Login
Glemt password Opret bruger

Den Defensive blog

Kategori: Andet

Skrevet d. 16/04/12 20:47 af Kim89

Så er der igen nogle her inde der mener jeg har lavet ballade i en tråd (selvom vi vist alle var lige gode om det) Jeg er så blevet opfordret igen til at skrive en blog om det og det vælger jeg så nu at gøre.

Hvilke spillestille jeg syntes om?

Som sagt mange gange så er jeg enten til den tyske spille stil eller til den gode gammeldags italienske, fordi de to former for fodbold er indbegrebet af effektivitet. Tyskerne har vundet VM 3 gange samt hentet mange VM medaljer. De har vundet Bronze ved de to sidste turneringer og det har de gjort ved at spille det jeg vælger at kalde hurtigt offensivt fodbold, som er meget underholdene at se på. De slog ved sidste VM England 4-2 og Argentina 4-0 og det er ikke bare noget man gør, så det viser jo deres spillestil virker. De blev dog slået af Spanien (og der har i en af grundene til jeg ikke kan lide fodbold fra det land), men det viser jo bare Spanien har fundet fidusen til at slå Tyskerne.

Det betyder så bare at Spanien er holdet der skal slås og det var Italien de sidste til at gøre. De vandt 2-1 den 10. August 2011. Og Italien spiller jo som vi alle ved en meget defensiv form for fodbold. Den form for fodbold har så givet 4 VM titler, samt givet hold fra Italien mange sejre i europæisk fodbold over de sidste 50år. Og da det åbenbart er måden at slå Spanien på, så mener jeg også det er måden at slå Barca på.
Jamen så score vi jo ingen mål eller vinder nogle kampe!!

Øhhhh jo det gør man!! Italien kom igennem EM kvalen med 8 sejre og 2 uafgjort samt en rigtig fin målscore på 20-2. Så det kan altså lade sig gøre at både holde nullet og snitte 2 mål pr. kamp. De spiller godt nok kun 10 kampe, men hvis man så sagde de spillede 38 kampe i samme stil, så ville de ende med en målscore på lige under 80 mål scoret og omkring 8 mål lukket ind. Se det er hvad sådan en som mig kan lide at se: D

Så hvis Italien kan gøre det, og slå Spanien, hvorfor så ikke køre et klubhold på samme måde og slå klubfodboldens svar på Spanien, nemlig Barca. Det er jo for det meste de hold der spiller meget defensivt der tager points fra Barca, så noget tyder på det er sådan de skal slås. En Real Madrid fan sagde en gang til mig ”den eneste grund til Barca altid slår Real er fordi Real tør angribe dem” og det har han ret i, fordi hvis man angriber mod et hold som Barca så er man doomed.

Barca er verdensbedste fodbold hold, så alle SKAL spille som dem!!!

Nej det skal man ikke fordi, der er KUN Barca der kan spille med den stil, det har vi set på egen hånd i år, hvor det ikke altid er gået alt for godt. Der er kun Barca der kan spille på den kedelige måde og det kan de fordi de har været geniale til at bygge deres fodbold skole op så man lære at spille sådan på alle klubbens hold. Det samme kender man fra Ajax hvor alle deres hold spiller total fodbold. Der skal Barca så have ros fordi det er måden at gøre det på, hvis der skal spilles på den måde. Så det ros skal de have.

Men det betyder ikke at alle skal spille som Barca fordi de er mestre i den spillestil så de kan ikke slås med deres eget våben, de skal slås med det stærkeste våben italienske hold har deres viden om at spille rigtig rigtig godt forsvar. Set over historien er det altså måden at spille på og der er også quotes der understøtter den påstand, I USA siger man ”Defence wins championships” og den påstand har Italien jo bevist 4 gange.

Så fik vi min fodbold filosofi på plads og også mine argumenter. Så tager vi det der skal forklare hvorfor jeg har det med Barca og Spanien som jeg har.

Spanien: Jeg har altid haft det rigtig svært med Spanien når det kommer til Sport, men også politik. Jeg mener ikke at der burde være spanske landshold, da de spanske regioner Baskerlandet og Catalonien gerne vil frigøres fra ”Spanien” derfor har jeg altid haft sympati for holdene fra disse regioner også Barca. Men det holdte jeg op med da det Spanske landshold begyndte at have alle Barca spillerne på holdet, fordi det viser bare spillerne skider på i det her tilfælde alle dem der vil have Catalonien til at være et selvstændigt land. Sådan noget kan jeg ikke lide, hvis man kæmper for en sag skal man stå ved den no matter what.
Oven i alt dette kommer den spanske sejr over tyskerne til EM i 2008 som fik mig til at græde, og jeg har den mentalitet at hvis noget får mig til at græde og det ikke er positive tåre, ja så er der dømt krig mellem mig og det der fik mig til at græde, I dette tilfælde var det så Spanien. Siden den gang har jeg prøvet at analysere alt hvad der kan analyseres for at komme frem til måder at slå dem på og det er så blevet til at jeg er overbevist om at det er den meget defensive stil der skal til.

Barca: Ja hvorfor hader jeg så dem, noget af det er det samme som er nævnt ovenfor mht. at de Catalanske spiller trækker i den spanske landsholdstrøje. Ud over det er det at jeg ikke bryder mig om at ALLE lige pludselig er begyndt at holde med Barca. Da jeg startede med at holde med Barca var der ingen der holdte med dem og de var kendt som galehuset, men så blev de verdensbedste hold også kan alle lide dem. Og jeg er bare typen der er en der godt kan lide at gå mod mængden, så det passer mig bare ikke særlig godt at alle holder med Barca stort set. (dog ville jeg aldrig reagere sådan når det gælder Roma, fordi der er det ikke bare holdet, men også byen der fylder meget i mit hjerte.) Oven i alt det her kommer så Barcas to CHL sejre over United, som heller ikke passer mig særlig godt.
Så har vi vist fået på plads hvorfor jeg hader Spanien og Barca, samt alt hvad der har med spansk fodbold at gøre.

Forza Roma. Og jeg beklager over for dem, der syntes den her blog er for meget, men jeg blev nød til at lave den for at lukke munden på de 3-4 stykker der ikke bestiller andet end at være på nakken af mig. Og hvis det ikke lukker munden på dem, så har de nu denne her blog til at diskutere med mig i :D

Vh Kim






28 kommentarer


Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 16/04/12 23:12

"Da jeg startede med at holde med Barca var der ingen der holdte med dem og de var kendt som galehuset, men så blev de verdensbedste hold også kan alle lide dem. Og jeg er bare typen der er en der godt kan lide at gå mod mængden, så det passer mig bare ikke særlig godt at alle holder med Barca stort set."

Kort sagt: Du vil være Rasmus-modsat, og gør alt hvad du gør, bare for at være på tværs. Helt uden nogen form for begrundelse.

"Tyskerne har vundet VM 3 gange samt hentet mange VM medaljer."

Spændende. Du må have gravet dybt for at se kampe fra alle Tysklands slutrunder for at kunne vurdere at de har spillet på den samme måde hver gang...


"Det betyder så bare at Spanien er holdet der skal slås og det var Italien de sidste til at gøre. De vandt 2-1 den 10. August 2011. Og Italien spiller jo som vi alle ved en meget defensiv form for fodbold. Den form for fodbold har så givet 4 VM titler, samt givet hold fra Italien mange sejre i europæisk fodbold over de sidste 50år. Og da det åbenbart er måden at slå Spanien på, så mener jeg også det er måden at slå Barca på."

Joo Italien vandt over Spanien. I en VENSKABSKAMP. Det kan man altså ikke bruge som saglig begrundelse i en blog hvis det skal være en anelse seriøst.
Italien har vundet mange europæiske titler de sidste 50 år? Ja måske - men så blev det forældet. Italien havde en massiv downperiode inden for de sidste 10 år. Det resulterede store træk i manglende internationale resultater i CL og EL. Den mistede CL-plads i Serie A er et produkt af dette. Det er gået meget bedre i år. Hvorfor? Fordi de ikke spiller Italiensk. Milan spiller ikke typisk italiensk betonfodbold. De har rigtigt gode offensive spillere og kan godt lide at være i boldbesiddelse. De gjorde det godt i CL. Napoli det samme. De spiller så sandelige ikke italiensk, og de gjorde det rigtigt flot. Inter? Tja de imponerede ikke og røg ud til et svagt Marseille hold.. Konklusion? Den italienske betondefensiv er forældet hvis man vil frem i verden, selv for de italienske klubber.
De "mange europæiske titler de sidste 50 år er måden at slå Barca på? Tja, Tiki-taka fodbolden, som Spanien og Barcelona præsterer, opstod først med Cruyff sidst i 80'erne. Den har altså ikke eksisteret ligeså længe, og kan altså ikke helt sammenlignes.


"”Defence wins championships” og den påstand har Italien jo bevist 4 gange."

Guardiola har vundet 13 ud af 16 mulige titler med offensiv fodbold. Hvor stor er Italiens succesrate i forhold til? Mindre. Så offensiven vinder titler må jo være det logiske at konkludere ud fra dette. Desuden har Spanien vundet de to sidste store mesterskaber med - tadaaaa - offensiv fodbold. Så "The attack wins championships".


"Men det betyder ikke at alle skal spille som Barca fordi de er mestre i den spillestil så de kan ikke slås med deres eget våben, de skal slås med det stærkeste våben italienske hold har deres viden om at spille rigtig rigtig godt forsvar."

No shit? Vildt. Tror de fleste inden for fodboldverdenen kan regne ud at man skal slå Barca med defensiven. Men hvad med alle de andre hold?


Hvad kan man så opsummere? Dine argumenter er utroligt tynde og holder ikke vand. De facts du har benyttet bliver overstrålet af andre mere åbenlyse facts. Så er vi tilbage ved: Dit anti-Barcelona/Spanien du har overført til Romas nye projekt er ren tøse/teenagefnidder uden hold i :) Men cadeau for at du prøvede, bedre held næste gang :)

9


MY
182 indlæg.
d. 16/04/12 23:41

En helt anden ting er, at man slet ikke kan sammenligne landsholdsfodbold og klubfodbold. EM og VM er korte turneringer, hvor man træner helt anderledes både fysisk og mentalt i forhold til, hvordan man gør når man fx skal spille 50 kampe over en sæson i flere forskellige turneringer. Derfor kan statistikker slet ikke overføres på den måde som du gør, det er skud i tågen.
Derudover gør FIFA's seeding system at man i en kvalifikation til fx EM møder væsentligt dårligere hold end en selv (hvis man fx er Italien). På klubplan møder Roma fx Juventus og Milan flere gange på en sæson.

Helt tredje ting.
Det er jo ikke ALLE i catalonien og baskerlandet der vil være selvstændige. Det er jo en gruppe af folk, og det kunne jo godt være at de cstalanskfødte spillere, der spiller for Spanien rent faktisk var glade for landet.
Det svarer jo til at, hvis nogle tosser på amager gerne ville være selvstændige og man så tog en spiller fra Amager med på det danke landshold så ville du ikke holde med dem mere?

4

Sofus
3108 indlæg.
d. 16/04/12 23:58

Ærligt, så ligner det meste bare baseret på guiness rekord bog. Det lader ikke som om at du overhoved har set Italiens kampe siden Prandelli. Prandelli har ændret spillestil, trup og konceptet på det italienske landshold. Ellers er jeg fuldstændig enig med MY of Don-Emilio.

4

Kim89
1171 indlæg.
d. 17/04/12 07:38

Don-Emilio

Igen det er påstand mod påstand dine argumenter er lige så tynde som mine er.

Noget helt andet er at 13 ud af 16 titler betyder at Guardiola har tabt 3 titler. Det er jo ikke godt når man skal fortille at være træner for det bedste fodboldhold og den bedste fodboldspiller verden nogensinde har set.

MY:
man kan hvad man vil er der aldrig nogen der har lært dig det??

Det giver mig så endnu en grund til at hade Barca fordi hvis de hellere vil være spaniere, så har jeg da tabt ALT for dem.
Og nej ingen Amager spillere på det danske landshold, ingen fra fyn, jylland, sjælland eller bornholm. Hr Olsen kan få lov at bruge serie 6 spillerne fra de små øer :D og det mener jeg faktisk fordi så slippe vi får at høre om DK til EM og VM.

Sofus:
Jo Sofus jeg har set et par stykker :-) men nej det er ikke bygget på guinees rekord bog, det er bygget op over stats fra sidste kvalifikation og viden om italiensk fodbold.

[Rettet af: kim89 - 17/04/12 - 07:41]


Kim89
1171 indlæg.
d. 17/04/12 08:42

Nu har jeg kigget lidt på stats over Roma sæsoner og jeg er kommet frem til at Capello er den træner der har været den bedste træner siden årtusinde skiftet. Det kommer så forhånelig ikke som den store overraskelse :D

Specielt sæsonen 03-04 kan jeg godt lide pga. mål scoren 68-19. Det er noget der dur.
Desuden er Capello jo også den eneste træner der siden Messi`s Barca hold kom op at stå rent faktisk har slået Barca i mesterskabet, altså lige ind til Mourinho i år selvfølgelig :D
Så igen det er en type som Capello vi skal have, en der ligefrem kan ske at blive fyret i en klub for at spille "kedelig" defensiv fodbold (det gjore han i Real efter mesterskabet i 07.

Mht. Målscoren set over de år siden mesterskabet, så er det rigtig nok vores nuværende ikke er den værste, men det er så sandlig heller ikke den bedste.
6 gange siden 01 har vi lukket under 42 mål ind, og ved de 5 af dem har vi lukke klart mindre mål ind.
1 af sæsonerne har vi lukket 42 mål ind som vi har nu, det var i 05-06.
og 4 sæsoner har vi lukket mange flere mål ind end de 42 (som stadig kan nå at blive til flere)hvor af EN af de sæsoner var under Capello nemlig 02-03, hvor vi lukkede 46 mål ind.

Der til kommer det at under trofæ sæsonerne 01,07 og 08 har vi ikke lukket mere end 37 mål ind i ligaen.

Så det beviser bare at hvis det skal fungere med L.E. så skal han stramme meget op i forsvaret. Spørgsmålet er så om det kan gøres med hans spille stil om ikke han kan få problemer med at hente den type forsvars spillere han vil have.

Og nu til Barca, ja det er godt nok imponerende flot med de % Guardiola ligger og holder sig der (om jeg kan lide spille stilen eller ej), MEN et resultat springer mig i øjnene, som ikke er noget jeg bryder mig om at se. i 09/10 røg Barca som forsvarende mestre ud af coppa del rey i Round of 16. Det gør man altså ikke hvis man vil være verdens bedste hold, og hvem var det til??? Sevillia. Man ved sgu da de er farlige, så der stiller man da ikke med andet end først holdet.
Og ja der er andre trænere der har fejlet på den måde, og de får lige så mange verbale tæsk af mig for det.


P.Totti
1008 indlæg.
d. 17/04/12 12:17

Kim89: uenig uenig uenig.

Don emilio : totalt enig med dig, tynde argumenter hele vejen igennem. og den der rasmus modsat attitude er simpelthen for provokerende.

MY : enig med dig.

sofus : enig med dig.

4

Kim89
1171 indlæg.
d. 17/04/12 12:18

P.Totti

Der er jo intet nyt over solen der :D


Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 17/04/12 13:32

"Noget helt andet er at 13 ud af 16 titler betyder at Guardiola har tabt 3 titler. Det er jo ikke godt når man skal fortille at være træner for det bedste fodboldhold og den bedste fodboldspiller verden nogensinde har set."

Tja. Vil du sige noget udover teenage-fnidder, så kom med en statistik over en træner der har praktiseret din fantastiske defensive yndlingsstil, der matcher Guardiolas. Indtil du kan finde det frem, må din elskede statistik gå i mod dig og sige at offensiv fodbold er mest effektivt = Du tager fejl.




"Nu har jeg kigget lidt på stats over Roma sæsoner og jeg er kommet frem til at Capello er den træner der har været den bedste træner siden årtusinde skiftet. Det kommer så forhånelig ikke som den store overraskelse :D

Specielt sæsonen 03-04 kan jeg godt lide pga. mål scoren 68-19. Det er noget der dur.
"

Og hvordan var kvaliteten i de bagerste rækker i den sæson i forhold til de foregående sæsoner? Ja, den var bedre, og derfor udueligt sammenligningsgrundlag. Hvordan gik det derudover den fantastiske Capello ved VM i 2010 ? Ikke godt.

"Desuden er Capello jo også den eneste træner der siden Messi`s Barca hold kom op at stå rent faktisk har slået Barca i mesterskabet, altså lige ind til Mourinho i år selvfølgelig :D
Så igen det er en type som Capello vi skal have, en der ligefrem kan ske at blive fyret i en klub for at spille "kedelig" defensiv fodbold (det gjore han i Real efter mesterskabet i 07."


Capellos mesterskab var i 2007. Der spillede Messi 36 kampe, scorede 17 gange og lavede 3 oplæg. Først i 2008/2009 spillede Messi over 50 kampe på sæsonen. Det var altså først i 2008/9 sæsonen Messi slog igennem for alvor. Såa at kalde Barcelona anno 2007 for "Messi's" Barcelona er for tyndt, og gælder ikke. Capello har derfor ikke slået "Messi's Barcelona"
Igen: Ugyldigt sammenligningsgrundlag, uden substans.


"Så det beviser bare at hvis det skal fungere med L.E. så skal han stramme meget op i forsvaret. Spørgsmålet er så om det kan gøres med hans spille stil om ikke han kan få problemer med at hente den type forsvars spillere han vil have."

Ja alle er jo enige om at der skal optimeres i defensiven. Det har der jo aldrig været tvivl om. Men det er nu engeng sådan at det horrible forsvar i år skyldes skader og elendige forsvarsspillere. Juan er over the hill. Burdisso, som vores bedste forsvarsspiller, har været skadet næsten hele sæsonen. Kjær har vist sig alt for usikker og lavet mange dumme personlige fejl der har ført til mål. Heinze er for sløv, ikke kvik nok til at spille i centerforsvaret, og personlige fejl har her også ført til mange misforståelser der har ført til mål. Vi har kun ½ kvalificeret back i truppen med Angel. Resten har ingen defensive evner, hvilket har ført til at der er lukket mange mål ind.

- Det er derfor mere manglende kvalitet de spillere vi har i forsvaret, end det er spillestilen det er galt med. Barcelona har kun lukket 24 mål ind i ligaen. Hvorfor? Fordi Pique og Puyol er absolut glimrende forsvarsspillere. Havde vi haft dem, er jeg helt sikker på billedet havde set helt anderledes ud! Så at skælde ud på det nye Roma-projekts spillestil er der ikke hold i. Det er mere et spørgsmål om dårlig indkøbspolitik i forhold til den nye stil, end det er taktikken. Alt er blevet lagt herover på, og derfor burde der også vre købt ind til forsvaret herefter.

Og nu til Barca, ja det er godt nok imponerende flot med de % Guardiola ligger og holder sig der (om jeg kan lide spille stilen eller ej), MEN et resultat springer mig i øjnene, som ikke er noget jeg bryder mig om at se. i 09/10 røg Barca som forsvarende mestre ud af coppa del rey i Round of 16. Det gør man altså ikke hvis man vil være verdens bedste hold, og hvem var det til??? Sevillia. Man ved sgu da de er farlige, så der stiller man da ikke med andet end først holdet.
Og ja der er andre trænere der har fejlet på den måde, og de får lige så mange verbale tæsk af mig for det.


Tak, du siger det selv :). Argumenterer for mig. Ét resultat - det siger jo det hele. Hvis der kun er et resultat at sætte fingre på, siger det jo alt om hvor effektivt og godt systemet er, fremfor det modsatte :)


Igen:
Kom med de facts der bliver efterspurgt, i stedet for teenage-fnidder :)

3


P.Totti
1008 indlæg.
d. 17/04/12 15:34

En anden sjov facts er at kim89 mener vi kal satse mere på spillerne fra primavera holdet, men hvordan i alverden skal de få spilletid, når nu man skal stille stærkeste opstilling ligemeget hvilken kamp og mod hvem man spiller??? Kim89 du tænker overhovedet ikke over hvad du skriver og alle de ting du siger kan ikke lade sig gøre, du hænger alt op på statistikker der ikke siger en noget om noget.

Du ville ødelægge roma hvis du fik din vilje!

Vi ville spille defensivt, gennemsnitsalderen i startopstillingen ville være 30+, de unge spillere som skal suplere de gamle ville aldrig få chancen og dermed vil deres udvikling gå i stå. De gamle ville køre trætte efter en halv sæson eller rende ind i skader og vi ville tabe det hele! Du befinder dig i oldtiden, forstår det simpelthen ikke når nu du siger at du læser så mange fodboldbøger!

Sjovt nok udvikler fodbold sig hele tiden ligesom alt andet. Det ikke den samme måde man træner på som for 30 år siden. Træningsøvelserne har ændret sig gevaldigt, til mere teknisk orienteret træning i forhold til tidligere, og ja jeg er selv uddannet træner gennem DBU så ved hvad jeg snakker om.

Går du også stadig med trompetbukser og buffalo-sko? Nej vel, så kom ind i kampen!

2

Kim89
1171 indlæg.
d. 17/04/12 20:28

Don-Emilio

Jeg behøver ikke komme med flere fact eller argumenter, alt hvad jeg behøver for at vise det er den forkerte spille stil står i denne blog.
At du ikke kan se det viser bare at du måske har gang i en lille teenage love romance med FC Barcalona.
Kom med beviser på du ikke har det. Og med beviser mener jeg beviser på at du hader dem også kan vi fortsætte.

Før du kan komme med bevis for du ikke kan lide barca så fortsætter vi ikke diskuytionen, fordi dine argumenter er lige så tynde i min verden som mine er i din.


Kim89
1171 indlæg.
d. 17/04/12 20:40

P.Totti

For det første tak i lige måde. Du laver jo ikke andet end at kommentere nedladende om mig, så du tænker vist heller ikke!!!

Jep det er rigtig jeg vil have stærkeste opstilling hver gang, dog syntes jeg det er okay at gennemføre fulde gennerations skifter dvs. tage 5 ungdomsspillere op og smid dem ind i start 11 fra starten af sæsonen. kunne også godt fristes til at sige tage 11 ungdomsspillere og smid dem direkte ind i start elleveren.
Hvad der virkede i gamle dage kan også virke stadigvæk (når vi taler sport) Den måde Barca spiller på startede i slut 80erne, hvor de vandt en del, så kom der en lang periode ind til 06 hvor de så kom tilbage igen og nu vinder de alt, ind til folk knækker koden og lære at slå dem, det er sådan fodbold fungere. At jeg mener den defensive stil er måden man slår dem på er bare min mening, det er okay andre har andre meninger, men det er ikke okay ikke at have en mening til hvordan man slår Barca, fordi så syntes man jo om at de vinder så meget og undskyld mig så burde man måske holde med dem og ikke Roma.

Det er fint nok du er uddannet træner, men du kan jo ikke bevise at de gode gamle øvelser ikke virker, når du ikke selv bruger dem. Lige som du ikke kan bevise at min defensive teori ikke virker fordi der er ikke nogen der bruger den i det omfang jeg mener der skal til før den virker.

Nej det gør jeg dog ikke, MEN jeg plejer at gå med det hår der ville passe godt til trompetbukser og buffalo-sko.

Kom ind i kampen. hvorfor???? hvad er grunden til dig og Don-Emilio ikke kan lade mig have mine holdninger?? i kan jo bare lade være med at læse dem. At i er gået sammen i angreb mod mig nytter jo ikke noget, og det burde i sgu have fundet ud af :D


geggeri
675 indlæg.
d. 17/04/12 20:46

@Alle: Lad nu Kim89 have sin holdning selvom den ikke passer med jeres!

Mads
AS-Roma.dk

2

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 17/04/12 21:25

"Jeg behøver ikke komme med flere fact eller argumenter, alt hvad jeg behøver for at vise det er den forkerte spille stil står i denne blog.
At du ikke kan se det viser bare at du måske har gang i en lille teenage love romance med FC Barcalona.
Kom med beviser på du ikke har det. Og med beviser mener jeg beviser på at du hader dem også kan vi fortsætte.

Før du kan komme med bevis for du ikke kan lide barca så fortsætter vi ikke diskuytionen, fordi dine argumenter er lige så tynde i min verden som mine er i din."


Du skal vel lige komme med nogle facts der taler for dine påstande i første omgang. Ellers kan du ikke komme med "flere"

Valencia er mit hold i Spanien, så simpelt er det. Ingen teenage-romance der.
Dagens lektie er: Ordet "neutral".

Når du har lært det kan du læse videre her:
Jeg er simpelthen bare neutral fodboldiagtager. Jeg nyder at se fodbold. Lige for tiden må jeg sige at nogle af de hold jeg nyder mest at se er Dortmund og Bayern. Fantastisk homogene hold, med direkte hurtigt og offensivt spil. Det er sgu lækkert. Men som "neutral" seer, må man bare se i øjnene at Barcelonas stil er den bedste. Om man kan lide det eller ej. Det har jeg så gjort, og det kommer du nok også til engang om at par år forhåbentligt :)

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 17/04/12 21:33

Tror jeg nu ikke jeg gør.

Dog vil jeg altså mene jeg kommer med de facts der skal til, at du så ikke mener det kan jeg jo ikke gøre ved.

Men Bayern :-) så er du jo ikke så slem alligevel :-)

[Rettet af: Kim89 - 17/04/12 - 21:34]


Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 17/04/12 21:40

"Dog vil jeg altså mene jeg kommer med de facts der skal til, at du så ikke mener det kan jeg jo ikke gøre ved."

Du er jo så bare ikke kommet med nogen facts der faktisk underbygger noget af det du siger. Så i princippet er du ikke kommet med nogen facts :) Men rart at se at du endelig har forstået at du ikke har ret, og at der ikke er noget at komme efter :)

1


P.Totti
1008 indlæg.
d. 17/04/12 21:41

Roma anno 2013

træner : kim89

startopstilling :

11 nye primavera spillere

bænk:

totti
de rossi
perrotta
taddei
stek
heinze
burdisso

helt sikkert et super vinder hold, thats the way to go!

med dette hold vinder vi nok allerede en pokal i 2067, bliver for fedt!

1

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 17/04/12 21:44

"med dette hold vinder vi nok allerede en pokal i 2067, bliver for fedt!"

Der satser jeg også på at være gået på pension mere eller mindre, så der har jeg fandme tiden til at se bold. Lækkert!

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 17/04/12 21:46

Don-Emilio

Jeg syntes det underbygger alt hvad jeg siger. at du ikke syntes det kan jeg igen ikke gøre ved.

P.Totti.
Nej, men det ville være at godt hold i omkring år 2016 fordi der ville spillerne være rutineret og på den måde ville vi have en fordel over for de andre hold, som på det tidspunkt nok ville tænke lidt på et generations skifte.
Nu ved jeg godt jeg drager sammenligning til en anden sport igen, MEN det var faktisk den taktik der gjore USA snød alt og alle og vandt OL i 1980. Holdet var det såkaldte Baby hold og de slog store stykke Rusland, fordi det unge hold var spillet rigtig godt sammen, mens Ruslands gamle spillere ikke trode de kunne slås.


Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 17/04/12 21:51

"Jeg syntes det underbygger alt hvad jeg siger. at du ikke syntes det kan jeg igen ikke gøre ved."

Aah okay. Du er simpelthen ikke i stand til at kunne underbygge det. Så er der ikke meget at komme efter kan jeg godt se :)


Kim89
1171 indlæg.
d. 17/04/12 22:06

Eller også er det dig der ikke er i stand til at forstå det høje filosofiske nievue jeg tænker på ;-)


Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 17/04/12 22:34

"Eller også er det dig der ikke er i stand til at forstå det høje filosofiske nievue jeg tænker på ;-)"

Hvis du tror du du opererer på så højt abstraktionsniveau, får du et chok hvis du kommer højere op i uddannelsessystemet.

2

Kim89
1171 indlæg.
d. 18/04/12 07:43

Det siger jeg ikke jeg gør, men jeg siger det er på højere niveau end dig, og P Totti for den sags skyld.

Ser du jeg har den dejlige og nogen vil måske sige arrogante filosofi at vis nogen først bliver uvenner med mig, som i to er blevet fordi i sviner mig til og ikke bare mine holdninger. Så er jeg bedre, sejere og klogere end de personer og man kan ikke på nogen måde få mig over bevist om det modsatte.

Kort sagt, ingen er over mig, alle dem der aldrig har gjort mig noget er på lige fod med mig, men dem som så gør mig noget, de kan ikke hamle op med mig på nogen måde.
Dejlig filosofi :D



Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 18/04/12 08:10

Så har du vist misforstået hvad det betyder :) (igen igen....)

Men jeg ser det som et positivt fremskridt at du har accepteret nederlaget, og opgivet at argumentere for din sag. Måske du inderst inde er kommet til fornuft :)


Kim89
1171 indlæg.
d. 18/04/12 08:31

Nederlag?? Se det er et ord jeg ikke kender, fordi jeg har aldrig oplevet et og jeg kommer heller aldrig til det.

You will not win, because I can not lose!!!!


Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 18/04/12 09:02

"Nederlag?? Se det er et ord jeg ikke kender, fordi jeg har aldrig oplevet et og jeg kommer heller aldrig til det.

You will not win, because I can not lose!!!!"

Det har du nu :) Når du ikke kæmper for det, må du jo have tabt :) simple as that. Alt hvad du er kommet med er blevet skudt i sænk, og du kan ikke komme med noget nyt der kan bakke dig op = tabt diskussion :)

1

Lindboe
93 indlæg.
d. 18/04/12 09:47

Hvad sker der herinde??

Jeg troede det var en seriøs fan side??

Istedet kan man kun læse skænderier efter skænderier i snart samtlige blokke!!

Det virker fuldstændig til grin for os andre at man ikke kan holde en ordentlig tone og holde snakken på fodbold

2

[Rettet af: Lindboe - 18/04/12 - 09:50]


Kim89
1171 indlæg.
d. 18/04/12 10:24

Don-Emilio
Intet af det jeg er kommet med er skudt i sænk fordi en destoyer kan ikke skydes i sænk af et par fiskerbåde.

Lindboe
Det har du ret i det er skide træls, jeg er også ked af at jeg gang på gang ender i disse diskutioner, men jeg er bare typen der ikke tager imod nogen sviner for nogen som helst, så derfor sviner nogen mig så begynder jeg at give dem igen.


geggeri
675 indlæg.
d. 18/04/12 10:36

@Alle: Denne diskussion kommer ikke frem til noget godt. Det er mere bare 2 sider der ikke vil flytte sig og står og kaster mudder på hinanden.

Så diskussionen/kommentarerne stopper nu!

5

Seneste Blogs

Mercato - Vinter 2018
(31/01/18) 1


Mercato - Sommer 2017
(01/07/17) 12 0


Mercato - Vinter 2017
(04/01/17) 0


Mercato - Sommer 2016
(06/07/16) 0


Mercato - Vinter 2016
(03/01/16) 0


Palermo - AS Roma
(04/10/15) 40 0


AS Roma - Carpi
(26/09/15) 41 0


Sampdoria - AS Roma
(23/09/15) 55 0


AS Roma - Sassuolo
(20/09/15) 74 1


Roma - Barcelona
(16/09/15) 17 0


Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma