et halstørklæde af mine storesøsters daværende kæreste mellem 99-00 og 00-01-sæsonen. En Fremregende sæson, at starte med at følge klubben og så er resten en lang ulykkelig kærlighedshistorie :)


59971Cools
686 indlæg.
d. 12. oktober 2018

For mig startede det så småt i slut 90'erne (98-99 ca.), da min fætter introducerede mig til Roma og denne stjerne Totti.
Begyndte at følge lidt med (som en ung knægt nu kan, og da jeg får CM01/02 bliver jeg helt bidt af dem! Vælger Roma hver gang, og sådan har kærligheden forblevet intakt!


Sønderjyden
2 indlæg.
d. 15. oktober 2018

Det startede omkring 2003-2004-sæsonen med et fodboldprogram på tysk tv - Laola - hed det.
Det lavede sammenfatninger af rundens kampe med alle mål.
Dengang var Andriy Shevchenko fuldstændig ustyrlig og sammen med Milan dominerede de serie A og vandt med dengang uhørte 82 point ligaen, 11 point foran Roma på 2. pladsen.
Men for mig var Roma holdet igennem spillestil og ikke mindst stjernerne Totti, Cassano, Montella, Emerson, Samuel, Aldair, Candela, Cafu, Delvecchio, Tommasi.
Og når man så startede med Roma i CM 03/04 nogenlunde samtidigt, så gjorde den vanvittigt gode start-11'er tingene værre for en ung knægts blomstrende interesse for La Magica :)



2


Sofus
3089 indlæg.
d. 16. november 2018

Jeg har været Roma-fan ligeså længe jeg kan huske, men mener kærligheden startede da jeg var 3 år gammel og prøvede Fifa VM 2002 og elskede Italien og ham der Totti (som også var på bagsiden). Jeg fik så en Totti trøje der og så voksede samlingen stille og roligt.

Siden da har jeg haft en kærlighed og passion for italiensk kultur, historie, mad og fodbold, og efter jeg er blevet ældre har kærligheden varet ved og interresen kun blevet større - hvilket både kun være en byrde og en glæde :)

Tror jeg har set de fleste kampe siden 09/10 sæsonen, og har siden hen været på Olimpico 5 gange (4 gange, de sidste 4 år).

Nu mangler jeg bare det første trofæ siden 6-2 i Supercoppaen mod Inter for gud ved hvor mange år siden...

[Rettet af: Sofus - 16/11/2018 - 15:49]


Totti.10
30 indlæg.
d. 25. november 2018

Jeg blev Roma fan i 1991 efter at Rudi Völler scorede mod Brøndby i UEFA semifinalen..


Kontakt | Copyright 2003-2024 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma